20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 94604 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #150 på: 26. April 2017, 09:45 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/rafa-benitez-newcastle-transfers-budget-12944802

Tar alt med ei klype salt fram til Rafa seier at han er her neste sesong, og at det er han som styrer showet. Er jo ein håpløst sportslig og økonomisk handling dersom Cashley skulle finne på å begynne å blande sine folk inn, med den konsekvensen at Rafa går. Men det har vi jo sett mannen gjøre før. Er berre å krysse fingrene
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #151 på: 26. April 2017, 12:27 »
Er faktisk ikke særlig bekymret denne gangen. Gjennom Benitez har forhåpentligvis MA forstått hvor viktig det er med en manager med pondus som kan forene klubben og supporterne, som igjen medfører fulle tribuner og økte inntekter. Om han forsvinner tror jeg klubben imploderer. Vi kan glemme å få tak i en like god manager som Benitez de nærmeste årene

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #152 på: 06. Mai 2017, 15:29 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/rafa-benitez-newcastle-united-future-12995943

Vel, fyren ønsker å være i Newcastle, lenge.....

Tror ikke Rafa er så vanskelig å ha med å gjøre, men han vi ha forsikringer om at klubben satser det den kan satse. Tviler på Ashley kjører mye penger inn i klubben, imidlertid er klubben stor nok til å generere høy omsetning og vokse langt ut over det den har gjort senere årene. Potensialet i denne klubben er enormt, og med rett styring og ambisjon er jeg overbevist om at vi kan nærme oss klubber som Tottenham og Liverpool!
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #153 på: 10. Mai 2017, 19:22 »
Breaking news!!!!!! http://www.skysports.com/football/news/12040/10871664/rafael-benitez-agrees-to-remain-at-newcastle-after-mike-ashley-discussions


Godt!! 😊 Rafa får satse det klubben klarer å generere av overskudd.
« Siste redigering: 10. Mai 2017, 19:26 av Geordie »
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #154 på: 10. Mai 2017, 21:00 »
Deilig at Rafa seier at han blir. Trengte å høyre det fra han sjølv
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #155 på: 10. Mai 2017, 21:09 »
Herlig, gode nyheter. Kanskje Ashley har funnet ut at han må begynne å gjøre noen korrekte valg.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
« Siste redigering: 29. Juli 2017, 15:12 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #157 på: 29. Juli 2017, 15:16 »
Eg har ein følelse på at viss ikkje me har ny eigar innan eit par år so er ikkje Benitez manager i NUFC lengre.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #158 på: 08. Aug. 2017, 23:21 »
http://www.skysports.com/football/news/11678/10979114/rafa8217s-way-the-resurrection-of-newcastle-united

Noko er det i dette. Det har jo allereie vore møter der Benitez har lufta sin frustrasjon. Tvilar sterkt på at han gidder dette ein gong til neste sommar. Får berre håpa på ny eigar innan dess.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #159 på: 29. Aug. 2017, 15:05 »
En ting jeg synes er litt rart er Benitez sin standhaftighet på 4-2-3-1. Greit at det er hans foretrukne formasjon, men når vi under hele hans periode ikke har fått noe særlig ut av 10'er-rollen, er det kanskje på tide å prøve noe annet? Et veldig lite drastisk steg er jo å legge om til 4-3-3/4-5-1. Tror Merino med sin pasningsfot kunne passet godt til å ligge bak Shelvey og Hayden. Kan seff argumenteres for at vi ikke har gode nok spisser til å stole på at de skal kunne drive angrepet alene, men er jaggu ikke mye vi har fått ut av å spille med 10'er.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #160 på: 29. Aug. 2017, 15:17 »
Hva med å forsøke Shelvey i en 10er-rolle fremfor Merino og Hayden? Er det helt tøvete?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #161 på: 29. Aug. 2017, 16:29 »
Lefsen: 4-2-3-1 er 4-3-3 og 4-5-1. Alt avhenger av kampbildet. Vi ligger i 4-5-1 defensivt og i omstillingsfasen, mens 4-3-3 blir en mer offensiv formasjon. Ekstremt liten forskjell i mine øyne :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #162 på: 29. Aug. 2017, 16:45 »
Takk for opplæringen i fotballtaktikk :-X Jeg skjønner jo også at formasjon bare er noen tall da. Men at Rafa vil ha en som i hovedsak skal ligge mellom de to på midten og spissen er jo åpenbart. Poenget er jo at f.eks Perez hverken er noe særlig hvass som forsvarende i 4-5-1, eller som skapende bak spissen i 4-3-3. Tror du skjønte hva jeg mente. At det er åpenbare forskjeller på f.eks en løpende indreløpertype og en kreativ 10'er-type er vel du og enig i.
« Siste redigering: 29. Aug. 2017, 16:47 av lefsen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #163 på: 31. Aug. 2017, 10:21 »
Der er jeg enig, lefsen. Newcastle spiller ingen klassisk 4-3-3 med to utpregede indreløpere og et sentralt anker slik jeg som Glimt-fan har fått inn med morsmelka. Så forskjellen på 4-2-3-1 og 4-3-3 er i mine øyne åpenbar her. Vi spiller med en ganske klar 10er-type - og den har vært problematisk helt siden nedrykket og tapet av en spiller som Wijnaldum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #164 på: 31. Aug. 2017, 11:32 »
Hva med å forsøke Shelvey i en 10er-rolle fremfor Merino og Hayden? Er det helt tøvete?

Ser den, men Shelveys forté er å hente ballen dypt og komme med stikkere >30 meter.

Han har ikke nærteknikken som kreves fra en mann høyere i banen, ofte med en dyptliggende DM for motstanderlaget liggende i rygg.

Som vi så 100 ganger i fjor, med en gang Shelvey får en mann på seg, er han totalt useless - han trenger rom.