20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30  (Lest 1211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« på: 27. Aug. 2023, 12:49 »
0-4-9 er fasiten mot Liverpool på de siste 13 oppgjørene vi har mot dem. Vi har ikke slått Liverpool siden desember 2015! På tide å bryte denne trenden. ::)

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #1 på: 27. Aug. 2023, 13:18 »
Tror på seier i dag jeg. Sist vi møtte de på St. James så fikk jo Pope rødt og vi tape vel 0-2. På anfield burde vi ha fått med oss poeng.

Alt er til for og snus!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #2 på: 27. Aug. 2023, 18:02 »
Tjærnås mener at det der ikke er rødt. ;D At det ikke var en åpenbar målsjanse.. Utrolig.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #3 på: 27. Aug. 2023, 18:38 »
Tonali og Gordon spiller meget bra i dag! Gordon har virkelig tatt store steg i sommer.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #4 på: 27. Aug. 2023, 19:30 »
Fy faen, blir kvalm........ (spyfjes)
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #5 på: 27. Aug. 2023, 19:41 »
Sjeldent jeg er så irritert etter en kamp.....! Det jeg kan si om denne matchen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #6 på: 27. Aug. 2023, 20:25 »
Vi har altfor stor respekt for lag som City og Liverpool, og vi blir litt for feige. Første gang jeg synes at Howe bommer totalt. Husker vel også at vi tapte mot Everton med 11 mot 10 i fjor, så det må jobbes med. I 2 omg spiller vi uten den intensiteten som vi vanligvis har, og det virket som at vi prøvde å spille safe med å holde ballen i laget. Jeg sa i pausen at vi må ut og drepe kampen, for Liverpool er utrolig kliniske fremover. Istedenfor prøver vi å safe inn 1-0 og får som fortjent. I tillegg var byttene veldig merkelige, vi ble enda dårligere etter at Howe tok ut Tonali og Gordon.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #7 på: 27. Aug. 2023, 22:31 »
Tykte me var dårleg etter utvisninga, burde likevel ha putta både 2-0 og 3-0. Skjønnar ikkje byta til Howe, men er lett vera etterpåklok. Nesten like surt tap som i cupfinalen. Skjønnar ikkje korleis med tapte denne. Det er ein lang sesong, så det er viktig å ikkje grave seg ned men å slå tilbake i neste.

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #8 på: 28. Aug. 2023, 00:16 »
Et det berre meg eller er trøkket på St james ikkje det samme som ifjor, kan det vere noke med billettprisane som er skrudd opp?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #9 på: 28. Aug. 2023, 08:44 »
Et det berre meg eller er trøkket på St james ikkje det samme som ifjor, kan det vere noke med billettprisane som er skrudd opp?

Tykte det var ein periode etter utvisninga, då laget var skikkeleg sløve og unøyaktige, at det var tamt på tribuna. Vil no sei da var bra leven i Villa-kampen.
No er det viktig at supporterane er bak laget. Me har vel ikkje opplevd so altfor mykje motgang under Howe.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #10 på: 28. Aug. 2023, 09:19 »
Vi har altfor stor respekt for lag som City og Liverpool, og vi blir litt for feige. Første gang jeg synes at Howe bommer totalt. Husker vel også at vi tapte mot Everton med 11 mot 10 i fjor, så det må jobbes med. I 2 omg spiller vi uten den intensiteten som vi vanligvis har, og det virket som at vi prøvde å spille safe med å holde ballen i laget. Jeg sa i pausen at vi må ut og drepe kampen, for Liverpool er utrolig kliniske fremover. Istedenfor prøver vi å safe inn 1-0 og får som fortjent. I tillegg var byttene veldig merkelige, vi ble enda dårligere etter at Howe tok ut Tonali og Gordon.

Helt enig!

Får håpe Botman ikke blir ute i flere måneder. Så ikke bra ut den skaden.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

altitudes

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #11 på: 28. Aug. 2023, 09:31 »
Som Newcastle-supporter har man jo blitt vant til det meste opp gjennom årene, men du og du – dette var et smertefullt tap som kommer til å huskes en stund av Howe og spillerne (og oss selvfølgelig). En typisk 6-poengskamp mot en av våre antatt største motstandere denne sesongen. Hvis vi skal ha håp om en ny topp 4 er vi helt enkelt nødt til å få mer ut av kamper som disse.
I første omgang spilte vi stort sett solid. Gordon fikk mye spillerom ute på venstresiden pga. Trent sitt tidlige gule kort, som han utnytter til fulle. Var ikke overraskende at det også var han som fikk uttelling på 1-0-målet. 
Det røde kortet er etter min mening helt i orden – Van Dijk griper inn som sistemann mot Isak, som nok hadde satt inn 2-0 hvis han hadde fått gå hele veien.
Etter utvisningen forsvarer Liverpool seg godt og gjør det vanskelig for oss, selv uten sin viktigste forsvarspiller. Vi fortsetter å jakte scoring men får dessverre ikke uttelling for sjansene våre, som stort sett ble skapt av Gordon på venstresiden og Almiron på høyresiden.
Howe gjør sine vanlige bytter når det gjenstår rundt 20 minutter. Barnes inn for Gordon og Wilson inn for Isak. Den største endringen kampmessig var nok at Longstaff kom inn for Tonali, som gjorde at dynamikken på midten endret seg. 
Når det gjenstod 20-25 minutter endret kampbildet seg og det virket tidvis som om det var vi som spilte i undertall. Vi fortsetter å jage mål nummer to og blir gang på gang tatt i ubalanse bakover. Reduseringen lå egentlig i luften ganske lenge, med mye slurvete spill, flere store sjanser og 5-6 cornere og dødballer imot. Et par gode redninger av Pope og en vakker beinparade av Botman gjør likevel at vi holder nullen. Mot et lag som er såpass sterke på kontringer som Liverpool må det være lov å spørre seg hvorfor Howe tilsynelatende ikke tilpasser spillet vårt bakover på slutten. I de siste ti minuttene kommer Nunez alene med keeper etter en personlig feil av Botman og setter ballen bak Pope. Kort tid etterpå må Botman ut med skade og Burn tar over i midtforsvaret. Lange, treige Burn var dessverre sjanseløs mot Nunez og med ett stod det 1-2 etter en enkel gjennombruddpasning.
Kort oppsummert er det selvfølgelig utrolig bittert å rote bort tre poeng mot 10 mann i de siste minuttene av kampen. Håper ikke dette går altfor hardt utover selvtilliten til spillerne. Brighton borte neste helg kommer til å bli en stor utfordring. 

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #12 på: 28. Aug. 2023, 10:11 »
Vi har altfor stor respekt for lag som City og Liverpool, og vi blir litt for feige. Første gang jeg synes at Howe bommer totalt. Husker vel også at vi tapte mot Everton med 11 mot 10 i fjor, så det må jobbes med. I 2 omg spiller vi uten den intensiteten som vi vanligvis har, og det virket som at vi prøvde å spille safe med å holde ballen i laget. Jeg sa i pausen at vi må ut og drepe kampen, for Liverpool er utrolig kliniske fremover. Istedenfor prøver vi å safe inn 1-0 og får som fortjent. I tillegg var byttene veldig merkelige, vi ble enda dårligere etter at Howe tok ut Tonali og Gordon.
Er enig i at me har for stor respekt for desse 2 laga, men både 2-0 og 3-0 målet burde vært der før 70 min var spelt. Det er lett og i ettertid kritisere byttene til Howe, men når det så tydelig endra kampbilde så var nok dette avgjerande. Med skade på Botman hadde det kanskje vore bedre å satt inn Lancelles som midtstopper ?
Vart i allefall tydelig at Burn ikkje hadde mulighet til å følge løpene til Nunes i midten.
Heldigvis tidlig i sesong, men starten vår på sesongen med 3 poeng er ikkje allverden etter 3 kamper.
Men det skal seiast at det er kamper mot lag i øverste sjiktet av serien......
Tross litt poengtap i starten håper eg på bedring i fortsettelsen, og at laget med Howe ikkje har mista trua.
Botman håper eg er snart tilbake, for han er ein meget viktig brikke i laget vårt.
Howay The Lads  !!!

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #13 på: 29. Aug. 2023, 10:20 »
Okey, etter RANET søndag ettermiddag lurer eg på korleis det går med skaden til Botman ....
Noen her som har fersk  info om dette er alvorlig eller om han er snarlig tilbake?
Etter som eg har sett tidligere er ikkje han den som blir bytta ut etter småskader. Så eg frykter at dette er litt av den alvorlige sorten.....

Etter nærmere ettertanke om kampen søndag og den værste skuffelsen er over, så ser kampen under ett som positiv. Me skaper veldig mange sjanser, så mange som me kanskje ikkje har skapt mot L`pool tidligere i ein kamp. Så har heilt sikkert Howe notert seg ting på blokka som kan lure Klopp ved ein seinare anledning.
Tenker Eddie har kikka på kampen fleire gongar enn nokon av oss har gjort........
Har trua på at dette tenner trenere og spillere videre utover høsten   :)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Liverpool 27.08.23 kl. 17:30
« Svar #14 på: 29. Aug. 2023, 12:33 »
https://www.premierinjuries.com/injury-table.php

Står anslått at Botman kan være tilbake 17.09., men ganske usikkert virker det som.
No fate but what you make