20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30  (Lest 30499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« på: 01. Aug. 2015, 19:51 »
Da er pre-season over og alvoret skal starte. Kan ikke si at jeg er optimistisk etter denne sommeren, men nå er det bare å kjøre på!

             Håper på denne 11'eren:

                           Krul

Janmaat - Mbemba - Taylor - Haidara

                 Colback - Sissoko

          Perez - Wijnaldum - Aarons

                        Mitrovic

To spillere jeg gjerne skulle hatt i laget, men ikke helt finner plass til er Anita og de Jong. Anita skulle jeg gjerne sett i steden for Colback, men det skjer ikke dessverre. Alternativet for å få plass til de Jong er å benke Sissoko og flytte Wijnaldum ned, men jeg tror ikke Sissoko blir benket heller.

Tips: 0-2

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #1 på: 01. Aug. 2015, 22:47 »
Jeg bare gjetter her, men jeg tipper at McClaren og co vil spille en slags diamant formasjon på midtbanen uten vinger med 4 sentrale spillere (1 offensiv, 1, defensiv og 2 indreløpere) og med offensive backer som skal bli med opp i angrep. Ihvertfall om han velger å gå for 2 spisser. 

Krul
Janmaat - Mbemba - xxxxxxxx - Haidara
Colback
Sissoko - Wijnaldum
De Jong
Mitrovic - Cisse

Tipper på en god start med nytt trenerteam og seier 4-0.
Vi har bedring fra kamp til kamp og Southampton skal til Nederland til torsdag igjen for 2. kvalkamp mot Vitesse i E-league. PL og E-league går ikke akkurat som hånd i hanske.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #2 på: 02. Aug. 2015, 12:40 »
Southampton vant vel 3-0 i første kamp mot Vitesse, så spørs vel hvor sterkt lag de stiller med på torsdag...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #3 på: 02. Aug. 2015, 14:00 »
Spiller liten rolle hvem de stiller med. PL og E-league har vist seg å ikke fungere så veldig bra, om man ser statistisk på det.
På en annen side så kan det jo hende at Southampton begynte forberedelsene før NUFC nettopp på grunn av E-league. Det kan jo kanskje være en fordel........

Må også huske på Southampton også denne sommeren har mistet ihvertfall 2 solide spillere i Clyne og Schneiderlin. I tillegg er erstatter Jordi Clasie ute med strekk, ihvertfall akkurat nå. Vet ikke om han rekker kampen. Fraser Forster, Gardos og Bertrand rekker uansett ikke kampen. Ramirez er også tvilsom.

Typisk E-league. Spillerne får kjørt seg hardt altfor tidlig. I treningskampene kan man bytte hele laget og vel så det. I disse kvalkampene til E-league gjelder jo vanlige regler med maks 3 bytter.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #4 på: 02. Aug. 2015, 14:11 »
                   Krul

Janmaat - Mbemba - Colo - Haidara

            Colback - Anita

       Cabella - Gini - Aarons

                  Mitrovic

Dette er vel noe av det sterkeste vi kan stille for tiden om alle er skadefrie? Bør være godt nok for noe rundt +/- 10. plass, men her trengs det påfyll med tiden.

Utenom forsvaret (som vanlig) har vi mange spillere av en viss kvalitet å rulere med i de Jong, Cisse, Sissoko, Ayoze, Tiote, Saylor, Dummett. Håper også en spiller som Marveux kan få sjansen i noen kamper igjen, samt at Lascelles kan få spille seg varm i trøya før han evt. blir slakta.

Håper jeg å slippe å se Willi (syns nesten synd på fyren, han prøver jo, men er bare ikke god nok), Obertan og Gouff i noe annet enn reservelagskamper.
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #5 på: 02. Aug. 2015, 18:06 »
                    Krul

Janmaat - Mbemba - Colo - Haidara

                Colback - Gini

       Sissoko - de jong - Aarons

                    Mitrovic

Akkurat snakket med mcc på telefon,så dette er laget vi starter med.
tror vi vinner 2-0

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #6 på: 02. Aug. 2015, 18:13 »
Ville sett noe ala dette:

                            Krul

Janmaat - Mbemba - Taylor - Haïdara

          Wijnaldum - Colback/Anita

          Sissoko - De Jong - Aarons

                         Mitrovic

Det er imidlertid et par ting jeg er redd for. For det første kommer garantert Williamson til å spille, mest trolig i stedet for Mbemba. For det andre kan Wijnaldum eller De Jong måtte vike for at både Anita og Colback får plass. Aarons kan meget gjerne bli vraket for Obertan eller Gouffran, og Mitrovic starter nok mest trolig på benk og Cisse starter. Ellers er det hipp som happ for meg hvem av Haïdara og Dummett som tar venstrebacken, men siden Dummett ikke har vært involvert i preseason så er nok han noen uker unna.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #7 på: 02. Aug. 2015, 19:09 »
Har troa på at McClaren foretrekker Aarons over både Gouff og Obertan. Men mulig jeg er optimistisk?
Håper på følgende lag, der formasjon forsåvidt ikke nødvendigvis treffer:
                 
                 Krul
Janmaat   -   Mbemba   -   Tayls   -   Haidara

        Sissoko-Colback-Wijnaldum
Perez                                        Aarons
                Mitrovic

Det er klart enklest å sette opp laget bakers, mens det blir verre når de offensive spillerne skal velges. Dette gjenspeiler helt klart den ubalanserte stallen vi har.
Flere vanskelige valg - både de Jong og Anita er spillere jeg gjerne ser spille for oss, Cabella og Cisse likeså.  Ser for meg Perez i større grad enn Aarons tidvis trekke innover i banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #8 på: 02. Aug. 2015, 19:32 »
Antar at vi stiller med:
Krul,
Janmaat, Taylor, Williamson, Haidara
Anita, Colback
Sissoko, De Jong, Aarons
Mitrovic

Så får nok vi nok sett Wijnaldum og Cisse utover kampen.

Her mener jeg midtforsvaret vårt er så svakt og Anita er såpass puslete til å støtte forsvarsrekken at vi garantert slipper inn mål, og tror vi taper ganske kontant. 1-4 er mitt tips. Southampton er ikke så fryktelig mye svakere på papiret etter å ha erstattet Schneiderlin og Clyne med gode spillere. Jeg mistenker også at de har en bedre manager. Men det blir spennende å se.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #9 på: 02. Aug. 2015, 20:41 »
Føler meg ganske sikker på at Gini starter kampen.

Krul

Janmaat   - Tayls  - Mbemba  -  Haidara

            Colback  -   Gini

Sissoko - De Jong  - Aarons

                Mitrovic

Der Colback kommer til få mykje defensivt ansvar og Gini får meir fritt spelerom. Usikker på om Mbemba får starte mtp at han ikkje har meir enn ein halv omgang i beina, kommer heilt an på om McClaren føler at han er klar til å starte. Om ikkje så kjem dessverre willy til å starte.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #10 på: 02. Aug. 2015, 21:04 »
Wijnaldum er garantert en av de første McClaren velger ja. Ingen tvil om at han starter, og sånn skal det være også!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #11 på: 02. Aug. 2015, 22:16 »
Har sett både målfarlig og generelt positiv ut, så ja, han er nok den som aller først blir satt opp av de offensive spillerne.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #12 på: 03. Aug. 2015, 14:05 »
Vi er i 2015/2016 sesongen og vi kommer ganske trolig til å starte med Williamson og Taylor. Smått utrolig. Beviset på hva denne klubben har drevet med (eller mangelen).

Når det gjelder kampen så er det den letteste (men vanskelig nok) vi har på en del uker. Southampton har ikke kjøpt spillere med pl erfaring, minus Caulker på lån så der skal de ikke ha noen fordel på oss. Fire spillere, fra henholdsvis nederlandsk, portugisisk og spansk liga. I tillegg mistet tre nøkkelspillere. Bør faktisk ha en seier her med tanke på de neste ukene. Offensivt ser det spennende ut, men bakover er det blant pl's svakeste, dessverre.
« Siste redigering: 03. Aug. 2015, 14:07 av Fluffy »

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #13 på: 04. Aug. 2015, 18:35 »
Håper mcclaren kjører på nå og ikke tar di gamle "feilene" som willy, Cissè og gouff. Men heller gunner på med mbemba, gini, mitro, aarons, de jong i start 11'ern.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #14 på: 04. Aug. 2015, 22:12 »
Paul Simpson uttalte iallfall til Chronicle idag eller igår at man ikke skal tillegge startoppstillingene i treningskampene for stor betydning. Dette er jo delvis betryggende da det ble spekulert i om de samme som startet i helga som var, også vil starte på søndag.