20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Paddy Kenny  (Lest 11642 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #15 på: 08. Sep. 2009, 23:42 »
Han er dopingtatt, og må stå over fotball i 9 mnd.  :P (vet at dette er gamle rykter)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #16 på: 09. Sep. 2009, 17:52 »
Jeg skjønner meg virkelig ikke på de korte straffene for dopingbruk i idretten. En fotballspiller får 9 måneders utestengelse for en positiv dopingtest. De fleste syklister eller langrennsløpere har fått to år.
En individuell utøver tåler et par år med trening, trening, trening og doping, doping, doping, før de kan komme tilbake og fortsette som om ingenting har skjedd.

Korte straffer for dopingbruk gjør at flere kan fristes til å gamble på at de ikke blir tatt. Og hvis de skulle bli tatt, så er det ikke verdens undergang. De kan bruke et års tid på å krangle om at prøvene er feil, og alt det tullet der. Deretter er det et års tid med knallhard trening og jevnlig dopingbruk, før de er tilbake i manesjen. Det er da for svarte ingen straff.

Og ni måneder er da ingenting. For en fotballspiller kan det kanskje være litt verre, da du sannsynligvis ikke står like høyt i kurs etter en dopingdom på samvittigheten. Men når selv gale voldsmenn får ny klubb, så bør det være håp for dopingdømte fotballspillere også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #17 på: 09. Sep. 2009, 20:39 »
Ja, helt idiotisk. Man burde jo forstå at det ikke er lovlig, for å få mindre doping blandt utdøvere, burde det vært utestengelse på livstid.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #18 på: 10. Sep. 2009, 06:53 »
Har ikke varigheten av utestengelsen med hva dem tester positivt på?
Det Paddy Kenny her har testa positivt på er vel ikke så "ille" og finnes vel i mye kosttilskydd osv.
Uansett er jeg ganske enig med Joakim, det burde være like strengt i fotball som i andre idretter.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #19 på: 10. Sep. 2009, 13:10 »
Syns prestasjonsfremmende preparater bør straffes kraftig, mens kokain osv som Mutu tok syns jeg blir straffet ALT for hardt. Er ikke mange som har mulighet til å betale regninga han har fått av Chelsea.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #20 på: 10. Sep. 2009, 14:21 »
Hva er det han er blitt tatt for?

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #21 på: 10. Sep. 2009, 14:44 »
Kenny ble tatt for efedrin faktisk. Syns det blit tullete å stenge han ute lenge for dette. Mange bruker dette for å slanke seg, og det var vel lovlig lenge i Sverige om jeg ikke tar feil (kanskje det fremdeles er lovlig). Kjenner flere som har brukt det for å få ned fettprosenten.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #22 på: 10. Sep. 2009, 14:49 »
Kokain, effedrin, koffein. Samma faen for meg hva de blir tatt for. Er stoffet ulovlig, så er det ulovlig. Da skal man straffes knallhardt, og bør ikke få drive med sin idrett på profesjonelt nivå igjen. Jeg gir blanke f... i hvor "ufarlig" stoffet er, om det er prestasjonsfremmende eller ikke. Stoffet står på dopinglisten for en grunn, og da er det ingenting å klage på.

Doping er doping.
Enten den som blir tatt heter Johann Mühlegg eller Diego Maradona.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #23 på: 10. Sep. 2009, 14:54 »
Det er 3 ting som overhodet ikke kan sammenlignes.

Det er ulovlig å laste ned musikk, så la oss straffe alle som gjør det like hardt som de som dealer dop og raner banker! Er det ulovlig så er det ulovlig...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #24 på: 10. Sep. 2009, 15:41 »
Du kan jo ikke begynne å sammenligne det å laste ned musikk med det å innta et ulovlig preparat i idrettssammenheng. Lik straff for like forbrytelser.
Ikke lik straff for alle forbrytelser. Du skjønner da vel forskjellen på det, du også?

Med mindre du kan bevise at du har fått i deg preparatet ved et uhell (Gudene vet hvordan du skal greie å bevise det), så skal du straffes like hardt som en sprinter som har dopet seg med ett mål for øye, sportslig suksess. En positiv dopingprøve er en positiv dopingprøve, uansett hvordan du vrir og vender på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #25 på: 10. Sep. 2009, 15:55 »
Okei, la meg forklare det slik at du forstår det. Du mener at man skal ha samme straff om man raner en bank for 5000kr og 300 mill?

Du vil altså at det skal lønne seg å gå all-in med ulovlige preparater om man først skal gjøre noe?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #26 på: 10. Sep. 2009, 16:39 »
Det er det samme for meg hvilke stoff folk doper seg med. Doping er doping, og skal gi livstids-utestengelse fra profesjonell idrett.

Og når jeg sa lik straff for lik forbrytelse snakket jeg først og fremst om doping. Ikke bankran. Det er selvfølgelig forskjell på å rane 5000 kr og 300 mill. Men jeg ser ikke forskjellen på efedrin og EPO.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #27 på: 10. Sep. 2009, 16:45 »
Nei jeg forstår jo det når du ikke ser forskjellen på kokain og koffein heller...

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #28 på: 10. Sep. 2009, 17:54 »
Det er det samme for meg hvilke stoff folk doper seg med. Doping er doping, og skal gi livstids-utestengelse fra profesjonell idrett.

Og når jeg sa lik straff for lik forbrytelse snakket jeg først og fremst om doping. Ikke bankran. Det er selvfølgelig forskjell på å rane 5000 kr og 300 mill. Men jeg ser ikke forskjellen på efedrin og EPO.

Kødder du nå? Enkelte dopingmidler gir jo enorme prestasjonsforbedringer og er noe man ikke får i seg med mindre man gjør det med viten og vilje.

Hvis en spiller blir tatt for å røyke hasj, noe som meg bekjent ikke gir noen prestasjonsforbedring, men likevel er ulovlig så bør han vel ikke utestenges på livstid av den grunn?

Når det gjelder efedrin er ikke det så veldig prestasjonsfremmede. Det kan brukes til slanking, men hovedebruken er å dempe hoste. Så hvis en spiller som sliter med hoste, slim og tett bryst tar det for å bli frisk, og ved et uhell tar litt for mye så mener du altså at han skal utestenges på livstid for den forbrytelsen?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #29 på: 10. Sep. 2009, 19:47 »
Ja, det blir for dumt. Syns faktisk 9 mnd var i strengeste laget for et stoff som efedrin. Såvidt meg bekjent funker efedrin som febernedsettende også, kompisen min kjøpte det med seg fra Tyrkia fordi det var endel mer effektivt enn paracet :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida