20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #975 på: 11. Feb. 2012, 21:44 »
skjønner det ikke... hva hva FAEN er det obertan gjør som ikke HBA kan??

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #976 på: 11. Feb. 2012, 23:01 »
skjønner det ikke... hva hva FAEN er det obertan gjør som ikke HBA kan??
Mulig at han danser CanCan?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #977 på: 11. Feb. 2012, 23:02 »
BenArfa er nok ferdig i klubben det fikk man nesten et klart svar på idag. Passer rett og slett ikke inn i Pardew sin stil.

Desverre er han nok det.

Christian

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #978 på: 12. Feb. 2012, 10:48 »
https://www.nufcblog.com/2012/02/12/ben-arfa-finds-it-difficult-to-nail-down-starting-newcastle-place/

Former Newcastle star Chris Waddle had this to say about Ben Arfa  yesterday:

“Ben Arfa is Ben Arfa. He had the same type of problems at Marseille.” “He is unpredictable on his day, but we have also seen what he can do on other days as well.”

“He scored a world-class goal against Blackburn.” “His problem has always been consistency, he is always in and out.”

“Newcastle fans love people who are passionate about the shirt and show what they have.” “They like players who put their foot in, Tiote is a popular player who plays for the shirt.”

“Newcastle fans love entertainers.”

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #979 på: 12. Feb. 2012, 13:24 »
skjønner det ikke... hva hva FAEN er det obertan gjør som ikke HBA kan??

Det er helt utrolig........
Same old Shearer, always scoring!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #980 på: 13. Feb. 2012, 21:44 »
Forsvinner Ben Arfa til sommeren?

- Nei, han vil slå til når han kommer tilbake i kampform (51%, 99 Stemmer)
- Ja, mye tyder på det. Han er nok ferdig i klubben. (49%, 94 Stemmer)

Antall stemmer: 193
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #981 på: 14. Feb. 2012, 22:40 »
Synes synd på gutten for den situasjonen han er. Er stor fan av Pardew, men he har han gjort en feil. Ben Arfa er en spiller som trenger regelmessig spilletid. Kampene han har spilt i år har bært preg av at han føler at han er nødt til å vise seg frem hver gang han er på ballen. Dette fører selvfølgelig til en del balltap som sikkert irriterer Pardew, men dette er hans egen feil! Hvis HBA hadde fått beskjed om at han kommer til å få starte de ti neste kampene (en beskjed som hvertfall en av vingene vingene våre har fått i år) ville dette tatt presset av skuldrene hans, tror jeg. Spiller han helt ræva skal han selvfølgelig ikke få spille, men det nytter ikke å klage på at han ikke får til noe i de få kampene han har spilt så langt. Pardew la jo litt av et forventningdpress på ham med alt roset før sesongen. Det er ikke rart gutten føler han må prestere hver kamp!

Gi han en pause fra forventningene å la han kose seg utpå banen og vi vil se resultater :)
« Siste redigering: 14. Feb. 2012, 22:42 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #982 på: 14. Feb. 2012, 22:56 »
Veldig enig!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #983 på: 14. Feb. 2012, 23:24 »
Same old Shearer, always scoring!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #984 på: 16. Feb. 2012, 12:53 »
Det som er skremmende er at det virker som om kravet til Ben Arfa er MYE større en kravet til feks Obertan.

For å sette det litt på spissen:
Person A har et litt-over-gjennomsnittlig potensiale og leverer litt under gjennomsnittet resultater.
Person B har et voldsomt potensiale, men leverer varierende resultater, dog aldri under gjennomsnittet resultater.

Person A får mest "skryt" basert på at differansen mellom forventningene og leverte resultater er mindre enn for Person B.

Hvis man overfører dette til Ben Arfa/Obertan så påstår jeg at fordi Ben Arfa "burde" være MYE bedre enn han har vist (pga forventinger og dette at han MÅ vise seg frem for å få en kamp til) får Obertan gå forran fordi han "bare" burde vært "litt" bedre enn det han er.

Vannvittig klønete forklart, but there you go. I prinsippet enig med Andymag (enklere sagt :D).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #985 på: 16. Feb. 2012, 14:18 »
Skjønner hva du mener og er helt enig. Så lenge vi ikke har et alternativ som leverer solid hver kamp, klarer jeg ikke helt å se grunnen til at det er obertan som har trukket det lengste strået når Ben Arfa har verdensklassepotensiale. Men når det er sagt så ser jo Pardew disse gutta på treningsfeltet hver dag og har nok en god begrunnelse. Men utifra hva de presterer i kamp synes jeg Ben Arfa fortjener startplass like mye som Obertan, og når benny har det potensialet burde det være ganske klart hvem som trekker det lengste strået.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #986 på: 16. Feb. 2012, 14:53 »
Ja, når alle andre faktorer er like, så skal den med størst potensiale bli foretrukket. Men det spørs om de andre faktorene ikke er helt like. Ellers kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi skulle prioritere Obertan. Annet enn at Obertan i mine øyne er "Pardews mann", mens Ben Arfa i større grad er "Carr og Ashleys mann". Og da er det ingen stor overraskelse at treneren prioriterer den spilleren han kommuniserer best med. Som mest sannsynlig er Obertan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #987 på: 16. Feb. 2012, 15:49 »
Men når det er sagt så ser jo Pardew disse gutta på treningsfeltet hver dag og har nok en god begrunnelse.

Men det spørs om de andre faktorene ikke er helt like.

Joda, enig der og håper virkelig det er noe fornuftig bak valget. Har likevel liten tro på å få se geniale gjennombruddspassninger fra Obertan (ref lobben fra Ben Arfa eller et par andre gjennombruddspassninger til blant annet Shola :lol:). Mannen har jo tilgode å treffe en lagkamerat med vilje, for ikke å snakke om hans utenomjordiske evne til å bomme på alt av headinger...

Jada, jeg er litt oppgitt og frustrert over Obie. :)

Edit: Noen med god tid burde absolutt laget en video av Obertans forsøk på headinger - eller forsøk på å treffe ballen, for det kommer aldri dit hvor det kan kalles en heading... Det hadde blitt en humoristisk schläger!
« Siste redigering: 16. Feb. 2012, 15:54 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #988 på: 16. Feb. 2012, 16:37 »
Enig med hva som sies. Men det er heller ingen hemmelighet at Pardew er en safety first-manager, og i så måte er Obertan et mer åpenbart valg siden han jobber bra hjemover. Jeg ser selvfølgelig litt oppgitt over at Obertan foretrekkes selv og mener vi i lengda hadde tjent på å kjørt Ben Arfa inn. Folk har jo hele tiden snakket om hvor viktig det er for Obertans selvtillit at han får tillit og tid på seg - det syns jeg da virkelig må gjelde for Ben Arfa også som også trenger mer tilvenning til engelsk fotball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #989 på: 16. Feb. 2012, 17:12 »
Enig med hva som sies. Men det er heller ingen hemmelighet at Pardew er en safety first-manager, og i så måte er Obertan et mer åpenbart valg siden han jobber bra hjemover. Jeg ser selvfølgelig litt oppgitt over at Obertan foretrekkes selv og mener vi i lengda hadde tjent på å kjørt Ben Arfa inn. Folk har jo hele tiden snakket om hvor viktig det er for Obertans selvtillit at han får tillit og tid på seg - det syns jeg da virkelig må gjelde for Ben Arfa også som også trenger mer tilvenning til engelsk fotball.

Det og at Obertan er ein spelar som Pardew sjølv har henta trur eg er grunnen.