20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Neste stjerne kjøp?  (Lest 16676 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #15 på: 16. Nov. 2007, 09:31 »
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=494390&in_page_id=1779
Stjerne å stjerne?? Legger den inn her iallefall.. Noen som kunne tenkt deg denne defensive midtbanespilleren??
Jeg synes han er bra, en Gilberto type. Men han er vel ikke like stabil kansje, å dyrere enn det Gilberto er.
Hva mener dere folkens?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #16 på: 16. Nov. 2007, 17:33 »
Aldri i livet om jeg vil ha Sissoko i NUFC! Mannen klarer jo ikke spille ballen fra seg til medspiller. Han er god til å takle å vinne baller, men det hjelper ikke en dritt når du ikke klarer å gjøre noe med den og derfor mister den i neste trekk.
Grunnen til at jeg mener vi trenger en ny defensiv midtbanespiller er jo fordi jeg etterlyser flere kvaliteter enn kun sklitaklinger og hard jobbing. Mannen i denne rollen må kunne styre laget og spillet, starte raske angrep etter at ballen er gjenvunnet, finne medspillere i gode posisjoner og hjelpe laget å forflytte seg etterhvor ballen er i banen.

Det er ikke altfor mange slike klassespillere, især er det vansklig å finne unge tilgjenglige spillere som har lyst ti å flytte nordover på seg. Derfor tror jeg og håper at enten Edmilson eller Gilberto kommer i Januar. Disse 2 ser jeg på som helt perfekte spillere i en slik posisjon, rutinerte er de også. Er sikkert noen jeg har glemt eller som jeg ikke vet om, men jeg synes at Edmilson og Gilberto skiller seg klart ut.

Kunne forresten gjerne tenkt meg en yngre versjon av Fernando Redondo i denne rollen, siden han selv har lagt opp, men tar gerne til takke med Edmilson eller Gilberto istedenfor!
« Siste redigering: 16. Nov. 2007, 17:39 av Frode »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #17 på: 16. Nov. 2007, 20:56 »
Edmilson på sitt beste er en fantastisk deffansiv midtbanespiller. Ulempen med Eddy er alikevel at han er relativt skadeplaget, og i tillegg er jeg i tvil om han vil takle det høye tempoet og det intense spillet i England. Selv om Edmilson i utgangspunktet er en ryddegutt er han alltid best når han får litt tid med ballen i beina. Det får han i Spania, men det spørs om han får tilstrekkelig med tid med balleni beina i England. MEN, dersom han legger skadeplagene bak seg etter den siste operasjonen nå og takler Premier League like bra som LaLiga kan vi få ett meget bra midtbaneanker i Edmilson.

Gilberto er etter min oppfatning litt dårligere, iallfall på det tekniske, men til gjengjeld har han allerede bevist at han takler det tøffe spillet i Premier League, og derfor vil jeg nok faktisk foretrekke han fremfor Edmilson.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #18 på: 16. Nov. 2007, 22:37 »
Sissoko er det siste jeg vil ha av en midtbanespiller i Newcastle. Eier dessverre ikke generell teknikk, ballkontroll og basisferdigheter på midtbanen.

Rangerer de tre nevnte defensive midtbanespillerne slik:

Edmilson
Gilberto
.
.
.
.
Sissoko
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #19 på: 08. Des. 2007, 20:58 »
Nei uff..håper for guds skyld vi ikke får Sissoko.Et realistisk alternativ synes jeg da er Nolan i Bolton.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #20 på: 08. Des. 2007, 21:04 »
Einaste som kan erstatta Butt er vel Gattuso  ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #21 på: 08. Des. 2007, 21:16 »
Einaste som kan erstatta Butt er vel Gattuso  ;D
gjerne det. Selv om sikkert også Gattuso ville fått pepper for ikke å være like god med ballen som Pirlo. Det er farlig å være en ballvinner, uten all verdens til imponerende tekniske ferdigheter, skal man tro dette forumet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #22 på: 08. Des. 2007, 21:44 »
Einaste som kan erstatta Butt er vel Gattuso  ;D
gjerne det. Selv om sikkert også Gattuso ville fått pepper for ikke å være like god med ballen som Pirlo. Det er farlig å være en ballvinner, uten all verdens til imponerende tekniske ferdigheter, skal man tro dette forumet.

Om du ikke ser forskjellen på Gattuso og Butt kan jeg desverre ikke hjelpe deg!

Men samtidig er det jo utenklig at vi skal få en slik spiller!

Jeg har vært meget negativ til Sissoko tidligere her, men jeg ser at vi har så store problemer på den defensive midtbanerollen at jeg omtrent tar til takke med hva som helst! Men jeg krysser fingrene for at Edmilson er løsningen i denne posisjonen når januar kommer........

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #23 på: 09. Des. 2007, 00:07 »
Offensivt er Gattuso like svak eller kanskje enda svakere enn Butt, eneste pasningene han kan slå er støttepasninger. Men han er verdens desidert beste defensive midtbanespiller for det han presterer defensivt.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #24 på: 09. Des. 2007, 00:45 »
Topic er "vårt neste stjernekjøp", og diskusjonen går rundt Gattusso.... ;D

Jeg også kunne tenke meg en defensiv midtbanespiller, og ser gjerne at vi prøver oss på Gilberto i januar.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #25 på: 09. Des. 2007, 01:35 »
Gattuso er selvsat ikke svakere offensivt enn Butt. Det går ikke an! Og når det gjelder sammenligning av spillerne i defensiv midtbaneposisjon så lar det seg ikke gjøre. Gattuso er flere hav bedre, så denne diskusjonen er meningsløs, og jeg er vel dum som påpeker dette, men hvis det er noen som faktisk tror at Butt er i nærheten av å nå Gattuso opp til anklene så tror jeg en legesjekk må stå for tur!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #26 på: 09. Des. 2007, 09:18 »
Wes Brown, Edmilson, Nolan, arsavin er vel de "stjerne" spillerne vi har sjans på som jeg håper på i januar. Dog Nolan ville kanksje vært et unødvendig kjøp med tanke på at vi har Emre og Barton.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #27 på: 09. Des. 2007, 10:29 »
Offensivt er Gattuso like svak eller kanskje enda svakere enn Butt, eneste pasningene han kan slå er støttepasninger.

Jeg blir skikkelig oppgitt!  ::)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #28 på: 09. Des. 2007, 10:57 »
Gattuso er selvsat ikke svakere offensivt enn Butt. Det går ikke an! Og når det gjelder sammenligning av spillerne i defensiv midtbaneposisjon så lar det seg ikke gjøre. Gattuso er flere hav bedre, så denne diskusjonen er meningsløs, og jeg er vel dum som påpeker dette, men hvis det er noen som faktisk tror at Butt er i nærheten av å nå Gattuso opp til anklene så tror jeg en legesjekk må stå for tur!

Jeg har ikke noe grunnlag for å vurdere når folk bør oppsøke fastlegen sin, men selvfølgelig er ikke Butt noe i nærheten av Gattuso. Det blir jo litt som å sammenligne Newcastle med Milan, og jeg håper at de aller fleste, selv Newcastle-fansen, ser forskjellen på de to lagene...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #29 på: 09. Des. 2007, 11:03 »
Einaste som kan erstatta Butt er vel Gattuso  ;D
gjerne det. Selv om sikkert også Gattuso ville fått pepper for ikke å være like god med ballen som Pirlo. Det er farlig å være en ballvinner, uten all verdens til imponerende tekniske ferdigheter, skal man tro dette forumet.

Om du ikke ser forskjellen på Gattuso og Butt kan jeg desverre ikke hjelpe deg!

Men samtidig er det jo utenklig at vi skal få en slik spiller!

Jeg har vært meget negativ til Sissoko tidligere her, men jeg ser at vi har så store problemer på den defensive midtbanerollen at jeg omtrent tar til takke med hva som helst! Men jeg krysser fingrene for at Edmilson er løsningen i denne posisjonen når januar kommer........

Om du ikke ser forskjellen på Sissoko og Butt så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg! ;)

Selv om det er en smule mindere forskjell enn på Butt og Gattuso.

Men fra spøk til alvor: en Edmilson i form er en glimrende deffansiv midtbanespiller. Problemet til Eddy er bare at han er litt for mye skadet på sine eldre dager, i tillegg er jeg usikker på om Premier League passer Edmilson spesielt bra, men også han er jo selvfølgelig et mye bedre alternativ enn Butt.

Jeg er også litt usikker på om Barça egentlig er villige til å selge Edmilson i Januar. Han kommer ikke til å forlenge kontrakten som går ut til sommeren, men det spørs om ikke Barça ønsker å bruke Edmilson mens Touré Yaya er opptatt med Afrika-mesterskapet. I tillegg blir det mange kamper utover våren med LaLiga, Copa Del Rey og Champions League på katalanerne. Derfor tror jeg den eneste muligheten for at vi kan få Edmilson i Januar er hvis Barcelona kjøper en backup-spiller til Touré Yaya i Januar.