20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329838 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1890 på: 03. Jan. 2015, 13:37 »
Skal være klar for Nice
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1891 på: 04. Jan. 2015, 19:23 »
OFFICIAL: Newcastle United have agreed to terminate Hatem Ben Arfa's contract with immediate effect.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1892 på: 04. Jan. 2015, 21:18 »
Trist.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1893 på: 04. Jan. 2015, 23:01 »
Det er trist at det gikk slik med en spiller som startet så lovende, og har gitt meg så mange magiske øyeblikk.

Han har sine feil og mangler som alle andre, men at Ben Arfa er så mye vanskeligere å hanskes med enn for eksempel Samir Nasri, Diego Costa, Wayne Rooney, Robin van Persie, Angel Di Maria eller hvem det skulle være, det nekter jeg å tro. Han er en type som er glad i livet, høy på seg sjøl og ekstrem tro på egne ferdigheter. Hvem kan ikke sies å tilhøre den kategorien? Selv John Carew tilhørte den kategorien. Han klarte seg da ganske bra han. I Aston Villa lukket manageren øynene for at han var på vift i London og kom for sent på trening. Det viktigste var at han presterte i kamp. Og han gjorde det, selv om han aldri scoret så altfor mange mål. Tenk om han hadde hatt Alan Pardew som manager...

Hatem Ben Arfa er på ingen måte den eneste som har kommet på kant med profilerte trenere som Pardew og Dechamps. Dechamps er kjent for å ha kommet på kant med ledelsen i samtlige klubber han har ledet. Han er en klassisk fransk kranglefant, som er veldig høy på seg sjøl. Alan Pardew er ikke i stand til å håndtere store stjerner med noen form for nykker. Han var rask med å plassere Mascherano og Tevez på tribunen, da han fikk de to kastet etter seg som West Ham-manager. Ingen skal påstå at dette er luksusspillere, selv om de koster så mye. Vi ser også på behandlingen av Yanga-Mbiwa, som var et av Europas største talenter da han kom. Han dominerer i Serie A. Og vi kan vel ikke benekte at gutten er særs begavet?

Hatem var no trouble at all (sett utenfra) frem til 2013. Han var ikke den første til å klage over at han ble satt på benken i en kamp. Det var når dette skjedde jevnlig, at han reagerte. Ingen kan vel egentlig klage på det?

Ben Arfa har selvsagt gjort en del feil etter konflikten med Pardew begynte å skinne gjennom. Det kan ikke benektes. Men det er ikke bare han som kunne løst situasjonen annerledes. Pardew gjorde ikke situasjonen bedre han heller, ved å helle bensin på bålet. Pardew pekte stadig oftere på Ben Arfa som syndebukk når noe gikk galt, og det gjorde det ganske ofte. Selv om Hatem hadde vært blant våre minst dårlige fikk han gjennomgå, både i garderoben og offentlig. Det bare måtte ende med at Ben Arfa fikk raserianfall.

Pardew prøvde aldri en forsonende tone. Han pratet tilsynelatende ikke med spilleren. Protesterte Hatem, svarte Pardew med samme mynt.

Jeg er overbevist om at en manager som ønsker et kreativt, offensivt lag og som ikke er så høy på seg sjøl kunne fått mye, mye mer ut av Ben Arfa. Potensialet er udiskutabelt. Han trenger bare disiplin, trygge rammer og en offensiv trener. Disiplin kan også være å ta armen rundt spilleren og prate med han, som salige Sir Bobby gjorde med Bellamy i sin tid.

Jeg har ingen tro på at Hatem er noe mer krevende enn den unge walisiske villbassen Craig Bellamy var.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mortinho

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 92
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1894 på: 05. Jan. 2015, 00:34 »
Synd det ble sånn med vår messi, men han er nok en meget krevende type. Og det skrives vel at han ikke var ønsket tilbake av spillerne pga hans oppførsel. Han har kommet på kant med trenere og spillere i absolutt alle klubber og landslag han har vert innom siden han var juniorspiller. Synd at et slikt talent blir rotet bort men ikke alle passer inn i grupper med regler noe som er en forutsetning for en lagspiller. Men men det var gøy så lenge det varte og målet mot Bolton live på st James kommer aldri til å bli glemt.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1895 på: 05. Jan. 2015, 01:12 »

Han har sine feil og mangler som alle andre, men at Ben Arfa er så mye vanskeligere å hanskes med enn for eksempel Samir Nasri, Diego Costa, Wayne Rooney, Robin van Persie, Angel Di Maria eller hvem det skulle være, det nekter jeg å tro.

Keep the faith  :thumbu:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1896 på: 05. Jan. 2015, 02:12 »
Den personlige konflikten mellom Pardew og Hatem tror jeg absolutt kunne blitt løst. Men er du uønsket av lagkameratene er det absolutt ikke et alternativ for en manager å gi etter for en enslig problemmaker. Derfor er det naturligvis manageren som blir den store syndebukken i spillerens og supporternes øyne.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1897 på: 09. Jan. 2015, 19:09 »
http://arilas.blogg.no/1420716820_generation_87.html

God artikkel. Fantastisk talent som ikke har nådd opp pga. sine personlige utfordringer.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1898 på: 09. Jan. 2015, 22:36 »
Et av de største talentene, og kanskje det aller største blant 87èrne i Frankrike, som det nevnes i artikkelen! Utrolig synd å kaste bort et så stort talent.. Hadde virkelig håpet at han sku få en ny sjanse hos oss, under en bedre manager, der hele laget spilte underholdene fotball, og Benny herjet! Men den gang ei :(

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1899 på: 09. Jan. 2015, 22:50 »
Det er ikke sikkert tror jeg. Mannen har i konflikt i samtlige klubber han har vært i. Jeg tenker at det tyder på at problemet ligger hos HBA og ikke hos Pardew. Hvis HBA er så snål som enkelte skal ha det til, må manageren sette grensen ett sted. Om han ikke gjør det, kan tror jeg at det kan være en fare for at han mister spillergruppa.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1900 på: 10. Jan. 2015, 10:33 »
Det er ikke sikkert tror jeg. Mannen har i konflikt i samtlige klubber han har vært i. Jeg tenker at det tyder på at problemet ligger hos HBA og ikke hos Pardew. Hvis HBA er så snål som enkelte skal ha det til, må manageren sette grensen ett sted. Om han ikke gjør det, kan tror jeg at det kan være en fare for at han mister spillergruppa.

HBAs egen "track record" er unektelig veldig vanskelig å argumentere imot nå.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1901 på: 10. Jan. 2015, 23:15 »
Selvfølgelig ligger det største problemet hos Benny, uten tvil.. Men tror ikke at Pardew-situasjonen hjalp på nevneverdig heller! Evneveik manager som på langt nær nok greide å få det beste ut av NUFC-stallen..

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1903 på: 23. Aug. 2015, 13:45 »


Kjekt at vi har Obertan i stedet for han her.
Nei.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1904 på: 24. Aug. 2015, 20:33 »
Ben Arfa kunne gi selv de verste av de verste Newcastle-kampene lysglimt som gjorde kampen verdt å se. Fryktelig trist å ha mistet han.