20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329896 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1560 på: 26. Jan. 2014, 20:33 »
Det siste du nevnte der er noe jeg stiller meg 100% bak gardek. HBA har hatt lite mulighet til å spille med de nevnte spillerene.

Personlig skulle jeg veldig gjerne sett mye mer rullering, og gjerne at vi kjører Marveaux, Cabaye og HBA bak Remy på topp. På papiret er det hvertfall 3 veldig kreative spillere som skal servere en skikkelig goalgetter. Om det fungerer vil vi jo ikke finne ut av om det ikke forsøkes, og aller helst i langt fler enn en kamp/en omgang =)

Vil for øvrig påstå at vi ligger såpass an at vi fint kan tenke å rullere/eksperimentere litt mer. Om ikke akkurat med en gang, så kanskje om 1 måneds tid. Vi ligger i en slik posisjon at nedrykk ikke er aktuelt, ei heller CL, har vanskelig for å se hva vi har og tape på det (om vi vil satse på EL er vel en annen diskusjon).

Bottom line: jeg vil se HBA mye mer på banen, aller helst fra start! =)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1561 på: 26. Jan. 2014, 21:46 »
Vil ha HBa og Cisse inn fast eg og, om de hadde prestert på samme måte som den fantastiske våren. Faktum er desverre det at ingen av de har prestert når de har fått sjansen, selv om det er vanskelig for folk å innse. HBA har absolutt hatt sine moments, men det er ikke tett mellom de, og han har ikke vert effektiv nok. Gjør som Anita å bevis på treningsfeltet at de er verdt å starte! Kan ikke klandre Pardew for å velge Sissoko, Gouff, Cabaye og Remy forran HBA og Cisse, så enkelt er det. Er noen helt uenig i dette når man vet at bare 11 mann kan starte?

Få inn Cabella nå, og lån De Jong. Når West Ham så rykker ned, henter vi Carroll og Remy i sommer!

Vanskelig å innse hvilken spiller Carroll har blitt også? ::) Har vel bare et halvt bra år i PL han også.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1562 på: 27. Jan. 2014, 01:02 »
Carroll har fortsatt enormt potensiale. Dessuten føler eg han hører hjemme hos oss!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1563 på: 27. Jan. 2014, 08:49 »
En stor forskjell på Carroll og Ben Arfa kontra Cisse er jo at disse har ekstremferdigheter som få i PL matcher. Cisse er/var en poacher og måltyv, men har ingen ferdigheter som er ekstreme.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1564 på: 27. Jan. 2014, 10:08 »
Carroll har fortsatt enormt potensiale. Dessuten føler eg han hører hjemme hos oss!

Ben Arfa har vel et enda større potensiale føler jeg, og jeg synes han har vist det oftere de siste par årene enn Carroll. Helt klart.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1565 på: 27. Jan. 2014, 10:30 »
To fullstendig ulike spillere ja, men Ben Arfa har flere strenger å spille på. Poenget til Sebastian ser jeg fortsatt. Carroll trenger bare holde seg skadefri over en periode, så vil han prestere i PL igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1566 på: 27. Jan. 2014, 12:11 »
Det er det nok liten tvil om Kristoffer, men erfaringsmessig lønner det seg uansett ikke å satse på spillere som har vært så mye skadet som han. Siden han forsvant fra klubben har han vært skadet majoriteten av tida. Han kommer til å blomstre igjen, men spørsmålet er da hvor lang tid det tar før han skades igjen.

Jeg vil prøve noe nytt, og føler ikke at Carroll hører noe mer hjemme i Newcastle enn andre spillere om dagen.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1567 på: 27. Jan. 2014, 12:50 »
Hadde ikke blitt overraska eller missfornøyd om HBA fikk tillit fra start fremover, prøver bare å balanserer diskusjonen der folk fremstiller det som en katastrofe at HBA ikke starter. Faktum er at SÅ god har han ikke vert denne sesongen. Om HBA må starte for å kunne vise seg fram, og ikke mobilisere når han får 30 min, så er det nokke feil med han...
Dette er jeg jo forsåvidt enig i. I mine øyne har han ikke prestert spesielt bra eller spesielt dårlig om man sammenligner med andre spillere, han har hatt sine ups and downs, som både Remy, Gouffran, Sissoko etc har vært. Det jeg prøver å få frem, er at jeg ser helt klare svakheter med både startoppstillingen og hvordan vi spiller, jeg syntes rett og slett ikke det som presteres er bra nok. Og når vi da har en spiller som Ben Arfa, som kan være så utrolig god og viktig for laget, syntes jeg det er helt latterlig at han ikke brukes mer. Hadde vi prestert veldig bra, både kollektivt og individuelt, skal ikke Ben Arfa brukes bare fordi han er Ben Arfa. Men med de "hullene" vi har, er jeg overbevist om at dersom han hadde blitt vist den tilliten som andre har fått kunne utgjort en stor forskjell og løftet hele laget. Men det skjer jo ikke, noe som er veldig synd i mine øyne.

Til den som postet det; jeg derimot har store problemer med at Pardew hver forbanna gang velger det safe. For å dra en liten sammenligning; folk klager på Ashley fordi han ikke viser ambisjoner, bruker penger og bla  bla bla, vi vil da aldri kunne hevde oss i toppen. På samme måte er det med Pardew, når han ikke prøver å få det beste ut av laget og spillere, og hele tiden kjører safe, vil vi aldri utvikle oss og kunne stabilisere oss i toppen.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1568 på: 27. Jan. 2014, 13:14 »
Er også lei den "safe" innstillingen som Pardew har. Han hadde neppe funnet plass til Mata eller Silva i dagens Newcastle lag heller.

Vi må tørre å bruke spillere med ekstreme ferdigheter som Ben Arfa har.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1569 på: 27. Jan. 2014, 14:20 »
Er også lei den "safe" innstillingen som Pardew har. Han hadde neppe funnet plass til Mata eller Silva i dagens Newcastle lag heller.

Vi må tørre å bruke spillere med ekstreme ferdigheter som Ben Arfa har.

+1

 :pard:

Andreas Thoring

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 236
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1570 på: 27. Jan. 2014, 15:38 »
Nå som Cabaye etter alle solemerker blis solgt, håper jeg Ben Arfa rendyrkes i 10-er rollen bak spissene.Med tid og tillit er han nødt til å blomstre der!

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1571 på: 27. Jan. 2014, 17:41 »
Nå som Cabaye etter alle solemerker blis solgt, håper jeg Ben Arfa rendyrkes i 10-er rollen bak spissene.Med tid og tillit er han nødt til å blomstre der!
Ser for meg at Pardew får presset inn Dan Gosling på midten framfor å starte med Ben Arfa.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1572 på: 27. Jan. 2014, 18:43 »
Haha! Evt. blir det bare 4-4-2 med Shola. Begge er mulige.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1573 på: 27. Jan. 2014, 19:06 »
Haha! Evt. blir det bare 4-4-2 med Shola. Begge er mulige.

hahaha klassiske det! Fyyyy faen om det skjer!
Toon till I die.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1574 på: 28. Jan. 2014, 08:12 »
Haha! Evt. blir det bare 4-4-2 med Shola. Begge er mulige.

Ja, vertfall på laurdag. Oh joy! :cheers: