20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 27379 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #15 på: 20. Juni 2006, 13:29 »
Han dømte offside på kast, og fordel på offside i favør Liverpool. Rett og slett fantastisk dårlig dømming.
iverpool FC

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #16 på: 20. Juni 2006, 18:18 »
Har aldri sett det blitt blåst offside på corner. Kanskje hvis corneren blir slått ut og så tilbake til han som tok corneren ja...

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #17 på: 22. Juni 2006, 00:36 »
Sitat fra: "aDDis"
pausen er alltid på 15 min! skal jeg love deg. og ja, det kan bli offside på corner. er jo en grunn til at keeper ofte roper "UUUUT"


Er du sikker på du ikkje meiner keeperen roper ut etter at corneren er slatt og klarert for aa faa ut laget og setta spissene i offside. Om du har sett ein keeper rope ut i det ein corner blir slatt er det bare og gratulere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #18 på: 22. Juni 2006, 11:26 »
Det finnes et enkelt og greit svar på hvert spørsmål her.

- Pausen er alltid 15 minutter.
- Det dømmes ikke offside på corner.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #19 på: 22. Juni 2006, 11:58 »
Det blåses jo stadig og støtt corner på offside. Det er det ingen tvil om.

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #20 på: 22. Juni 2006, 12:10 »
Det er vel strengt tatt veldig dumt å si, Olav. Fotballreglene tilsier at man ikke skal dømme offside på corner, og det veit jeg at fotballdommerene kan.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #21 på: 22. Juni 2006, 12:14 »
Veldig dumt å si?! Men tror du at jeg lyver da? Nei, jeg er ikke i tvil. Jeg har sett tonnevis av cornerspark som har endt opp med offside. Om det er offside eller ikke på hjørnespark vil jeg ikke henge meg altfor mye opp i, men jeg er 150% sikker på at flere dommere blåser for nettopp det.

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #22 på: 22. Juni 2006, 12:24 »
Jeg har antakeligvis sett flere fotballkamper enn deg gjennom årene. Har aldri og vil aldri se en dommer som dømmer offside direkte på corner. Jeg har flere ganger sett offside blitt dømt etter en corner, men det er noe helt annet. Du får si ifra neste gang du ser en som dømmer på det. I VM fks. Det ville vært utrolig opphissende, hvis jeg får lov til å bruke et sånt ord.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #23 på: 22. Juni 2006, 12:52 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Veldig dumt å si?! Men tror du at jeg lyver da? Nei, jeg er ikke i tvil. Jeg har sett tonnevis av cornerspark som har endt opp med offside. Om det er offside eller ikke på hjørnespark vil jeg ikke henge meg altfor mye opp i, men jeg er 150% sikker på at flere dommere blåser for nettopp det.


Sjønner ikkje heilt kva eg skal si. :?  Er det ein slags spøk  :?:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #24 på: 22. Juni 2006, 15:19 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg har antakeligvis sett flere fotballkamper enn deg gjennom årene.


Hvordan kan du påstå noe slikt?

Jeg er helt sikker. Helt sikkert på at jeg har sett det blitt blåst av for offisde på corner. Selv kommentatoren sa det. Kan hende at kommentatoren tok feil, og at jeg lot meg lure. Men jeg er ganske sikker.

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #25 på: 22. Juni 2006, 15:23 »
Fordi jeg er eldre og tydeligvis en smule klokere enn deg. Kan du huske hvilken kamp det ble avblåst i?

Uansett. Du har tidligere skrevet i tråden " Haha. Alle veit vel at det er offside på corner ". Det virker som du veit at det kan blåses offside på hjørnespark, noe som er helt feil. Det er godt gjort å vite noe som er feil, for å si det sånn.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #26 på: 22. Juni 2006, 15:29 »
Snakker om å ha høye tanker om seg selv. Og hvor gammel er du, om jeg tør spørre?

Nei, jeg husker ikke hvilke kamper jeg har sett det er blitt blåst for offside på corner. Men det må vel ha vært innenfor en radius av en eller to måneder. Kan ha vært en pl-kamp, kan ha vært en tippeligakamp, kan ha vært en landskamp eller kan ha vært en cupkamp.

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #27 på: 22. Juni 2006, 15:33 »
Det ser ut til at det kun er du og Lasse som tror/veit dette her. Hvis du ser litt lenger tilbake i tråden, så lover jeg deg at du får se noe litt spennende. Der har jeg faktisk lagt frem en link til en side der alle verdens fotballregler står. Hvis du klikker på den linker ser du kjapt at dommere ikke skal dømme offside på hjørnespark, noe de heller ikke gjør. Akkurat om èn dommer eller to tenker som deg ,driter jeg i. Reglene er mildt sagt veldig klare på dette punktet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #28 på: 22. Juni 2006, 15:36 »
Jeg har ikke sagt at reglene er slik. Jeg har bare sagt at enkelte dommere tenker slik. Om du hadde sett igjennom innleggene mine grundigere, så tror jeg at du hadde visst det. Men jeg må jo nesten spørre igjen, siden det ikke er svar å få: Hvor gammel er du?

Så får vi håpe at jeg får respons denne gangen.

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #29 på: 22. Juni 2006, 15:46 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Haha, så klart er det offside på corner! Det burde da alle vite.


Det virker som du er småsikker. Det burde alle vite? Hmm. :roll:

Jeg er 16 år.