20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1650 på: 23. Mai 2014, 11:05 »
Sitat
En moderne ving er avhengig av å jobbe bakover for at laget skal vinne

Er det derfor Newcastle var på sitt aller beste under Pardew i den perioden da Ben Arfa hadde en veldig fri rolle i laget, og ikke jobbet mye defensivt? Det halvåret var den beste perioden Newcastle har hatt på år og dag underholdningsmessig, og de spilte også bra og utspilte mange lag, og det er ikke uten grunn. Man tenger ikke 10 spillere som jobber steinhardt defensivt. Det er bare tull og tøys. Skal man ha spillere som Ben Arfa, Kagawa, Cabella osv. må man gi de en viss frihet. Er man ikke villig til det, kan man bare glemme disse typene.

Ben Arfa jobbet ikke så lite hjemover som du skal ha det til. Jeg husker han var ofte nede på høyrebacken og vant balen. Hurtig nok til å ta igjen nesten hvem som helst, og tacklet brukbart bra... Og hypotetisk sett "om Arfa aldri jobbet hjem i vår beste periode", vil det da si at vi hadde gjort det dårligere om han hadde hjulpet til hjemover? Nei, kanskje enda bedre... Men nå mener jeg det er en løgn som har spredd seg at Arfa aldri jobber hjemover, for dem som liker å forklare hvorfor han ikke får spille... Newcastle var veldig flinke å holde på ballen til tider, så Arfa fikk mye offensiv frihet... Jeg har ikke sittet her og skrevet at Arfa skal ligge igjen i forsvar mens resten av laget skal angripe..... Ja, da kan vi glemme Ribery og Robben da. Så kan vi glemme Bayerns CL gull... For disse må jo ha frihet og ikke jobbe hjemover..... Det gjør jo ikke noe om backen på det andre laget dobler på kanten mot en back....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1651 på: 23. Mai 2014, 11:07 »
En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale om ikke annet er blitt bestemt i lov eller forutgående avtale mellom samme parter. Så hvis ryktet om at Ben Arfa og klubben inngikk en avtale om at han skulle bli solgt så fort de fikk inn et bud på X antall millioner, så har de og overholde den avtalen. Om det ikke ble gjort av klubben, så er det greit at en spiller streiker spør du meg. At de har en avtale fra før betyr ingenting så fort de har inngått en ny avtale og begge parter har blitt enig. Det er rimelig enkelt, rimelig greit og jævlig streit.

Så hvis dette ryktet stemmer, så er det klubben som først brøt sin avtale, eller mener du det er greit at klubber bryter sine løfter og avtaler, men ikke spillere? Klubber har lov til å være uprofesjonelle og oppføre seg om drittsekker, men ikke spillere?




Så for å si det på en måte de fleste burde forstå. Ut i fra infoen vi har per i dag streiket:

Cabaye fordi en bedre klubb la inn bud på han, og fordi han fant ut at han ville dit uten og ha fått noe løfte fra klubben.

Ben Arfa fordi han og klubben hadde inngått en avtale, en avtale som klubben seinere valgte å gi faen i.

Ærlig talt, du greier vel å se den gigantiske forskjellen i disse to situasjonene? Alt er ikke så jævlig svart og hvitt som du ser ut til å tro.
« Siste redigering: 23. Mai 2014, 11:15 av boris. »
Nei.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1652 på: 23. Mai 2014, 11:13 »
Ville bare tilføye at alle spillerne Arsenal mista var ikke helt sammenlignbart... Velger klubben å ikke selge deg må du finne deg i å spille, sitte på benken,, eller hva du blir... Du får betalt, og har signert på at du skal være der uansett om du får spille, eller vil til en større klubb. Er du så usikker på om du vil bli der ut kontraktstiden er det din egen feil at du tegner en 5års kontrakt...Som regel lar de spillerne gå til slutt pga motivasjonen går litt ut av dem. Men når de begynner å streike går det for langt... Synes det var bra av City å nekte å selge Tevez, og vise at så lenge du har en kontrakt, kan du ikke bare stikke og spille golf noen måneder til du får gå til en ny klubb...Arfa ville til PL... Hadde Arfa vært ettertraktet av en stor klubb tviler jeg ikke på at noe lignende hadde skjedd mot Newcastle,,,

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1653 på: 23. Mai 2014, 11:29 »
En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale om ikke annet er blitt bestemt i lov eller forutgående avtale mellom samme parter. Så hvis ryktet om at Ben Arfa og klubben inngikk en avtale om at han skulle bli solgt så fort de fikk inn et bud på X antall millioner, så har de og overholde den avtalen. Om det ikke ble gjort av klubben, så er det greit at en spiller streiker spør du meg. At de har en avtale fra før betyr ingenting så fort de har inngått en ny avtale og begge parter har blitt enig. Det er rimelig enkelt, rimelig greit og jævlig streit.

Så hvis dette ryktet stemmer, så er det klubben som først brøt sin avtale, eller mener du det er greit at klubber bryter sine løfter og avtaler, men ikke spillere? Klubber har lov til å være uprofesjonelle og oppføre seg om drittsekker, men ikke spillere?

Muntlig teller like mye som skriftlig? Det tror jeg nok ikke stemmer... Klubben har i det tilfelle ikke signert noe, og med mindre Arfa har et lydopptak har klubben rettighetene på sin side... Vet ikke om et lydopptak/video ville hjulpet en gang...Hvorvidt dette er ord mot ord eller bekreftet fra Marseille har jeg ikke så stor oversikt over.. Men uansett:

Om Marseille lovte noe muntlig, og ikke holdt det de lovte, sitter jeg ikke her og sier at det er superbra oppførsel av Marseille... Jeg snakker her om Ben Arfa... Det han gjorde var heller ikke perfekt oppførsel, og spessielt med tanke på at avtalen var muntlig som du sier, tviler jeg på at han hadde lov til å aggere slik... Det blir som å si at det er greit å slå noen hvis de slår deg først.(litt dårlig eksempel, siden det kan være selvforsvar etc.) Fullt mulig at Marseille gjorde noe galt, men jeg tviler sterkt på at Ben Arfa gjorde alt rett selv... Og jeg tviler på at denne muntlige avtalen gjelder like mye som en skriftlig, slik at Arfa faktisk hadde lov til å gjøre det han gjorde... Han hadde nok fått en haug med bøter vil jeg tro om de nektet å selge han, men ble solgt til slutt da Marseille så det som mest lønnsomt...

Du sier de hadde lovet å selge han for x antall penger... Nå bestemmer vel klubben om de vil selge han eller ikke, og for hvor mye, med mindre Arfa hadde hatt en klausul i kontrakten... Ville vært rart om de ga han et muntlig løfte, med en "klausul" når dette ikke lå i kontrakten. Det har de jo kun alt å tape på. Det er noe som ikke stemmer........

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1654 på: 23. Mai 2014, 11:40 »
En muntlig avtale er i prinsippet like bindende mellom partene som en skriftlig. Problemet er selvfølgelig at ting ikke kan bevises, og at det fort blir ord mot ord, men allikevel er en muntlig avtale i prinsippet like bindende som en skriftlig. I hvertfall her i Norge, og jeg regner med at det gjelder for flere land.

Og det er ingen som har sagt at Ben Arfa har oppført seg perfekt. Og om du faktisk hadde tatt deg tid til å lese den posten du dro opp igjen oppi her, hadde du sett at jeg startet den med "streiking er generelt en negativ ting". Men man kan som sagt ikke dra alt under en kam. Ingen situasjoner er like, og streik X er ikke nødvendigvis like idiotisk som streik Y, da situasjonene er helt forskjellige osv.

Men jeg orker ikke å diskutere det her. Sjansen for at vi blir enige om noe som helst er lik null uansett.
Nei.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1655 på: 23. Mai 2014, 11:51 »
"Streiking er generelt en negativ ting" tolker jeg som at du mener dette er et unntak... Jeg leste hva du skrev... Og tolker det som at du mener i dette tilfellet var det greit å streike.. Klart det er greit å streike i enkelte situasjoner...

Det med muntlig og skriftlig er det sikkert noen andre som vet med sikkerhet. Men syns det høres veldig rart ut om en muntlig avtale teller like mye. Underskrift er jo først og fremst det som teller om jeg ikke er på bærtur,,, men jeg skal ikke gå nærmere inn på det,,, noen andre får si om jeg tar rett eller feil...

Ser du ikke svarer på siste innlegget mitt angående deffensive jobbingen hans..

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1656 på: 23. Mai 2014, 17:17 »
Muntlig avtale er like bindende som skriftlig, og like gyldig. Det at den er vanskeligere å bevise gir ikke Ben Arfa i dette tilfellet mindre grunn til å hevde avtalebrudd. Det har med hvor enkelt/vanskelig å bevise, ingenting annet. Punktum.

Forøvrig 100% enig med boris.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1657 på: 24. Mai 2014, 01:51 »
Synes det blir rart å si at moderne vinger ikke skal jobbe hjemover når det er nettopp dette de beste klubbene har blitt bedre på... Bayern ble et helt annnet lag... Og Arfa har fysikken til å jobbe hjem,,, og offensive kvaliteter til å skape ting lengre ned på banen. Har sett han vært nede på høyrebacker og løpt opp folk, og hatt noen fine tacklinger, så han er med å jobbe hjemover.. Og at vi var på vårt beste da han hadde "en fri rolle"... Hva om han hadde jobbet hjemover i tillegg... Ville vært rart om vi ble dårligere av det...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1658 på: 24. Mai 2014, 12:10 »
Synes det blir rart å si at moderne vinger ikke skal jobbe hjemover når det er nettopp dette de beste klubbene har blitt bedre på... Bayern ble et helt annnet lag... Og Arfa har fysikken til å jobbe hjem,,, og offensive kvaliteter til å skape ting lengre ned på banen. Har sett han vært nede på høyrebacker og løpt opp folk, og hatt noen fine tacklinger, så han er med å jobbe hjemover.. Og at vi var på vårt beste da han hadde "en fri rolle"... Hva om han hadde jobbet hjemover i tillegg... Ville vært rart om vi ble dårligere av det...

Selvfølgelig er det uheldig om vingen må helt nedi forsvar, og dermed må løpe lengden av et helt verdenshav når ballen blir spilt fremover på banen igjen. Med den logikken ville vi blitt bedre av at Remy jobbet masse tilbake når han spiller alene på topp. Ville jo vært rart om vi ble dårligere av det eller?

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1659 på: 26. Mai 2014, 06:55 »
Synes det blir rart å si at moderne vinger ikke skal jobbe hjemover når det er nettopp dette de beste klubbene har blitt bedre på... Bayern ble et helt annnet lag... Og Arfa har fysikken til å jobbe hjem,,, og offensive kvaliteter til å skape ting lengre ned på banen. Har sett han vært nede på høyrebacker og løpt opp folk, og hatt noen fine tacklinger, så han er med å jobbe hjemover.. Og at vi var på vårt beste da han hadde "en fri rolle"... Hva om han hadde jobbet hjemover i tillegg... Ville vært rart om vi ble dårligere av det...

Selvfølgelig er det uheldig om vingen må helt nedi forsvar, og dermed må løpe lengden av et helt verdenshav når ballen blir spilt fremover på banen igjen. Med den logikken ville vi blitt bedre av at Remy jobbet masse tilbake når han spiller alene på topp. Ville jo vært rart om vi ble dårligere av det eller?

