20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44846 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #165 på: 18. Mai 2008, 00:29 »
Rent ferdighetsmessig er Shorey og Riise omtrent på samme nivå. Forskjellen mellom de er at Riise kommer fra en toppklubb og har som en følge av det opparbeidet seg et stort navn. Shorey har skilt seg ut og vært en av Readings store profiler de siste årene. Jeg ser helst at vi henter Shorey, og det er utelukkende basert på at vi har Jose Enrique i stallen. Spillere med store navn (f.eks Smith) har ofte klippekort, og hvis Riise får ubegrenset tillitt av Keegan vil det føre til at Enriques utvikling vil stoppe opp. Enrique har potensialet til å bli en klassespiller, men han vil stagnere hvis han blir andrevalg gjennom hele neste sesong. Det at Shorey og Enrique er omtrent like gode vil gjøre at konkurransen om plassen blir knallhard. Derfor vil begge måtte utvikle seg for å være sikret fast plass.

Jeg mener ikke at Riise er noe dårlig kjøp, men jeg tror Enriques utvikling vil være større med Shorey som utfordrer til plassen. I tillegg vil Shorey være billigere både overgangs- og lønnsmessig.

Danield: Shorey har en svært god venstrefot, og han trekker oftere ned til dødlinja enn det Riise gjør. Riise har en tendens til å trekke inn i banen for å skyte istedet for å gå ned til linja og slå innlegg. Med Shorey vil vi oppleve mer dobling på kant slik Beye og Geremi gjør på høyresiden.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #166 på: 18. Mai 2008, 00:30 »
Ja det er mange som mislikar sterkt Riise pga det han foretek seg utanfor bana, eg kan ikkje fordra fyren, men kunne godtatt han om eg hadde syns han var et bra kjøp.
Riise er rett og slett ein forferdelig overvurdert fotballspelar. Han har levd godt på å spele på et defensivt solid Liverpool lag, men når var sist han presterte på det norske landslaget? Det må då være 5-6 år sidan no. Folk overvurderar han også fordi han blir ofte så til dei grader hausa opp i media, Hroar Stokke, Erik Soler og den gjengen der omtalar jo Riise som ein Maradona. Men argumentet dei kjem med er som alltid at han har spilt i ein så bra klubb så lenge.

Eg nekta å tru Riise ville prestert i Newcastle. Då må han komme tilbake til nivået han hadde for 5-6 år sida, men det er vel like sannsynlig som at Damien Duff og Alan Smith skal bli så gode som dei var på den tida. Med andre ord kjem det aldri til å skje.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #167 på: 18. Mai 2008, 00:46 »
Shorey har faktisk 10 assist i PL denne sesongen! Det må jeg ærlig innrømme at er MEGET sterkt. Spillere som Clichy, Sagna, Evra osv er jo ikke i nærheten...

Tror Shorey tar de fleste cornere og også mange frispark så det hjelper nok på statistikken. Uansett er det sterke tall og vi trenger spillere som er gode på døball. Kvaliteten på cornerne og frispark i år har vært for dårlig. I tilegg er han ganske offensiv og som bragg sier han har en god venstrefot og slår også gode innlegg.


Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #168 på: 18. Mai 2008, 00:49 »
Spikeren på hodet. Det er nettopp dette folk ikke forstår. Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle. Jeg vet i grunn ikke hva som i første omgang har fått folk til å gå av hengslene hva Riises ferdigheter på banen angår. Han er ekstremt anonym på banen (bortsett fra når han fyrer av sleivskudd opp til rad 83), og er om mulig enda dårligere på landslaget enn på Liverpool. Jeg er drittlei av at denne klubben fortsetter å dyrke middelmådigheter og det som verre er. Det finnes heldigvis hederlige unntak, men jeg synes det er halvkvalmt at Riises navn i det hele tatt har komt på banen! Det sier ikke så rent lite om ambisjonsnivået i så fall, men jeg skal ikke være for fort ute med å svinge øksa på Keegan. Jeg nekter å tro at han har ønsker om å signere Riise. Det finnes et høyt antall andre venstrebacker, som ikke bare er milevis bedre, men som også kan kjøpes for en adskillig billigere penge enn denne megaoppskrytte Aalesunds-gutten med den gudsbenådede venstresleggen som sammen med Morten GP sluker spalteplass i riksdekkende aviser hver fuckings uke. Herre!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #169 på: 18. Mai 2008, 03:28 »
En annen ting vi må tenke på er at vi ikke bør kjøpe for mange spillere som tar "et steg ned." Både Smith, Parker og Duff går under kategorien. evt emre.

For Shorey vil det være et løfte å komme til newcastle, og han kommer til å ha lyst til å utrette noe her. Viktig å ha sultne spillere. Dette er feil tråd, men Arshaving er nokk mer sulten en Deco på å vinne noe. Jeg vil ikke ha spillere som kommer her og tror de er best.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #170 på: 18. Mai 2008, 06:27 »
Nei, bare hørte på det eilertsen sa. Når ble Riise linket til Juve? Kompissen din snakka med kompissen hans som hadde snakka med agenten. Rimlig tvilsomt sier bare eg, men eg kjenner ikke diine venner.

Hva sikter du til?

Forøvrig veldig enig med braegg også i denne saken. Er på ingen måte fælt dersom vi får Riise, selv om han for meg personlig ikke er førstevalg.
Men Shorey tror jeg kanskje jeg ønsker hakket mer. Han tar et steg opp, og har i to sesonger vært en av de største profilene på Reading. Relativt skapende offensivt er han også. Det er vel på akkurat det offensive planet Riise ikke har vært så god denne sesongen spesielt som han tidligere har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #171 på: 18. Mai 2008, 09:46 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #172 på: 18. Mai 2008, 10:29 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #173 på: 18. Mai 2008, 10:29 »
Hvis dere skal argumentere med hvilke klubber som linkes til han så må dere jo legge inn link!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #174 på: 18. Mai 2008, 10:53 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Hehe ja veit, så det han spyr tek vi med ei klypa salt!

Men til topic, synst vi skal gå for Shorey og ikkje Riise. Og slik trur eg det verte og.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #175 på: 18. Mai 2008, 11:06 »
Addis: Det står på tekst tv i dag

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #176 på: 18. Mai 2008, 11:22 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Hehe ja veit, så det han spyr tek vi med ei klypa salt!

Men til topic, synst vi skal gå for Shorey og ikkje Riise. Og slik trur eg det verte og.

Jeg tror også Shorey er en bedre spiller enn Riise, selv om jeg ikke tror forskjellen er så veldig stor. Riise er ganske sikkert bedre enn Enrique pr. dags dato.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #177 på: 18. Mai 2008, 12:08 »
Nei, bare hørte på det eilertsen sa. Når ble Riise linket til Juve? Kompissen din snakka med kompissen hans som hadde snakka med agenten. Rimlig tvilsomt sier bare eg, men eg kjenner ikke diine venner.

Hva sikter du til?

Forøvrig veldig enig med braegg også i denne saken. Er på ingen måte fælt dersom vi får Riise, selv om han for meg personlig ikke er førstevalg.
Men Shorey tror jeg kanskje jeg ønsker hakket mer. Han tar et steg opp, og har i to sesonger vært en av de største profilene på Reading. Relativt skapende offensivt er han også. Det er vel på akkurat det offensive planet Riise ikke har vært så god denne sesongen spesielt som han tidligere har.

Skriveleif fra meg ;) Mente Andre S

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #178 på: 18. Mai 2008, 12:18 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Feil. Alan Smith er dårligere og Geremi er omtrent på Butts nivå. Ellers så har vi jo spillere som Cacapa, Rozehnal og Duff i den kategorien. På hvilken måte er det morsomt at jeg tror Riise ville vært en gigantflopp i Newcastle? Veldig mye taler for det, og jeg ser ikke vitsen i å hente en middelmådig venstreback som bare blir dårligere og dårligere. Heldigvis får vi ikke Riise uansett, Keegan er smartere enn som så!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #179 på: 18. Mai 2008, 12:46 »
Hele problemet med argumentasjonen din, Fredrik, er at du sier at du "vet" at han blir en flopp. Hadde du bare moderert deg, så hadde folk tatt det du skriver seriøst, og ikke bare ledd av det.

Når det gjelder valget mellom Riise og Shorey, ville jeg foretrukket Shorey. Han er bedre offensivt, og han er ENGELSK! Men det vil ikke si at jeg griner hvis Riise kommer...