20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Given eller Harper?  (Lest 3367 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Given eller Harper?
« på: 29. April 2008, 17:32 »
Hvem synes folk bør være førstekeeper til neste sesong Given eller Harper?

Harper har på ingen måte gjort seg bort i Given sitt skadefravær. Men Given har jo alltid vært førstekeeper, så det er spørs om det blir noen forandring på det!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Given eller Harper?
« Svar #1 på: 29. April 2008, 17:35 »
Given på sitt beste er bedre enn Harper på sitt beste, så da gjenstår det bare å se hvem som holder seg skadefrie og i form...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. April 2008, 17:56 »
Hvis Given greier å finne tilbake til god, gammel form, fra før han ble sparket i mageregionen (eller hvor det nå var), og var ute en god stund (var det forresten West Ham eller Spurs han ble skadet mot?), så er det ikke fnugg av tvil om at Given er vår beste keeper.
Men hvis han fortsetter i samme spor som de par siste sesongene, så er nok Harper et bedre valg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. April 2008, 18:20 »
West Ham og Marlon Harewood sørget for den skaden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. April 2008, 19:37 »
Er Given 100% fit ved sesongstart 2008/09 er det ingen tvil om at Shay Given skal være førstekeeper! Han er rett og slett en bedre keeper enn Harper, selv om jeg er veldig fornøyd med hva Harper har prestert denne sesongen.

Given er en matchvinnende keeper, det er ikke Harper. Og der ligger forskjellen på våre to keepere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. April 2008, 22:50 »
Usikker. Alltid sett på Harps og Given som ganske jevngod, men at Given alltid har hatt det lille forspranget gjenom at han har vært fast førstekeeper og aldri skada, og dermed kunne ha spilt i sinnsykt lange perioder sammen med resten av laget. Harper har aldri hatt den tryggheten, og aldri fått spilt seg god over lengre perioder med laget.
Det har han nå, og har bevist seg til tusen. Syns også han flere ganger fremstår som en potensiell matchvinner. Senest mot Hammers hadde han jo en matchvinnende redning i andreomgang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29. April 2008, 23:04 »
Veit ialfall at eg hadde hadt enorme problemer med og sette Harper på benken om eg hadde vert Keegan. Ikkje lett og ha Given på benken heller. Off eit umulig valg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. April 2008, 23:37 »
Syns vi skal beholde Harper uansett. Given i form er nok hakket bedre på strek osv, men eg synes det er merkverdig kor mykje bedre forsvaret vårt opptrer med Harper der bak, og det virkar som det er bra kommunikasjon. Harper står såpass bra no at det er ingen grunn til at han skal benkast, med mindre Given imponerar stort på trening. For min del tvilar eg på Given kjem tilbake til det nivået han hadde for 3-4 år sidan, ser ut som skadene hemmar han for mykje.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. April 2008, 00:00 »
Syns også han flere ganger fremstår som en potensiell matchvinner. Senest mot Hammers hadde han jo en matchvinnende redning i andreomgang.

Jeg var ikke så veldig imponert over den redningen jeg...et skudd gode keepere SKAL ta! Husk, det går nesten rett på.

Harper hadde en dårlig dag mot West Ham, synes jeg....målet til Noble SKAL han tam det går midt i mål, plasseringen hans når skuddet kommer er feil. Målet til Ashton kommer også nesten midt i mål og er heller ikke umulig å redd om man står riktig i målet. J

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. April 2008, 11:54 »
Enig med Kø. Kampen mot West Ham var ikke av de beste for Harpers del...

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. April 2008, 12:00 »
Slik som Harper har stått for oss denne sesongen så er han ikke langt unna Given. Tar vi med skadene til Given er det nok Harper for øyeblikket jeg hadde valgt. Er begge 2 i klubben til neste sesong synes jeg de skal få sjansen 40%(Harper)-60%(Given), retferdig ovenfor Harper. . 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30. April 2008, 17:55 »
Syns også han flere ganger fremstår som en potensiell matchvinner. Senest mot Hammers hadde han jo en matchvinnende redning i andreomgang.

Jeg var ikke så veldig imponert over den redningen jeg...et skudd gode keepere SKAL ta! Husk, det går nesten rett på.

Harper hadde en dårlig dag mot West Ham, synes jeg....målet til Noble SKAL han tam det går midt i mål, plasseringen hans når skuddet kommer er feil. Målet til Ashton kommer også nesten midt i mål og er heller ikke umulig å redd om man står riktig i målet. J
På målet til Noble kan jeg være enig i at Harper bør kunne klare bedre. Det virker som om han rett og slett ikke greier å reagere kjapt nok, som om han ikke forventer direkteskudd. Synes ikke det ser ut som Noble treffer spesielt godt, og den går på ingen måte så langt ut at han ikke skal klare å rekke frem. Så det må ha noe med Harpers reaksjon å gjøre. På andremålet må Ashton snurre rundt Taylor(?) to, tre ganger før han skyter, og det kan se ut som Harper er halvveis dekket når skuddet kommer. Men jeg klarer ikke se hvor Harper ellers skulle stått enn der han gjør i den situasjonen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30. April 2008, 18:12 »
Slik jeg oppfatter det er det ikke reaksjonen hans som er for dårlig på førstemålet, kanskje det er det også, men først og fremst er posisjoneringen hans helt feil siden han står altfor nære første stolpe.

På det andre målet leker Ashton med Edgar. Mulig han er dekket, han virker ihvertfall ikke helt på tå hev og reagerer aldri på et skudd som går nesten midt i mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. April 2008, 18:58 »
Han reagerer, men han ser at han ikke kan nå den, og han virker dessuten ikke å se utgangen på skuddet.
Jeg har problemer med å se at Harper står "altfor nære første stolpe" på førstemålet. Jeg har sett opptaket på World noen ganger nå, og jeg klarer bare ikke se at han står feil. Det ser veldig merkelig ut når han kaster seg og ikke når frem, men det tror jeg kommer av at han kaster seg brøkdelssekundet for sent.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #14 på: 30. April 2008, 20:11 »
Enig med deg der, Joakim; Harper stod IKKE feilplassert. Det skulle da vel også være innlysende at Harper reagerte såpass sent på grunn av sola? Vanskelig å få et glimt av ballen med sola i øynene, selv om jeg tror at selve problemet var at han ikke fikk sett utgangen på skuddet skikkelig. Hadde det vært på andre siden av banen, ville nok Harper reagert adskillig raskere.

Uansett er det vel selve markeringspillet inne i boksen man kan sette fingeren på ved Nobles mål.

På mål nr 2. er det ikke stort Harper kan gjøre. Ballen gjemmer seg bak forsvarspillere på veien inn mot det borteste hjørnet. Dessuten ble han plaget av solen der også. Mer eller mindre sjanseløs.