20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 42762 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #150 på: 07. Okt. 2021, 11:59 »
Dette har både gode og dårlige sider,,jeg vil berømme dem supporterne som har stått med klubben i disse tøffe tider, vi vil nå få masse folk som kommer pga sportslig suksess, jeg ser ikke på dem som hel toonere , dem som virkelig elsker denne klubben har vert her hele tiden,,

Derfor en stor klem og takk til alle som har stått gjennom dette, Ashley reddet klubben våres og når fører han den videre,, håper virkelig ikke Benitez kommer

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #151 på: 07. Okt. 2021, 12:28 »
Benitez er jo i Everton, så du kan roe reka.
Men førstepri for en ny eier må være å sparke jævla Bruce og få inn et menneske som kan være manager i en PL-klubb anno 2021.

Ellers - det er som mange av dere sier, dette er sykt forvirrende. Jeg er ekstremt negativ til Saudi, ekstremt positiv til ambisjoner - og sjukt klare for at de forbanna "topp six" ikke kan få sitter på toppen og verne om sine interesser og trusler fra andre klubber.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #152 på: 07. Okt. 2021, 12:33 »
Helt sjokka over at dere kan tenke at dette er negativt. Sportslig blir jo dette helt sinnsykt. Og er jo det som teller for oss som elsker klubben. Det politiske aspektet skyggelegger jo litt, MEN om Saudi ønsker å fremme seg selv ved å pøse inn penger i vår klubb sier jeg ja takk😎

Må være ærlig å si at om det var sportslig suksess det sto på så hadde jeg nok neppe blitt Newcastle-fan  ;)

Folk må selvsagt få være uenige, men for meg er det viktigere å kunne holde med et lag jeg er stolt av, enn et med sportslig suksess. Og nei, har ikke vært mye stolthet under Ashley, men dette blir mye verre i min bok.

Nå skal vi altså få eiere fra en autoritær stat med en helt horribel historie når det kommer til menneskerettigheter.
Newcastle blir nå en del av deres forsøk på å få fokuset bort fra det.

Herlig dobbeltmoralistisk når mange Newcastle fans protesterte mot hvordan Ashley behandlet sine ansatte i Sports Direct, og så er visst over 90% positive til denne takeoveren. Må igjen si at jeg blir litt kvalm.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #153 på: 07. Okt. 2021, 12:53 »
Vi slipper i hvert fall Audun Lysbakken som supporter fremover.

Jeg elsker klubben og derfor er det et ikke-tema og boikotte, uansett hva som skjer.
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 12:56 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #154 på: 07. Okt. 2021, 13:26 »
Vi slipper i hvert fall Audun Lysbakken som supporter fremover.

Jeg elsker klubben og derfor er det et ikke-tema og boikotte, uansett hva som skjer.

Og det er liksom bra? Spetalen bryter nok ikke med klubben. Kjernekar.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #155 på: 07. Okt. 2021, 13:29 »
Jeg tenker mest at dersom vi ikke blir kvitt Ashley nå, når skal vi noensinne bli kvitt han? Interessen min for Newcastle har bare forsvunnet mer og mer under Ashley, nå blir det hvertfall etter all sannsynlighet noe å glede seg over sportslig en gang fremover. Blir også litt spenning under overgangsvinduene. Er utrolig lenge siden jeg har hatt noe som helst forventninger til et overgangsvindu. Er mange City fans som gratulerer oss og snakker om hvordan vi kommer til å elske den nye tilværelsen, spesielt med tanke på alt eierne deres har gjort for byen deres. Jeg tror fort at moral blir glemt litt med tiden, ikke bare av oss men også delvis av andre fans. Snakkes ikke like mye om visse andre eiere lengre. Merker forøvrig at majoriteten av de mest negative kommentarene til dette oppkjøpet kommer fra fans av klubber som Liverpool og Man Utd. De liker vel ikke at det kan bli en ny stormakt over tid som kan være med å kjempe om plassene. Har sett fans av mange andre klubber snakke om hvordan Newcastle og fansen fortjener sportslig suksess.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #156 på: 07. Okt. 2021, 13:31 »
For min del håper jeg bare på ambisiøse eiere som kan gjøre det morsomt å være supporter igjen. Politikken for andre ta seg av.

Ut med Bruce, inn med Conte, så får man håpe på noen kvalitetssigneringer på nyåret.

HOWAY!

Mest redd for at klubben nå får en haug med plastikkfans fra fjern og nær, samt at det blir møkkadyrt å komme seg på kamp. Kan vel kanskje håpe på direktefly fra Oslo?
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 13:35 av Geordie »
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #157 på: 07. Okt. 2021, 14:38 »
For min del håper jeg bare på ambisiøse eiere som kan gjøre det morsomt å være supporter igjen. Politikken for andre ta seg av.

Ut med Bruce, inn med Conte, så får man håpe på noen kvalitetssigneringer på nyåret.

HOWAY!

