20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #900 på: 08. Jan. 2012, 18:11 »
Synes Best er flink til å finne folk, god spilleforståelse. Han med Ben Arfa kan bli brukbart tror jeg.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #901 på: 08. Jan. 2012, 18:59 »
Synes Best er flink til å finne folk, god spilleforståelse. Han med Ben Arfa kan bli brukbart tror jeg.

Det er akkurat det best mangler, fotballforståelse. Men han er veldig flink til å holde på ballen og sentre ut når løp kommer rundt ham. Jonas mål mot Burn er et godt eksempel.

Oogwayz

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #902 på: 10. Jan. 2012, 00:58 »
Forhåpentligvis så kan han prestere som dette i hver kamp (litt mye å kreve), men det er lovt til å drømme ;)


Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #903 på: 10. Jan. 2012, 01:11 »
Synes Best er flink til å finne folk, god spilleforståelse. Han med Ben Arfa kan bli brukbart tror jeg.

Det er akkurat det best mangler, fotballforståelse. Men han er veldig flink til å holde på ballen og sentre ut når løp kommer rundt ham. Jonas mål mot Burn er et godt eksempel.

Er ikke det fotballforståelse? Det å orientere seg og sette opp spillere i gode situasjoner?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #904 på: 10. Jan. 2012, 01:17 »
I min bok er det det jo. Syns overhodet ikke Best skorter veldig på spillforståelse - han er en veldig grei targetman som er flink til å holde på ball og få med resten av laget. At han derimot iblant er for lite konsentrert og går for ofte i offside er en annen ting.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #905 på: 10. Jan. 2012, 02:01 »
Ja det er vel ikke fotballforståelsen, men evnene det noen ganger skorter på hos den godeste Best. Men med Leon i slag kommer vi nok til få noen goaller selv uten Ba skal dere se :D

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #906 på: 10. Jan. 2012, 03:15 »
Nemlig, da han er best er når han gjør det enkelt og smart. Er bare noen gang det skorter på utførelsen. Han prøver og gjør det som virker lurest i de fleste situasjoner i siste tredjedel, ser hele tiden etter å sette makkeren sin i gode situasjoner. Er litt som når Carroll gang på gang fant Nolan i boksen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #907 på: 10. Jan. 2012, 08:47 »
“I’ve said recently that I am 100 per cent fit. It means I can do this type of goal more times in the future. Now it is important to build up more confidence to do it more often in the future.”

“It’s my best ever goal”.

Også i Sunderland Echo da:
http://www.sunderlandecho.com/sport/football/newcastle-united/newcastle_united_s_hatem_ben_arfa_hails_his_wonder_goal_1_4118548#.Twtuc9Jhqns.facebook
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #908 på: 10. Jan. 2012, 08:49 »
Synes Best er flink til å finne folk, god spilleforståelse. Han med Ben Arfa kan bli brukbart tror jeg.

Det er akkurat det best mangler, fotballforståelse. Men han er veldig flink til å holde på ballen og sentre ut når løp kommer rundt ham. Jonas mål mot Burn er et godt eksempel.

Er ikke det fotballforståelse? Det å orientere seg og sette opp spillere i gode situasjoner?

Altså det enkleste er oftest det beste i fotball. Og Best er veldig god til å holde på ball og bruke løpene når de kommer rundt. Men på den andre side er dette helt elementær fotball. John Carew er flink til det samme, og jeg har til gode å høre noen omtale ham som en fotballsmart spiller. Utfordringen til Best er når han nærmer seg motstanderens 16m. Det er i spillet rundt og i motstanderens 16meter Best gjør feil, mens han er meget god i den oppbyggende delen.  Han gjør feil bevegelser, og han står alt for ofte i offside. Best har nesten ikke kommet til sjanser siden begynnelsen av sesongen, og mye av det tror jeg kommer av at han ikke evner å trekke seg fri inne i boksen til rett tidspunkt, og fordi han ødelegger overganger ved å ikke følge med.  For en spiss så er evnen til å holde seg onside gjennom å time løpene godt og samtidig være i stand til å frigjøre seg inne i boksen nettopp et tegn på en fotballintelligent spiller. Hadde Best kommet til sjanser, men brent dem ville saken vært en annen. Da kunne vi heller ha snakket om dårlige avslutningsegenskaper.Men Best kommer aldri til sjanser. Og det tror jeg kommer av at han mangler fotballintelligens.
« Siste redigering: 10. Jan. 2012, 08:52 av Thomas »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #909 på: 10. Jan. 2012, 10:43 »
Aldri er et veldig sterkt ord. Straks Best kom ut av skyggen til Andy Carroll for et drøyt år siden, så begynte han å score mål og skape sjanser. Og hvem var det som scoret målene våre i august? Ja nettopp, Leon Best.

