20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 62064 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #450 på: 01. Okt. 2011, 23:16 »
Jeg respekterer at du ha en annen mening enn meg Inspector - men jeg er dypt uenig med deg. :)
Jeg vil si at vi vant på tross av Pardews taktiske grep under kampen enn på grunn av de. Kunne satt innpå samtlige andre utespillere på benk fremfor Løven. Ja, sågar flytta Raylor opp på midten og satt Santon som venstreback.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #451 på: 01. Okt. 2011, 23:18 »
Jeg synes kampbilde ble bedre da løven kom inn for en sliten Ba. Vi lå kompakt og Wolves slet med  skape muligheter fra åpent spill.  Men dette forandret seg drastisk da Obertan la til rette for målet. Obertan var katastrofe i dag. Så fort Santon er tilbake, bør Jonas flyttes over til høyre.

ser du på kampene? eller følger du med på vglive eller noe?

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #452 på: 02. Okt. 2011, 01:35 »
Har forresten aldri vært så glad for å tape på oddsen. Hadde inne en kupong på 50 kr, med mulig gevinst på 1986 kr, og alt som skulle til for at den skulle gå inn var det feilaktig annulerte målet til Wolves.  ;D

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #453 på: 02. Okt. 2011, 01:57 »
Hvis Løven skulle inn som midtbanespiller skjønner jeg ingenting. Greit at han jobber bra, men hans spissferdighet blir da på ingen måte brukt. Slik som jeg tenker er: Wolves må stå høyere og høyere, vi setter inn Løven for å straffe de på kontra.

Greit at HBA ikke har fysikk, men mener fremdeles han har ferdigheter til å holde på ball så vi rekker å få opp laget.

Sitat
Løven spilte bindeleddet mellom best og midtbanen, men med fokus på defensiv organisering. Derfor ble han prioritert foran HBA. Og siden han også skulle  fungere som spiss, ble han også satt inn i stedet for Guthrie. Hvis jeg skulle kritisert Pards for noe så var det bruken av Obertan. Han var ikke på nett i 2. omgang. Men samtidig kunne vi ikke flytte Jonas over..En tanke kunne vært å sette innpå Guthrie på høyrekanten i stedet.


Okey, det så ikke jeg da, selv om vi samme kamp, men sånt kan skje. Men å si at derfor ble han prioritert foran HBA er merkelig å si, da ingen riktig vet det, hvis du ikke har Pardew på Skype. Jeg så han ikke i mellomrommet, dermed velger jeg å tro at han ikke skulle ha den rollen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #454 på: 02. Okt. 2011, 03:34 »
Ba er kanskje PLs farligste spiss, Santon er en av de beste backene. Spiller vi dem sammen i en 4-4-2, så tror jeg jakten på medalje er reell. Best og Løvenkrands...iskalde spillere, men må ut. Så skaffer vi en nummer 9 som kan putte regelmessig.


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #455 på: 02. Okt. 2011, 03:38 »
Rutine kan være kjekt å ha, og jeg tror det var mer derfor Løven ble prioritert, men det var fullstendig feil. Vi ble presset stadig lenger tilbake på banen. Vi fikk sjelden eller aldri pusterom og fikk ikke flytta laget høyere på banen. Vi er mye bedre når vi kan ligge høyt, presse motstanderen og utnytte deres feil. Men i stedet måtte vi rygge helt tilbake i egen 16-meter. Det er svært begrenset hvor lenge du greier å stå imot et sånt press og det er veldig fort gjort at det presser frem enkle, upressede feil pga at spillerne blir mentalt slitne og greier ikke være like skjerpa. Det tror jeg også du forstår, Inspector. Jeg mener det da blir fullstendig feil å legge seg enda mer bakpå og satse på å nekte motstanderen sjanser. Vi trenger å få spillet tilbake på VÅRE premisser. Kanskje nettopp fordi vi leder 2-0. Da har vi råd til å gjøre et så drastisk grep. Og at 2-0 er en farlig ledelse er ikke bare noe Scheie sier. Det er faktisk noe i det. Det gir en falsk følelse av trygghet. Og en redusering vil gi motstanderen mye mer blod på tann enn om de utlikner til 1-1. Vi burde i mine øyne tatt et mye mer drastisk grep. Og som en annen sier: å bytte inn Løven i dette tilfellet, blir som om manu skulle satt innpå Owen med Valencia sittende på benken. Owen har mer rutine, men er ingen forsvarsspiller og er dårlig til å holde på ball. Ben Arfa kunne invitert til et rolig, kynisk småpasningsspill, og kunne med en enkelt pasning spilt Best gjennom på blank gåll. Tror Tiote, Cabaye og Obertan hadde hatt godt av en Ben Arfa å spille på lag med i den situasjonen, snarere enn Løven.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #456 på: 02. Okt. 2011, 03:40 »
Pleb: hvor skal ben Arfa spille da?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #457 på: 02. Okt. 2011, 10:51 »
Lovenkrants er for meg en cup-spiller ( mot mye dårligere motstand) og ingenting annet. Jeg kan bare ikke forsvare han mer.

PlebUTB - Medalje kan du bare drite i: Sesongen er 38 harde kamper, og vi har ikke Stallen til å være i nærheten av medalje.  Alle de 6 store VIL komme foran oss.  Det er en realitet vi bare må forholde oss til.
Sånn sett er det bra at Topp6 tar 3 poeng.

Men bak de, DER mener jeg vi har en sjans. Vi har en REALISTISK sjanse på 7. plassen i år HVIS vi er heldige med skader, OG kjøper inn dekning på forsvarsplass samt en spiss i januar.

Er det noen som er enige/uenige med meg i det?
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #458 på: 02. Okt. 2011, 10:54 »
Nei, jeg er alldeles enig. Topp 6 er etter alle solemerker allerede gitt - men 7. plass har vi så absolutt en grei mulighet til å ta dersom ting går optimalt. Skal vi si at Villa og Stoke er de største rivalene?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #459 på: 02. Okt. 2011, 11:04 »
Sleng inn Everton og så tror jeg vi har de 3 verste covered.  Villa tror jeg skal bli harde utover. Bent, Abonghalor og N`zogbia sammen er muligens hakket vassere enn oss.
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #460 på: 02. Okt. 2011, 11:30 »
Holder enna på målet om topp 10, men tror vi kan klare topp 7 om vi unngår skader på viktige brikker.
Da Taylor viste noen grimaser som kunne minne om skade ble jeg bekymret og det samme da Colo lå nede.
Willy er vel enda ute 3 uker og tanken om Perch eller Simpson som stopper mot noen lag er ikke bra.

Så er vi heldig med skader fram til januar og OM f.eks Pieters + en kvalitets spiss kommer inn så tror jeg 7 plass kan være mulig.


Noreng

  • Gjest
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #461 på: 02. Okt. 2011, 11:31 »
Konge kamp. Kan aldri klage på 3  poeng på bortebane. Synes vi hadde grei kontroll på kampen, helt til siste 20ish, da var pulsen knallhøy:P Men vi rodde det inn. Fortsetter vi i den rushen er jeg enig med deg Pleb, Europacup er langt fra usansynelig. Problemet er vel om vi fortsetter i denne formen. Jeg håper : )

Når det gjelder byttet med Løven, liker jeg alltid å tro at Pards har en plan bak det han gjør. Det er jo tross alt ting vi ikke har greie på fra TVen, som form på trening, taktikker og andre ting, men akkuratt dette byttet skjønner jeg ikke. Løven er for min del bredde i stallen, en ok spiss som vi kan putte inn når skadene tar oss. For øyeblikket har vi mange gode offensive spillere skadefri, så jeg ser ikke poenget. Merkelig.

Uansett, 3 digge poeng! :D

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #462 på: 02. Okt. 2011, 11:33 »
Er jo helt enig jeg også, MEN så lenge vi fortsetter å legge disse lagene bak oss så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal kunne spekulere litt. Tross alt er nesten en femtedel av sesongen unnagjort. Vinner vi mot Tottenham også, ja da ser det unektelig meget lyst ut.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #463 på: 02. Okt. 2011, 11:34 »
Her er MOD-høydepunktene.



Bortsett fra den ene gangen Raylor solgte seg i 2. omgang mot Jarvis klarte han seg ganske bra. Dog skal han også ha trekk for at han laget frisparket mot Fletcher, som skapte Wolves første sjanse. Igjen unødvendig. Fletcher var på veg mot linja, og hadde ryggen mot mål. Men han hadde en veldig god blokkering etter kanonredningen  til Krul. Den situasjonen ble forøvrig skapt av Simpson som trakk alt for langt inn og lot Wolves rulle ut på kant. Han hadde to tilsvarende viktige inngripener mot Blackburn også. Rett etterpå fikk Jonas store sjanse hvor vi burde gått opp i 2-0

2. omgang startet akkurat som første. Taylor skulle hatt straffe mot seg i en situasjon vi hadde full kontroll på i utgangspunktet. Så fikk vi den store sjansen til Ba, hvor vi burde avgjort kampen. Best gjorde forøvrig en kjempejobb i forkant. Deretter kom neste sjanse til Wolves, hvor colo og Tiote slurvet.

På målet til Wolves mistet Obertan ballen, men han jobbet mer tilbake enn jeg trodde. Men Simpson selger seg jo helt fullstendig. Fordi han stiller seg  feil, åpner han muligheten for at Hamill kan gå innover i banen. Målet skulle aldri vært annulert. Vet ikke helt om det er dårlig markering av colo og tayls som ser mye på ball. På den annen side, godt innlegg og smart posisjonert hvor de wolvesspilleren tok en ivers og snek seg inn på bakerste stolpe for  ta duellen med backene, som naturligvis ikke er så duellsterke.

Summa summarum. Wolves hadde to store sjanser som gjennom åpent spill. Den på overtid, og den som kom i 1.omgang hvor Krul kom ut og reddet med skuldra. Ellers mener jeg at Wolves fikk mye gratis pga slurv fra vår side. Samtidig hadde vi to store sjanser selv i tillegg til målene. Hadde ba satt den i 2. omgang kunne kampen fort vært avgjort. Uavgjort hadde vært et rettferdig resultat.

Men vi skal heller ikke klage, ungt mannskap, backer som har spilt over all forventning og en fersk midtbane.  Jeg synes vi bør flytte Rayls over til høyre fortsatt. Han og simpson er vel jevnbyrdige bakover, men raylor kan tilby mer fremover.

Noreng

  • Gjest
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #464 på: 02. Okt. 2011, 11:37 »
Tuller du Inspector?:P frispark du tenker på da eller? Ja, raylor er ingen dårlig spiller, men offensivt synes jeg han er litt for treig, litt for dum (dårlig til å plassere seg) og lite evne til å komme til innlegg (1v1 abilties)
Simpsons er ingen klasse spiller fremover han heller, men han kommer jo ofte til ok innlegsmuligheter, og selv om han er ingen perfekt spiller, er han en bra back, og han prioriteres foran Raylor i min liste hvertfall.