20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199964 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #690 på: 01. Aug. 2017, 16:39 »
Jævla Riviere og Haidara ass. Hva har de gjort for oss? Lurer på om de forstår at de ikke er ønsket av fansen, de har jo så og si vært skadet eller sittet på benken siden de kom, og hevet fete lønninger. Ingen av de har blitt satset på, men det henger sammen med prestasjonen på trening osv. På tide å se seg selv i speilet og innse at de ikke fortjener den lønnen de har hatt i NUFC og begynne å jobbe for pengene sine. Selvfølgelig er fotballspillere egoistiske og griske i alle klubber, men det er jævlig surt å se på at vi går glipp av gode spillere som bidrar til klubben, fordi Haidara og Riviere med flere heller vil slite benk i Newcastle enn å spille fotball med litt lavere lønn. Kvalmt ass.

Riviere    35'000 pund i uka
Haidara   25'000
Saivet     35'000
De Jong  40'000
Krul        40'000
Hanley    20'000

Nå er det vel ikke Haidara sin skyld at han er mye skadet...Og blir neppe mindre skadet i en annen klubb....Så hadde blitt benken/sykestua mest sansynlig uansett hvor han var...Hadde kjempet om fast plass i klubben med dagens mannskap skadefri....

Og å selge De Jong nå som han byner bli skadefri og har spilt seg inn på Nederland og vil nok ha en god sesong, og øke i verdi , og være viktig bidragsyter vil etter min mening være idioti...
« Siste redigering: 01. Aug. 2017, 16:40 av superswag »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #691 på: 01. Aug. 2017, 17:37 »
Ser det blir sagt at vi er villige til å gi Arsenal £10 mill for Perez, mens de ønsker £13,4 mill (dog finner jeg ingen troverdige kilder).

Hvis vi krangler over £3,4 mill her, og ender opp uten Perez, begynner jeg virkelig å lure på hva som foregår! Perez er noe av det bedre vi har blitt seriøst linket til, og selv om ting kan dukke opp senere i vinduet, kan de £3,4 millionene i verste fall utgjøre en relativt stor forskjell på nedrykk og ny kontrakt....

Viss dette er tilfelle so forstår eg viss Rafa er frustrert og at han ikkje gidd dette i lengden. Veit at han var frustrert tidlegare i sommar og det ordna seg.

Ser Chronicle skriver at Perez e på veg mot Fenerbache og at dei har gitt han lønstilbod og. Og dei prestera skriva at Benitez ekje villige til å møte priskravet til Arsenal. Tvilar på at Benitez er den som seier nei. Her burde me verkeleg slå til. Viss det er ein spelar som Benitez vil ha.
« Siste redigering: 01. Aug. 2017, 17:53 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #692 på: 01. Aug. 2017, 18:10 »
Hvis Benitez ikke er villig til å møte kravet til Arsenal, må det være fordi han ikke har nok lyst på Perez.
Vi er i en situasjon hvor vi må spise av restene til de andre klubbene. Vi må vente til overgangskarusellen har gått noen runder, for å se hva vi kan hente. Det smerter for min del, men jeg forstår at pengene ikke er der.

Vil tro det blir stille fra oss en stund fremover, og at vi er mer aktive den siste uken. Da klubbene begynner å bli desperate etter å kvitte seg med spillere, enten på lån eller ved å senke overgangssummen. Kanskje har vi også lyktes med å kvitte oss med 4-5 av daukjøttet, noe som setter et klarere budsjett enn hva vi for tiden har.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #693 på: 01. Aug. 2017, 18:31 »
Jævla Riviere og Haidara ass. Hva har de gjort for oss? Lurer på om de forstår at de ikke er ønsket av fansen, de har jo så og si vært skadet eller sittet på benken siden de kom, og hevet fete lønninger. Ingen av de har blitt satset på, men det henger sammen med prestasjonen på trening osv. På tide å se seg selv i speilet og innse at de ikke fortjener den lønnen de har hatt i NUFC og begynne å jobbe for pengene sine. Selvfølgelig er fotballspillere egoistiske og griske i alle klubber, men det er jævlig surt å se på at vi går glipp av gode spillere som bidrar til klubben, fordi Haidara og Riviere med flere heller vil slite benk i Newcastle enn å spille fotball med litt lavere lønn. Kvalmt ass.

Riviere    35'000 pund i uka
Haidara   25'000
Saivet     35'000
De Jong  40'000
Krul        40'000
Hanley    20'000

Nå er det vel ikke Haidara sin skyld at han er mye skadet...Og blir neppe mindre skadet i en annen klubb....Så hadde blitt benken/sykestua mest sansynlig uansett hvor han var...Hadde kjempet om fast plass i klubben med dagens mannskap skadefri....

Og å selge De Jong nå som han byner bli skadefri og har spilt seg inn på Nederland og vil nok ha en god sesong, og øke i verdi , og være viktig bidragsyter vil etter min mening være idioti...
Har de Jong spilt seg inn på Holland landslaget?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #694 på: 01. Aug. 2017, 20:07 »
Ser det blir sagt at vi er villige til å gi Arsenal £10 mill for Perez, mens de ønsker £13,4 mill (dog finner jeg ingen troverdige kilder).

Hvis vi krangler over £3,4 mill her, og ender opp uten Perez, begynner jeg virkelig å lure på hva som foregår! Perez er noe av det bedre vi har blitt seriøst linket til, og selv om ting kan dukke opp senere i vinduet, kan de £3,4 millionene i verste fall utgjøre en relativt stor forskjell på nedrykk og ny kontrakt....

Du har tydeligvis ikke fått med deg forhandlingsteknikken til Newcastle...Vi er utrolig sta på prisene. Vi lar oss ikke presse til å by mer....Dette har resultert i mange billige kjøp, men også at vi har gått glipp av enkelte spillere på grunn av noen få millioner...Vi har vel gjort det ganske bra netto når det kommer til kjøp/salg,,, og er sjelden jeg ser oss bruke alt for mye på en spiller, eller selger noen alt for billig...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #695 på: 01. Aug. 2017, 20:08 »
Jævla Riviere og Haidara ass. Hva har de gjort for oss? Lurer på om de forstår at de ikke er ønsket av fansen, de har jo så og si vært skadet eller sittet på benken siden de kom, og hevet fete lønninger. Ingen av de har blitt satset på, men det henger sammen med prestasjonen på trening osv. På tide å se seg selv i speilet og innse at de ikke fortjener den lønnen de har hatt i NUFC og begynne å jobbe for pengene sine. Selvfølgelig er fotballspillere egoistiske og griske i alle klubber, men det er jævlig surt å se på at vi går glipp av gode spillere som bidrar til klubben, fordi Haidara og Riviere med flere heller vil slite benk i Newcastle enn å spille fotball med litt lavere lønn. Kvalmt ass.

Riviere    35'000 pund i uka
Haidara   25'000
Saivet     35'000
De Jong  40'000
Krul        40'000
Hanley    20'000

Nå er det vel ikke Haidara sin skyld at han er mye skadet...Og blir neppe mindre skadet i en annen klubb....Så hadde blitt benken/sykestua mest sansynlig uansett hvor han var...Hadde kjempet om fast plass i klubben med dagens mannskap skadefri....

Og å selge De Jong nå som han byner bli skadefri og har spilt seg inn på Nederland og vil nok ha en god sesong, og øke i verdi , og være viktig bidragsyter vil etter min mening være idioti...
Har de Jong spilt seg inn på Holland landslaget?

Stod det på newutd.no. Vet ikke om han var i troppen en enkelt gang eller er det regelemessig....

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #696 på: 01. Aug. 2017, 20:29 »
Du har tydeligvis ikke fått med deg forhandlingsteknikken til Newcastle...Vi er utrolig sta på prisene. Vi lar oss ikke presse til å by mer....Dette har resultert i mange billige kjøp, men også at vi har gått glipp av enkelte spillere på grunn av noen få millioner...Vi har vel gjort det ganske bra netto når det kommer til kjøp/salg,,, og er sjelden jeg ser oss bruke alt for mye på en spiller, eller selger noen alt for billig...

Nei, er vi? :P
Selvsagt har jeg fått med meg taktikken rundt forhandlinger når det gjelder Newcastle. Men seriestart er en drøy uke unna, og hvis Rafa hadde sagt til Charnley at han skulle hente Perez til klubben for den summen, lav som den er, er jeg sikker på at Charnley ikke hadde satt seg på bakbena. Samtidig ville Rafa/NUFC ha formidlet til Perez/agenten at vi er interessert, men skal bare forhandle frem en best mulig pris. Hvis Lucas Perez da ønsker å gå til oss, hadde han ventet. Når avstanden er £3,4 mill, er det bare et spørsmål om tid før overgangen går i orden, hvis alle parter ønsker det.
Men joda, vi ønsker selvsagt å få til "bargains". Og i vår situasjon, vil jeg si en slik avtale er nettopp det.
Men, lett å sitte utenfor å spekulere, mene ditt og datt. Vi får bare vente å se hva som skjer.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #697 på: 02. Aug. 2017, 00:49 »
På den annen side har vi nok fått enkelte spillere langt billigere enn hva vi normalt ville med vår forhandlingstaktikk,,, så syns ikke vi skal kritisere den så voldsomt...Noen ganger failer det,,,noen ganger lykkes det..Jeg orker ikke sette opp netto regnestykke nå, men kjøp og salg i Newcastle senesste årene har gitt oss voldsomt netto overskudd i transfers...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #698 på: 02. Aug. 2017, 01:13 »
Og selv om det er knapt uke til seriestart,,,så er det fortsatt en måned igjen av vinduet. Er sikker på at vi jobber på spreng med å kartlegge hvem som er tilgjengelige og er ute etter forsterkninger..Hadde vi tatt det første vi kom over hade jeg nok ikke blitt sånn kjempefornøyd... Vi har hentet en klassestopper,, en klassemidtbanespiller,,  og med tanke på interessen fra lag som er kansje hakket bedre enn oss på norwich vinger som tilfeldigvis var fan,,,så tror jeg vi har hentet en meget god/spennende ving...Ser ut som vi får venstrevingen fra Norwich nå, som er høyaktuell for Enlgnad,,,og Mchartney for Everton. Absolutt en spiller jeg har hatt sansen for, men med Gueye Schneiderlin, Barry og Davies så tåler Everton å selge en såpass god spiller, og siden han delvis er til salgs regner jeg med vi får en ganske kjekk pris og... I tillegg er jo laget vårt på papiert ikke direkte elendig fra før....Syns folk klager vel tidlig..Se på SPurs,, mista Walker og ikke henta noenting...

Jeg kjenner en meget god oversikt over spanske ligaen,,og stopern våres er en spillende meget god stopper som utfyller Lascelles perfekt...Midtbanen spillern fra Dortmund høres ut som årets kjøp...Norwich vingen høres ut som et genikjøp...  Er lei av desperasjonsskjøp.... Hadde vi stått 1 sept uten noen spiller hadde jeg skjønt frustrasjonen,,,men slapp av..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #699 på: 02. Aug. 2017, 07:08 »
Kort oppsummert, det beste hadde vore fått ein ny eigar med vilje til å investera milliardar i klubben ;) Heldigvis er det ca 10 andre middels lag i ligaen som me bør kunne konkurrera mot.

Les denne: http://www.nufcblog.com/2017/08/02/newcastle-still-unwilling-to-pay-out-the-money-for-good-players-why/

Kan nokon forklara meg kvifor me ikkje har kjøpt fleire spelara og kanskje eit par klassespelara? Ikkje kom med denne forklaringa om at me må kvitta oss med Saivet, Haidara, Riviere osv. Einaste forklaringa må vera at Benitez har mykje mindre pengar å handla for enn det som vart skreve tidlegare i sommar. Hadde det vore opp til Benitez hadde han handla seg ferdig i mai/juni.
« Siste redigering: 02. Aug. 2017, 13:15 av lgrinde »

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #700 på: 02. Aug. 2017, 13:31 »
Kan det ikke være en kombinasjon av flere faktorer?
1. Vi har 70 mill, men Ashley og Charnley krangler på kronestykkene som gjør at vi går glipp av mange signeringer.
2. Vi har for mange spillere i troppen og for store utgifter på lønningsposten.
3. Det blir vanskelig for Benitez å splash the cash på kvalitetssigneringer når han ser at han må fordele transfermidlene på mange spillere i ulike posisjoner.

Forsvarer på ingen måte transferpolitikken, men jeg tenker at dette er realistiske faktorer som er vanskelig for Benitez å gjøre noe med. Frykter at Benitez har mye mindre makt enn det som blir forespeilet i media. Håper NUFC går på kjempetap de siste treningskampene sånn at styret forstår hvor viktig det er å investere nå.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #701 på: 02. Aug. 2017, 13:52 »
Tror du er inne på noe her. Alle punktene stemmer nok. Rafa har nok full kontroll på transfer som media har indikert , MEN han er jo også fornuftig og prøver gjøre det beste. Så på sikt er det ikke sikker splash the cash er den beste løsningen. Leste et sted at Rafa egentlig var ganske fornøyd med vinduet nå. Men ønsker seg en spiss inn. Og man merker jo de jobber veldig med å få ut spillere.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #702 på: 02. Aug. 2017, 17:13 »
L'equipe: Massadio Haidara is earning around £90,000 per month not including any bonuses.

Does it seem like the people in the club would rather just sit out the rest of the contract rather than play 1st team football elsewhere.


hva skjedde med ambisjoner? 😜 Altfor mange som er villige til å råtne på U23 for best mulig lønn..
« Siste redigering: 02. Aug. 2017, 17:15 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #703 på: 02. Aug. 2017, 17:58 »
L'equipe: Massadio Haidara is earning around £90,000 per month not including any bonuses.

Does it seem like the people in the club would rather just sit out the rest of the contract rather than play 1st team football elsewhere.


hva skjedde med ambisjoner? 😜 Altfor mange som er villige til å råtne på U23 for best mulig lønn..

Tror de fleste ville byttet bort jobben sin med å være benkesliter for den månedslønna. Kan til og med bli det for halvparten 😉😉

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #704 på: 02. Aug. 2017, 20:39 »
Selvsagt, jeg betaler 5000+ i året for å være fotballspiller jeg......

Men synd å se at det er så mange proffe som tenker slik. Tviler på at folk vil stå i lange køer etter de neste år.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