20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?  (Lest 9008 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #15 på: 11. Mai 2009, 19:20 »
Hehe, Mokoena ja. Kjenner 3 Blackburn supportere som hadde drept han for uten å ta et flatt øre for det.. Tror om mulig, han er en enda dårligere DM enn Butt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #16 på: 12. Mai 2009, 00:24 »
Butt er jo en god DM da.
Så det skal ikke så veldig mye til å være dårligere enn han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #17 på: 12. Mai 2009, 00:38 »
Til tross for at han sløste vekk noen pasninger - i dag er jeg veldig glad vi har Butt! Han har en tendens til å stå frem i de viktigste kampene våre  :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #18 på: 12. Mai 2009, 09:05 »
Tja, god og god. Han har vært god, men er ikke så god som han engang var. Han har noen gode kamper med jevne mellomrom, men jeg vet faktisk ikke om så veldig mange DM i PL som er stort dårligere enn han hvis jeg skal være helt ærlig. Kanskje med unntak av Mokoena og et par andre.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #19 på: 12. Mai 2009, 11:39 »
Butt er middelmådig. Funker OK som defensiv midtbanespiller når man skal krige seg til poeng, men ellers kan vi mer en gjerne sende han på dør.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #20 på: 12. Mai 2009, 15:02 »
Vel, i går var vi ekstremt offensive. Og Butt gjorde en meget god kamp. Det burde bevise at Butt kan fungere godt også når vi skal spille offensiv fotball, og ikke bare "krige" oss til poeng. Ryktene om Butts udugelighet er betydelig overdrevet. Og det har de vært lenge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #21 på: 12. Mai 2009, 15:25 »
Er EN kamp et bevis ? Vi har sett at han kan være svært destruktiv i vår måte å spille på flere ganger denne sesongen, så det skal langt mer til enn en middelsgod kamp fremover på banen for å overbevise meg om at han har veldig mye mer å bidra med enn å være en ryddehund bakover på banen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #22 på: 12. Mai 2009, 17:42 »
Jeg har aldri påstått at Butt har så mye mer å bidra med enn å være ryddegutt. Men den jobben er vanvittig undervurdert. Problemet er at så løenge han har en makker som er like elendig til å slå pasninger, så blir det ganske så håpløst. I går fikk vi ballen veldig fort ut på kantene, og vi ble ikke presset spesielt høyt. Det ga også Butt og Nolan bedre tid med ballen, noe som gjorde at de ble mer involvert i det offensive spillet enn de ville blitt mot et bedre lag.

Men når Butt får gjøre den jobben han er best til, så er han fremdeles en god spiller.
Claude Makelele var ikke veldig mye bedre enn Butt offensivt han heller. Og ikke så mye bedre defensivt. Uten at jeg skal dra den lenger enn nødvendig. Men jeg vil veldig gjerne ha en utpreget ryddegutt i laget, og jeg vil ha et alternativ i en Vieira-type. I visse tilfeller kan begge spille sammen. Det å ha flere spillertyper å velge mellom synes jeg er et stort pluss. Jeg ser gjerne at vi får inn en mer ballsikker, pasningssikker DM til neste sesong. Men jeg ser ingen grunn til å kaste Butt på dør, med mindre det skulle finnes en bedre ryddegutt.
Men vi har så mange plasser vi trenger å forsterke, at jeg synes det skal holde med et alternativ til Butt. Han trenger ikke erstattes helt ennå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #23 på: 12. Mai 2009, 18:29 »
At Butt kan gjere ein god kamp i ny og ned har han vist fleire ganger, desverre er det som regel mange kampar i mellom dei.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #24 på: 12. Mai 2009, 20:27 »
Butt er 34. Uansett er det greit for meg at han får fortsette ett år til. Han virker å være en viktig spiller i garderoben og kan gjøre en grei jobb når han er på banen. Men han må ikke væreet førstevalg på den sentrale midtbanen slik som han har vært i år. Hvis vi ønsker en hyere plassering kan vi ikke ha en så dårlig passningsspiller som sentral midt i 4-4-2. Denne formasjonen krever nemlig at den sentrale midtbanen har en viss kreativtet og passningssikkerhet. Så for min del kan Butt godt få en ettårskontrakt til bare han ikke blir noe førstevalg.

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #25 på: 12. Mai 2009, 21:15 »
Viktig å ha med spillere som Butt videre, men da som backup. Men slike spillere som Butt er gull verdt for oss med sin rutine og profesjonalitet. Han vet hva som kreves og hva fotball på dette nivået går ut på. Butt er garantert en viktig mann i garderoben og en viktig rollemodell for de yngre spillerne. De trenger noen som kan lære dem hvordan man skal opptre og som kan både jekke dem ned og backe dem opp. Men vi må få inn konkuranse til Butt, slik at han ikke er selvskreven på laget lenger. Butt er ikke god nok til å være et soleklart førstevalg lengre, men han er mer enn god nok og en viktig mann å ha i stallen også neste sesong.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #26 på: 12. Mai 2009, 22:40 »
Vi henter Mbia som erstatning for Butt i sommer også kan Butt være backup ;) Blir spennende å se hva Shearer kan få til på transfer-fronten, men blir det funds???

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #27 på: 12. Mai 2009, 23:09 »
Først må vi vel spille oss til ny Premier League plass..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #28 på: 12. Mai 2009, 23:29 »
Men når Butt får gjøre den jobben han er best til, så er han fremdeles en god spiller.
Claude Makelele var ikke veldig mye bedre enn Butt offensivt han heller. Og ikke så mye bedre defensivt.


???? Greit nok det andre du sier, men det der er  skivebom så det holder. Ingen vits å prøve å sammenligne engang! Butt klarer ikke vende spillet i trengte situasjoner, han klarer ikke spille enkle en-touchpasninger under 20 meter (de over 20 lemper han bare frem). Han klarer ikke å holde på ballen i trengte situasjoner. Han er en enkel og grei ryddegutt, blir aldri noe mer heller. Og hvorfor han tar frisparkene er også en gåte!

Men som backup fremover kan han gjerne være, har rutine og gir alltid alt.
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #29 på: 12. Mai 2009, 23:35 »
Jeg prøver ikke å sammenligne Butt og Makelele. Jeg sier bare at ryddeguttens jobb er høyst undervurdert. Den er særdeles viktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon