20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1785 på: 20. Sep. 2014, 16:27 »
Greit å gå videre, han er jo tapt nå.

Men når en spiller aldri får sjangsen til å vise seg frem og må slite benken i 2-3 år på rad, så er det ikke så rart at ingen bedre klubber vil ha han. Samme hvilken spiller som sitter på benken i over 2 år på rad, kommer ikke til å være av interesse bortsett fra kanskje Messi og Ronaldo. Tingen er at Ben Arfa aldri får muligheten til å spille seg god. Han har i 5 plass sesongen vist at han kan prestere over tid. At Pardew bestemte seg for å legge all skyld på Ben Arfa da vi startet sesongen etter elendig og aldri har gitt han en sjangse på mer enn 1 kamp siden den tid, har ført til at Ben Arfa aldri har hatt muligheten til å vise hva han egentlig kan. Det er ganske utrolig imponerende hvor mange innhopp han har klart å skape håp for oss, til tross for å aldri ha fått mulighetene han fortjener.
Det er ikke så fantastisk rart at han ikke gjør noen fantastisk prestasjon for Hull i 20 min, når han trent med ett reservelag i ett halvt år og ikke har smakt skikkelig førstelagsfotball på snart ett år.

For meg vil Ben Arfa alltid være av stor interesse, og jeg kommer til å følge med Hull når jeg har muligheten, da jeg syns Ben Arfa er en fantastisk spiller. At Pardew ødela han i Newcastle, gjør ikke at jeg skal glemme Ben Arfa som spiller.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1786 på: 20. Sep. 2014, 19:02 »
Pardew er hovedgrunnen til at Ben Arfa endte opp i Hull.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1787 på: 20. Sep. 2014, 19:07 »
Hatem Ben Arfa havnet i Hull fordi han rett og slett ikke er god nok for en PL-klubb som ligger på 18. plass i PL.





Per, jeg lyver. Ben Arfa er mer enn god nok for en klubb som Newcastle.
Nei.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1788 på: 20. Sep. 2014, 19:36 »
Selvfølgelig 100% enig med PeterH, Kristoffer og boris. Har fortsatt til gode å se ett bra argument for at Ben Arfa ikke er "god nok". Det eneste argumentet jeg hører er at "hadde han vært god, hadde han ikke vært i Hull". Er helt hodeløst å høre på. Den eneste gangen han har fått en fair sjanse, var han PLs beste spiller i ett halvt år.

Superlol.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1789 på: 22. Sep. 2014, 22:31 »


Et lite utdrag fra et intervju gjort nylig.
« Siste redigering: 22. Sep. 2014, 22:58 av boris. »
Nei.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1790 på: 23. Sep. 2014, 10:52 »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1791 på: 23. Sep. 2014, 12:16 »
Hadde han vært en av verdens beste, hadde han havnet i Barcelona, Bayern eller Real.

Pøh! Det er sånn argumentering folk som ikke følger med på fotball kommer med. Som PeterH nevner, TILLIT er stikkordet. Alle spillere blir dårlige av å slite benk/tribune. Det er en ond spiral. Hvis man føler at man er helt ute i kulden, og ingenting hjelper, ser man kanskje heller ikke nytten ved å jobbe like hardt som man ville gjort hvis man var i nærheten av laget.

Ben Arfa er borte. Greit nok. Men dette handler ikke så mye om ham. Det handler mer om hvor dårlig driftet denne klubben er.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1792 på: 23. Sep. 2014, 15:20 »
På tide å slutte med denne fascinasjonen av Ben Arfa. Ja han glimter til innimellom med noe bare de beste kan. Forskjellen er de beste leverer hver bidige kamp mens Ben Arfa leverer annenhvert skuddår. Han kom inn når Hull spilte mot West Ham. Hva fikk han til da?

Er det rart at folk liker han? Vi har jo blitt gjort vant med spillere som Jonas, Gouffran, Sissoko, Obertan, Sammy og Cisse på vingen. Hvis du mener at HBA leverer såpass sjeldent, noe som åpenbart er feil, hvor ofte leverer disse spillerene da?

Sier også litt om hvilke krav du har stilt til HBA når du mener han burde gå rett inn og vinne kampen for Hull i debuten. Spesielt i en sånn kamp som den Hammers kampen.

Forstår meg ikke på deg jeg. Må jo være trolling.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1793 på: 23. Sep. 2014, 15:28 »


Dette er nok de tre mest underholdende, mest teknisk begava spillerne jeg har sett i min tid som Newcastle-supporter. Ben Arfa antakeligvis i særklasse. Sammen med Peter Beardsley. Beardsley og Ginola var helt i starten - så der går det på vage minner og Youtube. Robert og Ben Arfa kjenner jeg godt til - husker begge. Dette er særdeles spennende statistikker. Tatt i betratkning den elendige, mangelfulle tilliten Ben Arfa har hatt under Pardew er det imponerende nok.

Et annet viktig moment er dette: Robert sin bane ble kjipe, defensive Souness som ikke hadde sansen for slike spillertyper. Ginola sin bane ble kjipe, defensive Dalglish som ikke hadde sansen for slike spillertyper.
Og Ben Arfas bane ble jævla Alan Pardew. Imens sitter vi igjen med Obertan, Gouffran, Sammy Ameobi og fuck all. Takk for det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1794 på: 23. Sep. 2014, 15:46 »
Trist men sant Kristoffer. Når du ser hvilke spillere som har blitt kjeppjaget fra denne klubben så blir jeg helt lei meg. Robert er kanskje ved siden av Shearer min favoritt fra Robson tiden. Jeg skulle også hatt jævla lyst til å se en tabell over hvor mange baklengsmål/tap Ben Arfa er skyld i. Pluss enda en tabell over hvor mange poeng/sjanser/seirer han har sikret oss i løpet av sine ikke altfor mange minutt på banen (godt mulig det er blitt postet her før).

Ser nå at Ben Arfa sin statestikk er i bildet der.
« Siste redigering: 23. Sep. 2014, 15:53 av Fluffy »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1795 på: 23. Sep. 2014, 16:35 »
Ingen nevner at grunnen til fjorårsesongen blei såpass bra som den blei før nyttår var i stor grad pga ben Arfa blei vraka for gouffran.  Men det er vel ein sånn type fakta som ein nekter å innsjå  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1796 på: 23. Sep. 2014, 16:50 »
Det syns jeg var å tilegne Gouffran en alt for stor del av æren, selv om han hadde en god høst :)
Det som også kan påpekes er at Ben Arfa var vår beste spiller i sesonginnledningen i fjor, og bortimot den eneste som leverte noe offensivt de første matchene.
Det kan jo også nevnes at Gouffran muuuligens har vært den svakeste spilleren i hele stallen i 2014. Både offensivt og defensivt. Skal Ben Arfa kritiseres for manglende innsats, skal Gouffran også få smake pisken. Det er vel dog vanskelig å motivere seg til å yte maks under en manager som Pardew... ;)

Forøvrig det ville vel vært langt mer fruktbart om Gouffran fikk spille spiss, der han egentlig skal spille, og Ben Arfa vært på banen for oss. Da Gouffran ikke evner skape sjanser for andre, men i utgangspunktet er en rimelig god avslutter, ville det vel vært til det beste for alle.
« Siste redigering: 23. Sep. 2014, 16:52 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1797 på: 23. Sep. 2014, 17:22 »
Ingen nevner at grunnen til fjorårsesongen blei såpass bra som den blei før nyttår var i stor grad pga ben Arfa blei vraka for gouffran.  Men det er vel ein sånn type fakta som ein nekter å innsjå  :)
Kan ikke nekte for at Gouffran hadde en god høstseong, men det var neppe på grunn av at Ben Arfa ble vraket for Gouffran da de spiller på hver sin side. Da er det heller Sissoko du må dra frem. Men nå har ikke Gouffran vert noe bedre enn Ben Arfa siden nyttår, og han spiller kamp ut og kamp inn. Det er vel litt merkelig.

