20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199970 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1035 på: 29. Aug. 2017, 11:08 »
Sier meg enig med Igrinde. Har null tro på at Newcastle henter noen på deadline day. Klubben har ikke pleid å gjøre det i "Ashley eraen" (håper den snart er slutt), så skjønnner ikke hvorfor vi skal tro at det skjer nå.

Ser vi på hvor lang tid Charnley & co. har brukt på enkelte overganger i dette vinduet så blir jeg ikke akkurat mer optimistisk.

Jeg velger heller å snu litt på flisa og vil bli posetivt overrasket hvis Newcastle faktisk henter flere spillere i dette vinduet nå.
Den mest sannsynlige er kanskje denne Zoet fra PSV? Hvis det betyr at Tim Krul går motsatt vei, samt tar med seg en liten pengesekk til bedriftslaget til Philips.
Forøverig nok en spiller som er et relativt ubeskrevet blad (for meg?) og null erfaring fra PL...

På en annen side, HVIS Wayne Hennessey faktisk er det reelle alternativet nå, så er det like greit å klare seg med Elliott med Darlow.

Det mest spennende jeg har litt tro på kan komme til å skje nå på slutten er at noen av "overskuddsspillerne" kanskje forsvinner, eksempelvis Hanley, Krul, Haidara, Saviet eller Lazaar? Selvfølgelig ikke alle disse, men hadde hjulpet på å få solgt noen av dem også...

Forutsatt et noenlunde akseptabelt bud, så kan det kanskje være greit å selge Gayle? Og heller stole på at Joselu med Mitro og Ayoze som backup/alternatvier kan gjøre jobben på topp? Vet at Gayle var i en klasse for seg selv ifjor, men er han egentlig god nok for PL? Hvis han ikke spilte seg inn på Palace som kjempa i bunnen av PL, er det da en spiller vi vil at Newcastle skal satse på?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1036 på: 29. Aug. 2017, 11:40 »
Wayne Hennessey og Kjartansson lukter for meg som Championship-materiale. Da stoler vi heller på de vi har tenker jeg...
Har heller ikke voldsomt stor tro på kjøpsbonanza på deadline day. Ashley og herunder Charnley lar seg aldri presse til å betale "overpris" på siste dag. Eneste scenario slike overganger ville vært aktuelle må være for spillere som ønsker seg sterkt vekk og Newcastle er eneste klubben som er villige til å by noe.

Tror nesten vi skal være fornøyd dersom vi får inn en forsterkning til i løpet av de siste dagene. Og at vi kanskje blir kvitt noe av daukjøttet. Hanley ønsket av Norwich leser jeg i dag. Få han vekk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1037 på: 29. Aug. 2017, 12:08 »
Virker som Independiente har signert denne Gaston Silva, som de ville ha på plass før Tagliafico kunne få gå. Tipper han kommer inn. Det jeg har lest om ham virker lovende.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1038 på: 29. Aug. 2017, 12:13 »
Hennessey ser jeg på som ligaens kanskje dårligste keeper, Thorstvedt har sagt det samme. Blir livredd om han kommer inn.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1039 på: 29. Aug. 2017, 12:51 »
Syns denne argentinske venstrebacken virker meget interessant/spennende, i mangel på noe bedre. Må vel nesten se det som litt posetivt at Dummett ble skadet hvis det tvinger frem kjøp av en ny venstreback. Har aldri ment at Dummett er god nok for PL. Og om det muligens skorter litt på det offansiver bidraget så syns jeg allikevel at Mbemba har klart seg bra som venstreback, usikker på om en skadefri og frisk Dummett hadde vært noe bedre?

Ellers enig med Kristoffer og Andymag sin skepsis.

Må også legge til at det virker litt som om forholdet mellom Ashley og Benitez er i ferd med å bli bare dårligere og dårligere. Noen nevnte tidl. her Benitez sine uttalelser om at det blir bra at vinduet stenger, og da vil troppen se "100% anerledes ut". Føles litt som en selvmotsigelse og noe som kommer fra en mildt sagt frustrert Benitez.
I tillegg er det ikke lenge siden Ashley selv var ute og påpekte at Charnley svarer til Benitez, ikke motsatt. Men nå i helga har plutselig Charnley og Ashleys advokat hatt et "clear the air møte" med Benitez, hvor Benitez har fått beskjed om å tone ned klaginga, og "get on with the job". I tillegg har vi allerede Benitez sine uttalelser om at han kjøper de han kan til klubben, IKKE de han vil. Tror kanskje et eksempel på dette er at spillere som Townsend, McCarthy og nå senere Jovetic, har blitt nevnt. I stedet endte vi med Murphy, Joselu og Merino. Skal ikke klage på noen av disse tre, spesielt Merino har vært bra til nå, men alle har lite PL erfaring, og det er en lang sesong. "Alle keeperne" som var linket, kan man vel også anta at "ble for dyrere", selv om vi stadig klatra nedover på stigen i søken etter en ny sisteskanse -dessverre.

