20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 94832 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #45 på: 07. Feb. 2010, 11:19 »
Håper på:

S 1: Russland
S 2: Sveits
S 3: Norge
S 4: Hviterussland
S 5: San Marino

Hvilke seedinggrupper skal det være 2 lag fra? det skal vel ikke bare være 5 lag?
« Siste redigering: 07. Feb. 2010, 11:20 av ErikLi »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #46 på: 07. Feb. 2010, 11:51 »
En gruppe med England, Sverige, Norge, Wales og Island ville vært interessant å følge med på. Bryr meg ikke om vi må spille 2 kamper til mot lag fra nivå 6. Det er uinteressante kamper uansett.
« Siste redigering: 07. Feb. 2010, 11:53 av Frode »

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #47 på: 07. Feb. 2010, 12:03 »
Følg trekkningen her!
http://iraqgoals.net/ch4.html

Litt rar lyd, men funker ;)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #48 på: 07. Feb. 2010, 12:46 »
Gruppe 1:
1. Tyskland
2. Tyrkia
3. Østerrike
4. Belgia
5. Kasaksthan
6. Aserbaidsjan

Gruppe 2:
1. Russland
2. Slovakia
3. Irland
4. Makedonia
5. Armenia
6. Andorra

Gruppe 3:
1. Italia
2. Serbia
3. Nord-Irland
4. Slovenia
5. Estland
6. Færeøyene

Gruppe 4:
1. Frankrike
2. Romania
3. Bosnia-Herzegovina
4. Hviterussland
5. Albania
6. Luxemburg

Gruppe 5:
1. Nederland
2. Sverige
3. Finland
4. Ungarn
5. Moldova
6. San Marino

Gruppe 6:
1. Kroatia
2. Hellas
3. Israel
4. Latvia
5. Georgia
6. Malta

Gruppe 7:
1. England
2. Sveits
3. Bulgaria
4. Wales
5. Montenegro

Gruppe 8:
1. Portugal
2. Danmark
3. Norge
4. Kypros
5. Island

Gruppe 9:
1. Spania
2. Tsjekkia
3. Skottland
4. Litauen
5. Liechtenstein

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #49 på: 07. Feb. 2010, 12:47 »
Har ikke sjans i helvette til å kvalifisere oss til Euro 2012 :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #50 på: 07. Feb. 2010, 12:49 »
Kult at vi møter Danmark ;D
Jeg er kvart dansk, så da drar jeg nok på den kampen tenker jeg :)
Tenker nok også jeg drar til Ullevaal for å se Portugals stjerne galleri!

Med andre ord blir det ikke EM på oss som vanlig...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #51 på: 07. Feb. 2010, 13:04 »
Portugal klarte ikke å slå Danmark eller Sverige over 4 kamper i kvalifiseringen til VM. Er vel kansje det enkleste laget fra nivå 1.

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #52 på: 07. Feb. 2010, 13:09 »
Vi er jævla heldige med trekningen.
Det er faktisk en egentlig latterlig enkel gruppe, helt ærlig.
Island kan alltids få en seier, men de burde vi lett slå.
Kypros er ikke stort værre enn Malta og det sier litt.
Danmark: Det sier seg selv at det bare var griseflaks og et par gode enkeltspillere som førte dem til VM.
Portugal var en eneste stor vits i hele den forrige kvalifiseringen, og vi burde helt klart greie og få hvertfall uavgjort hjemme/kanskje seier.

MEN; Vi greide ikke å slå Island i VM kvalikken og greier det neppe nå heller. Vi dummer oss alltid ut mot smålag så jeg tar ikke seieren mot Kypros på forskudd. Danmark har vi en himla dårlig statistikk mot og taper. Portugal får fart på seg etter den forrige kvalifiseringen og Ronaldo fører an til stor seier.

Med andre ord: Vi blir slakt!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #53 på: 07. Feb. 2010, 14:55 »
"Jævlig heldig med trekningen"?

Tviler sterkt på at det er noen andre land i samme seeding som Norge som ville hatt noen reell sjans i den gruppa vi har havnet i. Jeg er totalt uenig i vurderingen din av både Danmark og Portugal, og anser begge lag som veldig gode i europeisk målestokk.

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #54 på: 07. Feb. 2010, 14:57 »
Er helt fornøyd med trekninga. Vi har lært av Island kampene. Danmark er noen selvgode jævler og Portugal er ett lag som aldri får det helt til. Kypros kan bli harde borte men det blir enveiskjøring på Ullevaal. Drillo får dette til :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #55 på: 07. Feb. 2010, 17:37 »
Ikke helt håpløst dette. Håper så jævlig at vi setter de jævla danskene på plass, jeg! Ekstra motivasjon det. Det har vi absolutt kapasitet til. Så får vi håpe Portugal holder et like bra nivå denne kvalifiseringa som de gjorde nå sist. Vanskelig er det selvfølgelig, men ikke håpløst. Må vel satse på 2. plass først og fremst!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #56 på: 07. Feb. 2010, 22:13 »
Kan i alle fall ikke si med missfornøyd med Sverige si gruppe  :D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #57 på: 07. Feb. 2010, 22:49 »
Jeg skal seriøst vurdere å ta en tatto hvor det skal stå "DRILLOS!" hvis vi kommer oss videre fra denne gruppen! :P
Så liten tro har jeg på dette her.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #58 på: 07. Feb. 2010, 23:15 »
Det er jo ingenting Drillo liker bedre enn å møte ballbesittende lag med store navn. Portugal bør i så måte være en ypperlig motstander. De var det klart svakeste laget i seedinggruppe 1, Deco har varslet at han gir seg på landslaget etter VM og da er det i all hovedsak Ronaldo som er den store, store, store stjernen. Men mange norske spillere kjenner Ronaldo godt fra engelsk fotball, og vi vet alle at Ronaldo er en humørspiller, som på sitt beste er vanvittig god, men som når han ikke er i flyten har lett for å drible seg selv mer enn motstanderen og kan lett gå sur. Får vi frem surleppa på Ronaldo er han overhodet ingen trussel, og da er Portugal et middelmådig lag med stor kjærlighet for kula. Dessuten mener jeg Portugal var bedre under Scolari, enn de har vært under Queiroz.

Danmark er en ypperlig motivasjonsfaktor. Vi har vel såvidt jeg kan huske hatt et bedre tak på Danmark enn Sverige, og har ikke gjort oss fullstendig bort mot dem i kvalik tidligere. Danskene hater Drillo. Drillo elsker at danskene hater ham.

Hvis Drillo greier å skape et lag ala "Drillos" på 90-tallet, så er gruppeseieren i aller høyeste grad innen rekkevidde. Men hvis han ikke greier det, og laget blir noe det samme som det Hareide ga fra seg, så skal vi slite med å slå Kypros.

Ifølge svenske kommentatorer på TV4 er de særdeles gode på hjemmebane, og kan hamle opp med hvem det måtte være av storheter. Og Island er en tøff nøtt å knekke for Norge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #59 på: 07. Feb. 2010, 23:30 »
http://davywathne.tv2blogg.no/article1402392.ece

Greit oppsummert egentlig.
Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal tro. Vi kan jo på gode dager ta poeng fra hvem som helst hjemme, men da må alt klaffe.
Jeg vil tro at Portugal vinner puljen, med en kamp mellom oss og Danmark om 2. plassen. Jeg tror danskene tar den, men vi får håpe vi gjør det veldig bra.

Sitat
Kan hende jeg seilte min skute på grunn: men så var det dog deilig å fare, påstår dikteren. Og det kan være en grei holdning å ta med på ferden mot EM-sluttspillet i fotball sommeren 2012. Istedenfor å planlegge en gigantisk bryggefest når vi eventuelt kommer frem, bør vi sørge for å ha det skikkelig moro underveis.

Tror mye ligger her. Å faktisk ta en kamp av gangen, og fokusere på hva jobben vår er i denne kvalifiseringen. Og glemme hva som skjer dersom atte for eksempel..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