20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 52011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmio

  • Gjest
Vintersport
« på: 04. Nov. 2010, 14:33 »
Er det bare jeg som gleder meg til nasjonal åpning i Beitostølen neste helg? Å gud som jeg elsker langrenn, skiskyting, kombinert, hopp, alpint osv....

Under Vancouver OL så jeg på ALT! (Bortsett fra isdans og sånn.) Og i år er det Vm i Oslo, gleder meg så sykt  ;D

Om ti dager har jeg endelig noe å gjøre i helgene igjen  ;D

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #1 på: 04. Nov. 2010, 15:30 »
Tjah. Jeg synes helt seriøst at vintersport suger max, med unntak av noen få ting.

Etter og ha gått igjennom wikipedia er det her de eneste vintersportaktivitene liker:

Curling
Snøbrett
Ishockey

Det ser ut til å være alt jeg liker. Alt annet fiksr jeg relativt dårlig, gitt. Synes det er noe av det kjipeste som finnes. Spesielt ting som langrenn, skiskyting, kombinert, hopp, alpint, skøyter osv. Føh faen! :D
Nei.

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #2 på: 04. Nov. 2010, 15:32 »
Tjah. Jeg synes helt seriøst at vintersport suger max, med unntak av noen få ting.

Etter og ha gått igjennom wikipedia er det her de eneste vintersportaktivitene liker:

Curling
Snøbrett
Ishockey

Det ser ut til å være alt jeg liker. Alt annet fiksr jeg relativt dårlig, gitt. Synes det er noe av det kjipeste som finnes. Spesielt ting som langrenn, skiskyting, kombinert, hopp, alpint, skøyter osv. Føh faen! :D

Kødder du? Vintersport er fantastisk!

Må si jeg er MEGET skuffet over deg, Boris.

Peter

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #3 på: 04. Nov. 2010, 15:44 »
Vintersport er kjedelig spør du meg. Kan i nødstilfelle se på slalåm, da er ok å se på hvor fort de kjører ned der.
Så litt på Vancouver OL, men fulgte ikke mer med enn at jeg vet at Northug, Bjørgen og Lund Svindal fikk gull.

Jeg er også håpløs på å gå på ski, så henger nok mye sammen med det vil jeg tro.

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #4 på: 04. Nov. 2010, 15:52 »
Vintersport er kjedelig spør du meg. Kan i nødstilfelle se på slalåm, da er ok å se på hvor fort de kjører ned der.
Så litt på Vancouver OL, men fulgte ikke mer med enn at jeg vet at Northug, Bjørgen og Lund Svindal fikk gull.

Jeg er også håpløs på å gå på ski, så henger nok mye sammen med det vil jeg tro.

Kjenner jeg blir oppgitt... ;)

Vi er fra Norge, født med ski på bena!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #5 på: 04. Nov. 2010, 16:03 »
Liker å se på skisport når det er mesterskap. Ellers er det bare alpint jeg synes er såpass morsomt at jeg kan se på hvert renn. Hoppuka og skiflyging er også noe ekstra som er gøy. Langrenn er ikke veldig interessant i WC, og skiskyting er det mest oppskrytte noensinne. Er maks tre-fire land som virkelig satser på skiskyting.

Endelig noe å gjøre i helgene?? Hva med fotball. Ingenting som er bedre enn å sette seg ned å se på en italiensk eller spansk kamp når Newcastle har feid over et lag tidligere på ettermiddagen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #6 på: 04. Nov. 2010, 16:14 »
Liker å se på skisport når det er mesterskap. Ellers er det bare alpint jeg synes er såpass morsomt at jeg kan se på hvert renn. Hoppuka og skiflyging er også noe ekstra som er gøy. Langrenn er ikke veldig interessant i WC, og skiskyting er det mest oppskrytte noensinne. Er maks tre-fire land som virkelig satser på skiskyting.

Endelig noe å gjøre i helgene?? Hva med fotball. Ingenting som er bedre enn å sette seg ned å se på en italiensk eller spansk kamp når Newcastle har feid over et lag tidligere på ettermiddagen.

Jeg syntes det er rimelig uinteressant å se på fotball når jeg ikke heier på lagene, med mindre det er "el clasico" eller noe annet storoppgjør. Og i tillegg pleier fotballen å starte fire, og da er det meste av vintersporten ferdig. ;D


Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Vintersport
« Svar #7 på: 04. Nov. 2010, 16:15 »
Jeg ELSKER vintersport. Er så sykt digg å stå opp i 10-tiden i helgene, sette på kaffen og la fyllesyken sakte forsvinne. Er såpass stor fan at jeg får med meg absolutt alt. Selv aking kan jeg se på hvis jeg ikke har noe annet å finne på. Kommer nok i fremtiden til å jobbe med og produsere sportsarrangementer, og i Norge produseres det jo utrolig mye bra vintersport.

Fotball er nok uansett favorittidretten, og jeg har ingen problemer med å kombinere vintersport på tv-en og fotball på pc-en.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #8 på: 04. Nov. 2010, 16:22 »
Jeg ELSKER vintersport. Er så sykt digg å stå opp i 10-tiden i helgene, sette på kaffen og la fyllesyken sakte forsvinne. Er såpass stor fan at jeg får med meg absolutt alt. Selv aking kan jeg se på hvis jeg ikke har noe annet å finne på. Kommer nok i fremtiden til å jobbe med og produsere sportsarrangementer, og i Norge produseres det jo utrolig mye bra vintersport.

Fotball er nok uansett favorittidretten, og jeg har ingen problemer med å kombinere vintersport på tv-en og fotball på pc-en.

Takk, Aslak! Som om jeg skulle sagt det sjæl  :D

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #9 på: 04. Nov. 2010, 16:39 »
100% enig med både Aslak og Simmio. Det finnes faktisk ingen bedre følelse å våkne til feks skistafett med kaffe og frokost, med fotball og øl senere på dagen!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #10 på: 04. Nov. 2010, 16:43 »
Jeg støtter meg til de tre siste her! Stafetter på søndager slår aldri feil spesielt! Generelt er det dritdeilig med frihelger - og timene frem til fotballkampene benytter man på vintersport! Sidestiller langrenn og skiskyting, deretter kommer hopp og kombinert. Alpint er skøy så lenge vi har nordmenn med i toppen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmio

  • Gjest
Sv: Vintersport
« Svar #11 på: 04. Nov. 2010, 16:44 »
Samme her Kristoffer. Langrenn og skiskyting først, så hopp og kombinert, så alpint og skøyter, som bare er gøy med nordmenn i toppen egentlig ;P

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #12 på: 04. Nov. 2010, 20:51 »
Men ærlig sak; det er ALDRI morsomt med konkurranser i langrenn der folk starter til forskjellig tid. Når alle starter i en klynge - det er jo da det blir spennende. Og når pølsa pettersen stiller opp. Min favorittmann innenfor vintersport.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Vintersport
« Svar #13 på: 04. Nov. 2010, 20:54 »
Det er jo intervallstart som ER morsomt :) Savner tida da femmila i Kollen hadde intervallstart. Sånn som det er nå er det jo svært ofte at de går sammen i felt et par timer, før det avgjøres ved en massespurt. Og det blir drittkjedelig. Heldigvis har det blitt litt bedre de siste årene. Nå er det jo i hvert fall noen som prøver å sprenge feltet før avslutningen.

Unntaket er jo selvfølgelig sprint. Der er det gøy med fellesstart :)
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #14 på: 04. Nov. 2010, 21:50 »
Hehe, grunnen til at folk er nødt til å forsøke sprenge nå, er fordi er ikke feltet sprengt har Northug vunnet :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida