20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 786257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4770 på: 02. Des. 2014, 15:38 »
Nokon andre her som har fått med seg trailerne til Jurassic World og Star Wars: The Force Awakens? Fekk frysninger av begge to, sjølv om eg likte Star Wars best. Digger at eg fekk feelingen av å vere tilbake i det "universet" som filmserien starta i. Er også veldig spent på dei nye karakterene og kva storien deira er. Når ein ser på ansiktuttrykka så får ein følelsen av at noko er på gang, dei er alle alarmerte/urovekka om det er mulig å seie det på den måten. Gleder meg forøvrig til å sjå Chris Pratt i Jurassic Park-universet.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4771 på: 02. Des. 2014, 17:05 »
Ikke sett Jurassic World traileren enda. Star Wars traileren så derimot bra ut, selv om jeg er meget skeptisk til Disney's barnevennlighet.

Noen som har noen formening om storyen i 7, 8 og 9? Er det noe kjent fra SW universets uendelige mengder materiale eller er det noe nytt eller er det slik Lucas en gang tenkte seg det?

Hadde virkelig håpt noen skulle fimatisere Thrawn-trilogien da dette er fantastisk sci-fi med mye potensiale.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4772 på: 02. Des. 2014, 19:38 »
Ikke sett noen av de, men jeg gleder meg til begge uansett. Spesielt Jurassic World, siden jeg har trua på at den kan bli bra. Gleder meg til Star Wars au, men jeg har ikke helt trua.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4773 på: 02. Des. 2014, 22:49 »
Star Wars -traileren var herleg. Skikkelg god følelse av den. Som skreve her oppe er eg og skeptisk til Disney og korleis det har innverknad på filmen. Hadde vore tøft sjå det mørkare og ein grad av vald som står til det.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4774 på: 09. Des. 2014, 20:58 »
Så akkurat Blue Ruin. Crowdfunded hevn-thriller som er skrevet og regissert av Jeremy Saulnier. Historien er relativt streitl, men den både velskrevet og smart, og filmen er mørk, skitten og blodig, og ikk minst velspilt og velregissert. Jeg tror jeg aldri har hørt om Macon Blair, men at han ikke fikk oscar for jobben han gjorde i den filmen her er bare pinlig, for han er helt fantastisk. 10/10 på Macon Blair, 9,5/10 på filmen.

Av de 73 spillefilmene jeg har sett fra 2013 troner denne høyest, uten at en eneste film i nærheten av den. Briljant!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4775 på: 11. Des. 2014, 20:42 »
The Hobbit AUJ Extended - driv ser 9 timar med dokumentar/"behind the scenes". Herleg og fantastisk å sjå!

The Hobbit DOS Extended i løpet av helgi før kino og The Hobbit Bofa  på sundag :'(

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4776 på: 13. Des. 2014, 08:39 »
With the success of Gareth Edward's GODZILLA hit, and the passionate support from the icon's fans, TOHO is jumping back into the game and are producing a secondary Godzilla series of their very own with a 2016 Release!

http://www.comicbookmovie.com/fansites/monstroushotzone/news/?a=112081


Så da kom det noe positivt ut av den amerikanske drittfilmen allikevel, da. :thumbu:
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4777 på: 02. Jan. 2015, 23:20 »
Min topp 10 fra 2014:

1. Yellow
2. X-Men: Days of Future Past
3. The Tale of the Princess Kaguya
4. Blue Ruin
5. The Strange Colour of Your Body's Tears
6. The Hobbit: The Battle of the Five Armies
7. Snowpiercer
8. Stage Fright
9. 22 Jump Street
10. The Sacrament

Har sett jævlig lite film fra 2014 (samt at jeg garantert har glemt noen), og jeg ser for meg at jeg har en 4-5 filmer som lurer seg inn etterhvert. Kanskje flere au, men det skal gordt gjøres å danke ut de fem første filmene der fra lista, for de er djevelsk gode. The Wind Rises, The Guest, Nightcrawler, The Badabook, The Raid 2: Berandal, What We Do In The Shadows, Inherent Vice, The Editor, Musaranas, John Wick, A Most Violent Year og A Girl Walks Home Alone At Night er de filmene jeg har størst trua på og som jeg ser på som seriøse utfordrere, og spesielt The Wind Rises, The Guest, Nightcrawler og The Raid 2: Berandal er jeg veldig sikkert på at sikrer seg en plass på min topp 10 fra i fjor. Har da en del å se frem til i det minste.

Nå har jeg med vilje utelatt dokumentarer.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4778 på: 03. Jan. 2015, 22:21 »
Interstellar er den beste eg har sett i 2014.

1. Interstellar
2. X-men: days of future past
3. Hobbiten femhærarslaget
4. Guardians of the Galaxy
5. Her
6. The Grand Budapest Hotel
7. Boyhood
8. Dawn of the planet of the apes
9. The Lego Movie
10. Gone Girl


Vanskeleg hugsa filmane frå tidleg på året i 2014, men kom fram til denne lista. Har blandt anna ikkje sett Birdman, Nightcrawler, Snowpiercer og American Sniper endå. Veit eg vil lika dei, mest sannsynleg.
« Siste redigering: 03. Jan. 2015, 22:44 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4779 på: 04. Jan. 2015, 10:33 »
The Hobbit: The Battle of the Five Armies å kino på nyttårsaften, og koste meg nok en gang med filmen, som jeg også gjorde med de to foregående. Mye bra, en del dumt og noe som er helt latterlig. Synd å se at Peter Jackson gikk i samme fella med Legolas her, som han gjorde i LotR. Faen så stusselig når han blir helt bajas og hopper og danser og snurrer og durrer. et er så jæææævlig dumt og kjipt.

Jeg likte karakteren Tauriel, men den kjærlighetshistorien er helt mongo. Totalt malplassert og unødvendig.


DOL GULDUR-scenene er sinnsykt fete, med unntak av da Galadriel plutselig ser ut som en ræva spillkarakter.

Og jeg synes Peter Jackson har gjort en god jobb med å fange noe av eventyrfeelingen fra boka og fått frem den deilige Middle Earth-stemningen fra Lord of the Rings, selv om han har gått for en langt mer voksen versjon.

Men til tross for at jeg har kost meg gjennom hele trilogien, greier jeg ikke å kvitte meg med følelsen av at Peter Jackson aldri hadde hjertet sitt i dette prosjektet, og at han kun gjorde det for å blidgjøre fansen og bli ferdig med det. For med veldig enkle grep kunne denne serien vært nesten like bra som Lord of the Rings, men i stedet går han for alt for mange enkle og billige løsninger, bruker alt for mye CGI som i tillegg er katastofalt dårlig osv.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4780 på: 04. Jan. 2015, 12:48 »
The Hobbit: The Battle of the Five Armies å kino på nyttårsaften, og koste meg nok en gang med filmen, som jeg også gjorde med de to foregående. Mye bra, en del dumt og noe som er helt latterlig. Synd å se at Peter Jackson gikk i samme fella med Legolas her, som han gjorde i LotR. Faen så stusselig når han blir helt bajas og hopper og danser og snurrer og durrer. et er så jæææævlig dumt og kjipt.

Jeg likte karakteren Tauriel, men den kjærlighetshistorien er helt mongo. Totalt malplassert og unødvendig.


DOL GULDUR-scenene er sinnsykt fete, med unntak av da Galadriel plutselig ser ut som en ræva spillkarakter.

Og jeg synes Peter Jackson har gjort en god jobb med å fange noe av eventyrfeelingen fra boka og fått frem den deilige Middle Earth-stemningen fra Lord of the Rings, selv om han har gått for en langt mer voksen versjon.

Men til tross for at jeg har kost meg gjennom hele trilogien, greier jeg ikke å kvitte meg med følelsen av at Peter Jackson aldri hadde hjertet sitt i dette prosjektet, og at han kun gjorde det for å blidgjøre fansen og bli ferdig med det. For med veldig enkle grep kunne denne serien vært nesten like bra som Lord of the Rings, men i stedet går han for alt for mange enkle og billige løsninger, bruker alt for mye CGI som i tillegg er katastofalt dårlig osv.

Einig i alt angåande Legolas. Verte for dumt. Likar alt med den karakteren til den går øve i Playstation/Xbox- mode. Akkurat kven sin ide det er veit eg ikkje, men Jackson står som ansvarleg til slutt. Ein del andre småting som dei og kunne spart seg for, men samtidig er jo bokgrunnlaget noko heilt anna enn Ringenes Herre bøkene. Ein kan vel og sei at Lotr - filmane var so hinsides jevla bra at det nesten var umogleg for dei å laga noko betre eller i det heile teke lika bra. Hobbiten-boka er rett og slett ikkje so bra som Ringenes Herre. Den er noko heilt anna. Etter mi meining gjorde dei so godt dei kunne, med til og med å ta med stoff frå anna Tolkien-materiale, men det vart litt for ujamt. Mykje som er ekstremt bra og noko mindre bra.
Eg har sett begge dei to fyrste i Extended versjon og tykkjer dei verte betre enn orginal versjonen. Slik trur eg det verte med siste filmen og. I tillegg driv eg ser alt "bak kamera"-filmane. Ser ein dette so skjønnar ein kor mykje arbeid som er lagt ned i filmane og at dei som meinar Peter Jackson kunn laga 3 filmar for å mjølka pengar ut av fansen, ikkje veit kva dei snakkar om :) (filmselskapet kan ha gjort det...)
Og noko som uansett verte garantert heilt fantastisk krem(som du ville sagt ;)), er å sjå alle 6 filmane i Extended versjon etter kvarandre. Om slik ca 1 år. Gler meg som ein unge. Tusen takk Sir Peter Jackson.
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 12:56 av lgrinde »

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4781 på: 05. Jan. 2015, 18:31 »
Mine favoritter fra 2014:

1. Wolf of wall street (Teknisk sett fra 2013, men hadde norsk premiere i 2014)
2. Nymphomaniac
3. Boyhood
4. Gone girl
5. Blind
6. Her
7. The grand budapest hotel
8. Turist
9. Interstellar
10. 12 years a slave(samme som med Wolf)

Garantert noen jeg har glemt, og mange jeg ikke har fått sett enda.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4782 på: 25. Jan. 2015, 13:50 »
Noko her inne som har erfaring med å kjøpe filmplakater? Er ute etter å pynte opp den stusselige hybelen min, og  tenkte at filmplakater er svaret, da eg er veldig glad i film. Så finst det nokon gode nettsider som har bra utvalg og  samtidig ikkje er for dyrt for ein fattig student? Takker for alle svar.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4783 på: 25. Jan. 2015, 14:44 »
Allposters og Amazon har bra utvalg og lave priser.
« Siste redigering: 25. Jan. 2015, 14:47 av MLerbakk »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4784 på: 25. Jan. 2015, 16:25 »
Noko her inne som har erfaring med å kjøpe filmplakater? Er ute etter å pynte opp den stusselige hybelen min, og  tenkte at filmplakater er svaret, da eg er veldig glad i film. Så finst det nokon gode nettsider som har bra utvalg og  samtidig ikkje er for dyrt for ein fattig student? Takker for alle svar.

Då må du ha Clint Eastwood frå ein av western-filmane han er med i ;)