Det heter trynefaktor, og det begynner å bli en del av de under Pardew. Verken Ben Arfa, Mbiwa eller til og med Marveaux har vert noe spesielt dårligere enn det "de faste" leverer. Er egentlig kun det jeg reagerer på. De får ikke samme sjansen som andre av en eller annen grunn.
For å lage en litt søk sammenligning, tenk deg om Ben Arfa og Mbiwa hadde vert med i kampen mot Southampton for en drøy uken siden. Hadde de vert i startoppstillingen mot Hull? Aldri i verden, men Williamson og Gouffran spiller selv om de fikk slakt hos tv ekspertene.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1798 på: 24. Sep. 2014, 07:55 »


Dette er nok de tre mest underholdende, mest teknisk begava spillerne jeg har sett i min tid som Newcastle-supporter. Ben Arfa antakeligvis i særklasse. Sammen med Peter Beardsley. Beardsley og Ginola var helt i starten - så der går det på vage minner og Youtube. Robert og Ben Arfa kjenner jeg godt til - husker begge. Dette er særdeles spennende statistikker. Tatt i betratkning den elendige, mangelfulle tilliten Ben Arfa har hatt under Pardew er det imponerende nok.

Et annet viktig moment er dette: Robert sin bane ble kjipe, defensive Souness som ikke hadde sansen for slike spillertyper. Ginola sin bane ble kjipe, defensive Dalglish som ikke hadde sansen for slike spillertyper.
Og Ben Arfas bane ble jævla Alan Pardew. Imens sitter vi igjen med Obertan, Gouffran, Sammy Ameobi og fuck all. Takk for det!

Korleis er for eksempel "points won" rekna ut? Er det fulle kampar han har spelt der laget har teke 3 poeng? Er det kunn snakk om PL? Eg berre lurer ;)

For min del vert det feil å ta med Ben Arfa når ein snakkar om Beardsley, Robert og Ginola. Men no er eg ikkje ein HBA-fanboy slik som ein del her inne. Og sjølv om eg seier at eg ikkje er ein fanboy av Ben Arfa so treng dykk ikkje reagera slik som Beliebers gjer når noko kritiserar deiras ikon :) Slik eg ser det fekk ikkje Ben Arfa nok sjansar til å visa kva han kan få til, over tid, med tillit og dei rette rammene rundt seg. Ein kan sei dette om fleire spelarar under Pardew. Samtidig trur eg at Ben Arfa er ein ekstremt krevjande type å forholde seg til.
Eg skulle gjerne sett Ben Arfa få ein heil sesong under ein god manager med ein offansiv filosofi, slik vart det ikkje. Om det hadde vorte noko suksess får me aldri vita.
« Siste redigering: 24. Sep. 2014, 09:03 av lgrinde »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1799 på: 24. Sep. 2014, 09:13 »
Ingen har som er fanboys. Vi bare har en preferanse for spillere som Pardew bevisst gjennom sin managerkarriere IKKE har. Slike spillere som har et ego, som er individualister, og som må behandles annerledes enn "normale" typer. Sir Bobby visst hvordan slike skulle behandles, King Kev likeså. Jeg vil alltid se på Ben Arfa som en av de absolutt mest underholdende, begavede spillerne jeg noensinne har sett i vår drakt. Slik jeg ser det er Ben Arfa ganske likt tilfelle som Ginola og Robert i så måte. Husker spesielt godt hvordan Souness sin behandling av Robert var ganske lik Pardew sin behandling av Ben Arfa. Første Souness gjorde i sin debutkamp mot Soton var å benke Robert til fordel for Jenas som ving pga Roberts manglende defensive bidrag husker jeg. Robert visnet totalt hen under Souness...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida