20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329866 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1215 på: 11. April 2012, 14:27 »
Uten tvil. Men om han fortsetter å prestere på et slikt nivå som gjør han attraktiv for de aller største følger vel gjerne resultatene våre etter.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1216 på: 11. April 2012, 14:32 »
Ben Arfa:
"The other day in training everybody shouted at me because after tricking the goalkeeper I then waited again to trick him again and then shot wide.

"I know it annoys everyone and I know I won't change. But, it's that kind of football that I like.

Haha! Han er så sjef!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1217 på: 11. April 2012, 17:55 »
Hahaha. Så lenge han gjør det der på trening, og ikke i kamp, så er det greit  :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1218 på: 12. April 2012, 07:35 »
Ben Arfa er nok oppriktig glad i klubben, Pardew og supporterne. Men når man får tilbud om en dobling av lønna vil de aller fleste velge pengene, det er bare naturlig. Med EM-spill tror jeg Ben Arfa går til sommeren. Får bare håpe vi bruker pengene like smart som vi har gjort til nå.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1219 på: 12. April 2012, 10:39 »
Jeg tror egentlig ikke det er noen automatikk i at Ben Arfas verdi vil øke så enormt, og interessen vil bli så vanvittig mye større om han spiller for Frankrike i EM. Hvis Frankrike skulle gå hele veien, og Ben Arfa skulle fremstå som en av mesterskapets aller aller beste spillere, da forsvinner han nok ganske sikkert til en av Europas største klubber, men om han så skulle score et Maradona-mål i en av kampene, ha et par assist, og spille 80-90% av kampene for Frankrike, så tror jeg ikke det nødvendigvis presser prisen og interessen i været.

Mitt inntrykk er at EM/VM sjelden er å regne for et utstillingsvindu, og at det ikke vil ha all verdens innflytelse på klubbers interesse for en enkelt spiller hvordan de gjør det i et stort internasjonalt mesterskap. Da tror jeg ungdomsmesterskapene er et langt større utstillingsvindu.

Jeg tror nok de fleste store klubbene vet hvem Ben Arfa er og hva han står for. Etter rykter om storspill for Newcastle kan det godt hende at det har vært noen speidere på tribunen i de siste kampene. Jeg tror ikke litt under en halv knallbra sesong for Newcastle er nok til å overbevise eventuelle tvilere. Jeg tror nok bare det er eventuelt desperate klubber som sårt trenger å forsterke laget, og som er villig til å gamble høyt som vil være interessert. Altså type Liverpool, muligens Tottenham. Vet lite om klubber fra andre land, men jeg ser i utgangspunktet for meg at engelske klubber er mest interessert.

Jeg tror faktisk ikke interessen rundt Ben Arfa er så voldsom av hans plutselige formtopp, og tror ikke et eventuelt EM-sluttspill vil gjøre noe drastisk med det heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1220 på: 12. April 2012, 14:41 »
Hvorfor ville Ben Arfa gått til Liverpool? :P Er jo et steg nedover.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1221 på: 12. April 2012, 14:43 »
Hvorfor ville Ben Arfa gått til Liverpool? :P Er jo et steg nedover.

Money, get away
 Get a good job with more pay and you're ok

 Money, it's a gas
 Grab that cash with both hands and make a stash

 A new car, caviar, four star daydream
 Think I'll buy me a football team

 Money, get back
 I'm all right Jack, keep your hands off of my stack

 Money, it's a hit
 Don't give me that do-goody-good bullshit

 I'm in the hi-fidelity first class traveling section
 And I think I need a Lear Jet

 Money, it's a crime
 Share it fairly but don't take a slice of my pie

 Money, so they say
 Is the root of all evil today

 But if you ask for a rise it's no surprise
 That they're giving none away

 Away
 Away
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1222 på: 12. April 2012, 16:05 »
Må si meg enig med Joakim her. Selv om han har gjort noen fantastiske ting i det siste, er han på ingen måte en komplett spiller. Han er faktisk ganske lik på Messi akkurat der. Selv om fart og teknikk er hans "eneste" (ja, jeg skal trå forsiktig - han har et godt fotballhue osv, men det er fart og teknikk som er hans styrker) styrker, vil jeg ikke si at hans defensive kvaliteter, hodespill osv gjør han til en bedre ving enn f.eks Bale. Når han er så avhengig av at det funker å være god på 100% offensiv mentalitet, må han også være avhengig av at laget fikser det defensive "uten han". Derfor tror jeg Ben Arfa vil bli i Newcastle: Det Newcastle, Pardew og fansen har gjort for han det siste halvannet året, må ha smeltet hjertet hans til å ikke velge pengene.

På den andre siden: Når Carroll kan gå for 35mill kan Barfa gå for 50. Idag gir ikke pengene noen mening, det går mer på om spilleren passer inn i laget. (Messi ville ikke gjort det like bra i noen annen klubb enn Barca.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1223 på: 12. April 2012, 16:56 »
Å kalle Ben Arfa en komplett fotballspiller blir helt feil. Han er, med all respekt, drit dårlig i lufta og duellspill. Posisjoneringsmessig er han heller ikke noe orakel. Jeg synes fortsatt det er litt vel lotto å bruke ham som ving i en 4-4-2, men han har nå vist bedringstegn i det siste. Mot Bolton jobba han f.eks. opp spillere ved et par anledninger . Håper utviklingen hans fortsetter i denne retningen, slik at han kanskje allerede i neste sesong er i stand å bekle den posisjonen, og Ba kan trekke opp i spiss-posisjonen der han hører hjemme.

Tror det er noe tidlig for ham å ta spranget videre fra newcastle, så har et håp om at han blir en sesong til. har vi da forbedret oss til å bli et slags topplag, kan det være han blir her  lengre. hvem vet..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1224 på: 12. April 2012, 17:02 »
Dette med komplett spiller er et løslig brukt ord. Javisst fins der spillere som er bedre på hodet og som løper fortere enn Messi - men der er ikke en spiller på planeten som er bedre enn han allikevel.
Når det er sagt - Ben Arfa på sitt aller beste er like bak sjiktet Messi, CR og co. Ikke led dere selv til å tro at jeg mener at han dermed er blant verdens beste spillere - men når han er på sitt aller beste er han right up there. Den nærteknikken han har inne, og de tekniske detaljene samt det overblikket han også har gjør han til en helt utrolig spiller når han lykkes. Utfordringen vil alltid være å få han til å prestere på et slikt nivå oftest mulig - samt sørge for at hans bunnivå ikke blir så lavt som det av og til har vært. Det som virker åpenbart er at selv om han ikke alltid lykkes i det han gjør - jobber han meget bra nå, hvilket da også demmer opp for når han ikke nødvendigvis har kjempedagen inne.
Angående dette med mulig overgangssum - så syns jeg vi også må spørre oss selv om hva er sjansen for å få slik en talentfull spiller inn i troppen dersom vi selger ham? Jeg ender opp litt i de samme baner som Frode - en Ben Arfa og en keeper ala Krul vokser ikke på trær.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1225 på: 12. April 2012, 22:03 »
Men det gjør penger :)

Hva var sitatet over her Kristoffer? Pink Floyd?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1226 på: 12. April 2012, 22:04 »
Jepp - Pink Floyd, og jeg er glad noen endelig kommenterte det :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1227 på: 12. April 2012, 22:28 »
Ben Arfa > Penger
Same old Shearer, always scoring!

Panserfauzt

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 466
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1228 på: 12. April 2012, 23:24 »
Jepp - Pink Floyd, og jeg er glad noen endelig kommenterte det :)

DSOTM <3
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1229 på: 13. April 2012, 10:23 »
Boltonmålet med arabisk ( ? ) kommentator.



kunne fint hatt lydsporet som ringetone på mobilen :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /