Newcastle bør jo være i en god posisjon til forsterke laget kraftig med gode spillere fra de fattigere/svakere PL-klubbene. Disse tror jeg vanskelig kan/vil si nei om Newcastle kommer med gode bud.
Dette inkluderer f.eks. spillere fra Burnley (Tarkowski), Soton (Ward-Prowse), Watford (Sarr), Brentford (Toney), CP (Zaha) og mulig også Brighton (Bissouma). Sistnevnte klubb er jo i toppen for tiden, men er ikke en spesielt rik klubb slik at de kan bli "tvunget" til å selge om Newcastle kommer med et godt bud.
For spillere fra f.eks Everton og Aston Villa har vel begge disse klubbene relativt rike eiere, og kan dermed i større grad forlange nesten hva som helst for sine spillere. F.eks er vel Calvert-Lewin linket, og han tror jeg kan bli særs dyr om de skal kjøpe ham.
Litt usikker på Leeds og Wolves. Har disse "råd" til å si nei til gode bud på f.eks Phillps, Rahpina, Neves, etc?
Spørsmålet blir da om det hentes slike spillere, eller om de skal gå for størst mulig "navn" fra kontinentet. Det tror jeg fort kan være en kontraproduktiv strategi med noen ytterst få unntak.