20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 670270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #705 på: 18. April 2008, 22:44 »
Synes vi skal gå for Luca Toni jeg! :D

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #706 på: 18. April 2008, 22:59 »
kunne sikkert bidrat han, men ilag med dei vi allerede har, så håper eg vi kan splahe litt cash på en som ikke har spilt for dei riktige kanonene endå. Om vi kjøper spillere som kommer frå storklubber, så går dei til oss fordi dei ikke er riktig god nok for dei beste. Da kommer vi ingen vei. Vi må satse på å få tak i spillere i "mindre" klubber, som er/kan utvikle seg til en spiller god nok for dei store kanonen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #707 på: 18. April 2008, 23:35 »
Helt enig Sebastian! Det er også derfor jeg mener Ashton vil være en bra tilvekst for laget, han har kvaliteter som jeg mener vil gjøre laget bedre og som vil passe Martins og Owen veldig godt. Han er også et mye større arbeidsjern enn det Viduka er og er mer involvert i spillet. Det at han i tillegg er ung og lovende og kan satses på i lang tid er også vel og bra.

Angående Crouch er jeg mer skeptisk. Synes det snart er på tide at "vi" slutter å kjøpe benkspillere fra "topp 4" og heller leter etter litt mer "sultne" og yngre spillere som enda ikke har vært på toppen av karrieren........

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #708 på: 18. April 2008, 23:42 »
Helt enig Sebastian! Det er også derfor jeg mener Ashton vil være en bra tilvekst for laget, han har kvaliteter som jeg mener vil gjøre laget bedre og som vil passe Martins og Owen veldig godt. Han er også et mye større arbeidsjern enn det Viduka er og er mer involvert i spillet. Det at han i tillegg er ung og lovende og kan satses på i lang tid er også vel og bra.

Angående Crouch er jeg mer skeptisk. Synes det snart er på tide at "vi" slutter å kjøpe benkspillere fra "topp 4" og heller leter etter litt mer "sultne" og yngre spillere som enda ikke har vært på toppen av karrieren........

Er det bedre å kjøpe benkspillere fra knapt top 10 klubber? Nei, vi kan finne spillere som er bedre enn Ashton, som ikke koster rundt 10 mil£ som er snakket om. Galskap

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #709 på: 19. April 2008, 00:00 »
Ja, hvorfor ikke! Tviler på at Ashton har nådd toppen av karrieren alt.

Mascherano var til sammenligning elendig i Hammers og var på slutten ikke engang god nok for benken til West Ham, nå storspiller han for Liverpool. Kan vel si det samme om Tevez, selv om han spilte bra de siste 5-6 kampene for West Ham.

Tim Cahill er en annen spiller som kom fra en dårligere klubb men som har storspilt for en av våre konkurenter. Husker jeg ikke feil ble han hentet fra Millwall som da befant seg i Championship.

Det finnes uendelig mange flere slike eksempler, men gidder ikke nevne flere, det klarer dere fint selv.........

Så jeg tror at det faktisk er mulig å få en spiller som ikke spiller på en "storklubb", som er ung og "sulten" til å prestere godt på NUFC. Det er nok like mulig i "vår" klubb som i de andre klubbene.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #710 på: 19. April 2008, 00:09 »
Vi bør sikte oss inn på en spiller som er på vei opp og frem, helst ikke nok en spiller fra benken til en topp4 klubb som frode sier..selvsagt med visse unntak!!

Når det gjelder Dean Ashton og hvorfor jeg ikke ønsker han er det fordi jeg ikke synes han er noe særlig mye bedre enn Viduka..

Jeg kunne tenke meg Santa Cruz, Kenwyne Jones fra Mackems er en annen spiller som ville vært bra. Bendtner er ung og fremadstormende og en spennende spiller, riktignok fra en topp4 klubb, men gutten er 20 år og har alt å bevise...Ellers er Goran Pandev en drøm! Er mange muligheter og lett å bruke £10mill, håper bare vi ikke gjør det på Ashton som har hatt null progresjon siste 2 årene eller Crouch som ikke trenger no ytterligere begrunnelse...

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #711 på: 19. April 2008, 00:22 »
Er forsåvidt enig i at vi bør hente unge spelarar og ikkje skrap fra topp 4. Men Crouch meinar eg er annerledes. Han får jo en del tillitt i Liverpool og har minimalt med skadeproblem. Derfor blir det annerledes enn det er med Duff og Smith f.eks. Føler meg sikker på at vi ikkje har sett det beste fra Crouch endå. Han er en spelar som vil passe perfekt med sin hodestyrke og arbeidsinnsats. Har jo også bra teknikk, og får mykje negativt omtale pga det Kristoffer seier om utseende hans.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #712 på: 19. April 2008, 01:28 »
Crouch kan score på de sykeste måter  ;)
Men er forøvrig helt enig med Frode angående Ashton. Slik jeg ser det er det vel ingen som kan komme nærmere Ashton i den berømte "nye Shearer"-kategorien. At det har vært lite progresjon de siste par årene skyldes jo en alvorlig skade som har satt han ut omtrentlig halvparten av disse samt manglende tillit fra Curbs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #713 på: 19. April 2008, 13:20 »
Tror en må se på hvilken klubber som rykker ned og hvem en kan hente ifra disse. Ser ellers at Mort sier vi ikke kan forvente noen store navn, men hente spillere for fremtiden. Han er redd for at vi skal bli ett nytt Leeds hvor en kun taper penger på spillere istedenfor å bygge dem opp og kanskje tjene litt penger på de. Slik vi har holdt på tidligere er jo egentlig ganske utrolig. Vi har stort sett tapt penger på spillere og likevel alltid hentet store stjerner for å tilfredstille fansen. Dette er vel en hovedårsak til at forventningene er store blant newcastle fansen, og vi har blitt skuffet gang på gang. Men sikkert også en av hovedgrunnene til at vi elsker å følge denne klubben og brenner for den. Men nå ser det ut som om tgaktikken blir helt annerledes. Det jobbes for å dempe våre forventninger. Det sies vi ikke skal hente noen store/kjente spillere selv om vi har blitt lovet masse penger. Tror mye av disse pengene blir satt til side for å gi spillere nye kontrakter for å holde på stjernene samtidig som det vil bli bygget opp ett nytt ungt lag i bakgrunnen som vi kan tjene penger på ved salg senere eller at de slår igjennom og blir store stjerner på newcastle sitt lag. Tror vi kan vente oss en forandring på hvordan skuta blir styrt fremover. Mort og ashley ser nok heller på mulighetene for å tjene penger på newcasle (deres investering) på lang sikt. Og da gjøres det langsiktige investeringer istedenfor å tilfredstille fansen og gi dem for store forhåpninger. Noe som igjen legger press på alle forbundet med klubben.
Andreas Martins

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #714 på: 19. April 2008, 13:53 »
Blir spennende uansett. Helt greit at vi dropper disse kjøpene fra storlag som Owen, Luque, Martins, Smith osv....som man skjønner, så har det vært både hell og uhell i "sånne" kjøp!

Everton har tidligere kjøpt de beste spillerene i CCC, de kjøpte Tim Cahill fra Millwall i 2004(?) og de kjøpte Lescott fra Wolves i 2006. To geniale kjøp!! Hvis vi kunne gjøre noe av det samme, kjøpe spillere som er på full fart fremover, så hadde det vært glimrende..Vi gjorde det med Kieron Dyer og Jenas, og vi utviklet de til PL og landslagspillere for England..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #715 på: 19. April 2008, 14:19 »
Delvis enig kø1, men synes at det er veldig risikabelt å om vi kun skal gå for sånne kjøp. Vi har jo tidligere bommet litt på akkurat det området også, alle husker vel Andy O`Brien, Titus Bramble, Carl Serrant, Wayne Quinn, Carl Cort, Darren Ambrose, osv. Dette var spillere som kom til klubben vår med en lysende fremtid foran seg. Da har jeg ikke tatt med de utenlandske kjøpene i Viana og Gavilan.

Disse spillerne fikk ikke akkurat det forventede gjennombruddet vi håpte på i NUFC.
« Siste redigering: 19. April 2008, 14:20 av Frode »

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #716 på: 19. April 2008, 14:25 »
Hvilken spillere kunne vi ha tenkt oss fra Derby, Fulham, Birmingham, Bolton og Reading?
Andreas Martins

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #717 på: 19. April 2008, 14:25 »
Det var absolutt ikke poenget mitt at vi kun skulle gå for kjøp fra divisjonen under. En eller kanskje to holder..Først og fremst mener jeg selvsagt at vi skal kjøpe spillere som har prestert i PL eller på et høyt nivå et annet sted..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #718 på: 19. April 2008, 14:29 »
Hvilken spillere kunne vi ha tenkt oss fra Derby, Fulham, Birmingham, Bolton og Reading?

Derby: Giles Barnes
Fulham: Ingen
Birmingham: Zarate, Sebastian Larsson
Bolton: Ingen
Reading: Nicky Shorey
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #719 på: 19. April 2008, 14:56 »
Det var absolutt ikke poenget mitt at vi kun skulle gå for kjøp fra divisjonen under. En eller kanskje to holder..Først og fremst mener jeg selvsagt at vi skal kjøpe spillere som har prestert i PL eller på et høyt nivå et annet sted..

skjønte hva du mente.. men nå snakker jeg om hvem vi eventuelt kunne ha tenkt oss fra de som mest sannsynlig rykker ned.
Andreas Martins