20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1620 på: 28. April 2014, 00:24 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/ben-arfa-lawyer-threatens-fight-spreading-false-information/

Jeg er totalt uenig i det som blir nevnt lengre bak her om at det er Ben Arfa sin personlighet som er vanskelig. Selvsagt kan ingen av oss si noe sikkert angående dette, men for meg har alltid Ben Arfa virket som en veldig ærlig person, som det ofte kan bli litt rot rundt ettersom han ikke aksepeterer å bli behandlet som dritt.

Syns denne artikkelen over her beskriver godt hvor mye det ser ut til at Ben Arfa faktisk bryr seg om klubben. At han går så langt for å bevise at han egentlig ikke vil forlate klubben om det ikke var for at vi hadde en manager med en mental alder på 12 år. Jeg tror Ben Arfa er enormt glad i fansen og hadde vi hatt en skikkelig manager så tror jeg han hadde blitt. Ben Arfa virker mer som en spiller som bare vil spille og vise seg fram enn en gullgraver, til tross for at han kanskje aldri vil vinne noen trofeer på det.

Ikke at man skal basere noe på ett youtube-klipp, men syns dette klippet: ihvertfall gir en pekepinn på at Ben Arfa virker som en down-to-earth person, som kanskje er litt mer voksen enn mange av de engelske drittungene som spiller i Premier League.

Det er ihvertfall liten tvil for meg, om hvem som ser mest ut som en gentleman av Ben Arfa og Pardew. Pardew har alltid virket som en arrogant liten dritt, som ikke tåler at noen er uenige med han.

Hver dag når jeg sjekker nyheter på internet, har jeg ett ørlite håp om at Pardew skal ha fått sparken, men ettersom dette ikke ser ut til å skje, håper jeg Ben Arfa går til en annen klubb og får ut potensialet sitt.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1621 på: 28. April 2014, 07:48 »
Jose Mourinho hadde fått HBA til å sjå ut som David Batty.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1622 på: 29. April 2014, 10:17 »
No probz!


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1623 på: 29. April 2014, 11:08 »
PeterH:  :gp:

lgrinde: Jose Mourinho hadde fått HBA til å se ut som Eden Hazard. Alan Pardew hadde fått Eden Hazard til å se ut som Obertan. Samtidig hadde Mourinho fått HBA til å jobbe som David Batty. Mourinho er en manager som oser respekt, og som har klare resultater å vise til. Han er en drittsekk, men en god manager. Alan Pardew er en drittsekk som ikke oser annet enn middelmådighet.

Ben Arfa kan fremstå som litt vanskelig. Det er fordi han har ganske klare meninger og fordi han er en spiller som bryr seg. Ben Arfa er ikke verdens mest profesjonelle idrettsutøver. Han er neppe den "24-timersutøveren" som man liker å snakke om i toppidretten. Han er en gladgutt som elsker å spille fotball, men som neppe tar det så fryktelig seriøst. Jeg tror ikke Hatem ser på seg selv som en toppidrettsutøver, han ser på seg selv som fotballspiller. Og det er bra nok for meg.

Det kan være han har lagt på seg litt, men hvis det er et problem må klubben sørge for å sette han på slankekur, og gi han en strengere diett som følges opp nøye. Jeg har null tro på at problemet er fitnessen hans, problemet er at Alan Pardew ikke liker han. Og sansynligvis føler seg truet av han.

Hatem er ikke noen Ronaldo. Eller Messi. Men han er en spiller som gir oss håp, som lar oss drømme, og som spiller fotball slik vi er vokst opp med at fotball skal spilles. For publikum, av artister. Bare spør Kevin Keegan. David Ginola var like ræva defensivt som Hatem. Om mulig enda dårligere. Men han spilte hver kamp, fordi han var så vanvittig god offensivt.

Det er fullt mulig å spille offfensiv fotball i 2014 også. Bare spør Nils Arne Eggen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1624 på: 29. April 2014, 11:20 »
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1625 på: 29. April 2014, 11:36 »


lgrinde: Jose Mourinho hadde fått HBA til å se ut som Eden Hazard. Alan Pardew hadde fått Eden Hazard til å se ut som Obertan. Samtidig hadde Mourinho fått HBA til å jobbe som David Batty. Mourinho er en manager som oser respekt, og som har klare resultater å vise til. Han er en drittsekk, men en god manager. Alan Pardew er en drittsekk som ikke oser annet enn middelmådighet.


