20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Sunderland 01.02.14 kl 13:45  (Lest 44494 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Sunderland 01.02.14 kl 13:45
« Svar #240 på: 01. Feb. 2014, 17:04 »
Ser ut som folk virkelig begynner å få nok i Newcastle. tv2 reporteren var iallefall småredd. Håper alle folk som er dratt over ikke kommer borti i noe dårlig. Virker nesten som man holder på å tilte der borte. De som var der borte kan nok svare bedre på dette.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 01. Feb. 2014, 17:08 »
Pardew halvveis grillet i skysports intervju. Snakket om Cabaye salget, fansen sin frustrasjon o.l. Synes media har vert alt for snill med det som foregår i denne klubben. Har fortjent mye mer pes enn det de har fått.

Sier at vi må gå back to basics? Betyr det at han skal innfør mer direkte spillestil. Ala den vi åpna med i dag?
Svarene han kom med var aldeles ikke overbevisende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 01. Feb. 2014, 17:10 »
http://www1.skysports.com/football/live/match/287522/analysis?

En smertefull, men sann analyse av hvorfor Ben Arfa ikke kan erstatte Cabaye som spilleren som dikterer spillet fra en sentral rolle. Ben Arfa skapte fler sjanser enn noen andre av våre spillere i dag - men allikevel langt mindre involvert enn hva Cabaye var mot West Ham.
Poenget er uansett at Ben Arfa i dagens rolle dessverre ikke funker. Det begynner nok også jeg å innse. Ben Arfa må spille kant - ferdig med det. Det er der han har prestert for oss - og det er der vi må spille han. Får heller spille Sissoko eller Marveaux i den sentrale rollen bak en spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #243 på: 01. Feb. 2014, 17:21 »
Hele laget var bedritent idag. Men det som derimot er klinkende klart er at Sammy aldri blir noen PL spiller, det der kan vi bare gi opp.

Litt som med broren altså.

Haha, er nok noe med de genene der ja. Det jeg derimot tenkte på, er "hypen" til Sammy, som har vært der i tre år nå. Han har i mine øyne fortsatt til gode å bevise noe som helst, på tide å stikke fingen i jorden og si at han ikke er god nok. Vil nesten kalle det sløsing med tid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 01. Feb. 2014, 17:24 »
Vel. Jeg syns jo Sammy er i stand til å gjøre mer ugang enn broren. Men totalt uten noen form for sluttprodukt. Men frustrerende når en spiller vi veit kan skape ting for andre blir totalt neglisjert. Lurer på om Pardew velger å gi Marveaux noen sjanser nå fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 01. Feb. 2014, 17:29 »
Elendig kamp fra ende til annen! Det mest frustrerende er at alle målene kommer som følge av forferdelige balltap eller klønete opptreden innenfor 16 meter.
Første målet kommer jo som følge av et soleklart straffespark der Anita regelrett bommer på ballen når han stikker foten sin frem. Hvorfor ikke bare holde seg på bena og presse utover? Var jo ingen opplagt målsjanse.
På andre målet mister Sissoko ballen altfor lett på egen banehalvdel. Prøver en pasning som går rett i bena på en motspiller, derfra og t5il ballen ligger i nettet går det bare noen få sekunder. Håpløst!
På det siste målet er det Ben Arfa som kløner det til. Mister ballen ved midtstreken, nok engang er laget i ubalense etter unødvendig balltap og nok engang går det bare sekunder før ballen ligger i målet.

Faktisk finnes det flere av disse eksemplene idag. NUFC mister ballen unødvendig og gir Sunderland muligheter til kjappe overganger imot.

Vil også påpeke at S. Taylor etter min mening er blitt vårt lags dårligste midtstopper. Han sliter med klareringer som sjelden treffer medspiller, velger å slå mye langt, teknisk er han heller ikke noe vidunder og som mange andre også har påpekt lenge så rygger han altfor mye.
Jeg tror Mbiwa er en bedre makker til Williamson. Mbiwa er raskere og bedre teknisk enn det S. Taylor er. Med den formen Williamson har vist denne sesongen så er han selvskreven (dette trodde jeg aldri jeg ville si). Jeg tørr nesten påstå at Williamson til nå har vært vårt lags beste og jevneste spiller. Har hatt en meget sterk sesong.

En annen ting, jeg tror ikke vi taper idag fordi vi manglet Cabaye. Vi har slitt i disse derbykampene de siste sesongene og årsaken til det tror jeg er at vi har for få britiske spillere eller spillere som vet hva disse oppgjørene betyr. Vi har tapt derbykamper med Cabaye også, og vi må vel tilbake til perioden med Barton, Nolan, Carroll, osv for å finne sist hjemmeseier.
Sunderland stilte idag med flere britiske spillere som vet hva disse oppgjørene betyr. Bardsley, Brown, Bridcutt, O´Shea og med Colback og Johnson i spissen. Sunderland vinner ikke fordi de har ett bedre lag, men fordi de har spillerne som vil og som gir mest i dagens derbykamp, mens vi har spillere som henger litt med "geipen" når de ikke har dagen.

Til sist er min mening at jeg synes det blir feil å kritisere Pardew idag. Jeg synes han stilte med det sterkeste laget bortsett fra at jeg ville hatt Mbiwa inn for S. Taylor. Jeg tviler på at det hadde gitt noen særlige utslag da vi egentlig slet mest andre steder i banen.
Vi har omtrent ikke alternativer offensivt for å klare å snu kamper. Jeg har etterlyst vinger og spisser altfor lenge nå! Når skal vi få inn gode spillere i disse posisjonene?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 01. Feb. 2014, 17:33 »
Vel Frode, i dag har vi jo tre lokale gutter + Williamson i XI uten at de viser noe særlig mer gnist enn de andre. Borini viste vel også at innsats ikke er knyttet til nasjonalitet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 01. Feb. 2014, 17:34 »
ingen vits å se en kamp resten av sesongen!? For en vits av noen supportere mange av dere er!!!! Stå opp for klubben i tykt og tynt. Skjønner frustrasjonen, men å komme med sånne kommentarer stiller spørsmål ved om dere i det hele tatt burde vært supportere av denne klubben her. Vi er Newcastle og vi har tapt et sviende nederlag. Men la nå kjærligheten til laget og klubben komme foran istedet for dette pisset jeg leser her inne nå.

Ja herregud. Ekte supportere gir faen i å tape 3-0 mot rivalene. Ekte supportere er alltid fornøyde og trekker alltid ut det positive. Hvorfor vise frustrasjon? Vi møtte tross alt et lag fra kanskje verdens tøffeste liga. Det viktigste er jo å ha det gøy, ikke å vinne. Vi ekte supportere bryr oss ikke om klubben rykker ned til League Two, for vi holder med et lag bare for å holde med de og se på kampene og leke positive. Ingen ekte supportere viser frustrasjon og sinne, uansett hva. Tyne-Wear derbyet betyr jo ikke så mye. Mike Ashley ødelegger klubben vår, men vi er fans så vi må jo støtte eieren vår også.

Er du 12 år Eriksen? Tror du ikke jeg er forbanna!? les hva jeg skriver for faen. Selvfølgelig skal man vise frustrasjon, men at flere her inne skriker ut at de ikke skal se flere kamper denne sesongen er direkte flaut fra en ekte supporters synsvinkel. Gå i deg selv

Mitt poeng er at folk her inne skriver ofte ting de ikke mener når de er såpass forbanna. Og hvorfor er de så forbanna? Fordi de bryr seg, fordi tapet gikk såpass inn på de at de skriver noe de ikke mener for å få ut sinnet. Ikke fordi de ikke bryr seg, men fordi de elsker klubben, og det vi nettopp så svir såpass mye at det fort kan bli mye rare innlegg. Hvor mange ganger har ikke aktive brukere her inne uttalt at de gir opp Newcastle, som er her fortsatt?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 01. Feb. 2014, 17:35 »
Forsåvidt helt enig i din analyse, Frode. Forutenom at du fraskriver Pardew ansvar.
Vi åpner kampen med det hovedmål å slå direkte på Shola. Som taper alt av dueller mot Brown og O'Shea. Styrkene deres er jo mer enn noe annet duellspillet. Er det noe de derimot ikke er like gode på, så er det hurtighet og bakkespillet. Først etter 2-0 merker vi at Sissoko, Sammy og Ben Arfa er på banen. Da har vi også en periode hvor vi spiller greit og skaper litt farligheter. Derfor mener jeg med rette at Pardews inngang til kampen er under enhver kritikk. Vi spiller ikke etter våre styrker der utpå. Laguttaket i seg selv er ikke horribelt - men måten vi går utpå der og gir initiativet til Sunderland er elendig. Og nok en gang sender Pardew utpå et lag som ikke er like tente eller vil like mye som Sunderland.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 01. Feb. 2014, 17:36 »
Vel Frode, i dag har vi jo tre lokale gutter + Williamson i XI uten at de viser noe særlig mer gnist enn de andre. Borini viste vel også at innsats ikke er knyttet til nasjonalitet.

Ikke glem Altidore som reduserer Willie og Tayls til juniorspillere. To stoppere som begge har sine styrker i duellspillet. Vi har lokale Shola mot to duellstoppere. Go figure...

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #250 på: 01. Feb. 2014, 17:38 »
Vel. Jeg syns jo Sammy er i stand til å gjøre mer ugang enn broren. Men totalt uten noen form for sluttprodukt. Men frustrerende når en spiller vi veit kan skape ting for andre blir totalt neglisjert. Lurer på om Pardew velger å gi Marveaux noen sjanser nå fremover.

Hehe. For å gjøre det klart, jeg syntes ingen av dem er gode nok. Shola vet vi hva (ikke) kan. Var en del frustrasjon, men bottom-line syntes jeg Sammy har vært "lovende" altfor lenge, jeg kan ikke se at han tar siste steget. Shola har bare vært dritt altfor lenge.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #251 på: 01. Feb. 2014, 17:39 »
Rett og slett latterlig å fraskrive Padrew ansvar. Sunderland har EN jævla spiller i Adam Johnson som hadde starter for oss. Patetisk å unnskylde Pardew. Elendig manager og enda verre eier og sportsdirektør
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 01. Feb. 2014, 17:40 »
Enig. Eneste riktige ville vært å sende Sammy til Wanker/svak PL-klubb for regelmessig spill. Slik vi har gjort med Ferguson (som i det minste har mer tellende å vise til for førstelaget enn Sammy). Ikke at noen av de har noen lysende PL-fremtid uansett.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 01. Feb. 2014, 17:43 »
Jeg mener dette newcastlelaget skriker etter smarte spillere. Spillere som kan bruke hodet, og ikke bare beina. Spillere som ikke mister det totalt når temperaturen økes noen celsius.

Dagens ellever var spekket av det motsatte. Steven Taylor må vel være ligaens minst intelligente, Hatem Ben Arfa evner virkelig ikke å spille fra seg ballen på rett tidspunkt, og Shola Ameobi mangler alt.

Vurnon Anita
er i utgangspunktet en spillertype jeg liker veldig godt; han har et godt fotballhode. I dag var han dessverre helt forferdelig, og når makkerene på midten spiller på 100% muskler og 0% hjerne, da ender det slik.

Mulig jeg tramper inn i moskéen med skoa på nå, men jeg savner Kevin Nolan...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 01. Feb. 2014, 17:53 »

Problemet ligger i kvaliteten på de spillerne også, de må være gode nok. Ameobi er det nok flere enn meg som har ventet på at skal bli ferdig i klubben altfor lenge. S. Taylor ga jeg min mening om lenger oppe her. Dummett og Sammy er unge og skal ikke dømmes utifra denne kampen.
Det jeg savnet var en Barton, en Nolan, en Carroll, som kan gå først i krigen og sette standarden i slike oppgjør. Idag ble for puslete fremover i banen. Shola Ameobi presterte som vanlig og fra midtbanen og opp var Tiote den eneste som "tråkket til". I tillegg manglet vi fart med både Remy og Gouffran ute.
Alternativene offensivt er så få at det er skammelig!