20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #150 på: 17. Mai 2008, 23:52 »
Bare fordi dei klubbene du nemner er interesert i Riise, så betyr ikke det at han er bedre enn Shorey. Eg sier en ting. Melberg spiller ikke i Villa neste sesong. Hvor? Juventus. Hvorfor kjøper ikke noen av toppklubbene Riise nå som han er tilgjengelig? Fordi han ikke er god nok. Det er mulig Shorey heller ikke er god nok, men tar et steg opp til oss, og krever garantert ikke like mye lønn. Desuten er Riise så ekstremt dårlig teknisk i PL-standar så eg ville fåt nervesamenbrudd av å ha han på backen!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #151 på: 17. Mai 2008, 23:54 »
Er ikke Roma og Juventus toppklubber?

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #152 på: 17. Mai 2008, 23:55 »
Om du ser på spillermaterialet/bredde, så er det klasse forskjell på dei og United, Chelsea, Real osv. Trenger vel ikke å utdjupe meg så veldig når min landsmann, Olof, går dit...

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #153 på: 17. Mai 2008, 23:58 »
Ok da... La oss fortsette å hente spillere som vil ta ett steg tilbake ved å gå til oss. La oss fortsette å hente spillere som ikke er gode nok til dei store klubbene. Vi rykker ikke ned, og det er jo fint for dei som har det som målsetning!
Er det bedre å hente en spiller som kun har spilt for bunnlag? Hvorfor er ingen store klubber interessert i Shorey? Er det fordi han ikke er god nok tror du, eller har du en bedre grunn?

Hvorfor er ikke Villa, Roma og Juventus interessert i Shorey?

Selveste Man United har jo lenge vært linka med Shorey. Kisen spilte jo et par kamper for England for et år siden også.

Jeg står fortsatt på at Riise ville vært et dårlig kjøp. Karrieren hans er på hell, og det er vel en grunn til at Pool vil selge ham nå etter 7 sesonger. Sier ikke at Shorey er den rette mannen for oss, men jeg ville mye heller tatt ham enn Riise. Tror også at han er bedre enn Enrique er per dags dato...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #154 på: 17. Mai 2008, 23:58 »
Det får da være måte på da..Forventer du at vi skal kjempe om de samme spillerne som United, Real og Chelsea? Desverre er vi ikke i den posisjonen, og derfor må vi se på hylle nr. 2. Og der er Riise i mine øyne.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #155 på: 18. Mai 2008, 00:00 »
Mannen er da fortsatt bare 27år og du mener at karrieren hans er på hell? Kanskje han trenger et miljøskifte for å komme i den formen han hadde for et par sesonger siden?

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #156 på: 18. Mai 2008, 00:01 »
Det får da være måte på da..Forventer du at vi skal kjempe om de samme spillerne som United, Real og Chelsea? Desverre er vi ikke i den posisjonen, og derfor må vi se på hylle nr. 2. Og der er Riise i mine øyne.

Så nå er Shorey for god for oss bare fordi United har snusa på han. Markede er ikke for stort på venstrebacker, såpå dette området burde vi prøva å ta fra øverste hylle.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #157 på: 18. Mai 2008, 00:02 »
Det får da være måte på da..Forventer du at vi skal kjempe om de samme spillerne som United, Real og Chelsea? Desverre er vi ikke i den posisjonen, og derfor må vi se på hylle nr. 2. Og der er Riise i mine øyne.

Så nå er Shorey for god for oss bare fordi United har snusa på han. Markede er ikke for stort på venstrebacker, såpå dette området burde vi prøva å ta fra øverste hylle.
Hæ? Jeg ser for meg at interessen fra ManU var mer eller mindre oppskrytt...Og når var det han ble linka til de?

Og du sier at markedet ikke er stort for venstrebacker...Men det gjør det vel bare enda vanskeligere å hente de gode?
« Siste redigering: 18. Mai 2008, 00:03 av danield »

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #158 på: 18. Mai 2008, 00:04 »
Nei, bare hørte på det eilertsen sa. Når ble Riise linket til Juve? Kompissen din snakka med kompissen hans som hadde snakka med agenten. Rimlig tvilsomt sier bare eg, men eg kjenner ikke diine venner.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #159 på: 18. Mai 2008, 00:04 »
Riise har helt ok basisferdigheter,og man trenger heller ikke nødvendigvis brilliant teknikk for å spille back. Riise har mer enn nok kvaliteter til å spille for oss. F.eks har Riise en bra fot, godt driv offensivt, blitt bra defensivt med åra, og til å være back er han meget god i lufta.

Det er tøft å hate Riise ass! Jeg liker kanksje heller ikke tanken på å måtte se Berit, Bjørn Helge og John Arne på en 5 siders i Se og Hør fra St.James Park, men jeg driter i hva Riise har gjort og gjør utenom bana! Det faktum at han er en bra spiller, og at han faktisk er god nok for oss er det som er viktig!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #160 på: 18. Mai 2008, 00:11 »
Som jeg har sagt tidligere mener jeg at karrieren til Riise er på hell, til tross for at han bare er 27 år.

Enkelte spillere kan prestere på høyt nivå til de nærmer seg 40, men det er fordi de har flere strenger å spille på, og fordi de har glimrende fotballhoder. I mine øyne er Riises eneste sterke sider, for uten venstreslegga, farten og fysikken hans. Nå når han er i ferd med å miste det har han ingenting å spille på, foruten ei brukbar venstreslegge og et høyreben som knapt nok funker til å stå på. Derfor mener jeg at vi vi ikke bør kjøpe ham.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #161 på: 18. Mai 2008, 00:14 »
Nå vet jeg ikke hvordan du ser på Shorey, Andre, men til dere andre: Hva har Shorey som Riise ikke har? Er Shorey en eminent teknikker som gjerne drar av 3-4 mann og setter kula i krysset?

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #162 på: 18. Mai 2008, 00:23 »
Nei, ikke ver gang  ;) Men han har en herlig fot med deilig "curl" i. Ala Beckham måten, og ikke skudd med rak vrist innleg som Riise benytter seg av. Han har også bedre nærteknikk/driblinger. Sist med ikke mist mangler Riise noe gangske vesentlig som sitter mellom ørene, og eg tenker ikke på alt han gjør utenfor banen.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #163 på: 18. Mai 2008, 00:23 »
Defensive ferdigheter, litt teknikk og evnen til å røre ballen med høyrefoten :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #164 på: 18. Mai 2008, 00:28 »
Shorey har faktisk 10 assist i PL denne sesongen! Det må jeg ærlig innrømme at er MEGET sterkt. Spillere som Clichy, Sagna, Evra osv er jo ikke i nærheten...