Så han er på ingen måte fotballdum. Han er på ingen måte ute av stand til å skape sjanser. Det har aldri slått deg at det kan ha noe med makkeren å gjøre? At det kan ha noe med lagets spillestil å gjøre?

At han ikke alltid er like smart i bevegelsene, og at han har en egen evne til å stå i offside, kan jeg være helt enig i. Men det betyr ikke at han er dum.

En spiller som mangler fotballintelligens kan i mine øyne umulig være en særlig habil målscorer, han kan umulig være en habil tilrettelegger, og kan umulig være en særlig effektiv "target-man".
Det krever en viss fotballintelligens for å spille såpass bra på det nivået Leon Best gjør. Helt blåst er han ikke. Jeg vil påstå han har en helt gjennomsnittlig fotball-iq. Omtrent som John Carew.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #910 på: 10. Jan. 2012, 11:48 »
Best har rollen som target-man. Rollen til en targetman er å holde på ballen, samt være den som regjerer i boksen og skårer flesteparten av målene, om vi skal tro Wiki. Best fyller den førstnevnte rollen, men sliter men den siste delen. Teknisk og fysisk har både Best og Obertan det som skal til for å gjøre det bra på banen. Det er fotballintelligensen, og deres generelle selvtillit som stopper dem. Begge virker sårbare mentalt, og ser Best spesielt ser ut som som typiske formspillere.  Forskjellen på best nå vs i sesongstarten er til å ta å føle på.   
Tror det er lite med vår spillestil. Når Best så ofte står i offside, sier det seg selv at han stopper overganger som han kunne ha skårt på. Og når han i tillegg gjør det vanskelig rundt 16m, tror jeg det mer kommer av at han velger feil, eller er i dårlig mentalt humør, enn at vi spiller spesielt dårlig. Måten han reagerte da han ble byttet ut mot Swansea eller WBA er et godt eksempel.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #911 på: 10. Jan. 2012, 13:46 »
Ser den, men jeg har så mye kurs innenfor fotballfaglige ting at jeg kan si at vi begge har litt rett. Bare at for eksempel på FM heter det du snakker om å være god uten ball, mens det jeg snakker om heter spilleforståelse. Å hele tiden se de riktige løsningene er spilleforståelse. Jeg mener at når han feiler i avgjørende situasjoner ikke er på grunn av manglende forståelse, men manglende ferdighet.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #912 på: 10. Jan. 2012, 14:39 »
Hvorfor henger vi oss opp i Wikipedia-definisjonen av en rolle som tolkes veldig ulikt i ulike lag og land. Selve leksikondefinisjonen av en rolle er uinteressant. Når Best spiller sammen med Ba, er det Ba som skal score flesteparten av målene, mens Best skal vinne duellene, holde på ballen og sette opp medspillere i gode posisjoner. Det gjør han stort sett ganske greit, men av og til har han ræva dager. Han, som alle andre. Best var god i august, da var Ba ræva. Men ryktet om at Ba var en dårlig spiller av den grunn ble fort tilbakevist i september.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #913 på: 10. Jan. 2012, 14:48 »
Forskjellen er at Ba gjør begge deler Jokke. Bare se på analysen av Ba etter kampen mot Scum. Han var nede og holdt på ball, som Best, og var med i angrep. Det er akkurat det en target-spiss skal gjøre. Når Ba ikke er her, så må Best skåre målene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #914 på: 10. Jan. 2012, 14:53 »
Og jeg er ganske sikker på at Best kommer til å "våkne" fra dvalen igjen, nå som Ba er borte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon