20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00  (Lest 32501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #225 på: 11. Des. 2012, 10:25 »
Satt faktisk nettopp å så en oppsummering av kampen og fytti helsike hvor dårlige vi var bakover i den 1. omgangen, så mye personlig feil og mangler skal man lete lenge etter....

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #226 på: 11. Des. 2012, 10:26 »
Jeg så bare 2.omgang i går og satt faktisk igjen med et godt inntrykk.
Synes spillerne hadde godt tak på fulham i hele 2.omgang. I enkelte perioder klarte vi til og med å skape stort press hvor fulham hadde nok med å forsvare seg.


Da min venn kan du dessverre ikke uttale deg om denne kampen. Fordi den 1.omgangen var årsverste bakover på banen nesten, den var brutal. Kunne lett vært både 2 og 3 - 0.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #227 på: 11. Des. 2012, 10:44 »
er du blitt admin nå?

Får jeg ikke utale meg om 2.omgangen heller? :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #228 på: 11. Des. 2012, 11:13 »
Det var ein del bra i går, men og veldig mykje dårleg. 1 omgangen var skammeleg dårleg. Me spelte god fotball til tider i andre omgang og med spelarar i betre form og med betre sjølvtilit enn dei har no, so kunne me fort hatt 3 mål til(hadde gode sjansar i både 1 og 2 omgang).
Krul redda oss vel ein 2-3 gonger. Ellers redda dei 2 på strek og Colo sitt fantastiske forsøk gjekk i stanga. Han kunne ha trengt dei to måla for eg vil sei han var skuld i begge måle me slapp inn. Svakt av han.

Eg skjønnar godt at folk begynnar å gå lei Pardew, men eg meinar me må gi han meir tid. No får me ta ein kamp av gongen, men viss me står med null eller 1 poeng på dei neste 4-5 so må drastiske tiltak vurderast.
« Siste redigering: 11. Des. 2012, 11:16 av lgrinde »

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #229 på: 11. Des. 2012, 11:16 »
Min oppsummering:

Vi startet friskt, men kom ganske kjapt ned på jorda igjen. Begge lag ville mye de første 15, Fulham fikk uttelling. Umiddelbart etter så det for meg ut som en desperat gjeng fortvilet prøvde å komme ajour, men uten spesiellt mye plan bak det. Hodeløse høns. Etter ca 10 minutter med dette kom spillet seg og i slutten av 1ste så det virkelig ut som vi kom til å utligne. Det gjorde vi jo da ikke.

Andre omgang så var det også en del frem og tilbake, men Ben Arfa klarte på magisk vis, og med tåfis av en viss nordmann, å få ballen i mål. Akkurat der, og i de neste 5 minuttene, trodde jeg virkelig vi skulle få se Pardew snu en kamp i vår favør. Slik ville det seg ikke og vi rotet og stresset resten av kampen. Gutta skal ha for innsatsen de siste 10-15 minuttene, men det ville seg bare ikke og siste-giret kom litt sent.

Så noen generelle kommentarer til ymse:
1. Tiote har seriøse problemer med to ting. Den første er "det enkle passningsspillet". Med det mener jeg de passningene som ikke burde være noe problem. Likefullt lager han nesten mål for Fulham ved minst 2 anledninger. Han ga bort ballen ved langt flere anledninger, men ikke med fullt så mye gavepapir. Den andre tingen er at han absolutt skal spille seg ut fra innenfor egen 16-meter eller "leke" med motspillere uten dekning. Her mister han ballen ved for mange anledninger og dette har tidligere medført sjangser og mål i mot. Spill enkelt - husk du er ikke Ben Arfa!

2. Jonas er ikke den han engang var. Han detter veldig lett og får sjeldnere frisparket han fikk tidligere - dermed er det kontring på gang umiddelbart når han mister ballen. (Det føles slik ihvertfall). I tillegg gjør han mange dårlige valg i passningsspillet sitt - både i form av å velge feil spiller å spille til, men også feilpassninger i likhet med Tiote.

3. Williamson og Simpson. Begge er livsfarlige, men det er lettere å se Williamson da han spiller sentralt. Begge er fryktelig glad i å bruke armene, dårlige på passninger og plasseringer. Offensivt er Simpson en spøk da han sjelden kommer til innlegg som går forbi førsteforsvarer - men selv blind høne finner korn en gang i blandt. Ikke gode nok og bør skiftes ut snarest.

4. Pardew får skryt i studio i pausen for omleggingen av spillet. Likevel er det et faktum at han ikke makter å snu kamper - strategisk. Likevel er det nå en gang sånn at det er spillerne (og ikke manageren) som må putte ballen i kassa, presse Berbatov osv. Hørte Pardew flere ganger skrike "Willo! Willo!" samt andre navn. Mannen prøver. Føler ikke man kan legge all skyld på Pardew, men det hadde vært litt deilig å få en følelse (selv om man taper) av at Pardew gjør de endringene som trengs for å vinne. Har ikke hatt den følelsen på en stund.

5. Byttet Ben Arfa -> Ameobi. Skjønner at Pardew vil spare Ben Arfa både med tanke på skaden og den manglende treningen dette har ført til. Likefullt var Ben Arfa enten direkte med på eller i bakgrunnen for ALT positivt som skjedde offensivt mens han var på. Det vi fikk når Ameobi kom på var x antall frispark i mot. Ikke enig i byttet, men kan likevel forstå tanken.

6. Ba prøver (som noen nevnte litt tidligere) å få med seg de andre på høyt press. De andre er med innimellom og det fører til blemmer fra Schwarzer. Her skulle vi fortsatt med å fremprovosere feil fra en keeper som får nerveproblemer med ballen i beina. Sløvt av de andre å ikke følge på presset.

Også noen positive ting da, for det trenger vi virkelig litt av nå:
1. Ben Arfa is back! Herrejemini for en spiller.

2. Santon imponerer mer og mer. Flotte innlegg, godt skudd (blir snart mål for ham!) og normalt sett trygg. Har en og annen blemme fremdeles, men de blir færre og lengre imellom.

3. Bigirimana. Vanskelig å beskrive, men jeg føler han gir mye mer enn Tiote. Tiote har mye på Bigi når det kommer til styrke, men synes likefullt Bigi gjør en GOD defensiv jobb (Tiote light) mens han er mye smartere enn Tiote i valgene han tar ellers. Mye gode passninger og ikke minst "tanken bak passningen". Høye forventninger til Bigi fremover.

4. Krul. Holder oss i kampen selv om siste målet muligens var en tabbe fra ham. Han er helt RÅ en mot en.

5. Det må også nevnes at vi var SVÆRT nærme å sette ballen i nettet ved 3-4 anledninger. Colo sitt skudd, Colo sin heading osv. Det var ikke langt unna, men marginene var ikke på vår side.

Uansett må vi ta noen seiere snart, men med tanke på de neste kampene vil det nok ta en stund før første seier kommer :(
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #230 på: 11. Des. 2012, 11:19 »
Er vel kunn heimeseier mot QPR som er realistisk på dei neste 5? Har dei fortsatt til gode å vinna ein kamp so kan du banna på at det verte heima mot oss ::)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #231 på: 11. Des. 2012, 11:55 »
Vi har flere positive ting å ta med oss fra denne kampen, enn de siste 5 til sammen. Så er ikke all bad.

Jeg får ikke sagt det nok, men Williamson MÅ ut. Han må seriøst langt vekk fra Newcastle.

En ting jeg ikke skjønner, er hvordan Colo klandres for det første målet i går. Greit han ikke klarer å vinne ballen, men han gjør da for all del ingenting galt. (Tar selvfølgelig forbehold om at det kan være noe der jeg ikke har fått med meg)
« Siste redigering: 11. Des. 2012, 12:18 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #232 på: 11. Des. 2012, 12:39 »
er du blitt admin nå?

Får jeg ikke utale meg om 2.omgangen heller? :)

Jepp, kan du ikke se det?

Man må alltid se det hele bildet for å kunne uttale seg ordentlig.
Ellers blir det bare halve sannheter. Pardew gjorde også genistreken meg å sette inn Ameobi i stedet for Marve i 2. omgang, dette er nok til å fucke opp hele denne omgangen også :)

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #233 på: 11. Des. 2012, 13:23 »
Nå ble ikke hele 2. omgang fucked av at Ameobi kom på for Ben Arfa.  Jeg var ikke enig i at det var det beste å gjøre, men det funket greit.  Mens vi fortsatt hadde ham på banen besto spillet vårt av 2 ting, pole høyt og langt, eller få ballen til Ben Arfa.  Ved å sette innpå Ameobi fjernet han denne kreative kraften og dermed den ene av de 2 tingene vi spillte på, men samtidig ble vi kraftig forbedret i det andre vi spilte på.  Med unntak av litt mye fouls gjorde Ameobi en grei jobb og vant mange førsteballer.  At verken Ba, Cissé, eller noen av midtbanespillerne var i løp rundt for å vinne mange av disse ballene er ikke Ameobis feil.

Vi la mye press og var mye frempå i 2. omgang, også etter Ben Arfa ble tatt av.  Mye av grunnen til dette var både at Vi hadde Ameobi på førsteball, samt at Colo tok en del løp fremover med ball.  Det gjør oss selvsagt vulnerable bakover, som vi også så på en del skumle kontringer i mot.  Det som er vikrelig trist å ta med oss fra denne kampen er at vi må ha en forsvarspiller til å gjøre den jobben.  De to største skuffelsene i denne kampen var Tiote og Jonas, 2 spillere jeg forventer MYE mer fra enn det jeg fikk se denne kampen.  I Tiote bor det mye mer enn vi fikk se, og han hadde nok bare (enda) en dårlig dag på kontoret.  Han må tross allt spille seg varm igjen etter skadeopphold, dårlige prestasjoner, og whatnot.

Jonas derimot tror jeg er over toppen.  Han er mye mindre på hugget, gjør mye mindre gode involveringer, flere direkte dårlige involveringer, og er virkelig ikke i form om dagen.  I flere av de siste kampene har vi sett ham småjogge litt rundt og peke mot spillere han vil at andre folk skal ta seg av.  Spesielt utover i 2.omgangene skjer dette, og det ser ikke ut til å snu med ham. 

Til tross for tap er jeg faktisk totalt sett fornøyd med prestasjonene i denne kampen, med unntak av nevnte Jonas og Tiote.  Cissé var også fryktelig svak men hadde ikke forventet annet med den formdippen han har.  Willy og Simpson også svake, men de har jeg også mistet at forventing til og antar at de stort sett er unyttige hele kampen gjennom.  Det positive er dog at vi var frempå flere ganger i 2. omgang.  De reddet bl.a. to forsøk på strek, vi hadde skudd i stanga, og generelt var mye involvert fremover.  Mye bedre enn mye av det andre vi har sett di siste 6 kampene. 

Allikevel skuffet av mye av det vi ser av Pardew.  For det første kommer de to siste byttene ALT for sent.  Dette var noe jeg tidligere var svært fornøyd med Pardew, når det kom riktige grep til riktige tider for å passe på at kampene fortsatte å gå rett vei for oss.  Nå når alt butter i mot viser det at han ofte ikke har peiling på hvordan han skal snu dem, og da er han redd for å ta tidlige bytter i frykt for å gjøre det verre.  I tillegg begynner jeg å tro at han har klausuler eller på annet vis kontraktskrav som avgjør hvilke spillere han bruker.  Type at dersom en "lilla" spiller ikke er skadet, skal de brukes.  Eller som i fjor når han kjøpte Obertan, måtte også denne nyinnkjøpte brukes.  Til tross for at Obertan vel var ubrukelig i alle kampene sine holdt han Ben Arfa ute av laget i lange tider frem mot jul. 

Alt i alt, en del godt, en del dårlige, men mye av det bedre enn på lenge.  Bare synd vi nå går inn i et grufult kampprogram frem mot januarvinduet.  Jeg ser ikke mulighetene for veldig mange poeng neste mnd, så om ikke Pardew har snudd dette innen Januar er jeg klar for at vi skal vurdere muligheten for å få inn noen andre.  Det er riktignok Pardews første dårlige periode, men om han ikke evner å overbevisende snu det i løpet av 2 måneder så tørr jeg ikke tenke på hvor mange poeng vi potensielt kan tape på neste dårlige periode også.
Genius by birth. Slacker by choice.

thomamkj

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #234 på: 11. Des. 2012, 14:43 »
Etter snart et døgn med grubling sitter jeg ikke igjen med sånn aller verst intrykk av kampen i går. Vi kjører kampen store deler av andre omgang, og jeg synes vi spiller morsom fotball til Ben Arfa går av. Vi har mye ball etter dette også men det blir mye mer innlegg som det ikke blir skapt så mye ut av.

Jeg er ikke på Pardew må gå kjøret enda, jeg synes han kan få prøve å snu dette i hvert fall litt til, jeg synes jeg ser en positiv utvikling de siste kampene. Litt mer spill langs bakken er gledelig, jeg så til og med Williamson sende noen pasninger framover langs bakken denne kampen. Synes han rett og slett hadde en av sine bedre kamper denne sesongen, ikke at det holder PL nivå...

Ser ikke så helsvart på fremtiden, tror vi kommer oss nå og overrasker mot Man City og bidrar til å gi Mancini sparken. Etter det blir det en enkel match mot QPR. Dette blir bra!