Selvfølgelig faktisk... Hva med Atletico Madrid... Til å med spissene presser knallhardt.. Skal du påstå at "det er uheldig" sånn som de spiller?...De løper gjenomsnittlig vesentlig mer enn motstanderen, og alle tar ansvar for å vinne ballen... Eller Chelsea.. Er det bare Mourinho som er dum som vil at alle de 3 offensive midtbanespillerne skal jobbe hjemover? Om Remy presset forsvaret på motstanderens lag, og stresset dem til å gjøre feil, så ville dette gjort det vanskeligere å spille mot oss,,, Ser ut som du prøver å latterligjøre min påstand med Remy, når faktisk dette blir gjort av den spanske seriemesteren....Men du mener vel at strategien dems er helt på bærtur?,,,,

Du kaller det uheldig at Arfa skal jobbe hjemover, fordi da er det så langt fram igjen.... Du ser ikke fordelen ved det,,? At vi har 2 stykker som forsvarer kanten vår, hvor ofte både en back og ving dobler på kanten mot oss,, og kanskje til å med samtidig som vår egen back har vært i angrep og ikke rukket kommet tilbake...



Dette var en av hovedårsakene til Bayerns voldsomme løft og CL gull ifjor, Atletico Madrids seriegull, og sekunder unna CL gull... Og i tillegg til at verdens kanskje dyktigste trener Mourinho vil at alle skal jobbe hjemover....Ble jo rasende på Hazard fordi han ikke jobet hardt nok mot PSG...  Her refererer jeg til lag og trenere med resultater. Mener du virkelig at disse trenerne bare er på bærtur?,,,

Og om man vinner ballen i forsvar med mange offensive spillere nede og hjelper, kan man fint spille seg opp på banen, lage seg et etablert angrep eller kontre.... Det er snakk om at Ben Arfa skal dekke rom for eksempel.. Ikke nødvendigvis stå ved siden av Debuchy hver gang motstanderen har ballen... Dessuten er Arfa en meget farlig kontringspiller hvis vi vinner ballen  når han får rom om motstanderen mister ballen i etablert angrep....

Da er det vel også galt å angripe med backene,,, da er det jo "et verdenshav" å løpe tilbake i forsvar igjen.....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1660 på: 10. Juni 2014, 20:42 »
https://www.facebook.com/photo.php?v=1442844169304203&set=vb.558991560820785&type=2&theater

Hvordan kan det være forsvarlig å la en slik mann forlate klubben?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1661 på: 11. Juni 2014, 00:44 »
Toon till I die.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1662 på: 04. Juli 2014, 11:19 »
Ben Arfa er i mine øyne en spiller som ikke får ut potensiale sitt som fotballspiller. Det synes jeg det er flere årsaker til og alt er i mine øyne hans egen feil, ikke Pardew, Deschamps eller noen andre som har hatt han som spiller. Dette er noe jeg har nevnt tidligere og som mange her inne er uenig med meg i.
Jeg tviler ikke det grann på at Ben Arfa er helt utrolig god på små flater/baner der det er færre spillere å forholde seg til. Han kunne sikkert også vært en strålende spiller i futsal med sin ballbehandling, teknikk og skuddfot. Det er ganske mange av disse spillerne, egentlig, de som er i en klasse for seg selv på små flater/baner men som sliter med å tilpasse seg det taktiske og når de skal bruke ferdighetene sine på store baner 11 vs 11. Da kreves fotballforståelse og taktiske ferdigheter som spiller på et annet nivå.

For å ta frem et gammel sitat av Deschamps som omhandler Ben Arfa:
“I could help, I can help, but it is he who holds the key,” Deschamps explained to L’Equipe.

“I know that at any moment he can eliminate four opponents and make a decisive action, but football is not just about that. There are also requirements with and without the ball, regularity and repetition. He has talent but he expresses it sparingly.”

Sporting director Jose Anigo stated, “The coach has our full support. Hatem slides again. That does not mean anything any more.”

Ben Arfa has cut a controversial figure at the Provence club in recent weeks, missing a training session in October, much to the chagrin of the outfit’s hierarchy.


Nå 4 år senere har han ikke gjort stort ut av seg i NUFC heller. Ja han kan fremdeles drible 3-4 stykker i slengen, men som oftest blir det med driblingene. Det blir sjeldent noe ut av det i form av sjanser og mål. Jeg hadde ett håp om at Ben Arfa skulle glimte til når Cabaye forsvant, men de sjansene han da fikk var av det verste han har prestert.


Vil også ta med sitat fra Benzema om noe han sa bare dager før VM i Brasil startet og som omhandler Ben Arfa.

“If Hatem had followed the path that was promised to him, today he would play in Barcelona with Messi.

“Technically, he is identical. Hereafter, he has other problems.

“He needs to work in his head not to drop off.”

Hele artikkelen:
http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/newcastle-hatem-ben-arfa-should-be-at-barcelona-says-french-ace-1-6673950


Og til slutt, de som hele tiden "maser" om at Ben Arfa må brukes der han er best og slippe mye av det defensive arbeidet. Vil til sammenligning ta frem noe statistikk fra VM som handler om hvem som har løpt mest/lengst.
Av de lagene om er klare for kvartfinale er Arjen Robben den spilleren som har løpt nest lengst av samtlige. Kun slått av Fellaini.
Når det gjelder løpt lengst i forhold til antall spilte minutter topper fremdeles Fellaini. Bak han er det Ramires, Kevin de Bruyne, Divock Origi, Antoine Griezmann, Kevin Mirallas, Georginio Wijnaldum og Yeltsin Tejeda.
Bortsett fra Fellaini spiller alle de andre i en posisjon Ben Arfa også passer best til. De viser hva som kreves av moderne vinger i dagens fotball.

Jeg tror at Ben Arfa har samme muligheter som Robben. Har har nesten alt, men mangler viljen til lære og viljen til å bli best mulig som trigger de aller beste spillerne. De som står igjen på treningsfeltet time etter time og som trenerne og managerne må "jage" hjem. De som lytter til managerne, trenerne og de som tilbringer hundrevis av timer foran TV og PC med analyseverktøy fra kampene.

Jeg leser her ofte og til tider er det liksom Pardew vs Ben Arfa og at sistnevnte blir Pardewed eller hva dere nå kaller det. Jeg for min del synes ikke Ben Arfa fortjener denne "heltestatusen" han får fra enkelte supportere.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1663 på: 04. Juli 2014, 12:37 »
Alle skal få ha sin mening.
Jeg er totalt uenig!

Jeg mener Ben Arfa har fått ut ett potensial som er mer enn bra nok/for bra for Newcastle, spørsmålet er om han nå klarer å få det fram igjen om han skulle få en ny mulighet. Alt dette snakket om at han aldri presterer over tid, er jeg også uenig i. Han glimtet til med en gang han kom til Newcastle og overbeviste så og si alle med en gang, desverre ble han satt på sidelinjen en stund etter å ha blitt overfalt av De Jong. Etter å ha vært ute i lang tid, skimtet han til og var stabilt god med en gang etter skaden, helt fram til etter 5 plass sesongen. Jeg syns også Pardew var veldig flink med Ben Arfa fram til sesongen etterpå.

Etter 5 plass sesongen, har Ben Arfa egentlig aldri fått sjangsen igjen. Han har kommet inn som inbytter mange ganger, og i starten syns jeg han forandret kampene våre totalt med en gang han kom inn. På de 15-20 minuttene på slutten av hver kamp klarte han så og si alltid å skape minst 2-3 store målsjangser. Til tross for dette fikk han svært skjelden starte kampen etterpå, og om han fikk starte kampen etter så fikk han bare den ene kampen til å overbevise. Dette til tross for at Jonas var i sitt livs dårligeste form og spillte ræva kamp etter kamp mens klippekortet var godt plassert i baklommen. Etter hvert så begynnte, forståelig nok, kvaliteten å forsvinne mer og mer. Den Ben Arfa som kom inn på slutten av kampene i forrige sesong, var en helt annen Ben Arfa en den vi såg i starten av karrieren hans i Newcastle.
« Siste redigering: 04. Juli 2014, 12:40 av PeterH »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1664 på: 04. Juli 2014, 13:48 »
Heilt einig, Frode. Jeggu på tide nokon giddar skrive eit bra innlegg om akkurat dette. Og det vil ikkje automatisk sei at me samanliknar Pardew med Sir Bobby Robson...