20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199959 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #120 på: 02. Juni 2017, 16:29 »
Kan virke som at Gylfi er klar for å skifte klubb, her er det bare å kaste seg inn i kampen om signaturen hans. Eller er det naivt å tro at vi kan konkurrere med klubber som Everton? I nufc ville han vært førstemann på blokka hver helg i alle fall.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #121 på: 02. Juni 2017, 16:40 »
Føler ikke at det er naivt. Everton er en klubb vi skal kjempe med, hvis skal sikte oss inn på 6-10.plass.
Men Gylfi tror jeg fort blir "urealistisk". Ser for meg at han blir veldig dyr, selv om det for oss hadde vært en klassesignering!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #122 på: 02. Juni 2017, 20:53 »
Abraham, nei takk! Om man skal låne en spiller bør det være en umiddelbar forsterkning. Nå skal vi hente en fyr som Chelsea vil at vi skal utvikle for dem. Nei takk. Sikkert et stort talent, men neppe god nok for å starte særlig mange kamper i PL.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #123 på: 02. Juni 2017, 23:24 »
Jeg syns det egentlig er uvesentlig om han er god nok for å starte eller ikke. Man låner ikke talenter av andre klubber i samme liga for å utvikle dem. Lån uten opsjon er jo håpløst. Blir veldig skuffa om det blir Transfers på det nivået der i sommer.
Syns vi er linket til mye skit. Reina også. Eldgammel (får pepper nå, men middelmådig keeper) 👎

Finnes så mange spennende/ gode fotballspillere rundt omkring!
Ser det som en svakhet når manageren henter spillere de har hatt i fortidens klubber. Så vanvittig fantasiløst. Reins til Liverpool . Imponerte ikke spesielt, husker enda hvor totalt ræva han er på dødballer med teite boksingen. Så til Napoli, og nå til Newcastle??😱 Hjelp!

Fryktelig å se Fraser Forster i Southampton. En keeper vi regelrett ga bort! Burde vært vår 1. Keeper 😢

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #124 på: 03. Juni 2017, 00:27 »
Forsåvidt enig i det du sier, bortsett fra at Reina er en middelmådig keeper! Det synes jeg er skivebom! Er ikke enig i at vi trenger ny keeper nå, men Reina er langt mer spennende enn Cabellero feks.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #125 på: 03. Juni 2017, 01:39 »
Jeg har aldri hatt sansen for Reina. Brukbar på strek, men særlig feltarbeidet er fryktelig svakt. Og vil ikke tro hans hurtighet-spenst-fysikk har blitt noe bedre på årene som har gått siden han var i loserpool. I premier League er felt arbeid og fysikk viktig. Se hvor store keeperne er i England.  En "liten" skalla målvakt på 34 år frister lite i mine øyne. Er helt enig i at Den andre skalla mannen du nevner ,veldig lite gira på han også. Syns ikke han har imponert i premier League heller. mye av samme kvalitetene og mye av samme svakheter som Reina. Hadde blitt glad om vi gikk etter joe hart(han er jo pusha ut i kulda), og ikke minst har han en flott manke :) :)


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #126 på: 03. Juni 2017, 21:22 »
Jeg har aldri hatt sansen for Reina. Brukbar på strek, men særlig feltarbeidet er fryktelig svakt. Og vil ikke tro hans hurtighet-spenst-fysikk har blitt noe bedre på årene som har gått siden han var i loserpool. I premier League er felt arbeid og fysikk viktig. Se hvor store keeperne er i England.  En "liten" skalla målvakt på 34 år frister lite i mine øyne. Er helt enig i at Den andre skalla mannen du nevner ,veldig lite gira på han også. Syns ikke han har imponert i premier League heller. mye av samme kvalitetene og mye av samme svakheter som Reina. Hadde blitt glad om vi gikk etter joe hart(han er jo pusha ut i kulda), og ikke minst har han en flott manke :) :)

Her føler eg du bommar totalt. Faktisk skivebom nr.2 på kort tid.  Kor mange kampar har ikkje Pepe Reina i PL og all den erfaringa han har totalt og. Eg seier sjølvsagt ikkje nei til Joe Hart, men viss Rafa får inn Reina seier eg ikkje nei takk til han heller.

Google høgde:
Joe Hart - 1.96
Krul - 1.92
Elliot - 1.90
Hugo Loris - 1.88
Reina - 1.88
Tom Heaton - 1.88
Karl Darlow -1.85

Slengte inn 2 av dei beste keeperane i PL berre for å visa at han er lika høg som dei og ikkje liten! Ja, skalla er han. Kan vel nemna at han hadde 115 CS på 237 kampar i Liverpool. Er vel passe bra?

« Siste redigering: 03. Juni 2017, 21:26 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #127 på: 03. Juni 2017, 21:45 »
Hahaha.. tatt alle de korte keeperne ja 😂
Du er ikke tilfeldigvis skalla 😜😂
Skaff gjerne cm mål på de jeg mener er de beste keepere i premier league .

Chelsea
Southampton
Manu
Arsenal

Om du nå sitter ser Champions league finale ser du litt av poenget mitt. Real Madrid har en Reina type mellom stengene. Den skal en keeper ta. Lompe fra 12-15 meter. Fin utført og alt det der, men mener den skal være keepermat. Thibaut Courtois Hadde nok tatt den lett ned, i verstefall fistet den over.

I tillegg til dette hadde det vært interessant å sett på spenst på de ulike keeperne.

Når det er sagt er vi enige på at erfaringsmessig er han selvfølgelig bra, men jeg mer at det må kunne gå Ann å finne en bedre keeper som passer i England, som er yngre, mindre lønn. Mange faktorer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #128 på: 03. Juni 2017, 21:51 »
P.s jeg skrev "liten". Han er jo ikke liten. Men keepere er ofte større. Så "liten " i den sammenheng😎

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #129 på: 04. Juni 2017, 11:01 »
Ny dag, nye rykter!  :D

Florian Lejeune, fransk midtstopper på 26 år. Vært i Man City blant annet, nå i Eibar. Har en klausul på 8,7 mill pund som vi antas å ha trigget: http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-close-deal-sign-13134488

Ser også ut til at Ruben Semedo nærmer seg: http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/who-ruben-semedo-newcastle-sporting-13133637

På keeperfronten virker det som Reina er ut og det er Caballero fra City som ryktes inn på fri transfer. http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-transfer-gossip-willy-caballero-13134485 Ikke at jeg helt ser hva vi skal med han?

Er det vel bare å vente på fortsettelsen her, men blir ikke overrasket om det kommer nye historier i morgen hvor overgangene har truffet en eller annen "vanskelighet"....  :P
« Siste redigering: 04. Juni 2017, 11:04 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #130 på: 04. Juni 2017, 12:23 »
P.s jeg skrev "liten". Han er jo ikke liten. Men keepere er ofte større. Så "liten " i den sammenheng😎

Beklagar, men sliter med å forstå dine to siste innlegg. Som i kva du vil fram til.

Du veit jo godt sjølv at du ramsa opp 4 klubbar der 3 av klubbane har keepera som er veldig høge.
Loris er like høg som Reina og han har vore ein av dei beste denne sesongen. Courtois har vel vore den beste. De Gea er kunn 4 cm høgare enn Reina. Han er og ein av dei beste. Forster er ekstrem høg med sine 2.01m, men Loris er ein betre keeper.

Navas er 1.85. Same som Darlow og Pickford. To sistnevnte meinar du altso er for korte til å vera gode keepera i PL?
Ospina er 1.83 m.

Eg trur Rafa tenker at Reina med sin erfaring og innstilling hadde vore gull verdt å ha første sesongen i PL etter med rykka ned.

Mvh

Lars 1.93 m og med hår  :)
"Larry: "Bald asshole?" That's a hate crime. We consider ourselves to be a group."
« Siste redigering: 04. Juni 2017, 12:29 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #131 på: 04. Juni 2017, 13:25 »
Kanskje vi bare slår en strek over hele greia 😂 Reina kommer ikke 🎉🎉
Men kanskje du kan stå i buret da 1.93 er voksent. Jeg er bare 1.87 så altfor liten 😜

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #132 på: 04. Juni 2017, 15:54 »
Hehe, eg trur det hadde gått dårleg ;) Jippi, me får Caballero på 1.86 i staden :o Då er Elliot og Darlow betre.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #133 på: 04. Juni 2017, 17:19 »
Hehe, eg trur det hadde gått dårleg ;) Jippi, me får Caballero på 1.86 i staden :o Då er Elliot og Darlow betre.
Jepp 😂
Krul må jo være et mye alternativ.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #134 på: 04. Juni 2017, 17:47 »
Bare å droppe det tullet med høyden!

Lloris, Casillas, Reina, Navas, Pickford, Heaton.
Alle gode keepere uten voldsom høyde.

http://www.seriousgoalkeeping.net/ApeIndex.aspx

Som keepertrener i klubben min, har ikke jeg fokus på høyden til keeperne mine. Fokus er på å utvikle ekstremt gode basisferdigheter, samt utvikle fysikken. Har en lav keeper, der har vi en del fokus på hvordan vi kan utnytte det. Og ikke minst kompensere. Spenst-trening er noe vi jobber en del med.
Kjedelig å sette spillere i bås kun pga fysiske attributter. De kan kompenseres 👍🏼
« Siste redigering: 04. Juni 2017, 17:50 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