20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Eddie Howe  (Lest 17196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #105 på: 13. Jan. 2024, 21:26 »
Surt tap, men jøje meg for en morsom fotballkamp. KDB kommer jo inn og gjør som han gjør naturligvis, klarer nesten ikke bli skuffet når man taper for en sånn spiller. Ute i seks måneder og kommer inn og gjør det der. Og fy søren for noen vakre mål i denne matchen også! Samtlige fem kunne blitt nominert til månedens mål.

Midtbanen vår slet tidvis i dag ja. Særlig Miley fikk seg en tung match. Ikke at man kan forvente stort mer mot det city-laget heller. Rodri, Foden og Bernardo var tidvis store i dag.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #106 på: 13. Jan. 2024, 22:17 »
Miley slet kanskje, men jeg synes han var milevis bedre enn Longsraff (som vanlig). Det må være noe med Longstaff jeg ikke ser, så jeg skulle gjerne sett en taktisk analyse av hva han bidrar med. I mine øyne har han vært direkte patetisk etter skaden, og jeg skulle gjerne sett en taktisk analyse som sagt. Sykes Miley er langt bedre i kamp etter kamp.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #107 på: 13. Jan. 2024, 23:11 »
Det sier litt når vi er superlettet over at 17 år gamle Miley passerte en late fitness test mot City. Akkurat i dag så måtte vi spille med de eneste 3 på midten som var friske og tilgjengelige. Ingen overraskelse at det snudde etter 70 dog. Det har skjedd mange ganger nå, og det er kanskje ikke så rart når spillerne går tomme for energi etter 60. At City scorte på overtid var nesten mindre overraskende enn om de ikke hadde gjort det.

« Siste redigering: 14. Jan. 2024, 03:58 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #108 på: 13. Jan. 2024, 23:47 »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #109 på: 14. Jan. 2024, 00:13 »
Tidvis fantastisk i dag, men igjen er rommet mellom midtbanen og forsvaret helt latterlig stort. Det er det samme om vi snakker om Man City og Liverpool, eller Luton og Nottingham Forest. Alle bruker det rommet for det er verdt. Jeg kan akseptere at lag som Man City og Liverpool finner det, men når absolutt alle lagene i ligaen kan leke seg i det rommet, så er det noe feil.


Men ellers var det bra i dag. Natt og dag mellom dette og Liverpool-kampen.

Enig. Vi trenger en DM, men det burde da gå an å få til en bedre løsning på dette med dagens mannskap også. Bare se på de Bruyne sitt mål.. Alle 3 midtbanespillerne er like ved hverandre, og Rodri kan bare slå gjennom alle 3 med en enkel pasning. Deretter har de Bruyne ballen HELT alene i rommet bak midtbanen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #110 på: 14. Jan. 2024, 09:56 »
Miley slet kanskje, men jeg synes han var milevis bedre enn Longsraff (som vanlig). Det må være noe med Longstaff jeg ikke ser, så jeg skulle gjerne sett en taktisk analyse av hva han bidrar med. I mine øyne har han vært direkte patetisk etter skaden, og jeg skulle gjerne sett en taktisk analyse som sagt. Sykes Miley er langt bedre i kamp etter kamp.

Jo for all del, Miley var bedre enn Longstaff. Som du sier er jo det vanlig så legger vel kanskje litt høyere krav for han. Hadde liksom ikke noen enorm forventning om at Longstaff skulle trille ball rundt dette City-laget. Ikke Miley heller egentlig, men har ihvertfall potensialet til det.

Eneste Longstaff gjør meget bra faktisk er å komme seg til mange gode sjanser, men det hjelper jo lite da han som regel blåser dem over mål.
« Siste redigering: 14. Jan. 2024, 09:58 av Andymag »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #111 på: 15. Jan. 2024, 05:20 »
Det sier litt når vi er superlettet over at 17 år gamle Miley passerte en late fitness test mot City. Akkurat i dag så måtte vi spille med de eneste 3 på midten som var friske og tilgjengelige. Ingen overraskelse at det snudde etter 70 dog. Det har skjedd mange ganger nå, og det er kanskje ikke så rart når spillerne går tomme for energi etter 60. At City scorte på overtid var nesten mindre overraskende enn om de ikke hadde gjort det.

Snudde vel egentlig fra starten av 2. og ble forverret da KDB kom inn. Har lite tro på at noen av de spillerne vi hadde på benken hadde hatt noen som helst form for positiv påvirkning på matchen.

Sjelden City ligger under med 30 min igjen og man ser noe annet kampbilde enn det vi så, så tror ikke vi skal lese for mye inn i det. De fleste hadde vel tatt 2-2 med 5 min igjen før kampen. At vi så slipper inn et helt magisk mål (perfekt pasning og løp er vanskelig å stoppe alle dager i uka) er sånt som kan skje når man møter verdens beste lag.

Gordon sa jo at Howe ga instruks om å jage 3. målet. At så ikke skjer viser bare hvor gode City var i 2.

Angående statistikken for innsluppne mål så skulle det vært interessant å se hvor stor prosentandel av målene andre lag slipper inn i de samme periodene der.

1/3 er nok i overkant mye ja, men prosentvis så scores det jo klar flest mål i de siste 5 min av kampene. Dette er jo enkelt forklart med at det ikke er 5 min, men 5 + tillegg, så litt misvisende blir jo de tallene.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #112 på: 15. Jan. 2024, 13:01 »
Det sier litt når vi er superlettet over at 17 år gamle Miley passerte en late fitness test mot City. Akkurat i dag så måtte vi spille med de eneste 3 på midten som var friske og tilgjengelige. Ingen overraskelse at det snudde etter 70 dog. Det har skjedd mange ganger nå, og det er kanskje ikke så rart når spillerne går tomme for energi etter 60. At City scorte på overtid var nesten mindre overraskende enn om de ikke hadde gjort det.

Snudde vel egentlig fra starten av 2. og ble forverret da KDB kom inn. Har lite tro på at noen av de spillerne vi hadde på benken hadde hatt noen som helst form for positiv påvirkning på matchen.

Sjelden City ligger under med 30 min igjen og man ser noe annet kampbilde enn det vi så, så tror ikke vi skal lese for mye inn i det. De fleste hadde vel tatt 2-2 med 5 min igjen før kampen. At vi så slipper inn et helt magisk mål (perfekt pasning og løp er vanskelig å stoppe alle dager i uka) er sånt som kan skje når man møter verdens beste lag.

Gordon sa jo at Howe ga instruks om å jage 3. målet. At så ikke skjer viser bare hvor gode City var i 2.

Angående statistikken for innsluppne mål så skulle det vært interessant å se hvor stor prosentandel av målene andre lag slipper inn i de samme periodene der.

1/3 er nok i overkant mye ja, men prosentvis så scores det jo klar flest mål i de siste 5 min av kampene. Dette er jo enkelt forklart med at det ikke er 5 min, men 5 + tillegg, så litt misvisende blir jo de tallene.

City spilte bra, men jeg la merke til at spillere som Isak og Gordon ikke klarte å sprinte lengre, og da blir det veldig vanskelig å kontre. Angriperne våre presset intensivt i første omgang, og de løp med stor fart. Det var jo dette som gjorde at City slet den omgangen. I andre omgang løp angriperne våres mye saktere når de prøvde å sprinte, og hadde ikke krefter til å presse på samme måte. Da blir det mye lettere for City å trille ball. Gleder meg til Barnes, Wilson og Murphy er tilbake. Er lei av at vi blir helt handicappet fremover på banen de siste 30 minuttene da vi ikke har vinger eller spisser på benken.

Jeg er enig i at det sikkert ikke er mye Ritchie og Hall kunne gjort med utfallet uansett, så jeg skylder ikke tapet på Howe for at han ikke for å la være å bytte i denne kampen. Det kan hende friske bein ville hjulpet, men benken var jo full av forsvarsspillere. Kanskje 5 bak kunne vært en idé, men ingen garanti for at det ville hjulpet. Vi uansett får en solid pause før neste kamp, så det er greit å "slite ut" noen spillere i denne.
« Siste redigering: 15. Jan. 2024, 13:09 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #113 på: 15. Jan. 2024, 20:15 »
Ja enig i det du skriver der. Hadde helt klart vært fint med litt kontringsstyrke på topp der utover i 2.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #114 på: 17. Jan. 2024, 18:59 »
Interessant. En artikkel fra 2016 som handlet om Rafa Benitez og rotasjon. Står litt om Howe i Bournemouth. Mangelen på rotasjon er påvirket av skader, men jeg tror også at dette er en del av stilen til Howe.

https://www.themag.co.uk/2016/09/science-thinking-behind-rotation-rafa-benitez-newcastle-united/

Sitat
"So far so good for the “rotationists”, yet when I looked at the stats for Matt Ritchie, (NUFC’s stand out player this season) in his previous Championship campaign with Bournemouth, I was surprised to find that not only did Matt play 46 games in the promotion winning side of 2014/15 but that a large number of his colleagues featured heavily in the high end 30+ games column as well.

In fact no fewer than 10 players started in 38 games or more during Eddie Howe’s promotion winning campaign

Ritchie, Matt     MF Right-midfield    46

Cook, S     DF Centre-back    46

Elphick     DF Centre-back    46

Wilson, C     FW Striker        45

Arter         MF Box2Box MFr    43

Daniels, C     DF Left-back        42

Francis, S     DF Right-back        42

Pugh, M     MF Left-midfield    42

Surman, A     MF Midfield         41

Kermorgant     MF Attacking MF/St    38

That represents almost an entire team except for a keeper and Boruc arrived in September 2014 and still managed 37 games in the whole season."

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #115 på: 18. Jan. 2024, 07:36 »
Hører jo med her at Howe roterte en god del tidlig i sesongen. Hvilte flere spillere før CL-kamper etc, så litt usikker på kritikken her egentlig.

Må jo også påpekes at de fleste managere (naturlig nok) lytter til rådene fra det medisinske personalet. Manageren har selvfølgelig overordnet makt, men om jeg var manager og legen sa at en nøkkelspiller var klar for å starte så hadde jeg jo startet han (typ Joelinton nå nylig). Om man så er uheldig og han blir skadet igjen så får jo manageren skylden for å ha rushet han tilbake.

Vi hører sjelden hva som skjer i kulissene, men at Howe har gått imot medisinske råd på noe tidspunkt kan jeg aldri tenke meg.

Bare å se på skadetallene til lag som Spurs, som ikke har hatt Europa. Skader kan forekomme og kan være ren uflaks.

Statistikken du viser til kommer jo attpåtil fra en sesong hvor han rykket opp, så stilen hans gikk jo åpenbart greit da.
« Siste redigering: 18. Jan. 2024, 07:38 av Andymag »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #116 på: 03. Feb. 2024, 17:17 »
Er Livramento fremdeles skadet? Sykt å spille Burn i 50+ minutter i en kamp hvor han får kjørt seg såpass (ble jo det sist Newcastle møtte Luton også), hvis en bedre spiller er spilleklar.


Og i det jeg skriver dette er Burn involvert i en straffesituasjonen. Haha! Komisk!
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #117 på: 03. Feb. 2024, 17:20 »
Er Livramento fremdeles skadet? Sykt å spille Burn i 50+ minutter i en kamp hvor han får kjørt seg såpass (ble jo det sist Newcastle møtte Luton også), hvis en bedre spiller er spilleklar.


Og i det jeg skriver dette er Burn involvert i en straffesituasjonen. Haha! Komisk!

Vi skrev dette helt på likt.. (se Livra tråden)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #118 på: 03. Feb. 2024, 17:26 »
Det her er tragisk. Tenk å la Burn bli rævkjørt i 63 minutter før han bytter han ut, med en spiller som er sånn va 4747483 ganger bedre. Det er helt utrolig.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #119 på: 03. Feb. 2024, 17:30 »
Det her er tragisk. Tenk å la Burn bli rævkjørt i 63 minutter før han bytter han ut, med en spiller som er sånn va 4747483 ganger bedre. Det er helt utrolig.

Livra forandret kampen mot Villa da han kom inn for Burn, som slet i starten av 2 omg.. Burn har jo klippekort.
« Siste redigering: 04. Feb. 2024, 02:11 av Eriksen »