20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329867 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1035 på: 19. Feb. 2012, 10:30 »
Hvem bryr seg om hva franskmenn som ser HBA videoer på youtube sier? De ser mest sansynlig ingen hele kamper, og har ikke peiling på hvorfor laget har suksess denne sesongen.

Fordi de kjenner til begge spillerne. Det blir som om Carew skulle gått til Hannover og danket ut Moa, fordi han passer spillestilen bedre. Selv om han gjorde det helt elendig i alle kampene. Da hadde jo vi ledd av det, selv om Hannover hadde gjort det bra?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1036 på: 19. Feb. 2012, 10:35 »
Avgjørende mot Fulham? Virkelig? Da kan isåfall ikke det gå på positiv-kontoen...

Han var det eneste vi hadde i den kampen. Var innblandet i begge målene våre.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1037 på: 19. Feb. 2012, 18:08 »
Ben Arfa var inne i en veldig god periode på det tidspunktet, og var faktisk MEGET god i førsteomgangen mot Fulham (a game of two halves - rembember?). Så kom Brighton, hvor verken Benny eller noen andre på laget var særlig interessert. Det ble lagt ned et absolutt minimum av innsats, knapt nok det. Og det var ingen som gadd å løpe en millimeter ekstra. SAMTLIGE spillere var ræva i den kampen. Så hadde han ikke verdens beste dag på jobb mot Blackburn heller, en kamp som var dårlig av oss, hvor resultatet ble mye viktigere enn å spille fotball. Og da ble Ben Arfa bare løpende imellom.

Mot Villa vil jeg hevde at Ben Arfa kunne bidratt i mye større grad. Der møtte vi et lag som ga oss rom til å spille fotball, og vi utnyttet det brukbart, men ikke bra nok. Jeg tror Ben Arfa kunne gjort det bra i den kampen. Det får man selvsagt aldri vite, men ser i utgangspunktet ikke noen stor grunn til at han ikke skulle kunne gjøre det.

I mine øyne ble Ben Arfa offer for dårlige resultater. Han hadde egentlig ikke spilt seg ut av laget i mine øyne, han burde fått en sjanse til å rette opp inntrykket. To dårlige kamper der egentlig hele forbanna laget er ræva, er i mine øyne ingen god grunn til å miste plassen på laget. Da burde i såfall SAMTLIGE 11 som startet mot Brighton sittet på benken mot Villa. For i den kampen var det INGEN som var dårligere enn de andre på vårt lag.

Men ettersom Ben Arfa var svak også mot Blackburn og Obertan kom inn og scoret, så forandret opinionen seg totalt, og det var nesten en selvfølge at Ben Arfa skulle benkes.

Og hva var egentlig grunnen til at Ben Arfa var dårlig mot Blackburn? Vi spilte jo aldri på hans styrker, og han fikk jo heller ikke det minste rom til å bevege seg. Hva var grunnen til at han var dårlig mot Brighton? Han og resten av laget innbilte seg at dette var walkover, og at de ikke trengte å yte noe særlig ekstra for å vinne.

Hvorfor er det BARE Ben Arfa som mister plassen på laget etter to dårlige kamper på rad? Og hvor mange ble egentlig straffet for pinlig opptreden på Hytta?
« Siste redigering: 19. Feb. 2012, 18:10 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1038 på: 19. Feb. 2012, 21:36 »
Er redd for at det blir litt west ham og tevez over ben arfa no. Pardew var jo ikke så kin på og bruke han då heller......

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1039 på: 19. Feb. 2012, 21:43 »
Latterlig å bruke "to dårlige kamper" som argument. Obertan hadde 20 elendige kamper på rad, men starter like herlig helga etter.
Same old Shearer, always scoring!

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1040 på: 19. Feb. 2012, 21:45 »
Det som holder obertan i laget er mangel på høgrevinger og at han har mye større arbeidskapasitet en ben arfa.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1041 på: 19. Feb. 2012, 21:57 »
Jeg tror Pardew synes laget som helhet fungerer bedre med Obertan, enn med HBA. Det kan jeg godt skjønne også!

Begynner å bli smålei av "stakkars Ben Arfa"-greia her. Ja, et utrolig stort potensiale, men vi ligger 1p bak CL-plass uten Ben Arfa. Jeg er like fornøyd uansett om Benny spiller, eller ikke.

Problemet mitt med HBA er ikke at han ikke jobber hjem igjen, for det synes jeg han gjør bra. Problemet mitt med han er alle balltapene han har. Hvis han forbedrer det, kan han virkelig bli en klassespiller. Hvis ikke, kan vi like god selge han!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1042 på: 19. Feb. 2012, 22:03 »
Skal vi bare selge Tiote også da, mannen men nesten flest balltap i hele PL?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1043 på: 19. Feb. 2012, 22:14 »
Det er jo snakk om forskjellige spillertyper da! Ser ikke helt poenget med å dra inn Tiote i denne diskusjonen...

Tiote gjør en bra defensiv jobb, han vinner ballen på mange gunstige steder, men sliter i mine øyne med det offensive. Så fort han skal drible, eller prøve på kompliserte pasninger blir jeg alltid småredd. Men jobben han gjør defensivt er priceless. Tiote har faktisk en ganske bra pasningsfot, men ikke noe blendende teknikk. Så lenge han holder seg til å gjøre ting enkelt (kompromissløs defensivt, enkle pasninger offensivt) så er han er av de bedre i sin posisjon pdd.

