20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?  (Lest 5310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« på: 02. Feb. 2009, 22:32 »
Løvenkrands, Nolan og Taylor inn.

Given og N'Zogbia ut.

Har vi styrket eller svekket troppen?

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #1 på: 02. Feb. 2009, 22:38 »
Ble vel ikke så mange spillere som en del hadde håpet, men totalt sett er vi nok styrket. Å få inn Nolan og Taylor er i alle fall bra. Å miste Given var trist, men tror Harper kan klare seg greit. Zog er jeg egentlig bare glad for å være kvitt, så tror nok vi er litt styrket.
« Siste redigering: 03. Feb. 2009, 07:50 av Geir »

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #2 på: 02. Feb. 2009, 22:55 »
Styrket. Uten tvil.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #3 på: 02. Feb. 2009, 23:21 »
Tør ikke stemme enda, må tenke meg litt om! :P
Står mellom styrket og ingen av delene for min del!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #4 på: 02. Feb. 2009, 23:22 »
Som jeg skrev i transfertråden. Vi er styrket, men ikke like mye som jeg hadde håpet.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #5 på: 02. Feb. 2009, 23:33 »
Løvenkrands, Nolan og Taylor inn.

Given og N'Zogbia ut.

Har vi styrket eller svekket troppen?


Vel.

Given mistet vi. Selvfølgelig en svekkelse da han er blant topp 5 i PL. Men, samtidig er keeperplassen den vi er best besatt på. 1 veteran og to veldig gode unge igjen.

N'Zogbia, "drittungen" etter min mening. Han har vist i ny og ne at han er god. Men, det har blitt litt for skjelden etter min mening. Han er en Daniel Braaten type...?

Taylor, kommer inn og gir bredde. Kan spille de fleste steder og gir oss endelig et innleggsbein og et skrudd skudd på frispark. Har nok arbeidskapasitet også.

Nolan, mer bredde sentralt. Og taper vi kamper fremover, så er det definitivt ikke pga. denne mannen. Jobber og sliter til enhver tid. Kanskje vi skulle hatt en litt mere offensiv type. Men, Nolan er nesten box to box og han er gode på offensive og defensive dødballer.

Løvenkrands, det meste er bedre enn Ameobi. Muligens litt dårlig form, usikkert. Men vi får en som også har vært ving før og kan løpe. Kommer nok mest sannsynlig inn fra benken en del ganger, men hvis skadene fortsetter så tar jeg gjerne han fra start med Carroll eller Martins.

Selv uten Given...

Vi er styrket.

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #6 på: 02. Feb. 2009, 23:38 »
Utifra situasjonen vil jeg si vi er styrket.

Given ville dra, og med tanke på hans utrolige lojalitet syns jeg det var fint av klubben å belønne han med avgang uten å skape et helvete og bidra til mer intern uro. Jeg ser veldig frem til å gi Harper mulighet til å stå fram som den gode keeperen han er.

Insomnia ville dra, og med tanke på hans utrolig umodne oppførsel og lite profesjonelle holdning var det like greit å bli kvitt han.

Nolan er jeg veldig positiv til. Tror det kommer til å vise seg at han blir viktig i kampen for å unngå nedrykk.

Taylor er jeg også ganske positiv til. Virker som han er motstykket til Insomnia, i forhold til holdninger og pågangsmot, derfor tror jeg det kan bli bra. Men desverre vet jeg litt for lite om hans kvaliteter til å uttale meg noe mer enn det.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #7 på: 02. Feb. 2009, 23:45 »
Ender vel opp med styrket, men vil ikke si meg overlykkelig. Kun en mann mer inn, og selv om Taylor kan spille ving, tror jeg vi får mer enn nok bruk for han som back. Dermed har vi ikke flust av vinger, og Løvenkrands er i mine øyne ikke en fullverdig erstatter for Zog.
Men Taylor og Nolan er dog veldig positive signeringer. Taylor har dødballfot, han er en rutinert PL-spiller og anvendelig til tusen!
At Given dro er jo rett og slett forferdelig trist, men slik retning klubben har gått i nå over tid, måtte det vel komme. Og som det allerede er påpekt - vi hadde grei dekning bak Given på keeperplass.
Men, jeg registrerer at vi ikke har lagt noen penger i transfers, selv om det isolert sett ikke trenger være dårlig - dog bekrefter det tendensen om at ting må tas med noen trillebårlass salt angående ting som sies på Tyneside. Og så syns jeg det er fryktelig rart at vi ikke sto hardere på at vi skulle ha Johnson mot Given, om vi virkelig ville det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #8 på: 02. Feb. 2009, 23:50 »
Verken fra eller til vil jeg påstå. Given er et vanvittig tap, han er en matchvinnende keeper, og selv om Harper er en solid keeper kan det ikke sies det samme om han. N'zogbia har survet seg vekk, men han er en veldig god spiller. Han forsvarer en fast plass i våres lag. Ryan Taylor gir bredde i stallen og er en fin spiller, som jeg er fornøyd at vi hentet. Løvenkrands er en grei spiller å ha i stallen, så får vi se hva han kan utrette. Nolan er bra, og han vil styrke den sentrale midtbanen vår.

Min konklusjon er at vi har mistet to fra første 11'ern, mens vi har fått inn en spiller som forsvarer en plass i 11'ern + to som styrker bredden i troppen. Så derfor havner jeg et sted midt imellom.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #9 på: 02. Feb. 2009, 23:56 »
Jeg mener ingen av delene. Men hvis jeg skulle velge mellom styrket og svekket, ville jeg tatt styrket. 
Bredden i troppen er styrket greit. Men første 11? tja.. Steven taylor spiller godt på backen, og jeg tror ikke Ryan Taylor kommer til å gjøre det så mye bedre. Nolan er klart bedre Geremi. Keeperplassen er svekket, men kong Harper er mer en god nok for et bunnlag som oss. ( nå regner jeg første 11 pr dags dato, inkludert alle skadene vi har)  Løvendkrans styrker ikke annet en bredden. Tror ikke han er bedre en Ameobi eller Carroll.  Magnler kamptrening, og må venne seg til tempoet i PL. Nå er også Martins snart tilbake.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #10 på: 02. Feb. 2009, 23:58 »
Er Wise borte forøvrig? Vanskelig å se at han har bidratt med så mye her!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #11 på: 03. Feb. 2009, 00:13 »
Hvis vi hadde kvittet oss med vise ville jeg stemt at troppen er styrket med en gang. La oss håpe han stikker.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #12 på: 03. Feb. 2009, 00:33 »
Svekket. Tapet av Given kommer nok til å merkes før eller senere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #13 på: 03. Feb. 2009, 11:37 »
Jeg er redd vi er svekket.
Tapet av Given vil merkes. GARANTERT.
For all del, jeg tror selv ikke Given ville greid å redde oss fra nedrykk. Men sjansen for at vi rykker ned uten Given er likevel større.

Charles N'Zogbia har oppført seg dumt. Men han er en veldig, veldig, veldig god spiller, med et vanvittig potensiale. Wigan har fått en helt vanvittig forsterkning, til nettopp Wigan å være.

Løvenkrands og Taylor er greie tilvekster til stallen. Men ikke noe mer enn det. Kevin Nolan vil nok tilføre oss litt mer enn de to, men noen klar forsterkning er ikke han heller. Med tanke på skadene vil han bli viktig, men han er likevel ikke noe bedre enn Barton. Og med fullt lag vil han ikke forsterke oss nevneverdig.

Dessuten er stallen nøyaktig like tynn som den var 1. januar. Derfor er min konklusjon at vi er svekket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet: Styrket eller svekket troppen?
« Svar #14 på: 03. Feb. 2009, 12:12 »
klarer ikke helt å se at vi er styrket HVIS vi har en skadefri tropp! Med en skadefri tropp så ville laget vært slik:
-----------Harper---------------
Beye - Colo -  Bassong - Enrique
-------------------------------------
Jonas- Guthrie-Barton  - Duff
------------------------------------
---------Martins-Owen------------

Eneste må være Nolan da, som trolig kan kjempe bort Guthrie
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!