20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00  (Lest 21213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Turen går til Anfield til helgen, hvor vi møter et Liverpool i storform for tiden!

Siste 4 kampene har de scoret 14 (!) mål, og har 6-3-1 på de siste 10.

Her må Benitez virkelig få dreis på forsvarsspillet, som faktisk har sett bedre ut i det siste.

Jeg regner med at det blir et uforandret lag fra tirsdagen.

Vinner vi, og tar et stort steg mot ny PL-kontrakt? Får vi juling, og taper terreng i nedrykkstriden? Kjør debatt! ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Håper jeg må spise ordene mine, men her får vi juling. 4-0 til Loserpool tipper jeg, dessverre
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Greier rett og slett ikkje sjå at me har nokon sjanse her. Benitez har starta snu det og laget funne litt form, men Liverpool har vore i storform lenge no. Dei knuser oss.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Jeg tror vi har en god sjanse til å ihvertfall plukke poeng i denne kampen. Som flere allerede har nevnt så kommer Liverpool fra et derby match og møter hard motstand borte i EL allerede torsdag. Håper Klopp tenker som oss og sparer et par av spillerne.
Her må Rafa og Newcastle gå for alle 3 poengene.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Njæææ, jeg greier ikke å være så negativ før denne. Det spørs om Klopp tør å bruke sin eneste spiss, Sturridge, og uten han kan det være mulig å demme opp bakover. Hvis han i tillegg benker Firmino tror jeg vi har sjanse.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Med samme giv og passion som mot city, minus en dommer i fra helvete, så tror jeg fort vi kan klare å ta med oss alle poengene her. Mener vi var nærmere seier enn city var på tirsdag. Benitez kommer "hjem" til anfield og lager faenskap for Klopp. Har troen på 3poeng, så sant gutta fortsetter det som kan virke som en sluttspurt for overlevelsen.
Håper på disse 11:
                              Darlow
Anita   Mbemba   Lascelles     Dummett
                  Tiote               Colback
Townsend   Sissoko (faktisk)  Aarons
                           Mitrovic 
Kanskje Cissè med mitro inn i andre omgang. Funka fett mot swansea pg tildels mot city..
« Siste redigering: 22. April 2016, 09:19 av orderud85 »

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Må si jeg liker tanken med Mitro inn for Cisse i andre omgang. Vi ble slitne utover mot City, og da er en frisk Mitro god til å holde på ball. Cisse alene på topp uten et lag som pusher etter er som å spille med ti mann.

Håper vi kjører samme lag. Janmaat kan holde seg unna, mens Sissoko SKAL fortsette bak spiss. Han får minst like mye rom på Anfield som han gjorde mot City. Shelvey er for feit for disse kampene, og jeg tror Colback og Cheicken fortsetter!

Har tre kompiser (Pool-supportere) som skal pÃ¥ denne. HÃ¥per jeg blir den som sender meldinger fra 16-18! 😁

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Ã…rsaken til min pessimisme er at det er ein bortekamp... :'(

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Meget tøff kamp på en stadion vi aldri vinner. Hvis en tenker positivt på det så er det noen punkter som gir håp:
1. Newcastle har mer å spille for, og Liverpool sparer godt mulig noen spillere
2. Benitez, er det ikke betimelig at det er nettopp han som klarer å ta Newcastles første PL-seier på Anfield siden 1994?
3. Bortekomplekset kan forklares med manglende tro på eget spill, og denne troen ser ut til å kommet på plass etter to oppløftende kamper.
4. Et og annet bunnlag overrasker alltid (derav ikke så overraskende egentlig) i slutten av PL-sesonger.
5. I det omvendte oppgjøret var Liverpool klarer favoritter enn de er nå, og den kampen endte?

Jeg tenker at denne kampen kan gå alle veier. At Newcastle gir Liverpool god kamp er jeg sikker på, men Liverpool er et bedre lag. Vi trenger å ha marginer med oss, og aller helst score først. Akkurat som på hjemmebane da Moreno ble feilaktig avblåst for offside og Wijnaldum skjøt via Skrtel var det vel og i mål.

Anita fortjener fornyet tillit, og det samme gjør Colback og Tiote. Mitrovic bør være fresh nok til å holde 90 minutter så jeg ser helst at han spiller fra start. Ellers uforandret.

Liverpool kommer til å skifte på laget, men ikke i veldig stor grad tror jeg. Sturridge starter nok, og blir tatt av relativt tidlig i andre omgang. Skrtel, Allen, Stewart og Ibe tror jeg starter.
Mignolet-Clyne, Sakho/Lovren, Skrtel, Moreno - Stewart, Allen - Lallana, Firmino, Ibe - Sturridge tipper jeg det blir. 
Black and white since 1996

Dahl78

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 21
    • Vis profil
Ser ut til at Skrtel er skadet, sÃ¥ blir nok ikke noe kamp pÃ¥ han i helga heldigvis  :)                                                                                                                Ref: http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00
« Svar #10 på: 22. April 2016, 13:06 »
Syns jeg så han på benken mot Everton, men ser han ikke er registrert i troppen. Gjør meg ingenting om Toure og Sakho spiller, det er et forsvar som kan straffes :)
Black and white since 1996

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00
« Svar #11 på: 22. April 2016, 13:18 »
Toure og Sakho - da syns jeg vi bør fortsette med Cisse fra start og Mitro inn i 2.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00
« Svar #12 på: 22. April 2016, 18:52 »
På ingen måte sjanseløse (ikke trodde jeg at jeg skulle skrive noe slikt for noen uker siden), men realistisk? 70/30?

Samme faen det, Leicester har slått oddsen sesongen gjennom! Howay the TOON! Let's go!
« Siste redigering: 23. April 2016, 12:12 av Geordie »
No fate but what you make

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00
« Svar #13 på: 22. April 2016, 19:59 »
Som en oddsspiller med godt plussprosjekt gjennom sesongen på at Liverpool slipper inn mye mål på dødballer så håper jeg at vi stiller med Mitro på topp, og greier å servere han mye innlegg.

Synes også at Ayoze var fryktelig dårlig mot City, og kanskje Gini passer best til denne kampen. Gini/Anita på høyre for å gjenskape høyresiden vi hadde i andreomgang mot Mackems (som bygget opp til 1-1 målet). Virker som Rafa har mer og mer kunnskap over måten vi må bruke Mitro på (les: innlegg), så det bør være en god taktikk her.

Samtidig er vi avhengig av at Liverpool tar denne kampen litt useriøst. De har jo en veldig viktig EL kamp foran seg, og spilte jo senest på onsdag. Men de har nok sultne spillere i bakhånd også, i tillegg til at de med seier i hengekampen sin kan ligge 4 poeng bak City på 4. plassen. Så de har mye å spille for.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle United - Premier League - 23.4.16, 16:00
« Svar #14 på: 23. April 2016, 08:47 »
#matchday. Ligger ann til en knall dag og en satans spennende, viktig kamp idag. Tro det eller ei, men forventningene er faktisk til stedet idag. Har liiiiitt trua på 3 meget viktige poeng idag. Liverpool kan ikke holde det gående lenger nå vel?
Har stor tro på rafa sine valg, ang både spillere og taktikk. Dama og jentungen skal ut av huset, det er duket for mengder med pils og whisky. Bare synd det er 7t til avspark.
Howay the lads 🍻 😄 make us prowd.