20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 588249 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3180 på: 02. Okt. 2009, 15:26 »
Les denne:

http://www.premierleague.com/staticFiles/c0/3f/0,,12306~147392,00.pdf

Står endel interessant der, vi (fansen) har virkelig blitt ført bak lyset av Ashley & Co.

Som ventet, at enkelte har støttet Ashley og Co framfor KK er en gåte. Det eneste vi kan takke Ashley for er at KK ble ansatt og ikke en nikkedukke, slik at vi mest sannsynlig får slutt på faenskapet.

Vi får håpe Toon Army lager et helvete for Ashley og Solbrilla i morgen om de tørr å møte opp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3181 på: 02. Okt. 2009, 15:37 »
Er vel få som har "støttet" Ashley. De fleste mener han er en dust, og at han bør komme seg vekk så fort som mulig.

Er uansett deilig at denne saken er ute av verden, uten at det går altfor hardt utover klubben. Regner med at KK gir bort de pengene han har fått her til folk som trenger det mer.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3182 på: 02. Okt. 2009, 15:47 »
Er vel få som har "støttet" Ashley. De fleste mener han er en dust, og at han bør komme seg vekk så fort som mulig.

Er uansett deilig at denne saken er ute av verden, uten at det går altfor hardt utover klubben. Regner med at KK gir bort de pengene han har fått her til folk som trenger det mer.

Pr dags dato er det nok ikke mange som støtter Fat Mike, men for et år siden mente folk at det var KK som var den store stygge ulven som nok en gang forlot Newcastle.

Som sagt er det deilig at saken er ute av verden, og nå er det bare å håpe på at et salg skjer snarest. Hadde vært artig med en normal eier denne gang. Kanskje for mye å håpe på.



"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Mike Ashley
« Svar #3183 på: 02. Okt. 2009, 16:13 »
Flott det har kommet frem til en dom. Ser klart hvem som har skylden i dette.

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3184 på: 02. Okt. 2009, 16:40 »
Deilig at saken er ute av verden, uten at det gikk på bekostning av klubbens plassering på tabellen.

Etter å ha lest forskjellige artikler de siste dagene, i tillegg til Keegans uttalelse, er jeg mer forberedt enn noensinne på å hive MA og Llambias langt bort fra Newcastle! Om det ikke var gale før, så er det ikke faen ikke bedre nå.
De siste dagenes artikler er nok et eksempel på at de har null peiling på hvordan en fotballklubb skal drives.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3185 på: 02. Okt. 2009, 17:34 »
Ikke at jeg har lest hele den blekka der, men kan det ikke være Wise som var den store stygge ulven? Stridighetene begynte ikke før han ble hentet inn. Og Mike har overhodet ikke erfaring med drift av en fotballklubb, og har etter all sannsynlighet ikke mange kontakter innenfor fotball: Hvertfall ikke så gode kontakter at han skylder 2 agenter en tjeneste..

Det som kanskje er feilen til Ashley er han mangler erfaringen som trengs for å drive en fotballklubb. Økonomien forverret dessuten denne oppgaven. Kanskje han var for godtroende og ga Wise for stort spillerom? What do you think?

Gledelig er det uansett at Kev har blitt renvasket, uten ham har ikke castle vært en storklubb.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3186 på: 02. Okt. 2009, 19:49 »
Det viktigste nå er at vi glemmer denne saken! starter vi en stor aksjon imorgen før, etter eller under kampen så mister vi serieledelsen glatt... vi er en klubb fylt med optimisme... vi kan ikke fokusere på dette tullet lengre, vi må vinne neste kamp og fokusere på å skape de samme gode resultatene:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3187 på: 02. Okt. 2009, 20:13 »
Tror ikke dette vil fjerne fokus på noen som helst måte. Endel seksjoner av fansen har vel etter hva jeg har skjønt syngt anti-Ashley-sanger i flere kamper denne sesongen. Blant annet ble det vel dratt opp mot Ipswich.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3188 på: 02. Okt. 2009, 22:58 »
Ikke at jeg har lest hele den blekka der, men kan det ikke være Wise som var den store stygge ulven? Stridighetene begynte ikke før han ble hentet inn. Og Mike har overhodet ikke erfaring med drift av en fotballklubb, og har etter all sannsynlighet ikke mange kontakter innenfor fotball: Hvertfall ikke så gode kontakter at han skylder 2 agenter en tjeneste..
Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå. Hvis du mener at denne tjenesten ikke var reell, er det ikke da et enda større problem at Keegan blir fortalt at han MÅ godkjenne handelen på grunn av denne tjenesten?

En overgang for en talentløs fotballspiller kan ikke begrunnes i en vennetjeneste. Slike tjenester får man holde unna jobben, og heller ta dem privat. Men ettersom Ashley eier klubben, så forstår han vel ikke forskjellen på jobb og privat.

Erlend:
Hvis det fjerner fokus på synge anti Ashley-sanger, så må det være like mye fjernt å synge "Walking in a Robson wonderland".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3189 på: 03. Okt. 2009, 00:49 »
Det er uansett helt sjokkerende så forbanna lite respekt Ashley og folka har hatt for ikke bare King Kev, men også hele klubben og ikke minst supporterne. De har rett og slett løyet om alt. Jeg kan ikke begripe at det er mulig å være så sjofel. Møkkamenn, rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3190 på: 03. Okt. 2009, 01:53 »
At de har løyet om alt kommer knapt som noe sjokk, det har vi visst i lang tid. Hver gang Llamblias viser det stygge trynet sitt renner det ut dritt...

Tror det er få jeg hater mer enn han.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3191 på: 03. Okt. 2009, 03:05 »
After the death of Sir Bobby Robson, The Sun's Bob Harris wrote how Robson told him: "My biggest disappointment was Dennis Wise, a director of football who was hardly seen at the ground, and who brought in players who were neither suitable, nor right, for Newcastle United. I forgive most people, but I am not sure I can forgive Wise for what he did to my club."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3192 på: 03. Okt. 2009, 03:52 »
In a report in the Times of
29 January 2008, which Mr Charnley confirmed as having been accurate, it was stated
that
Sitat
    “Wise and Vetere will make the initial assessment before calling in Jimenez to do
    the deal, though Newcastle insist that Keegan will have the final say”
.

Two days
later, on 31 January 2008, Mr Wise gave an interview in the Chairman’s office at the
Club which was intended to be and was published on the Club’s website (and reported
in the national Press) on the following day. In the course of that interview he stated:
Sitat
    “I’m not here to be involved in the first team. I am not here to manage. I am here to
    help Kevin as much as possible in bringing young players through and also
    recommending certain players to him and he’ll say yes and no. He has the final word
    and then no one else. I’m not gonna do things like bring players in behind his back.
    I’m not into that and everything that happens will be run past him and he’ll say yes,
    as I say, or he’ll say no”.

24. Two days later, in the Club programme for 3 February 2008, the website interview
was included with the headline:
Sitat
    “Dennis Wise
    “I’m here to help Kevin – he has the final word””
25. On 23 February 2008, Mr Mort gave an interview with “The Mag” (published
independently by the Club’s supporters) in which he stated:
Sitat
    “Everything that sits below Kevin, everything associated with the first team is his
    responsibility … Dennis and Jeff will help identify players and Kevin will then say yes
    or no”.

Dette var vel noke av det eg fant mest latterlig med ashley i fjor.
Synes det er fascinerende at klubben/Wise sjølv om Keegan gjer d klinkende klart at overhodet ikkje er intresert i Gonzales alikevel trosser KKs gyldne regel og henter Gonzales til klubben mot KKs vilje og ønske.

Og måten Gonzalez blir henta og måten Wise prøver og overtale KK til og bli overbevist om dette er ein knall spiller er jo ganske sprøtt. Her prøver Wise og overbevise KK om at denne Gonzales er eit godt kjøp ved og tipse om at det ligger ein video av han på youtube. Sannsynligvis denne ?


Sitat
4 September 2008. On 30 August 2008, almost at the end of the transfer window (the
final day of which was 1 September 2008) Mr Wise telephoned Mr Keegan and told
him that he had a great player for the Club to sign, namely Ignacio Gonzalez, and that
he should look him up. Mr Keegan tried to locate him on the internet but could find
no reference to him. Mr Wise told him that he had been on loan at Monaco but
having checked out the details, Mr Keegan was unimpressed and told Mr Wise that he
did not think the player was good enough. Mr Wise then told him that the player was
on “You Tube” and that Mr Keegan could look him up there but he found that the
clips were of poor quality and provided no proper basis for signing a player to a
Premier League Club. Moreover, no one at the Club had ever seen him play.
However, notwithstanding that he made it clear not only to Mr Wise but also to
Mr Jimenez and to Mr Ashley that he very strongly objected to the signing of Mr
Gonzalez (he was to be signed on loan with an option to purchase), the Club
proceeded with the deal and the transfer was concluded the following day, on
31 August 2008.The loan deal cost the Club nearly £1m in wages for a player who was not expected to play for the first team
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3193 på: 03. Okt. 2009, 09:25 »
http://www.shieldsgazette.com/nufc/Time-for-Toon-to-put.5700082.jp

"Time for Toon to put sorry episode behind them"

Hmm, har eg hørt dette før ?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3194 på: 03. Okt. 2009, 10:34 »
Det er uansett helt sjokkerende så forbanna lite respekt Ashley og folka har hatt for ikke bare King Kev, men også hele klubben og ikke minst supporterne. De har rett og slett løyet om alt. Jeg kan ikke begripe at det er mulig å være så sjofel. Møkkamenn, rett og slett.

Dette er jo ikke noe sjokk! Vi har visst hele tiden at disse folka har løyet. Er jo flere mnd siden klubben ifølge Llambias hadde inne mer enn 2 bud som passet med Ashley sitt ønske om 100 mill pund.

Uansett, jeg ser nå at NUSC ønsker å kjøpe klubben og skal visstnok allerede ha fått inn 20 mill pund, stemmer ikke det?
Jeg mener at dette er veien å gå. Gi klubben tilbake til fotballen og supporterne og vekk fra media, rettslokaler og grådige forretningsfolk.