20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 35156 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #120 på: 28. Juli 2010, 16:57 »
Skjønner ikke hvorfor noen gidder en gang... hva er poenget med å forsvare hvorfor man er Newcastle-supporten for en som bare er ute etter å kverulere og ha det moro i en diskusjon?

Argumentene hans er hentet litt fra histen og pisten, psykologstudent-wannabe uten troverdighet om man ser på de faglige argumentene!

Newcastle-fan og stolt av det:)!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #121 på: 28. Juli 2010, 21:58 »
Romance:

Her drar du inn temaer som empati og barmhjertighet i et forsøk på å forklare tilfeller hvor du mener man søker kred. Ingen av oss er kredsankere når vi støtter kompiser i slosskamper. Du viser påfallende lite forståelse for hva kredsanking faktisk er, men det er selvsagt forståelig. Let me enlighten you. Kredsankingen handler ikke så mye om hva man gjør, men om individets intensjon med adferden sin. En bestemt handling kan i prinsippet både være en kredhandling og en ikke-kredhandling, det avhenger som sagt av hva individet vil oppnå med denne adferden. I tillegg får man selvsagt ikke kred for å holde med et vinnerlag. Det eneste man får smake på er vinnergleden. Holder du med et lag som sliter år etter år, og er flink til å trosse motgangen og vise trofasthet utad, DA kan du oppnå kred i enkelte supportermiljøer. For noen er gleden over å sanke kred viktigere enn gleden over sportslig suksess, det er mitt poeng.

Når det gjelder Inspector er han sikkert en kjempekar, men han er definitivt en ivrig kredsanker. Jeg angriper ingen personer, bare visse aspekter av deres mentale tilstand.

Chris Waddle:

Uredelig debatt-teknikk. Du antyder mellom linjene at jeg er en kredsanker, og dermed faller poenget ditt med innlegget i fisk.

Peter

• Gjest
« Svar #122 på: 28. Juli 2010, 22:07 »
Hvis vi er kredsankere hva er du da? Du er vel forsåvidt også kredsanker når du har en mening helt annerledes en oss andre. Siden du har en annen mening enn oss er du vel her egentlig for å samle kred og sympati, sant?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 28. Juli 2010, 22:22 »
Er det egentlig noe poeng i å holde denne tråden oppe noe mer?

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #124 på: 28. Juli 2010, 23:11 »
Jeg holder med Newcastle pga. den kamikaze-fotballen vi spilte under Kevin Keegan på midten av 90-tallet. I tillegg hadde vi et lag med mange karakterer som skilte seg ut i en ellers hardtarbeidene og lik liga.

Når det kommer til nedrykket. Så for meg, så virker det som klubben trengte å treffe bunnen før man kunne kommer over på et nytt spor. For selve spillet på banen, den typen Newcastle spilte har vært totalt fraværende de siste 5 årene. I tillegg et flott stikk i siden til Mike Ashley.

Ta den norske ligaen. Brann var nesten konkurs, har fått hjelp mange ganger og ble seriemester. Stabæk rykket ned, ble senere seriemester. Vålerenga rykket ned, ble senere seriemester. Ja, det suger å rykke ned. Men spiller man seg fortjent til nedrykk, så rykker man ned.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 28. Juli 2010, 23:47 »
Har du koblet denne kredsankerteorien opp mot Ajzens modell om planlagt atferd da, anders?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Juli 2010, 01:58 »
Er det egentlig noe poeng i å holde denne tråden oppe noe mer?
Egentlig ikke... Er jo tydelig at det bare er en idiot som er ute etter å provosere.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #127 på: 29. Juli 2010, 13:12 »
Peter:

Tenk deg om. Tror du virkelig jeg har oppnådd kred og sympati på dette forumet? Nei, nettopp. Som jeg har sagt tidligere, men som jeg tydeligvis må gjenta; Dette er ren folkeopplysning basert på hundre prosent selvstendige meningsdannelser.

Kristoffer:

Nei. Jeg har aldri hørt om fyren. Merk deg at jeg ikke er interessert i å sanke kred ved å lete ham fram på internett, men istedet svarer ærlig på spørsmålet, selv når jeg står i fare for å virke kunnskapsløs innenfor dette fagområdet.

Når det gjelder forslag om å stenge tråden stiller jeg meg nøytral. Dere skal selv få bestemme om det er stuerent å stille relevante spørsmål rundt supporterintegritet, eller om diskusjon rundt supporterkultur skal være et ikke-tema på forumet deres. Om man skal dømme fra enkelte svar jeg har fått ville det garantert vært bra for blodtrykket til enkelte med totalforbud.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #128 på: 29. Juli 2010, 13:34 »
Det var vel ikke kred du kom hit for. Heller å provosere fordi du har lite å gjøre?

Peter

• Gjest
« Svar #129 på: 29. Juli 2010, 14:50 »
Peter:

Tenk deg om. Tror du virkelig jeg har oppnådd kred og sympati på dette forumet? Nei, nettopp. Som jeg har sagt tidligere, men som jeg tydeligvis må gjenta; Dette er ren folkeopplysning basert på hundre prosent selvstendige meningsdannelser.

Kristoffer:

Nei. Jeg har aldri hørt om fyren. Merk deg at jeg ikke er interessert i å sanke kred ved å lete ham fram på internett, men istedet svarer ærlig på spørsmålet, selv når jeg står i fare for å virke kunnskapsløs innenfor dette fagområdet.

Når det gjelder forslag om å stenge tråden stiller jeg meg nøytral. Dere skal selv få bestemme om det er stuerent å stille relevante spørsmål rundt supporterintegritet, eller om diskusjon rundt supporterkultur skal være et ikke-tema på forumet deres. Om man skal dømme fra enkelte svar jeg har fått ville det garantert vært bra for blodtrykket til enkelte med totalforbud.

Riktig. Det er akuratt det samme med oss. Jeg har hvertfall aldri fått kred for klubbvalget mitt. Heller bemerkninger som "du var dum som valgte et lag som aldri vinner no".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 29. Juli 2010, 15:10 »
Jeg gidder ikke å svare mer, men kan ikke moderator slette AndersL så resten av oss faktisk kan reflektere over hvorfor vi ble newcastlesupportere uten at han spammer tråden.

Alle for?

Peter

• Gjest
« Svar #131 på: 29. Juli 2010, 15:43 »
JA!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #132 på: 29. Juli 2010, 17:00 »
Vi har vel en egen tråd om hvorfor vi ble fans, så kan heller benytte den...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #133 på: 29. Juli 2010, 17:06 »
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

St.James' Part skal igjen smake gull,
 det skal Carroll og Krul vise med mål og null hull :)

HOWAY!!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892