Godt oppsummert, Geordie.
Vil gi vinduet terningkast 3, men kunne fort ha klatret opp til en sterk 5er med en sentral midtbanespiller som gikk rett inn i laget. (Ala Maddison). Så skjønner jeg også at å betale £ 50 Mill. for han nå med 1,5 år igjen av kontrakten er noe i overkant. Uansett, det kan være forskjellen på CL plass eller ikke.
Av keepere holder Pope og Dubravka mål. Darlow eller Karius som 3 valg.
Av forsvarspillere har vi Trippier, Burn, Botman, Targett og Schär som holder mål.
Av sentrale midtbanespillere har vi Bruno, Longstaff, Joelinton, Willock som holder ok eller gode nivåer.
Av kanter har vi Almiron, Gordon, Maximin som holder mål.
Av spisser Isak og Wilson.
Vi er sårbare på suspensjoner og skader. 17 spillere som holder ok eller gode nivåer. Dobbelt dekning + en 3 keeper tilsier 23 spillere.
Håper vi kvitter oss med "rask" som Murphy, Fraser, Ritchie, M. Longstaff (Utgående kontrakt), C.Clark (Utgående kontrakt), Manquillo, Kraft, Lewis, Lascelles og Gillespie til sommeren. Her kan vi vel forvente oss rundt £ 35 mill. inn.
Så får vi se hva som skjer med utlånte spillere: Wood, Hayden og J.Hendrick. De 2 førstnevnte er vel så å si i boks salgsmessig. Her kan vi vel forvente oss rundt £ 20 Mill. inn.
Tar vi med salget av Shelvey så har vi fått inn £ 65 mill. på "rasket". Med nye sponsoravtaler og evt. CL/Europa cup spill tipper jeg overgangs budsjettet vil ligge på rundt £ 200 Mill. pluss.
Kuol, E.Anderson og Ashby blir interessant å se om kan ta steget opp til neste sesong. Dummett er grei å ha iht. home grown players om vi skal spille i Europa.
Kun mine tanker