20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329996 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1155 på: 27. Mars 2012, 19:48 »
Ikke at det betyr så fryktelig mye, men noen som husker hva slags posisjon han spilte under Chris Hughton? Fikk riktignok ikke mange kampene, men ble han brukt som ving da også?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1156 på: 27. Mars 2012, 20:00 »
Venstreving tror jeg, mener å huske at han og Jonas byttet litt på sidene.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1157 på: 27. Mars 2012, 20:01 »
enda en video fra wba kampen. Denne viser alle innvolveringene.


Takker, lette etter en slik!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1158 på: 27. Mars 2012, 21:35 »
Synes ikke det er å ta i å si at dette var en av de beste prestasjonene av en slik type enkeltspiller på veldig, veldig lenge.

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1159 på: 27. Mars 2012, 21:56 »
Deilig å se han når han er i form igjen.
Håper bare at han fortsetter med den harde jobbinga for laget og at han forstår viktigheten av å jobbe hjemover også..for slutter han med det, så tror jeg ikke Pardew spiller han i hver kamp fremover og det hadde vært synd, for jeg tror Ben Arfa kan være den spilleren som tar oss ut i Europa og som kan vippe tette og harde kamper til vår fordel.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1160 på: 27. Mars 2012, 23:12 »
Ikke at det betyr så fryktelig mye, men noen som husker hva slags posisjon han spilte under Chris Hughton? Fikk riktignok ikke mange kampene, men ble han brukt som ving da også?

Ja, primært venstreving. Viste vel dog i kampen i helga at han egentlig trives best når han kan vandre overalt der fremme. Herregud den spilleren bor det så mye morsomt i!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1161 på: 27. Mars 2012, 23:16 »
Uten å virke for fjortis synes jeg Ben Arfa på sitt beste er en av de spillerne i verden som ligner mest på Messi. Balansen, touchen, venstrefoten og evnen til å løpe fortere med ball enn uten.

Bladerunner

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1162 på: 27. Mars 2012, 23:18 »
Etter ha sett den video'en la jeg bedre merke til samspillet mellom Benny,Simmo og Guthrie. Høy klasse og glimrende fordeling av oppgavene!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1163 på: 27. Mars 2012, 23:23 »
Uten å virke for fjortis synes jeg Ben Arfa på sitt beste er en av de spillerne i verden som ligner mest på Messi. Balansen, touchen, venstrefoten og evnen til å løpe fortere med ball enn uten.

Hehe. Cisse sa jo akkurat det samme nå etter kampen i helga. Tør ikke dra den for langt i fare for å bli stempla som fanatisk - men på sitt beste er han uten tvil helt utrolig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1164 på: 27. Mars 2012, 23:26 »
Nivået (gidder ikke engang nevne stabiliteten) er jo ikke i nærheten, men nærmere enn de fleste andre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1165 på: 27. Mars 2012, 23:36 »
Ja! Når han er i siget er det en fryd å se på han føre ball - den sitter limt til føttene i et rått tempo. Sammenligningen med Messi er i mine øyne ikke så forbanna latterlig. Han er selvfølgelig verdens beste på det - men en kan vel si at Ben Arfa i sine aller beste stunder minner veldig om han. Der er jeg tilbøyelig til å støtte deg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1166 på: 27. Mars 2012, 23:56 »
Våger ikke strekke meg lenger jeg heller..... Foreløpig.  ::p

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1167 på: 28. Mars 2012, 00:06 »
Skuddteknikken er litt forskjellig da. Ben Arfa smeller til, mens Messi er mer chip og finesse i skuddene. :) Men enige med dere i sammenligningen. Selv foretrekker jeg "smelle den ned i hjørnet" skuddene til Ben Arfa, men Messis nivå i forhold til Bennys er det ikke engang noe poeng i å diskutere. Er selvsagt Ben Arfas spillestil som er ganske lik Messi, ikke nivået.

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1168 på: 28. Mars 2012, 00:13 »
Det var i hvert fall Messi-klasse over Bennys mål mot Blackburn i FA-cupen. Førte ballen fra midtstreken og helt inn til femmeteren uten at noen var i nærheten av å kunne ta ballen fra ham.

 :toon:

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1169 på: 28. Mars 2012, 15:14 »
Det er svært få spillere som så til de grader har evnen til å lime ballen til føttene samtidig som man løper i stor fart, og samtidig ha en så total oversikt over hvor dine medspillere er plassert, og ikke minst hvor målet står og hvor keeper er plassert. Alt dette evner Ben Arfa å gjøre i løpet av mindre enn et sekund. Det er bare de aller aller beste spillerne i verden som er i stand til å gjøre dette. Og Messi er i en særklasse i så måte.

Det jeg likte aller best med Ben Arfa mot WBA var at han aldri sluttet å løpe. Om pasningen ikke var millimeterpresis, så tok han et 30-metersløp og hjalp lagkameraten med å få det beste ut av situasjonen, og det scoret vi også et mål på (3-0).

Ben Arfa er fremdeles en rundingsbøye defensivt. Men det får vi bare godta, når han produserer slike ting offensivt. Og jeg tror det skal være mulig å lære Ben Arfa ett og annet triks som gjør han til en mye bedre førsteforsvarer, uten at det trenger gå ut over hans kreativitet offensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon