Gidder ikke noen falsk optimisme bare fordi "alle andre er så jævla negativ". Hovedårsaken til at vi er havnet der vi er som klubb er Mike Ashleys inkompetanse som eier av klubben, og ikke minst hans åpenbare mangel på ambisjoner. Vi vil antakeligvis kave i ingenmannsland så lenge Mike Ashley eier klubben.
Vi har havnet bak klubber som LFC, Tottenham og Everton fordi Mike Ashleys mål med klubben ikke vare å gjøres oss til en utfordrer i toppen av PL eller et CL-lag. Mike Ashleys mål da han kjøpte klubben var ytterligere eksponering av Sports Direct til utenlandske markeder. Ikke nok med at Ashley har snurpet igjen pengesekken, han har som følge av sitt eksponeringsbehov for SD fratatt oss store kommersielle inntekter til egen vinning.
Under Mike Ashley har vi satset når vår PL-status har vært under trussel. Det vil si et par januarvinduer. Enkelte ganger har det vært for seint. Ellers er han kun opptatt av at vi beholder status som PL-lag.
La meg også legge til alle håpløse ansettelser han har gjort i ulike deler av klubben.
Det beste som kan skje Newcastle United er at vi får en nye eier inn. Inntil videre forbeholder jeg meg retten til å være jævla negativ til idioten på toppen.