Simba

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 209
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #235 på: 11. Des. 2012, 14:53 »
4. Krul. Holder oss i kampen selv om siste målet muligens var en tabbe fra ham.

Grundig og godt innlegg det her. bare påpeke at det målet er ikke er i nærheten av keepertabbe.

En selvsikker og dominant keeper kan gå ut å bokse, men nå har forsvaret tillatt at hele lurven faller inn på 5-meter. Krul får en særdeles vanskelig oppgave, elendige arbeidsforhold og når en pannebrask treffer kula der er keeperen ofte helt utspilt.

Puh! Takk for meg  :)
Twitter: @Matserazzi

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #236 på: 11. Des. 2012, 15:16 »
4. Krul. Holder oss i kampen selv om siste målet muligens var en tabbe fra ham.

Grundig og godt innlegg det her. bare påpeke at det målet er ikke er i nærheten av keepertabbe.

Takk for det. Vil bare si at den kommentaren min der er referert til noe jeg leste tidligere på forumet. Er ikke nødvendigvis enig - så derfor er jeg tvetydig i stedet ;)

krul sin feil den der. han skal ut bokse der. skal ikke få heade fra 2 meter.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #237 på: 11. Des. 2012, 16:14 »
Vi har flere positive ting å ta med oss fra denne kampen, enn de siste 5 til sammen. Så er ikke all bad.

Jeg får ikke sagt det nok, men Williamson MÅ ut. Han må seriøst langt vekk fra Newcastle.

En ting jeg ikke skjønner, er hvordan Colo klandres for det første målet i går. Greit han ikke klarer å vinne ballen, men han gjør da for all del ingenting galt. (Tar selvfølgelig forbehold om at det kan være noe der jeg ikke har fått med meg)

Dette! Noen som kan gi meg også svar på det? Hva er galt i å gjøre et egentlig ganske bra forsøk på å vinne ballen?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #238 på: 11. Des. 2012, 16:41 »
Krul er en meget god keeper, og en av mine Newcastle-favoritter. Men faen, er det bare meg eller er han jævlig dårlig til å sette i gang spillet fort, samt veldig upresis i utspark? Synes han ofte bruker latterlig mye tid, i forhold til hva han burde.
Nei.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #239 på: 11. Des. 2012, 16:45 »
Feilpasninger hele veien. Demba Ba prøver å få de andre med seg til å jage motstanderen litt høyere men så og si ingen følger etter.

Dette er, som nemnt av mange, den første skikkelege downperioden til Pardew. Ein ting eg har lurt på er om vi har typane - menneska med sjel og glød - i stallen som kan snu det. Det vart mykje halvhjerta i løpa i går, mange dårlege returløp og mange stive blikk utveksla utan at det får konsekvenser i form av skjerpings. Ingen av oss kunne klage i fjor, når vi stort sett var i ein flytsone heile sesongen. No som det buttar, er det kanskje vi verkeleg byrjar å merke saknet etter Nolan og Barton. Ikkje nødvendigvis spelarane, men menneska. Spesielt førstnevnte trur eg kunne tatt tak i mykje av det sløve og nonchalante som vi ser ute på banen denne haustsesongen.

Vi har i utgangspunktet eit førstelag ute på Craven Cottage i går kveld som skal utgjere eit godt maskineri. Men når hesten med plogen (Jonas) og den litt meir avanserte skurtreskaren (Tiote) ikkje har ein sint bonde (Nolan) til å få seg i gang, er allereie eit par skruar i maskineriet laus. Vi saknar folk (Nolan) som kan dukke opp i boksen og hjelpe dei to senegalesarane som p.t. ligg i kunstig koma (Cissé får Ariel Sharon til å framstå som sprudlande i noverande tilstand) langt ute på jordet, folk (Nolan) som kan setje standarden og piske fotsoldatane til blods når det trengst.

Det er for all del bra at Anita og Santon er friske, men det er for mykje for langt at desse skal vere det som propellerer oss i gang igjen. Eg trur vi kan forbetre oss mykje dersom vi får inn ein slik type, ein som tek tak der det trengst og som - i kraft av å vere ute på banen og krige - får dei øvrige underpresterande til å forstå at det må skje noko radikalt.

-
Kristoffer: Fekk ikkje med meg 'entrance scene' i går, men har registrert at "I Don't Want To Go To (Chelsea)" med Elvis Costello har blitt spelt i forkant av tidlegare kampar. Tematisk sett er den sikkert populær blant Fulham-fansen, så mitt skot frå hofta er at det kanskje kan vere den. Med atterhald om at det heilt sikkert er ei heilt anna låt du siktar til! :P