20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 35155 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #135 på: 29. Juli 2010, 19:18 »
Må nesten gi deg litt kred for den jeg også! men nå begynner jeg å bli litt tom for kred, noen som vet noen bra måter å sanke kred på? synes ikke klubbvalget mitt gjør så mye for meg som jeg hadde håpet :(

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #136 på: 29. Juli 2010, 19:23 »
Trur man kan kjøpe kreds med paypal?  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #137 på: 29. Juli 2010, 20:04 »
Alle for?

Enig. Litt av rusen ved å sanke kred forsvinner nok når noen utenforstående forsøker å redde kredsankerne fra livsløgnen.

Sitat
men nå begynner jeg å bli litt tom for kred, noen som vet noen bra måter å sanke kred på?

Det kommer selvsagt an på hvilke miljøer du vil sanke kred hos. En god start er uansett å høre på band med dyrenavn, de er kred-band alle sammen. Band Of Horses, Fleet Foxes, Modest Mouse, Grizzly Bears, Animal Collective... the list goes on. Dritkjip musikk med høy kred-faktor.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #138 på: 29. Juli 2010, 20:05 »
Jeg har en del kred å selge! 1000kr for 100 kredpoeng. Høres det greit ut? Prøvde å selge kred til Stavanger-bandet Kvelertak, men de var ikke interessert. http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2010052610440526139162
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #139 på: 29. Juli 2010, 20:41 »
Det kommer selvsagt an på hvilke miljøer du vil sanke kred hos. En god start er uansett å høre på band med dyrenavn, de er kred-band alle sammen. Band Of Horses, Fleet Foxes, Modest Mouse, Grizzly Bears, Animal Collective... the list goes on. Dritkjip musikk med høy kred-faktor.

Jeg er litt usikker på denne kredsankingen, men gir det gjerne et forsøk. Musikkvalget er du inne på, kan Teddybears STHLM telles tror du? Er jo på en måte et dyrenavn gjemt inni der.

Jeg har en del kred å selge! 1000kr for 100 kredpoeng. Høres det greit ut? Prøvde å selge kred til Stavanger-bandet Kvelertak, men de var ikke interessert. http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2010052610440526139162

Litt blakk om dagen, men kan strekke meg til 650-700 kroner for 100 poeng? Ettersom vi begge heier på NUFC, synes jeg du kan gi meg litt rabatt :)
« Siste redigering: 29. Juli 2010, 20:43 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 29. Juli 2010, 21:07 »
Noen som vet om et nytt band? Trenger litt Kred.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 29. Juli 2010, 21:12 »
Noen som vet om et nytt band? Trenger litt Kred.

Gummybear?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #142 på: 29. Juli 2010, 21:34 »

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #143 på: 29. Juli 2010, 22:02 »
Litt blakk om dagen, men kan strekke meg til 650-700 kroner for 100 poeng? Ettersom vi begge heier på NUFC, synes jeg du kan gi meg litt rabatt :)
Ja, 700 er greit det :) Har samlet ganske mye kred gjennom å høre mye på Band of Horses, Fleet Foxes, Pony the Pirate, The Last Shadow Puppets, White Rabbits, The Pigeon Detectives og Vampire Weekend. Når jeg i tillegg liker både Newcastle og Tromsdalen, da er det jo klart at jeg har nok med poeng :P
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #144 på: 29. Juli 2010, 22:14 »

Jeg er litt usikker på denne kredsankingen, men gir det gjerne et forsøk. Musikkvalget er du inne på, kan Teddybears STHLM telles tror du? Er jo på en måte et dyrenavn gjemt inni der.

Kredsanking innen musikk er ikke det samme som innenfor fotball. Det er mange forskjeller her. Og husk at det ikke bare er musikkvalget som gjør kredsankere til kredsankere, det er måten det materialiseres på. Men om man spør enkelt og greit om en anbefaling på en soleklar kred-artist er jo Tom Waits et godt valg. Så ufattelig kjedelig at kred er den eneste troverdige årsaken til at noen hører på.

Samtidig vil jeg si at jeg ikke oppmuntrer til kredsanking. Kredsanking er selvsagt negativt. Det avler integritetsløshet og uselvstendighet. Det offentlige ville for eksempel i det lange løp tjent på å finansiere avvenningsprosjekter for kredsankere, men dette vil aldri bli en realitet. Kredsankingen er for godt forankret i subkulturene våre. Det er harry å være folkelig i Norge.

Håper du ble litt klokere.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 29. Juli 2010, 22:51 »
Jeg går så ofte jeg kan rundt med enten blink-182 t-skjorter og Dimmu Borgir t-skjorter, må jo bare bli kredpoeng av slikt!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 29. Juli 2010, 23:29 »
Eat shit and die.
« Siste redigering: 01. Aug. 2010, 17:52 av Mikael »
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 29. Juli 2010, 23:41 »
har akkurat gjort en donasjon på 1000kr til fadderbarnet mitt i Guatemala, jeg skryter av det her for å sanke litt kred ;) hvor mange poeng gir dere meg for dette?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #148 på: 30. Juli 2010, 00:39 »
Nja. Jeg vil si maks 1p pr 10 kroner.
Som påpekt er jeg langt fra noen ekspert på området, men synes det høres realt ut. Spesielt mtp Aslaks tilbud om å selge 100p for 1000 kroner :)

Hvis du tenker deg litt om Tveit, er det helt sikkert andre områder du også kan sanke kred. Slik at det blir litt i det store og det hele.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #149 på: 30. Juli 2010, 02:04 »
Kredsanking innen musikk er ikke det samme som innenfor fotball. Det er mange forskjeller her. Og husk at det ikke bare er musikkvalget som gjør kredsankere til kredsankere, det er måten det materialiseres på. Men om man spør enkelt og greit om en anbefaling på en soleklar kred-artist er jo Tom Waits et godt valg. Så ufattelig kjedelig at kred er den eneste troverdige årsaken til at noen hører på
Oisann... Liker både Tom Waits bla. og NUFC. Da er jeg altså en ekte kredsanker! Må få sett til å gjøre noe med  det. Fra i morgen av heier jeg på Manu og hører bare på Lady Gaga!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.