Mest redd for at klubben nå får en haug med plastikkfans fra fjern og nær, samt at det blir møkkadyrt å komme seg på kamp. Kan vel kanskje håpe på direktefly fra Oslo?

Helt enig.
Siterer en engelsk supporter:
I never knew so many of my non-toon supporting friends were such humanitarians .😂😂 Mye sjalusi 😎

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #158 på: 07. Okt. 2021, 14:41 »
Vettu hva asså jeg blir så jæææævla forbanna og irritert på dere som er her inne og som er supportere av denne fantastiske klubben at når noen av dere faktisk ønsker ashley videre i stede for saudi som kan komme inn med masse nytt. jeg blir kvalm av deg som sa selv at jeg blir kvalm av dette. jeg er faktisk veldig glad nå om dette nå skulle fra skysports bekrefte at dealen er i boks så kan vi si farvel til ashley som ikke har gjort noe for denne klubben i det heletatt. jeg tror nok nye eierne vil hjelpe med investeringer til nye spillere men kanskje ikke like som city var og har vært, men jeg ønsker en klubb som drives riktig og som kan ta klubben vår til nye høyder enn 14 år med ashley... jeg tror ihvertfall vi nå kan bli en klubb som kan kjempe om titler og topp 6 igjen i PL. Jeg tror dette kan bli bra jeg... at dere er negative gjør meg irritert og kvalm. når vi nå alle har ønsket ashley bort leeeenge . så er dere enda ikke fornøyde, herrlighet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #159 på: 07. Okt. 2021, 14:56 »
Jeg finner det, mildt sagt, svært spesielt at en ikke en gang har en forståelse for de som ser skyggesidene ved det etiske her. Det er prat om et av de jævligste regimene i verden. Du trenger ikke være veldig langtenkt for å kunne reflektere rundt at mange vil være skeptiske.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #160 på: 07. Okt. 2021, 15:05 »
Vettu hva asså jeg blir så jæææævla forbanna og irritert på dere som er her inne og som er supportere av denne fantastiske klubben at når noen av dere faktisk ønsker ashley videre i stede for saudi som kan komme inn med masse nytt. jeg blir kvalm av deg som sa selv at jeg blir kvalm av dette. jeg er faktisk veldig glad nå om dette nå skulle fra skysports bekrefte at dealen er i boks så kan vi si farvel til ashley som ikke har gjort noe for denne klubben i det heletatt. jeg tror nok nye eierne vil hjelpe med investeringer til nye spillere men kanskje ikke like som city var og har vært, men jeg ønsker en klubb som drives riktig og som kan ta klubben vår til nye høyder enn 14 år med ashley... jeg tror ihvertfall vi nå kan bli en klubb som kan kjempe om titler og topp 6 igjen i PL. Jeg tror dette kan bli bra jeg... at dere er negative gjør meg irritert og kvalm. når vi nå alle har ønsket ashley bort leeeenge . så er dere enda ikke fornøyde, herrlighet.

I alle dager da. Helt greit at folk er uenige. Om jeg gjør deg kvalm får det så være.

Det er helt lov å være glad for nye eiere, og uansett er ingenting som skjer nå fansen sin feil. Jeg må allikevel få lov å mene at om det er penger vi får indirekte fra de Saudiske styresmaktene som fører til at klubben nå kan "drives riktig" som du sier, så ville jeg nok heller vært dem foruten.

Jeg har aldri tatt til orde for at man burde boikotte, og jeg er ikke bare forbannet over Newcastle spesifikt heller. Min største skuffelse er over PL som nå snur og tillater denne handelen å gå igjennom. At den endringen også kommer som et resultat av geopolitikk i Midtøsten gjør det bare enda mer tydelig for meg hvilket motbydelig spill denne fine klubben nå blir dratt inn i.

Og selv om man har ønsket Ashley ut betyr ikke det at hva som helst ville vært bedre. Det er lov å stikke fingeren i jorda her og innse at det er vesensforskjell på en kynisk businessmann og disse folka her.

PS: Hvis du forøvrig VIRKELIG vil kjenne på kvalme anbefaler jeg noen raske googlesøk om menneskerettighetsbrudd, kvinnerettigheter og avstraffelsesmetoder i Saudi-Arabia.

Jeg vil helst ikke se fotballklubben jeg er glad i linket til det på noen som helst måte. Ihvertfall ikke med fondet som finansierer all jævelskapen på brystkassa. Sportslig suksess er ikke verdt den bismaken i mine øyne.
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 15:21 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #161 på: 07. Okt. 2021, 15:31 »
Vettu hva asså jeg blir så jæææævla forbanna og irritert på dere som er her inne og som er supportere av denne fantastiske klubben at når noen av dere faktisk ønsker ashley videre i stede for saudi som kan komme inn med masse nytt. jeg blir kvalm av deg som sa selv at jeg blir kvalm av dette. jeg er faktisk veldig glad nå om dette nå skulle fra skysports bekrefte at dealen er i boks så kan vi si farvel til ashley som ikke har gjort noe for denne klubben i det heletatt. jeg tror nok nye eierne vil hjelpe med investeringer til nye spillere men kanskje ikke like som city var og har vært, men jeg ønsker en klubb som drives riktig og som kan ta klubben vår til nye høyder enn 14 år med ashley... jeg tror ihvertfall vi nå kan bli en klubb som kan kjempe om titler og topp 6 igjen i PL. Jeg tror dette kan bli bra jeg... at dere er negative gjør meg irritert og kvalm. når vi nå alle har ønsket ashley bort leeeenge . så er dere enda ikke fornøyde, herrlighet.

I alle dager da. Helt greit at folk er uenige. Om jeg gjør deg kvalm får det så være.

Det er helt lov å være glad for nye eiere, og uansett er ingenting som skjer nå fansen sin feil. Jeg må allikevel få lov å mene at om det er penger vi får indirekte fra de Saudiske styresmaktene som fører til at klubben nå kan "drives riktig" som du sier, så ville jeg nok heller vært dem foruten.

Jeg har aldri tatt til orde for at man burde boikotte, og jeg er ikke bare forbannet over Newcastle spesifikt heller. Min største skuffelse er over PL som nå snur og tillater denne handelen å gå igjennom. At den endringen også kommer som et resultat av geopolitikk i Midtøsten gjør det bare enda mer tydelig for meg hvilket motbydelig spill denne fine klubben nå blir dratt inn i.

Og selv om man har ønsket Ashley ut betyr ikke det at hva som helst ville vært bedre. Det er lov å stikke fingeren i jorda her og innse at det er vesensforskjell på en kynisk businessmann og disse folka her.

PS: Hvis du forøvrig VIRKELIG vil kjenne på kvalme anbefaler jeg noen raske googlesøk om menneskerettighetsbrudd, kvinnerettigheter og avstraffelsesmetoder i Saudi-Arabia.

Jeg vil helst ikke se fotballklubben jeg er glad i linket til det på noen som helst måte. Ihvertfall ikke med fondet som finansierer all jævelskapen på brystkassa. Sportslig suksess er ikke verdt den bismaken i mine øyne.

Skal nevnes at det kan virke som at PL avslo/ikke ga svar i første omgang etter stort press fra topp 6 klubbene og BeIN Sports, og de skal visstnok tilogmed ha arrangert møte med Whitehall.. Ashely presset på for at PL skulle gå med på å offentliggjøre prosessen, men PL ønsket ikke dette. Det ryktes tilogmed om trusler om å kaste Newcastle ut av Premier League. Selv om PL sikkert ikke ønsket at oppkjøpet skulle gå gjennom er det nok en lettelse for de å slippe en juridisk prosess hvor alt kommer frem. Er vel ganske skuffende det også, dersom det er slik at PL gir etter for topp 6 klubbene sitt press om hvem som får lov til å kjøpe opp mindre klubber og hvem som ikke får lov. Topp 6 klubbene har nok makt fra før av, ligaen blir enda mer konkurransedyktig av at andre lag kan kjempe om plasseringene (uten at jeg skal drømme for mye om det allerede, det vil hvertfall ta tid i så fall). Poenget er at grunnen til at PL nå gir etter kan være fordi de ikke hadde sitt på det rene in the first place. Det kan også oppleves som skuffende i seg selv.
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 15:39 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #162 på: 07. Okt. 2021, 15:39 »
Ihvertfall påfallende at dette nå går i orden samtidig som denne overtagelsen :-X :-X

https://www.aljazeera.com/news/2021/10/6/qatars-bein-sports-says-saudi-arabia-to-lift-ban-on-channels

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #163 på: 07. Okt. 2021, 16:05 »
Det var nok press fra begge sider, begge måtte vel gi litt av seg selv for å komme til en enighet. Passer vel også PL bra at det er dette som blir den store "grunnen" til at oppkjøpet går gjennom, og at det er lite fokus på prosessen og presset fra Newcastle. Mens Ashley og PIF er fornøyde etter som oppkjøpet går gjennom. Alle parter blir fornøyde. ;) Er selvsagt bare teorier men jeg synes det virker for meg litt som at PL gir etter for presset her og at de også skjuler noe bak kulissene.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #164 på: 07. Okt. 2021, 17:45 »
https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10069399/Saudi-takeover-allow-Newcastle-United-spend-200M-squad-without-breaching-FFP.html

REVEALED: Saudi takeover will allow Newcastle United to spend over £200MILLION on their squad WITHOUT breaching financial fair play rules because Mike Ashley will leave club in good shape, say analysts

Financial Fair Play rules  limit losses over a three-year period to £105 million
Club's financial health, spending on infrastructure and community projects  and new commercial income means Newcastle could spend twice that figure
Financial experts also anticipate that new owners will spend in January
Analysts predict Newcastle will push for Champions League spots in four years