Ut ifra det vi får høre/lese gjennom media, så virker det som om ikke alt er akkurat fryd og gammen innad i klubben mellom Ashley og Benitez, muligens med Charnley fanget "between a rock and a hard place(?)", og jeg vil bli meget (posetivt) overrasket om Benitez er Newcastle manager ett år fra nå. 

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1040 på: 29. Aug. 2017, 13:44 »
Luke Edwards fra The Telegraph melder nå at vi håper å signere to nye. Dette er en veldig kjent vise. Jo nærmere vi kommer deadline day, jo lavere blir antallet forventa spillere inn. Tror vi skal være fornøyde dersom vi kjøper inn en ny spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1041 på: 29. Aug. 2017, 13:55 »
Skuffende hvis det "bare" kommer inn to nye. Men hva er det vi trenger da? Venstreback og ....? For meg står det mellom spiss/midtbanespiller.

Gayle linket til wolves for £15mill så jeg, da ville jeg vurdert å solgt (forutsatt at en erstatter var klar).
Tagliafico nærmer seg vel veldig nå, samt Kenedy.

Colback og Hanley forsvinner mest sannsynlig, kanskje også Lazaar og Haidara. Er vi heldige, får vi byttet Zoet og Krul, men skeptisk til om det går i orden.
Saivet og Gamez blir sannsynligvis værende.


Selv om det har vært et møte for å renske lufta, vil jeg tro Benitez bestemmer det sportslige løpet. Men så negativ og grinete som han fremsto, skjønner jeg det godt. Hvilken nytte har det å si i media at han ikke får de spillerne han vil ha, han bare tar det han får? Virkelig en fin måte å skape god stemning på.
Han må finne seg i de økonomiske forutsetningene som er, og klubben (Charnley) burde ha gjort en bedre jobb med å kvitte seg med daukjøttet. Der tror jeg mesteparten av problemet ligger. Ved Charnley, ikke Ashley.
« Siste redigering: 29. Aug. 2017, 13:59 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1042 på: 29. Aug. 2017, 14:02 »
Luke Edwards fra The Telegraph melder nå at vi håper å signere to nye. Dette er en veldig kjent vise. Jo nærmere vi kommer deadline day, jo lavere blir antallet forventa spillere inn. Tror vi skal være fornøyde dersom vi kjøper inn en ny spiller.

Du bare vet at Charnley og Ashley sitter å venter på at vinduet stenger så de kan sette seg godt tilbake og legge føttene på hordet og puste letta ut og si "vi prøvde".

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1043 på: 29. Aug. 2017, 14:08 »
For meg er det helt klart en sentral offensiv midtbane. Er helt skandale om vi skal spille hele sesongen med Ayoze og Diame som alternativ. Jeg fatter ikke hva som er problemet egentlig. Hva er det vi har brukt når vi tar med solgte spillere? £25m? Når ryktes jo Hanley ut av klubben med. Da nærmer vi oss 20 tallet. Det er jo lommerusk i pl sammenheng. Ser at Luke Edwards nevner lån nok en gang. En permanent og en på lån. Hår nå iallefall fått svaret på om Ashley kom til å forandre seg under en verdensklasse manager. Det går i samme runddans.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1044 på: 29. Aug. 2017, 14:59 »
Helt enig Fluffy. Off midt og venstreback er de to posisjonene som skriker etter forsterkning.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1045 på: 29. Aug. 2017, 15:38 »
Hanley skal nesten være klar for Norwich sies det hos gutta i Sky...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1046 på: 29. Aug. 2017, 15:58 »
Skysports sier også at det er mulig vi selger Gayle om vi får en bra pris og har en erstatter klar.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1047 på: 29. Aug. 2017, 16:18 »
Skysports sier også at det er mulig vi selger Gayle om vi får en bra pris og har en erstatter klar.

En bra pris mener jeg er helt avgjørende, men ville det være krise å selge uten å ha erstatter klar?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1048 på: 29. Aug. 2017, 16:20 »
Skysports sier også at det er mulig vi selger Gayle om vi får en bra pris og har en erstatter klar.

Ashley, Charnley og co kan nok finne på og selge Gayle for den rette summen, men aldri i livet om de klarer å hente en erstatter.

2 dager igjen..........

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1049 på: 29. Aug. 2017, 16:24 »
Skysports sier også at det er mulig vi selger Gayle om vi får en bra pris og har en erstatter klar.

En bra pris mener jeg er helt avgjørende, men ville det være krise å selge uten å ha erstatter klar?
Ja! Gayle er en helt annen spisstype enn Mitro og Joselu. Synes det er helt idioti å snakke om å bli kvitt han uten å ha en mye bedre erstatter klar.