20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om hjemmedrakten 2019/20?

Veldig fin
2 (16.7%)
Helt grei
4 (33.3%)
Burde vært bedre
4 (33.3%)
Forferdelig
2 (16.7%)

Stemmer totalt: 12

Avstemning er avsluttet: 09. Aug. 2019, 17:47

Skrevet av Emne: Ny drakt...  (Lest 351155 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #180 på: 22. Juni 2009, 22:51 »
Må vel legges til i samlingen denne her også ja :P
Må kjøpes, selv om det ikke er den fineste drakten vi har hatt ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ny drakt...
« Svar #181 på: 22. Juni 2009, 23:06 »
Snakker om latterlig drakt! :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #182 på: 22. Juni 2009, 23:30 »
Den går rett inn på topp tre over tidenes styggeste Newcastle-drakter.
Har ikke helt bestemt meg for om det er tidenes verste eller ikke. Jeg kan ihvertfall huske én annen vederstyggelighet.

På nufc.co.uk ser det ut som det er to forskjellige gulfarger. På Christians bilde ser det ut som hvitt og sennepsgult.

Personlig synes jeg sennep både ser vondt ut og smaker vondt.

Hva angår Hans Emils kommentar, så er det liten tvil om at Idun-logoen hadde prydet drakta, hadde klubben vært norsk.
Hadde Rosenborg lansert en liknende drakt hadde Rema blitt byttet ut med Idun ganske kjapt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #183 på: 22. Juni 2009, 23:46 »
klarer ikke å bestemme meg for om den er heselig stygg, eller grådig tøff. Det er vel det man kan kalle blanda følelser.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #184 på: 23. Juni 2009, 00:30 »
Jeg blir bare helt satt ut når jeg ser på den, og har vansker for å bestemme meg om den er skikkelig ufyselig eller ok.
Hvorfor kan de ikke bare kjøre Blå / mørkeblå, slik som de hadde i 2004-2005.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #185 på: 23. Juni 2009, 00:59 »
Fy f*** det er noe av det styggeste jeg har sett, de som har designa denne må jo ha vært drita. De kunne ikke laget en styggere drakt! ÆSJ!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #186 på: 23. Juni 2009, 11:11 »
Latterlig. Tror agent Mike Fattley virkelig er Sunderland supporter som vil oss alt vondt.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #187 på: 23. Juni 2009, 16:06 »
Skal dog sies at det å lage ny drakt til Newcastle aldri er enkelt. Husker godt da heimedrakta vi har hatt dei to foregående sesongene kom. Var tendenser til hysteri er på forumet, over den lille rosa prikken som alle kom til å legge merke til, og som ødela drakta fulstendig. Drakta har senere blitt akseptert som en ganske pen drakt, og det samme tror eg vil skje med denne. Som det blei sagt tidligere i denne tråden, så tror eg mange her vil lære seg til å like den  ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #188 på: 23. Juni 2009, 16:20 »
Ser du ikke forskjellen på sennepsgule striper på selve drakten, og en liten rosa prikk på sponsorlogoen?

Hvordan kan du sammenligne selve drakten med en liten rosa prikk på sponsorlogoen?

Jeg skjønner forsåvidt hovedpoenget ditt. Tror jeg. Likevel, den rosa prikken i logoen til Northern Rock er ikke noe man legger merke til når man ser draktene i bruk på banen o.l. I det hverdagslige så er det ingen som tenker over den prikken. Den er en veldig ubetydelig del av selve drakten. Ja, den har jo ingenting med selve drakten å gjøre.

Men sennepsgule striper på SELVE drakten. Den nye drakten, det er ikke en bitteliten detalj som man ikke legger merke til sånn i det daglige. Når man ser spillerne med drakten på banen, så er den fæle gulfargen det første og eneste man legger merke til. Det er alt som opptar en.
Det er selve kjernen i den nye drakten.

Den rosa prikken i Northern Rock-logoen er der fremdeles, men det er ikke en sjel som tenker over det når man ser bortedrakten for sesongen 09/10.

Du skal få lov å mene hva du vil, og mange som kritiserer drakten nå, vil sikkert lære seg og like den etterhvert. Kanskje til og med undertegnede. Men jeg reagerer på at du sammenligner en bitteliten prikk, omtrent en centimeter stor, med fem brede striper.

Så kan man jo begynne å lure på hvorfor jeg trenger å bruke så mange ord for å si så lite.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #189 på: 23. Juni 2009, 16:31 »
Poenget med å ta opp den rosa prikken var for å vise kor kresne vi er når det gjelder drakter, og at det derfor ikke var serlig overaskende at spontanreaksjonen til så og si alle på dette forumet var negativ.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #190 på: 23. Juni 2009, 16:36 »
Joda, jeg ser den. Men den lille rosa prikken er noe helt annet enn fem brede striper.
Man kan rett og slett ikke sammenligne det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #191 på: 23. Juni 2009, 16:38 »
Det gjør eg ikke heller, sier bare at når folk reagerer såpass på en liten prikk, så overasker det ikke meg at dei reagerer med avsky på fem brede sennepsgule striper som du kaller dem.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #192 på: 23. Juni 2009, 16:56 »
Men hallo da, hvorfor skulle man ikke reagere på fem brede sennepsgule striper?

I forhold til bortedrakten har vi mye større valgfrihet i draktdesignet enn hva angår hjemmedrakten. Våre hjemmedrakter skal bestå av sorte og hvite, vertikale striper. Det er begrenset hvor mye man kan gjøre med det utgangspunktet. Derfor er det kanskje ikke så rart at noen henger seg opp i en bitteliten rosa prikk i sponsorlogoen eller at noen synes de lyseblå, nesten turkise stripene på kragen er forkastelige.
I forhold til bortedrakten kan vi velge blant alle farger. Ihvertfall nesten. Hvis vi hadde kommet med røde og hvitstripete bortedrakter ville nok reaksjonene vært enda kraftigere. Vi vil tross alt ikke se ut som Sunderland heller. Og helrøde drakter i Liverpool-stil er kanskje heller ikke noen schläger. Men bortsett fra det, så kan man leke seg så mye man vil, med farger og design.

Akkurat i disse dager angrer jeg meg noe ekstremt på at jeg ikke investerte i bortedrakten fra 07/08-sesongen.

Vi er mange som har sterke meninger om alt mulig, og vi har ulik fargesmak. Enkelte vil henge seg opp i bittesmå detaljer, mens andre vil reagere sterkt på fargevalget. Personlig syntes jeg i sin tid at den rosa prikken på NR-logoen var stilig, og piffet opp ikke bare sponsorlogoen, men også resten av drakta. Personlig synes jeg de nye fargene er ekstremt stygge, og på klubbens nettshop ser draktene nesten oransje og lys gule ut. Da hadde jeg heller tatt imot en sjokkrosa drakt. Tror jeg. Eller kanskje ikke. Men uansett, jeg synes overhodet ikke noe om det. Men må nok se drakten med egne øyne, enten på noen som har kjøpt den, eller i en butikk, før jeg gjør meg opp en endelig mening om den. Men det lover ikke bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #193 på: 23. Juni 2009, 17:15 »
Det er greit nok at de har valgt fargen gul, men nå har de tross alt valgt den styggeste gulfargen de klarte å finne. Det kan da ikke være noen som synes denne drakten er fin?
Håper faktisk dette er en spøk, og at de på lanseringsdagen kommer med noen nye drakter! Hvis ikke er jeg for å lage en underskriftskampanje for å få fjernet disse draktene! vil ikke se gutta i sennepsgule striper, dete er rett og slett grisestygt!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #194 på: 23. Juni 2009, 18:26 »
Synst drakta passar veldig godt til eit League 1 eller 2 lag. Og der er jo vi på god veg.