20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Har du brukt google kalenderen vår i år?

Ja
12 (42.9%)
Nei
1 (3.6%)
Hæ?
15 (53.6%)

Stemmer totalt: 27

Avstemning er avsluttet: 09. Mai 2013, 15:32

Skrevet av Emne: TAN's Google Calendar  (Lest 4920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
TAN's Google Calendar
« på: 09. April 2013, 15:32 »
Hei alle!

Før denne sesongen startet opprettet jeg en google kalender som er vist på Hovedsiden vår her. Du finner den under tabben "Kamper" - "Terminliste".

Kalenderen viser samtlige kamper (PL, EL, og begge de engelske cupene) og inneholder generell informasjon som Hjemme/Borte, google maps - referanse til stadion etc. Jeg forsøker også å oppdatere med resultater etter kampene er gjennomført.

Er derfor litt ute etter å se om og eventuellt hvordan folk bruker den og se om dette er et tilbud vi kan bygge på, la være som det er, eller degradere til å kun være min personlige kalender.

Personlig bruker jeg den hele tiden og har den tilknyttet min egen google kalender som jeg har på alt ifra iPad til telefon.

Snurr film. Kommenter.
« Siste redigering: 10. April 2013, 10:43 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #1 på: 09. April 2013, 16:41 »
Tror det er den jeg har brukt hele denne sesongen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #2 på: 09. April 2013, 18:38 »
Har brukt den hele sesongen og den funker knall den :) Vil veldig gjerne at du fortsetter, så slipper jeg å gjøre det selv.
Godsangerâ„¢

                    Twitter: @BjerreP

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #3 på: 09. April 2013, 18:40 »
Samme her! Flott tiltak som har vært godt å ha gjennom hele sesongen :)

I tillegg slipper vi å oppdatere terminlisten på NewUtd.no manuelt, samt at det integrerte designet fra Google Calendar er pent og passer fint inn på siden.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #4 på: 09. April 2013, 19:26 »
Har brukt den hele sesongen, men aldri lagt merke til noe mer enn kamp dato og tid  :-[

tomejohansen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 203
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #5 på: 10. April 2013, 08:59 »
Kjempebra tiltak. Har brukt den hele sesongen, og håper du fortsetter dette også neste sesong!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #6 på: 10. April 2013, 10:35 »
7 "hæ". Kan dere som har stemt det kommentere en smule? Har dere ikke fått med dere kalenderen? Eller er google kalender et ukjent format? Trenger dere hjelp til å få det til å funke. What? Lite hjelpsomt å stemme noe uten å kommentere!

Takk til dere som har svart i tråden her - gode tilbakemeldinger å ta med seg. Kom gjerne med ønsker hvis det er ekstra ting dere ønsker å implementere...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #7 på: 10. April 2013, 11:46 »
Hæ her.

Jeg har ikke fÃ¥tt med meg kalenderen.  Jeg kjenner ikke til google kalender konseptet/formatet. Jeg bruker ikke kalender i min daglige gang, utenom for møter pÃ¥ jobb. 

Jeg har alltid en tab oppe i opera der jeg har dette forumet Ã¥pent. De fleste (alle?) artiklene som publiseres via forsiden legges ogsÃ¥ ut pÃ¥ face, sÃ¥ jeg Ã¥pner dem derifra.  Det er derfor sjelden jeg er innom forsiden, sÃ¥ om det er der denne kalenderen vises sÃ¥ er det det som er forklaringen min pÃ¥ at jeg ikke har fÃ¥tt det med meg.

Men det ser jo ut som flere andre liker det og benytter dette, så godt jobba!
Genius by birth. Slacker by choice.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #8 på: 10. April 2013, 12:30 »
Ok. Takk for svar - oppklarende :)

Hadde "hæ" med som option i tilfelle det var noen som ikke skjønte konspetet eller noe i den duren og eventuellt trengte hjelp - men da regnet jeg med de ville skrevet noe om det. Samtidig også ment for de som rett og slett ikke har fått det med seg da vi (jeg) kanskje burde skrevet et innlegg om hva og hvordan man kan bruke denne typen kalender - selv om jeg regner med de fleste vet eller finner ut av slikt i vår digitale tidsalder.

"Nei" var mer beregnet for de som har tatt et bevisst valg på ikke å bruke eller ikke normalt bruker kalendere til noe (utenom jobb da) :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #9 på: 10. April 2013, 12:34 »
Samtidig også ment for de som rett og slett ikke har fått det med seg da vi (jeg) kanskje burde skrevet et innlegg om hva og hvordan man kan bruke denne typen kalender -

Eg blei Hæ-ns J i dette tilfellet, ja. Det ser ut som det er ein del andre som også var ukjent med arbeidet ditt, så det kunne kanskje vore meir marknadsført. Er sikker på at du - tradisjonen tru - har gjort eit solid arbeid, så skal sjekke det ut - og håpar at du tek på deg oppgåva også til neste sesong. :)

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #10 på: 10. April 2013, 12:59 »
Takk for svar Hæns J ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #11 på: 10. April 2013, 13:22 »
Glemte forøvrig og si at det er et veldig bra tiltak. Alltid stått i kalenderen på mobilen uten at man har trengt gjøre noe :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #12 på: 10. April 2013, 13:31 »
:) Takk for det.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #13 på: 10. April 2013, 15:06 »
Jeg stemte hæ pga jeg aldri har sett eller hørt om dette.

Men sjekket det ut nå og det virker absolutt som noe jeg kan tenke meg å bruke. Bra tiltak :)

Edit : Har heller aldri hørt om Google Kalender.
Same old Shearer, always scoring!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TAN's Google Calendar
« Svar #14 på: 10. April 2013, 15:09 »
Ok, takk for svar.

Ser stadig mer ut som jeg må lage en liten notis om dette, kanskje med bruksanvisninger for forskjellige enheter/systemer - ihvertfall lenker til slike guider.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!