20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2023  (Lest 17814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #31 på: 23. Mai 2023, 12:57 »
Med CL-plassen i lomma, er nok budsjettet for neste sesong også klart. Får håpe på litt action så fort siste serierunde er unnagjort.

No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #32 på: 23. Mai 2023, 14:22 »
Tror det skal en ganske så ekstrem sommer til for at vi skal klare å komme topp 4 neste år også. Troppen er fakisk ikke i nærheten av å kunne takle PL+CL der vi er nå. Vil allerede si at det vil være en suksess om vi klarer topp 7 og videre i Europaspill neste sesong.

Tierney og Maddison virker meget klokt, og ser ingen grunn til å gå bort fra "oppskriften" som har fått oss dit vi er nå. Må også si at linkene til Raphinha gjør meg meget spent. En klassespiller som vi vet takler PL veldig bra (og enda en brasse da).

Trenger utvilsomt flere forsterkninger i alle ledd egentlig. Særlig forsvaret vårt er ekstremt utsatt skulle vi få noen skader.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #33 på: 23. Mai 2023, 14:44 »
Spillere på utgående kontrakt/signalisert de vil bort/spillere som etter min mening bør oppgraderes: Dubravka, Lascelles, Ritchie, Lewis, Krafth, Karius, Manquillo, Fraser, M. Longstaff, Gillespie, Hendrick. Noen fler? Fanken meg glemt at flere av disse fortsatt er i stallen  ::)

Mye som må/bør erstattes.

No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #34 på: 23. Mai 2023, 15:48 »
Spillere på utgående kontrakt/signalisert de vil bort/spillere som etter min mening bør oppgraderes: Dubravka, Lascelles, Ritchie, Lewis, Krafth, Karius, Manquillo, Fraser, M. Longstaff, Gillespie, Hendrick. Noen fler? Fanken meg glemt at flere av disse fortsatt er i stallen  ::)

Mye som må/bør erstattes.

M. Longstaff er vel grei å ha i forhold til HG spiller.Ellers er det vel Darlow, Hayden og Clark (Blir med oss kun en måned før kontrakten hans går ut, heldigvis).
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #35 på: 23. Mai 2023, 15:50 »
3 til der ja  ;D 14 totalt.

Flere av disse 14 der kontrakten går ut heldigvis.
« Siste redigering: 23. Mai 2023, 15:51 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #36 på: 23. Mai 2023, 15:59 »
Tipper vi ser på noen av disse nå:

Tierney £ 30 Mill.
Graviol £ 100 Mill.
M.Thuram £ 0 Mill.
Ndicka £ 0 Mill.
Dominik Szoboszlai £ 68 Mill.
Arda Güler £ 4,5 Mill.
James Ward-Prowse £ 30 Mill.
Tino Livramento £ 30 Mill.
Raphinha £ 50 Mill.
Khéphren Thuram £ 40 mill
Diaby £ 55 Mill.

Et år igjen av kontrakt:
Rice (Et år igjen på kontrakten) £ 60 Mill.
Maddison £ 40 Mill.
Sergej Milinkovic-Savic £ 25 Mill.
Alessandro Bastoni £ 40 Mill.

Også må vi få Bruno til og undertegne en ny kontrakt hos oss.

Vi trenger 2 sterke 11ere samt 3 keepere.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #37 på: 23. Mai 2023, 16:02 »
3 til der ja  ;D 14 totalt.

Flere av disse 14 der kontrakten går ut heldigvis.

Vi har litt å kvitte oss meg ja  ;D

Er vel Clark, Ritchie, Dummet, Karius, Gillespie og M.Longstaff som har utgående kontrakter.

Beklager måtte oppdatere litt her!
« Siste redigering: 23. Mai 2023, 19:09 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #38 på: 23. Mai 2023, 20:33 »
3 til der ja  ;D 14 totalt.

Flere av disse 14 der kontrakten går ut heldigvis.

Vi har litt å kvitte oss meg ja  ;D

Er vel Clark, Ritchie, Dummet, Karius, Gillespie og M.Longstaff som har utgående kontrakter.

Beklager måtte oppdatere litt her!

Dummett ble vel signert for 1 år til? Dúbravka sin kontrakt går også ut. Vil gjerne beholde han, men tviler på han vil sjøl.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #39 på: 23. Mai 2023, 20:52 »
3 til der ja  ;D 14 totalt.

Flere av disse 14 der kontrakten går ut heldigvis.

Vi har litt å kvitte oss meg ja  ;D

Er vel Clark, Ritchie, Dummet, Karius, Gillespie og M.Longstaff som har utgående kontrakter.

Beklager måtte oppdatere litt her!

Dummett ble vel signert for 1 år til? Dúbravka sin kontrakt går også ut. Vil gjerne beholde han, men tviler på han vil sjøl.

Dummet har vel en gjensidig 1 års forlengelse med Newcastle, og han er HG spiller. Så er vel bare å få han med en sesong til.

Dubravka, så vidt jeg kan se, har kontrakt til 2025:

https://www.transfermarkt.com/martin-dubravka/profil/spieler/74960
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #40 på: 24. Mai 2023, 09:36 »
Der har du nok rett oyvind, jeg som huska feil,

Her er en oversikt i følge Transfermarkt: https://www.transfermarkt.com/newcastle-united/vertragsende/verein/762

Ser ut som Lascelles, Krafth og Manquillo går ut neste sommer, så bare å få solgt mens det går an å få en sum for de.
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #42 på: 26. Mai 2023, 16:57 »
https://www.nufcblog.co.uk/2023/05/26/howe-sanctions-triple-exit-names-players-he-plans-to-keep-and-confirms-budget-meeting/

Noen tanker fra Howe om sommerens transfervindu. Ser ikke for seg noen revolusjon, ønsker å beholde mesteparten av de som er der. Men, det betyr jo ikke at en del spillere faktisk må bort.

Ønsker seg 2-3 forsterkninger inn.

Min tanke/følelse rundt dette, tror han ønsker å dempe forventningene. Mange må ut, og optimalt bør vi ha inn flere enn 2-3 klare forsterkninger med en hektisk 23/24 sesong i vente.
No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #43 på: 26. Mai 2023, 17:25 »
Må egentlig så mange ut?

Vi blir nok fort litt ofre for egen suksess neste år, for vi har egentlig ikke mulighet pr. nå til å slippe så veldig mange føler jeg. Vil bli for mange kamper for de som blir igjen.

Vi har i år primært brukt bare 18 spillere (15 kamper eller mer). Vi har vært meget heldige med skader og har fått minst 35 kamper ut av hver eneste i den bakre fireren, hvor tre av dem er over 30 år gamle.

At vi skal klare dette med CL i tillegg tror jeg ikke, ei tror jeg at vi klarer/bør få inn 10 nye spillere heller.

Tipper vi trenger minst 24 mann med 15 kamper eller mer neste sesong (kanskje flere, usikker på hvor mange PL lag i CL pleier å bruke). Da er vi faktisk ikke i posisjone til å slippe veldig mange.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #44 på: 29. Mai 2023, 17:28 »
Ser ryktebørsen allerede er i full fart  ::)

Andymag, etter mitt syn må en del ut. Tenker da spesielt på de seniorspillerne som har vært på lån, samt diverse andre som knapt har vært på banen. Vi har 5 keepere, 4 høyrebacker, en venstreback som vi knapt har sett i Lewis.  Noen av disse må enkelt og greit ut.

Virker dog ikke som det blir den store oppryddingen mange har sett for seg, og en del av benkefyllet vi har i dag, er jo tross alt spillere med en viss kvalitet. Får si som noen før meg, bygge stein for stein.
No fate but what you make