20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329924 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #870 på: 30. Des. 2011, 23:41 »
Jeg som dreit meg her. :) Misforstod totalt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #871 på: 30. Des. 2011, 23:46 »
 :)
Nei.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #872 på: 30. Des. 2011, 23:46 »
Obertan er uansett ikkje mannen som skal sei at andre spelarar er frustrerande, for den mannen er meir frustrerande enn Shola, Smith og Butt i andre potens.

I tillegg ser han ufattelig dum ut.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #873 på: 30. Des. 2011, 23:50 »
Det er for tett etter kampslutt til at jeg bør kommentere her. Men du verden - å bytte ut Barton med Obertan...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #874 på: 31. Des. 2011, 00:00 »
Obertan er uansett ikkje mannen som skal sei at andre spelarar er frustrerande, for den mannen er meir frustrerande enn Shola, Smith og Butt i andre potens.

I tillegg ser han ufattelig dum ut.

Var noe sånt jeg også tenkte.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #875 på: 31. Des. 2011, 10:45 »
Det er forskjell på kvar ein speler ønskjer å spele, og kor han er best. For å dra ein parallell med meg sjølv. Når eg var aktiv så var det spiss eg ville spele, men eg var klart best på vingen. Det eg vil fram til er at Ben Arfa kanskje vil spele i ein playmaker rolle bak spissen, men kanskje er best som ving. Ben Arfa er først og fremst ein spelar som er vanvittig god 1 mot 1. Med tanke på at han er såpass utfordringskåt, så kan det føre til stygge ballmiss sentralt i banen. Det har skjedd ved fleire anledninger allereie.

Vi trenger ein type som Ben Arfa på kanten, altså ein spelar som er direkte, kan utfordre backen og faktisk komme forbi. Obertan og Jonas virker ikkje som å ha sjølvtillit til det, i tillegg til at deira end product er begredeleg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #876 på: 31. Des. 2011, 12:36 »
uansett hvor langt unna formen ben arfa er så er han jo mer farlig enn de vi har på banen fra før.
tross den lille spilletiden hans har han faktisk fått til en del.
Borte mot city spilte han en bra kamp, nydelig assist til ba som burde scoret + raidet hans som uheldighvis traff stang. Borte mot man u skaffet han straffe som skaffet oss 1 poeng. Hjemme mot wba assist til ba som utlingnet. Borte mot Bolton kommer han inn og gir oss ledermålet.

Ja han kan drible seg bort innimellom, men det er vel bedre det selvom du ikke alltid lykkes, en obertan og gutierrez som ikke har kommet seg forbi en forsvarspiller i år
lt;3 Newcastle <3

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #877 på: 01. Jan. 2012, 22:54 »
Ja, Ben Arfa er god 1 mot 1, men det betyr ikke at han automatisk er best som ving. Da burde Zidane vært best som ving også da. Han kunne selvfølgelig spille ving han også, og gjorde vel mye det i yngre dager. Men aller aller best var han som mellomromsspiller. Eller det italienerne kaller trequartista.

Jeg mener Ben Arfa har veldig mye av det Zidane hadde. Overblikk, pasningsfot, kreativitet. Og ikke minst han er meget god 1 mot 1, hvilket gjør at han KAN spille ving, og har gjort det mye i yngre dager. Men jeg tror fremtiden hans ligger som mellomromsspiller. Han har i mine øyne ikke hurtigheten til å være noen typisk dribleving, og han er heller ingen typisk innleggsving, som Solano. Jeg synes ikke det er rettferdig å sammenligne Ginola og Ben Arfa for eksempel, fordi de er veldig forskjellige spillertyper. Selv om begge er teknisk gode og har en god skuddfot.

Det meste ved Ben Arfa, slik jeg har lært meg å kjenne han, tilsier at han vil få ut sitt aller beste i en fremskutt midtbanerolle. Men selvfølgelig kan han vikariere på kant i ny og ne. Jeg synes det er synd at Pardew så konsekvent nekter å bruke Ben Arfa på kant, samtidig som jeg er helt enig i at han er best i mellomrommet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #878 på: 04. Jan. 2012, 02:05 »
bit.ly/x8G99F

Hatem Ben Arfa happy to play the waiting game

HATEM BEN ARFA insists that he will continue to play the “waiting game” when it comes to getting his shot at first team recognition with Newcastle United.

Ben Arfa admits he is “sad” not to be on the pitch yet is hoping that 2012 brings more first team chances for him.

He said: “I would like to be part of it.

“The most important thing is that I give everything for the team when I’m on the pitch, to do my best to help the team.

“When I came on, even when I’ve only got five to ten minutes on the pitch, I need to show what I can do.

“I need to be decisive for the team when I can, when I’ve got an opportunity.”

Ben Arfa though does not want his personal disappointment to seep into the dressing room and cause any unrest.

He said: “Inside I’m sad not to be on the pitch.

“I’m trying not to share my sadness with other people.

“Obviously I would rather be on the pitch and not being on the pitch makes me a bit upset.”

Ben Arfa damaged his ankle during a pre-season friendly against Kansas City back in July.

And admits it has been a slow road back to recovery.

Yet he insists he is now 100% fit.

He said: “I knew at the start that it would take time, but it has been four months now and I feel that now I’m ready, I’m completely fit.

“And I feel like I’m able and ready to play more on the pitch than I have done so far.”

:: To read the full interview with Hatem Ben Arfa see today's Evening Chronicle

Få han innpå Pardew!!
« Siste redigering: 04. Jan. 2012, 02:08 av thomashaer »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #879 på: 04. Jan. 2012, 12:47 »
http://www1.skysports.com/football/news/11095/7410267/?

Annen greie her hvor han ber om mer spilletid - samtidig som han sier at han har en annen spillefilosofi kontra Pardew sin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2643
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #880 på: 04. Jan. 2012, 13:27 »
Nå må han virkelig få starte snart! Mener han blir nøkkelen hvis vi skal ha noe håp om en 7.plass i år. Særlig fordi vi mister Ba nå...

sam

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #881 på: 04. Jan. 2012, 13:31 »
Kjenner jeg blir mer og mer irritert på Pardew som ikke gidder å spille Ben Arfa.. må vel score hat trick fra benken mot Man Utd for at han skal få starte neste kamp etter det.. for tviler sterkt på at han starter i kveld..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #882 på: 04. Jan. 2012, 16:10 »
Er vel derfor Raylor får spille istedenfor Santon. Faen altså!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #883 på: 04. Jan. 2012, 16:14 »
Er vel derfor Raylor får spille istedenfor Santon. Faen altså!

Starter Raylor istedet for en fit Santon i kveld, så gir jeg nesten opp....
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #884 på: 04. Jan. 2012, 16:18 »
Blir nok Raylor, ettersom han legger lange innlegg mens Santon ofte spiller mer pasningsspill. Utrolig frustrerende for både supportere og spillere.