Det lite pålitelige nettstedet News of The World skrev tidligere denne uken at Kluivert ønsket seg bort fra Newcastle og at han kom til å returnere til Spania i sommer. Nå avviser Kluivert det hele og sier han gjerne vil bli på Tyneside, men at det blir opp til klubben å vurdere om han skal bli eller ikke.
- Det har gått rykter om at jeg vil forlate Newcastle og heller vende nesen mot Spania i sommer. Jeg vil gjøre det klart at jeg aldri har sagt det. News of The World skrev om saken og mange andre medier plukket det opp, men det som ble skrevet var ikke sant. Som jeg har sagt tidligere er det eneste jeg ønsker å fortsette i Newcastle, men fremtiden min avgjøres etter sesongen er ferdigspilt.
Kluivert understreker også at noe av grunnen til at han ikke har fått det til spillemessig er skader og at han aldri kom skikkelig inn i rytmen.
- Kampen mot Chelsea kan dessverre bli min siste for Newcastle. Det gjenstår å se. Jeg føler jeg har mye å bevise for fansen. Det er sant at sesongen min har vært litt skuffende. Jeg har hatt en del skader, og har følgelig slitt med å komme inn i rytmen.
Jeg er meget skuffet over at jeg ikke har fått spilt flere kamper for å komme meg i form. Det er ikke lett å vise at du fortjener en plass i startelleveren når du sitter på benken.
Mye tyder likevel på at Kluivert forsvinner til sommeren. Han har en skyhøy lønn og er mye skadet, så det spørs om Souness og Fat Fred er villige til å forlenge kontrakten. Det skal dog bli veldig vanskelig å skaffe minst 3 nye kvalitetsspisser på 13 måneder. Bellamy og Kluivert forsvinner med all sannsynlighet, mens Shearer legger opp etter neste sesong og ganske sikkert vil komme til å sitte en god del på benken neste år. Ameobis fremtid i klubben er heller ikke sikker. Det er liten tvil om at vi må finne frem sjekkheftet og skaffe noen nye kvalitetsspisser i sommer.