20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Øltråden  (Lest 62398 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #180 på: 15. April 2010, 19:10 »
Såpass, hvorfor fikk ikke jeg invitasjon til det panelet? :P
Kan jeg spørre hvilket øl som toppet, tipper at panelet var vell kvalifisert!

Synes også det indiske ølet Cobra er godt:)

Det indiske ølet er notert, dog usikker på hvor jeg kan få tak i det, men regner med jeg kommer over det en gang i tiden.

Hvorfor du ikke ble invitert til panelet er vel bare å beklage, blir vel en ny testrunde eller fem i sommerferien og da skal du ikke se bort i fra at vi åpner panelet for forsterkninger. Det kan vi jo trenge.

Det er den lyse brasilanske Brahma som topper testen, like foran svenske Nils & Oscar (som ble min favoritt) samt noe overraskende estiske Saku på 3.plass. Dog er det fryktelig mange øl vi enda ikke har testet :P
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Øltråden
« Svar #181 på: 15. April 2010, 19:18 »
Faen, nå fikk jeg lyst til å starte ølpanel jeg også! Må foreslå det for gutta, tror det kan bli en suksess.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #182 på: 15. April 2010, 19:23 »
Faen, nå fikk jeg lyst til å starte ølpanel jeg også! Må foreslå det for gutta, tror det kan bli en suksess.

Kan absolutt anbefales ;)
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #183 på: 15. April 2010, 19:26 »
Såpass, hvorfor fikk ikke jeg invitasjon til det panelet? :P
Kan jeg spørre hvilket øl som toppet, tipper at panelet var vell kvalifisert!

Synes også det indiske ølet Cobra er godt:)

Det indiske ølet er notert, dog usikker på hvor jeg kan få tak i det, men regner med jeg kommer over det en gang i tiden.

Hvorfor du ikke ble invitert til panelet er vel bare å beklage, blir vel en ny testrunde eller fem i sommerferien og da skal du ikke se bort i fra at vi åpner panelet for forsterkninger. Det kan vi jo trenge.

Det er den lyse brasilanske Brahma som topper testen, like foran svenske Nils & Oscar (som ble min favoritt) samt noe overraskende estiske Saku på 3.plass. Dog er det fryktelig mange øl vi enda ikke har testet :P

Tror man skal finne det på meny, og butikker der de har en del øl-typer. Jeg kjøpte meg en flaske av denne i Lanzarote og det ga gode minner fra da jeg fant denne ølen på Meny i Halden!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #184 på: 15. April 2010, 19:35 »
Kult, skal sjekke nærmeste Meny da. De har det ihvertfall ikke på Ultra eller Coop Obs, da ville jeg latt merke til det :P
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #185 på: 15. April 2010, 21:51 »
Kan jo anbefale Kronenbourg 1664! Et knallgodt øl som også topper Radioresepsjonens internasjonale øl-test!
Faktisk blitt en av mine favoritter. Veldig godt øl!

oyvinvo

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 170
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #186 på: 16. April 2010, 11:06 »
Må vel nesten fyre opp igjen den her! ;)

Har nettopp kjøpt inn et par Duvel fra polet til helga. Nydelig belgisk øl. Riktignok nærmere 50 kroner flaska, men det er faktisk verdt det. Noen som har tips, til kvalitetsøl for kos?

Kan anbefale deg å prøve forskjellige sorter fra nøgne ø.

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #187 på: 16. April 2010, 12:02 »
Må vel nesten fyre opp igjen den her! ;)

Har nettopp kjøpt inn et par Duvel fra polet til helga. Nydelig belgisk øl. Riktignok nærmere 50 kroner flaska, men det er faktisk verdt det. Noen som har tips, til kvalitetsøl for kos?

Kan anbefale deg å prøve forskjellige sorter fra nøgne ø.

Yes Nøgne Ø har et par virkelig gode typer. Spesielt Imperial Brown Ale var meget god. Dog har jeg enda til gode å prøve alle variantene fra den kanten, så der har jeg en jobb å gjøre. Takk for påminnelsen
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Øltråden
« Svar #188 på: 16. April 2010, 15:06 »
Hva synes dere er det beste billigølet? Og da snakker jeg skikkelig billig øl. Helst under 20kr/halvliteren i butikk.

Når jeg får litt penger igjen må jeg nesten prøve denne:
http://www.dagbladet.no/2010/04/16/tema/drikke/mat/klikk/11313237/
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #189 på: 16. April 2010, 15:28 »
Er mest Dahls og Hansa det går i, men det koster vel over 20 kr halvliteren begge to. Borg går jeg for hvis jeg skal ha skikkelig skikkelig billig øl
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #190 på: 16. April 2010, 19:03 »
Skal eg virkelig ha billig øl er det som regel den Grans premium som en får kjøpt på rema. Synes slett ikkje den er ille.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #191 på: 16. April 2010, 19:07 »
Jeg er glad i Tuborg. Billig og god øl. Hadde jeg hatt Rema 1000 en eller anne  plass her hadde jeg kjøpt de billige sølvboksa som selges der, siden de er enda billigere enn Tuborg igjen. Heh.
Nei.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #192 på: 16. April 2010, 19:10 »
Grans premium er et relativt godt øl til den prisen.
Synes det er det beste billig-ølet.

Nøgne Ø har jeg smakt en type av, og likte det absolutt ikke.
Det er riktignok en god stund siden, men synes rett og slett det smakte dritt.
Godt mulig noen av de andre typene er bedre/gode, men etter den ene så har jeg egentlig svartelista det merket.  :P

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #193 på: 16. April 2010, 19:47 »
Da ble det en del bokser Tuborg og to flasker Corona. Kjøper sjeldent øl som er så dyrt som det Coronaen er, men siden det var siste kursdag så får jeg unne meg noe litt dyrere og bedre. Blir bra!
Nei.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #194 på: 16. April 2010, 20:40 »
Remas BARE øl er ikke spesielt godt. Vel mye vann for min smak. Synes også Tuborg er litt mye vann. Billig øl ligger ikke for meg.
Jeg skal ha kvalitet når jeg først drikker. Så da går det som regel i Dahls. Eventuelt svensk sterk-øl hvis jeg har vært i Harryland.

Carlsberg er det beste danskene har å by på. Og nå kan en jo snart drikke det med god samvittighet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon