20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 302096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #705 på: 28. Juni 2019, 08:59 »
Kom over denne, morsom lesning fra en medsupporter.


Flott at noen likte det :)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #706 på: 28. Juni 2019, 15:16 »
Vel mr TooN hva sier du nå om klubben blir kjøpt opp i sommer?

Er du fortsatt optimist?

Har nå lest at takeover ikke har vært noe av, pluss at disse testene aldri har blitt gjort enda...

jeg tror nok alle  newcastle supportere kommer til å bli skuffet noe mange allerede er...


Dette tyder på samme tullet da Bin zayend gruppen prøvde å kjøpe Liverpool er det samme nå også..


nei dette blir nok en suppesesong nok engang med Fettkladden ashley ved roret og en idiot manager som ashley velger ut fra hans måte...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #707 på: 28. Juni 2019, 15:55 »
Bare løgnere og pakk denne gjengen også.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #708 på: 28. Juni 2019, 15:58 »
Masse spekulasjoner begge veier. Og som vanlig er Newcastle supportere helsvarte. Vi må bare vente å se. Klubben er taus. Samme med sheiken. Vi vet det er bekreftet enighet. Vi vet det er bekreftet åpnet nytt foretak av sheiken på Ashleys business adresse. Vi vet navnet på nye firma betyr svart/hvitt på arabisk.

Vi må vente å se. Og så lenge ikke spillere kommer hverken inn eller ut. Tar jeg det som et signal også.
Jeg tror og håper at nye eiere snart blir bekreftet og en ny æra blir født. Har magefølelse på at ting er mye mer klappet og klart enn vi tror og som er offentliggjort.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #709 på: 28. Juni 2019, 17:07 »
Med Ashley som eier i 12 år vet jeg hvem jeg tror på og det er ikke Ashley.
Denne sommeren setter Ashely klubben mange år tilbake.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #710 på: 29. Juni 2019, 07:05 »
Tror nok du lever i en kardemommebyverden, der alt ordner seg til slutt Toon. Det blir aldri noen takeover, eneste sjansen for at Newcastle blir solgt er at Ashley faller om.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #711 på: 29. Juni 2019, 14:03 »
Kjenner tvil begynner å komme nå! Ingen ting overrasker meg med fat Mike lenger! Det værste som kan skjer nå er st det komme inn en ny manager uten ett eventuelt salg! Benitez er grunnen til at jeg har orket å holde ut.. Men blir det ikke noe salg denne gangen så orker jeg ikke mer dritt!

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #712 på: 29. Juni 2019, 16:44 »
Det er ingen som vil trene Newcastle slik ashley driver klubben, null ambisjoner, kommer på kant med fansen, spillerne... dette kommer ikke til å enda bra om klubben ikke får en ny eier...

Leser at flere av de beste spillerne ikke er fornøyd med ashley og kan fort forlate klubben...


almiron, perez, rondon kommer ikke, schaer og dubravka er spillere nevnt som ikke vil bli så lenge ashley er eier..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #713 på: 29. Juni 2019, 20:45 »
Dette kan bli stygt! Kjenner all interesse for både NUFC og PL sakte men sikkert svinn henn dess lengre dette dreg ut... :'(

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #714 på: 29. Juni 2019, 21:29 »
Kan ikke skjønne hvorfor mr TooN er så rolig og positiv... leser han ikke hva som blir sagt og skrevet?

Du kan ikke mene at du er positiv og tror det blir ny eier når det er 1 uke igjen til ashley må ha bekreftelse fra Sheiken, pluss når vi leser at det er ikke mye som skjer og har blitt gjort...

Har jo ikke hørt fra sheiken den siste uka... Jeg er redd Ashley ødelegger dette totalt... at spillerne nekter å møte opp uten ny eier og manager kan også skje...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #715 på: 29. Juni 2019, 21:48 »
Alt du leser er jo av jounalister som putter pekefingeren opp i lufta. En dag blåser det den veien, den andre dagen andre veien.er jo bare vås.

Vi har endel bekreftet som tilsier at alt er i orden. Og ingen ting er bekreftet andre veien. + jeg finner det merkelig at Ashley lar Benitez gå. Ja vi supporterne blir såret. Men for han som eier er det katastrofe. + ingen spillere ut og ingen inn. Ikke ny manager klar. Syns egentlig det meste tilsier at et oppkjøp er like rundt hjørnet.

Av en eller annen grunn har jeg de siste dagene fått følelsen av at Benitez signerer videre. Pr stunt av ny eier?? Hmm.. ville jo skapt veldig god stemning og en veldig god måte å få fansen i ryggen. Syns Benitez ikke virker skuffet nok 😎

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #716 på: 29. Juni 2019, 22:23 »
Har samme fornemmelse som deg, Toon 😁  Men stygt vant til å bli skuffa, vi får vente å se hva som skjer.. En ting er sikkert, journalistene vet like lite som oss!

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #717 på: 29. Juni 2019, 22:33 »
Jævlig langt hjørne vi skal rundt, da TooN! Du Har jo meldt at oppkjøpet er like rundt hjørnet i flere uker nå😂

Nei, det her er nok bare MA på sitt beste (#verste)...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #718 på: 29. Juni 2019, 23:11 »
Den to-ukers-fristen fra Ashley, er nok en frist for å avansere i et eventuelt oppkjøp. Komme seg videre fra det stadiet de befinner seg på nå (hvor nå enn det er).

- det blir sagt at BZG ikke har begynt "directors and owners"-testen. De meldte selv i en pressemelding at de skulle bistå PL så godt de kunne i en "fit and proper"-test. Jeg synes det er merkelig at BZG referer til en veldig utdatert test, selv om det nok i praksis er det samme. Uansett, er nok ikke sannsynlig at denne testen har startet (tror faktisk BZG aldri har sagt sånn direkte at de har startet den testen?🤔 mye som har blitt sagt, kan ha glemt det).

- Ashley har dårlig erfaring med å prøve å selge klubben. Både Staveley og Kenyon fikk/tok mye PR, men manglet altså midlene. Da kom det vel en melding om at advokatene til Ashley også skulle gjennomgå en "due dilligence" av seriøst interesserte kjøpere, før samtalene kom noe vei. BZG påstår de har lagt frem "proof of funds", så det problemet skal vel da være ute av verden. Hva de to andre påståtte interessentene har gjort, aner jeg (vi) ikke. Ei heller om de finnes! 🙄 men disse to gruppene/personene, skulle de være reelle, kan være med å dra ut tiden. Budrunde kan skje, men tvilsomt.

- Mange av journalistene gjetter som TooN er inne på, men det er jo selvsagt en mer kalkulert gjetning enn hva fansen klarer å komme opp med. De har kilder (i klubben, hos interessentene, nær Ashley) som gir de informasjon. Her føler jeg at Peter Graves er den som minst prøver å villede fansen, og kommer med minst bastante uttalelser. Men igjen; journalistene prøver å holde folk oppdatert med infoen de selv får, samtidig som noen prøver å skape mest mulig klikk på sakene sine. Slikt blir det mye surr av, samt litt halvsannheter, tolkning av info, og regnestykker som 2+2=4,5 (noen ganger får de svaret 10 også da....)

- så lenge en ny manager ikke blir ansatt, vil jeg si det taler for et oppkjøp. Problemet er at "sparkingen" av Rafa skjedde lit plutselig og overraskende, til og med for Rafa, at jeg tror det bare var Ashley som plutselig fant ut at dette gadd han ikke lenger. Ikke helt eksemplarisk oppførsel av en irritert og grinete spanjol (skjønner godt at han var både irritert og grinete) heller, og da var samtalene over for Ashley sin del. Og når Ashley får et innfall, er det selvsagt aldri noe backup-løsning. Er som å brenne ned huset, og tenkte: "faen, glemte å ha forsikring"... Derfor har vi ikke engang kontaktet noen om jobben, fordi vi plutselig måtte begynne å sondere markedet. Det tror jeg er grunnen til at vi ikke har kommet noe vei videre med det, fordi det kom som et lite sjokk på mange (hvis ikke min lille konspirasjonsteori om at Redfearn faktisk er hentet inn for å gjøre jobben som head coach stemmer, at han faktisk er tiltenkt jobben til tåka klarner på

- grunnen til at Rafa har holdt kjeft(?), er nok at kontrakten hans går ut i morgen. Søndag 30.juni er Rafas siste arbeidsdag hos Newcastle (i alle fall for nå), så det tror jeg spiller en stor rolle. Sannsynligvis vil han komme med noen uttalelser en gang ila de 14 dagene etter kontrakten har utløpt. Det skal i så fall bli ekstremt spennende å høre/lese hva han sier! Vil tror det er MANGE mediehus som kaster seg over han etter at kontrakten er utløpt, for å høre hans side av historien. Jeg håper hvertfall det!

- grunnen til at vi ikke hører noe fra sjeiken/BZG, er nok at de jobber med å få dette til. Midhat Kidwai (medlem av gruppen) har svart noen folk på WhatsApp (skal visstnok være et verifisert nummer til Kidwai, registrert for 7-8 år siden), og han har svart både positivt og kryptisk. Skulle oppkjøpet strande, noe jeg virkelig begynner å frykte, så skal man ikke se bort ifra at BZG kommer med nok en uttalelse. En lite positiv, men sannsynligvis oppklarende sådan.

Til slutt; jeg er absolutt overbevist om at Ashley vil selge. Jeg finnes ikke i tvil en gang! Og en dag kommer han il å gjøre nettopp det. Kan skje i sommer, kan skje senere. Og vi vil alltid være skeptiske og håpefulle 😉 men for Ashley er det ingen vei tilbake. Å takke Rafa for samarbeidet er ikke det verste han har gjort, men det var en liter i et glass som for lengst har rent over. Hadde han fått med seg Rafa i år, og lagt til rette for at han kunne forvandlet klubben i sin visjon (hvertfall i stor grad), kunne han hatt en sjans. Men nå har det skipet seilt såpass langt unna havn, og havnen er lagt ned, så det er ingen vei tilbake. Derfor vil jeg tro at vi bli kjøpt opp i oversiktelige fremtid (jeg gir det 0-5 år, maks). For vi kan fort rykke ned i år, og da eventuelt bli i Championship en stund (eller verre). Og da blir han borte, han har ikke råd til å bruke penger på klubben...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #719 på: 30. Juni 2019, 01:08 »
Jævlig langt hjørne vi skal rundt, da TooN! Du Har jo meldt at oppkjøpet er like rundt hjørnet i flere uker nå😂

Nei, det her er nok bare MA på sitt beste (#verste)...

Tenker like rundt hjørnet som i sommer. Altså ikke i morgen. Ble så fint skrevet tidligere av en oss(megler, muligens).
Det tar 14 dager å fikse overføringer ved salg av et hus. Så da kan man selv tenke seg hvor lang tid det tar å få alle finns når summen er 350 mill £.
Har alltid sett for meg mnd skrifte juni/juli, men om det er flere tester som ikke er bekreftet, må vi nok vente litt til før vi slippes inn himmelporten.

Flere her som begynner å bli veldig utålmodige angående transfer. Og tenker det ikke er tid nok osv.
Nye eier/ny manager/nye spillerkjøp, alt dette kan være i orden allerede. Eneste som mangler er pennestrøk. For å sette det på spissen kan vi kjøpe et helt lag siste dag i vinduet. Så det tror jeg man skal ta helt med ro.