Det var jo det eg meinte då! Doh :P (Heilt ueinig i at han hadde fått han til å sjå ut som Eden Hazard. Opp på det stabile skyhøge nivået trur eg aldri Hatem kjem.)
Ellers heilt einig i resten.
« Siste redigering: 29. April 2014, 11:39 av lgrinde »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1626 på: 29. April 2014, 16:23 »
Føler det virker ganske klart at Pardew ikke verdsetter disse spillertypene, og gjerne også har problemer generelt med utenlandske individualister. Hans preferanser i West Ham kan ikke gjentas nok. Tror heller ikke vi skal fraskrive Ben Arfa ansvar her, men tror allikevel en mer offensiv trener ville sett mye større nytteverdi i en spiller som Ben Arfa. Tenker da eksempelvis på Rodgers som for et par år siden var veldig hypp på Ben Arfa. Så tror Pardews totale mangel på mistillit til Ben Arfa også har spilt inn på hans enorme fall i fysikk og gleden av å spille fotball. Dessverre. For meg ser ikke Ben Arfa ut som om han er motivert til å spille på laget til Pardew, og han er ikke den eneste heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1627 på: 30. April 2014, 05:40 »
Når det gjelder at det kun er plass til toveisspillere i dagens fotball? Jeg sliter sterkt med å se hvor gode toveisspillere Oscar, Hazard, Silva og Coutinho er, bare for å nevne noen. Forskjellen ligger i rollene de får. Pardew prøver å tvinge Ben Arfa inn i en defensiv rolle han absolutt ikke mestrer, da er det ikke rart at resultatet blir dårlig. Den ene gangen Ben Arfa har fått en noenlunde offensiv rolle og tillit over tid, dominerte han PL i en halv sesong.


Vel. Mourinho solgte vel Mata fordi han ikke var god nok hjemover, og alle de beste klubbene er avhengig av at vingene jobber hjemover, spessielt siden man vil at backene skal jobbe oppover....

At Ben Arfa ikke jobber hjemover kan diskuteres... Jeg har sett han være nede i forsvar og takle for og si det sånn, så det er bare en mye... At han har vært litt ego kan være noe man kan bruke mot han,, spessielt i det siste som han ikke har fått tilitt og kun kommet inn på slutten,,, Men det tror jeg har litt med at han stresser med å vise at han er god nok for en plass på laget,,, At han dribler 3-4 spillere er egentlig idiotisk, men han kommer ut av det med ballen i behold, sånn sett skader det ikke at han dribler mye,,, bortsett fra når han ikke spiller ballen i åpenbare pasningsmuligheter,,, synes han kommer til mange bra innlegg både fra begge kanter og fra midten,,, og en spiller som kan trenge 2 spillere og oppover er gull verdt, i og med det skaper rom for de andre,,,

det skal sies at han har vært magisk stort sett alltid, men i det siste når han ikke har fått tilitt har mistet ballen og gjort noen dårlige ting som ikke er likt arfa,,, men tror dette kommer av selvtilitt og spesielt dårlig kampform etter så liten tilitt,, det påvirker også spillet hans negativt at han må stresse for å vise hvor viktig og god han er,,,

kan godt være at pardew har rett,,, selv om jeg ikke tror det,,, at arfa bremser opp spillet og gir fra seg ballen litt treigere enn han burde enkelte ganger,,, men jeg syns ikke det virker slik,, og hvertfall med det laget vi stiller nå er han den eneste som skaper noe offensivt,  den eneste som treffer med gode pasninger,,, han er defintivit bedre enn de fleste som får spille,,, problemet er om pardew har rett og han faktisk er en byrde om spillere som goufran jobber bedre,, spiller ballen når han skal,,, er bedre taktisk,,,  jeg tror det er det pardew tenker,,, han hadde jo gode seiersrekker lenge uten arfra,,,  men da fikk arfa aldri sjansen,, og kan godt være vi hadde hatt enda lengre seiersrekker med han,,, han har kun fått sjansen i de verste periodene med mest skader, og derfor har ikke han vært en del av et winning team så ofte som de andre,,, er også en mulighet at det er pardew som ikke klarer å få det beste ut av arfa,,, at han ikke klarer få intstruksene til å bli lyttet til,,,

men til syvende å sist vil jeg tro pardew tar feil eller det er noe personlig mellom dem som ikke er først og fremst arfra sin feil,,,

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1628 på: 01. Mai 2014, 11:29 »
‘Of course it hurts me because I’m competitive. I want to play and I want to help my team. Of course I want to play every game. That is not my decision. I train hard. I try to start but if I’m not starting, or on the bench, I have to respect the decision. I feel sad and frustrated, but not angry. I want to help my team and I can’t. It hurts a lot. I want to take the ball and give the maximum for the team. When I see we are losing games 3-0, 4-0, it is very hard for me. If I am involved on Saturday, I could make a difference. I would like to try. On the pitch I can offer my flair and my creativity. I try every time to do something. I think I can give a lot for the club. I don’t know why I’m not playing. You have to ask the manager. After the defeat against Manchester United, we had a strong exchange of words, but that is it. He doesn’t want me to play. I respect it. If he wants, I will play. I’m here for the club. I enjoy training. I just want to play. I’m fit. If the manager says to me he doesn’t believe in me for next season, I want to stay, but if the chairman wants to sell me I have to go. I want to stay here even if the manager doesn’t believe in me because I will show him I can play here. I think Pardew believes in me, but he doesn’t show it. I don’t know why. He needs to give me more confidence because I think he believes in me. If the manager doesn’t play me, I respect that, but every player needs confidence. It hurts. My dream is to be in the top four next season with  Newcastle, to get into the Champions League or to win  a cup.' - Ben Arfa


 :'(
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1629 på: 01. Mai 2014, 11:40 »
Ut med Pardew og det kan bety ein ny start for Hatem i klubben. Er lov å drøyma...