Det med HBA er kanskje litt det samme. Han skal ofte gjøre ting litt vanskeligere enn nødvendig. Det er sjeldent det lykkes, men når det gjør det, er det ganske fantastisk (ref Blackburn-målet). Hvis Ben Arfa hadde lært seg at fotball er et lagspill, og man bør spille hverandre gode, kan han også bli en strålende spiller i sin posisjon. Men når han alltid skal drible en eller to mann mer enn nødvendig, blir det ofte lite fremdrift i det han gjør. Han har god teknikk, gode pasninger og et godt skudd. Hvis han gjør ting enklere, kommer han oftere i situasjoner der han kan bruke dette, til nytte for laget. Ben Arfa er ikke helt der enda.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1044 på: 19. Feb. 2012, 23:02 »
Det som holder obertan i laget er mangel på høgrevinger og at han har mye større arbeidskapasitet en ben arfa.

Fullstendig tøvete og rett ut løgnaktig å påstå.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1045 på: 19. Feb. 2012, 23:08 »
Det er jo snakk om forskjellige spillertyper da! Ser ikke helt poenget med å dra inn Tiote i denne diskusjonen...

Tiote gjør en bra defensiv jobb, han vinner ballen på mange gunstige steder, men sliter i mine øyne med det offensive. Så fort han skal drible, eller prøve på kompliserte pasninger blir jeg alltid småredd. Men jobben han gjør defensivt er priceless. Tiote har faktisk en ganske bra pasningsfot, men ikke noe blendende teknikk. Så lenge han holder seg til å gjøre ting enkelt (kompromissløs defensivt, enkle pasninger offensivt) så er han er av de bedre i sin posisjon pdd.

Det med HBA er kanskje litt det samme. Han skal ofte gjøre ting litt vanskeligere enn nødvendig. Det er sjeldent det lykkes, men når det gjør det, er det ganske fantastisk (ref Blackburn-målet). Hvis Ben Arfa hadde lært seg at fotball er et lagspill, og man bør spille hverandre gode, kan han også bli en strålende spiller i sin posisjon. Men når han alltid skal drible en eller to mann mer enn nødvendig, blir det ofte lite fremdrift i det han gjør. Han har god teknikk, gode pasninger og et godt skudd. Hvis han gjør ting enklere, kommer han oftere i situasjoner der han kan bruke dette, til nytte for laget. Ben Arfa er ikke helt der enda.

Herregud, han får jo knapt spilletid. Forventer du messi-takter etter 2 år i sykesenga? Sessegnon er ikke verdig å spise bæsjen til ben arfa en gang, og har blitt spilt uke ut og uke inn i ett år til tross for middelmådige opptredener hele første sesongen.

Nå er han blandt ligaens beste fremskredne midtbanespillere, og valueres til 20 millioner pund.

Ben arfa har hatt noen NYDELIGE stikkere til shola og danny simpson, som har bomma på åpent mål. I tillegg har du best og shola som ikke hadde funnet åpninger i et horehus engang, det er ikke lett å finne to spisser med null bevegelighet som ikke skaper seg seg rom i det hele tatt.

Ben Arfa er alet opp på Academy de Clairfontaine der han har fått inn pass-and-move med morsmelka, han er vant til hurtig spill langs bakken og bevegelige medspillere som skaper rom for seg selv og overlapper.

Vi er latterlig stillestående fremover, og det er primært derfor han ikke passer inn. Pga dette kan det godt tenkes at Ben Arfa aldri vil passe inn her, fordi pardew er mer glad i hoof and cross.

Jeg begynner å bli enig i at han burde finne seg en ny arbeidsgiver for spilletid. Han får ikke det her hos oss.
I et bedre lag, som Arsenal, Liverpool eller Chelsea ville han nok blomstret og tatt ligaen med storm.

Fremtiden er lys i NUFC, men det blir nok uten godeste Hatem. Jeg ser ingen vei tilbake for han.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1046 på: 20. Feb. 2012, 08:01 »
Fullstendig tøvete og rett ut løgnaktig å påstå.

Herregud, han får jo knapt spilletid. Forventer du messi-takter etter 2 år i sykesenga? Sessegnon er ikke verdig å spise bæsjen til ben arfa en gang, og har blitt spilt uke ut og uke inn i ett år til tross for middelmådige opptredener hele første sesongen.

Nå er han blandt ligaens beste fremskredne midtbanespillere, og valueres til 20 millioner pund.

Ben arfa har hatt noen NYDELIGE stikkere til shola og danny simpson, som har bomma på åpent mål. I tillegg har du best og shola som ikke hadde funnet åpninger i et horehus engang, det er ikke lett å finne to spisser med null bevegelighet som ikke skaper seg seg rom i det hele tatt.

I et bedre lag, som Arsenal, Liverpool eller Chelsea ville han nok blomstret og tatt ligaen med storm.

Fremtiden er lys i NUFC, men det blir nok uten godeste Hatem. Jeg ser ingen vei tilbake for han.

 :blink:

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1047 på: 20. Feb. 2012, 09:51 »
Flatline in disguise?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1048 på: 20. Feb. 2012, 10:00 »
Er vel gjennomskua nå ja. :P

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1049 på: 20. Feb. 2012, 11:30 »
Det som holder obertan i laget er mangel på høgrevinger og at han har mye større arbeidskapasitet en ben arfa.

Fullstendig tøvete og rett ut løgnaktig å påstå.


Haha....seriøst? du kan ikkje påstå att ben arfra har like stor arbeidskapasitet en obertan? det går ikkje an etter mi mening. Ben erfra er en bedre offensiv spiller, men ikke arbeid defansivt. husker ikke om det var simpson eller R.Taylor som sa at obertan kunne løpe hele dagen....det vil jo sei at fyren har arbeidskapasitet.