20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham vs Newcastle - lørdag 9. februar kl. 13:45  (Lest 35150 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham vs Newcastle - lørdag 9. februar kl. 13:45
« Svar #165 på: 09. Feb. 2013, 15:49 »
Vi har utur i dag. Syns vi helt klart på høyde med spurs men de får 2 heldige mål. Frisparket til bale er så forbanna flaks. en millimeter over perch og en millimeter fra jonas header den bort. og ballen barber mellom stolpen og hanskene på krul. Bra skudd men utrolig heldig. Spurs 2 mål er jo håpløst av colo! Han må jo enten gå i kroppen der eller være sikker på å treffe ballen. Stor tabbe av colo. Ellers utrolig bittert se newcastles beste spiller i dag gå av med skade.

Peter

• Gjest
« Svar #166 på: 09. Feb. 2013, 15:50 »
Er forresten forbanna lei Donkey Kong paa Spurs. stygge trynet og stygge feiringene hans. Irriterer meg aa se den apen spille bra mot oss hver gang.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 09. Feb. 2013, 15:51 »
Er forresten forbanna lei Donkey Kong paa Spurs. stygge trynet og stygge feiringene hans. Irriterer meg aa se den apen spille bra mot oss hver gang.

tar apen hver dag over liverpools rotte suarez

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 09. Feb. 2013, 15:53 »
Tapet var i og for seg fortjent. Vi skuffer i andreomgang og makter ikke skape stort. Utslagsgivende for vår del var nok skaden på Gouffran - for han var virkelig god i førsteomgang. Håper vikerlig ikke det er så ille som det kunne se ut til da han ble båret ut. Marveaux var usedvanlig bleik og la knapt merke til at han var med der utpå.
Også ergerlig at stopperne som var så fantastisk gode feiler slik på andremålet. Bittert.

Men kan uansett ikke surke for mye over et 2-1-tap på WHL. Visste at det kom til å bli tøft i utgangspunktet. Nå hadde det smakt med tre strake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

UghhBugg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #169 på: 09. Feb. 2013, 15:55 »
Marve inn for Guti eller Cissé! Kanskje ikke i pausen, men etter rundt 55-60.

Jonas har jo spilt bra idag også og virker ikke som en av de som er mest slitne utpå der, men Cissè bør byttes ut nå.

Synes du har utrolig lave forventninger for hvordan en ving skal prestere.. :P

Mulig det, men det kan jo hende at du vil ha ut Jonas av gammel vane også.......

Ellers er jeg enig med Doffi i at Tiotè burde kommet inn lenge før. Den sentrale midtbanen tapte mange dueller i 2. omgang og ble overkjørt. Cabaye vant vel knapt noen dueller da og mistet ballen usedvanlig mye. Med Tiotè på banen begynte laget også å løfte seg og vinne flere av duellene på midtbanen.

Enig, Med Tiote inn fikk vi mer tak i spillet igjen og taklingene hans på midten kunne skaffet oss en overgang vi kunne fått en goal på

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 09. Feb. 2013, 15:56 »
Grei 1. omgang og dårlig 2. omgang. Pardew spiller bingo og håper at vi skal stjele seieren til tross for at vi blir presset som faen og gjør derfor ingen bytter før det er for sent. Angrepspillet i 2. omgang er veldig svakt og vår største sjanse ved Ameobi kommer gjennom tilfeldigheter. Tottenham burde scort flere ganger, så vi er heldig som bare taper med 1 mål. I tillegg får vi skade på Gouffran og Cabaye var heldig som ikke fikk rødt.

En kamp for glemmeboken imo

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #171 på: 09. Feb. 2013, 15:57 »
Jeg forstAr ikke helt hvordan Krul kan fA skylden for 2 mAlet. Det stAr 3 newcastle spillere rundt ballen, og Bale skal selvsagt aldri fA tak i ballen der.

Hadde Perch hoppet nAr han var i mur pA 1-0 mAlet, hadde heller ikke det vaert mAl. Riktignok ikke noen god inngripen av Krul heller, men Krul kan ikke alltid vaere superhelt. Begge mAlene er forsvarstabber etter min mening.

Hater at vi foraerer Bale 2 sA enkle mAl. Blir kvalm av A se han prQve A kopiere Ronaldo pA 1-0 mAlet. Elendig etterligning, men alikevel klarer vi A rote det til sA den gAr inn.
« Siste redigering: 09. Feb. 2013, 16:00 av PeterH »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 09. Feb. 2013, 16:01 »
Jeg synes det var en godt utført kamp av Newcastle.

Tottenham kommer ut i et ekstremt tempo, og med litt flaks og dyktighet holder vi unna. Frisparket til Bale skulle Jonas tatt i muren. Allikevel kommer vi tilbake. 1-1 til pause.

Tottenham er kvalitet på hjemmebane og med Bale og Lennon er det vanskelig og holde unna. Colo og Taylor gjør en feil i andre omgang og det ødelegger dessverre.

Krul gjør mye rart, men reddet oss også på slutten med flere gode redninger. Hadde håpet på 1 poeng, og vært storfornøyd med det, men dette skjedde dessverre ikke.

Dette er ikke en kamp vi skal forvente 3 poeng i Southampton, Swansea og Stoke hvor vi burde ta brukbart med poeng og komme helt ut av nedrykk striden.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 09. Feb. 2013, 16:01 »
Jeg forstAr ikke helt hvordan Krul kan fA skylden for 2 mAlet. Det stAr 3 newcastle spillere rundt ballen, og Bale skal selvsagt aldri fA tak i ballen der.

Hadde Perch hoppet nAr han var i mur pA 1-0 mAlet, hadde heller ikke det vaert mAl. Riktignok ikke noen god inngriper av Krul heller, men Krul kan ikke alltid vaere superhelt. Begge mAlene er forsvarstabber er min mening.

Hater at vi foraerer Bale 2 sA enkle mAl. Blir kvalm av A se han prQve A kopiere Ronaldo pA 1-0 mAlet. Elendig etterligning, men alikevel klarer vi A rote det til sA den gAr inn.

enig i at det er 2 tabber, men ikke enig når du sier bale gjør en dårlig etterligning av ronaldo. Første jeg tenkte da han scorte var, dette er klin likt ronaldo! og bare ventet på ronaldo sammenligning i pausen da de snakkert om målet men de sa det aldri. Er vel kunn de to spillerne i verden som sku\yter på den måten. Et typisk futsal skudd egentlig.vanvittig god teknikk.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #174 på: 09. Feb. 2013, 16:09 »
Noen som vet hvorfor AP var så sinna i tunellen?
Ville ikke hilse på AVB en gang, han virket  :sint: for et eller annet iallefall.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 09. Feb. 2013, 16:10 »
Faen for ein ubruklig dommer!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 09. Feb. 2013, 16:10 »
Utrolig kjipt med 0 peng i dag! Satan og.. 2 dritmål imot, som begge kunne vært avverget! Typisk at en forsvarstabbe skal skal ødelegge!

Begynner å bli litt lei Cissè sin formsvikt nå.. Toucha og teknikken sitter, men evnen til å score, samt at han bor i offside, begynner å irritere meg! Har heller ikke noe fart.. Synes godt vi kunne flyttet Gouffran opp på topp, og heller brukt Marve/Obertan på kant! Cissè kan ha godt av en tur på benken..

Synes Pardew viser dårlige taktiske evner, og byttene kommer også i idag alt for sent..
Men vi viser takter, og er et helt annet lag nå etter de nye ankom! Har troa på fortsettelsen!  :)

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 09. Feb. 2013, 16:11 »
Greit nok gjennomført. Synd vi mister Gouffran og måtte bytte med svak Marve. Jeg håper så inderlig at det ikke er alvorlig.. Når Ameobi kommer inn er det kjørt, men jeg skal ikke gjøre Ameobi til syndebukk. Ellers ser laget litt utrent ut, det var noen tunge bein utpå der i 2.omgang.

Vi må også lære av hvordan Tottenham fremstår når det gjelder å være aggresiv mot ballfører, vinne ballen tilbake og komme med fart og skape farlige sjanser ut av det. Tottenham er langt bedre enn oss til dette.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 09. Feb. 2013, 16:25 »
Faen for ein ubruklig dommer!

Helt enig. Lurte på om han hadde fløyte noen ganger! Må vel være hans siste sesong i PL dette. Fyren kan jo knapt løpe!

Almli

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #179 på: 09. Feb. 2013, 16:26 »
Grei nok kamp. så bare slutten av 1.omgang, da synes jeg vi var tidvis brukbare, men i andre blir vi trykt veldig tilbake i banen.

Par punkter vi må rette på:

- Mer bevegelse rundt Cabaye, mannen slår helt geniale pasninger, vender spillet på 1-touch
- Stopperne må tørre å utfordre pressledd mer enn de gjør, altfor ofte må midtbanen spillere ned å hente ball, dette vil føre til at midtbanenspillere får mer rom høyrere i banen, og vi greier å etablere spill høyere i banen. Mer tempo når ball blir trillet i bakre 4-er.
- Flinkere til å støtte Cisse, som blir veldig ensom på topp idag, mennen må få ballen innenfor 16-meteren, det er der han er farlig.
-Innleggskvaliteten må opp, ser ut til å spilleren skal sikre seg at ballen kommer inn i 16 meteren, ikke nok kraft i innleggene. Et godt eksempel på det er når, Debuchy får ballen fra Cabaye i 2.omgangen ( genial frispilling ) da kommer det et "luftig" innelg fra Debuchy. Der må det være et hardt innlegg, samt enda tydligere bevegelse inne i boksen. Viktig at man tar vare på slike muligheter i slike kamper.

Skal sies at vi møter et godt Tottenham lag som vinner kampen på midtbanen i 2.omgang, føler vi skulle satt inn tiote eller Anita for perch tidligere i andre omgang. Ser lyst på fortsettelsen, og gleder meg allerede til neste kamp. Får håpe skaden til våre kjære Goufrann ikke er arlvorlig.