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1630 på: 01. Mai 2014, 11:43 »
‘Of course it hurts me because I’m competitive. I want to play and I want to help my team. Of course I want to play every game. That is not my decision. I train hard. I try to start but if I’m not starting, or on the bench, I have to respect the decision. I feel sad and frustrated, but not angry. I want to help my team and I can’t. It hurts a lot. I want to take the ball and give the maximum for the team. When I see we are losing games 3-0, 4-0, it is very hard for me. If I am involved on Saturday, I could make a difference. I would like to try. On the pitch I can offer my flair and my creativity. I try every time to do something. I think I can give a lot for the club. I don’t know why I’m not playing. You have to ask the manager. After the defeat against Manchester United, we had a strong exchange of words, but that is it. He doesn’t want me to play. I respect it. If he wants, I will play. I’m here for the club. I enjoy training. I just want to play. I’m fit. If the manager says to me he doesn’t believe in me for next season, I want to stay, but if the chairman wants to sell me I have to go. I want to stay here even if the manager doesn’t believe in me because I will show him I can play here. I think Pardew believes in me, but he doesn’t show it. I don’t know why. He needs to give me more confidence because I think he believes in me. If the manager doesn’t play me, I respect that, but every player needs confidence. It hurts. My dream is to be in the top four next season with  Newcastle, to get into the Champions League or to win  a cup.' - Ben Arfa


 :'(


Jævla Pardew
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1631 på: 01. Mai 2014, 12:54 »
Hehe. Ser at klubben er forbanna for at han har prata med pressen uten deres tillatelse.  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1632 på: 01. Mai 2014, 13:09 »
Det beviser jo bare at Ben Arfa mente det han sa, og at det ikke bare var noe bullshit klubben har fortalt han å gå ut med. Og forresten, dersom Willo hadde skrytt av sjansene han fikk ville ikke klubben brydd seg om det var med tillatelse fra klubben eller ei.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1633 på: 01. Mai 2014, 16:28 »
Jeg elsker denne mannen. Virker alltid ærlig ned til hjerterota. En mann med så mye talent, alikevel så langt nede på jorda. Imotsetning til Cabaye og Ba, så virker han å verdsette verdien av å ha så fantastiske supportere som Newcastle foran penger og trofeer.

Jeg synes det er totalt bullshit at Ben Arfa aldri har hatt ett stabilt toppnivå. Det er ikke før siste sesongen Ben Arfa ikke har prestert. Hele vårsesongen av 5plass sesongen, var Ben Arfa magisk. Til tross for at vi stort sett var totalt rævva hele fjordårsesongen, så kunne man finne video på youtube som viste alle Ben Arfa sine toucher etter nesten hver kamp han spillte. Så godt som 0 balltap hver eneste kamp(noe han merkelig nok er blitt kjent for å ha mye av) og minst 3-4 totalt magiske øyeblikk hver kamp.
Han var fantastisk for oss både før og etter De Jong sitt mordforsøk. I fjor hadde vi muligens rykket ned om det ikke var for Ben Arfa sin så godt som en-manns-seier mot blant annet Tottenham og Aston Villa.

Denne filmen her viser Ben Arfa fra noen av de få kampene han fikk spille i 2013, hvor mange kamper er dette tatt fra? 7? 8stk? Ganske mye magi på så få kamper: Tenk hadde Ben Arfa sine passningen inn i boksen blitt møtt av en spiss som f.eks Shearer, da kunne man tallt ganske mange assist i denne filmen.

Film men litt flere godbiter fra tiden hans i Newcastle:
Vi har desvere heller få andre spillere som kan få 5-6 Chelsea eller Arsenal spillere til å se ut som Norske 4-divisjonsspillere.
« Siste redigering: 01. Mai 2014, 16:51 av PeterH »

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1634 på: 02. Mai 2014, 16:43 »
Litt teit å dra frem youtubevideoer, når de kun trekker frem det beste fra en spiller...

Jeg er en stor fan av Ben Arfa og ber om at han får spille fra start hver kamp... Jeg skal ikke si at jeg er verdens beste fotballtrener, men om det er slik at laget blir bedre kollektivt uten han kan godt stemme.. Det er ingen tvil om at han er mer enn god nok når man ser på individuelle ferdigheter.. Men om det er slik at de taktiske kunnskapene, evnene til å gi fra seg ballen tidlig nok, eller i det hele tatt gi den fra seg,, at han ikke skulle jobbe nok hjemover(noe som er nødvendig for dagens moderne vinger), da kan dette faktisk gjøre laget svakere med en så god individuelt spiller som Ben Arfra... Når man sier at Ben Arfa er så god person(husker ikke ordrett hva som ble sagt), er jo dette fullstendig på jordet... Hvordan var det vi fikk Ben Arfa? Jo,, han streiket seg vekk fra Marseille... Dette kan like godt skje mot oss, og beviser bare at han ikke er den mest profesjonelle spilleren....