20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329939 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #690 på: 20. Sep. 2011, 11:33 »
Pardew:

"
Ben Arfa is Newcastle's 'Heineken' player - Pardew
Published 23:00 19/09/11 By Simon Bird

 (1)Recommend
.
Hatem Ben Arfa has been labelled Newcastle's "Heineken" player - but not because he's hit the booze.

The French wizard could have been excused if he'd been driven to drink during his year-long injury nightmare.

But it is not a taste for beer that has earned Ben Arfa the nickname - it's the training sessions that have shown Toon boss Alan Pardew he can reach parts of the pitch with his skills that others can't.

Ben Arfa will make his first start in almost a year in Tuesday's Carling Cup match away to Nottingham Forest, and Pardew paraphrased the 'refreshes the parts other beers cannot reach' tagline used for years in ads for the Dutch lager to describe his potential star man.

Then-loanee Ben Arfa suffered a double leg break when tackled by Manchester City's Nigel De Jong last October, with he had just three Newcastle games - and one superb goal - under his belt.

The Geordies took a gamble and signed him permanently from Marseille in January for £5million despite his injury, and his long recovery suffered another setback during the club's pre-season US tour, when he injured an ankle.

But Ben Arfa has shown remarkable composure to take the blows in his stride, and Pardew is now hopeful he can return to his top form.

The United chief expects to have fallings-out with the eager midfielder this season as he carefully manages his comeback, and ensures he produces work rate as well as his undoubted skill.

But Pardew is a fan and said: "He's a player that can reach heights that other players can't reach - that Heineken player if you like.

"He brings a creative force to the team that is different to what we have and he's different to a lot of players in the Premier League. He's elusive.

"He's been out so long, so the beauty is that I don't have to rush him. Last year, when we lost Andy Carroll, I was really desperate for him at times, if I'm honest. We didn't have any control over games and we needed that little bit of quality around the box.

"This year, I feel that the results and performances mean we don't have to rush him. This is a bit early for him, this game, but he needs a game. I don't expect him to be at his full force on Tuesday.

"He's a Newcastle type player - the type that fans love up here, but unfortunately we haven't seen him.

"It's just a point of getting him right, there's no doubt about his craft, which is exceptional. He needs to fit into the work-rate of the side and all that we do, because we're not that good that we can carry a player. But in pre-season his work-rate was tremendous."

Ben Arfa has spent months recovering, sometimes in France but also on Tyneside, adjusting to his new life in England. It has tested his resolve.

Pardew said: "He's been very calm, actually. Especially after the injury in America. I thought that would cause him a lot of problems - in that he might think this won't work out and he gets injured every time he plays for us. But he's been very buoyant around the place.

"He's a character. He's not going to be smooth-running. I won't say he's high maintenance but he's not low maintenance either. We're going to have our moments with him and I'm sure he's going to fall out with me and my staff and my players, and we will with him, but along that line we're hoping to get some great performances and a lot of goals from him."
"
Read more: http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-s-Hatem-Ben-Arfa-is-their-Heineken-player-says-boss-Alan-Pardew-article801734.html#ixzz1YU2z1ump

Faan er det for en ting å si?
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #691 på: 20. Sep. 2011, 11:34 »
Tipper han sa det der med et STORT glimt i øye :P

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #692 på: 20. Sep. 2011, 11:36 »
Likevel.. ;D
If it has tits or wheels, count on problems!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #693 på: 20. Sep. 2011, 11:38 »
Ser virkelig ikke problemet med noe av det Pardew sa.

Forresten JÆVLIG skuffende at det ikke blir noen stream så man får sett Ben Arfa i aksjon i dag, siden jeg regner med at han får litt tid på banen. Bah!
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #694 på: 20. Sep. 2011, 12:02 »
Er ingen som sier dette. Nolan gjorde ei heller sine medspillere dårlig - det er en idiotisk påstand. Det som er faktum er at vi måtte spille på andre måter - vi spilte etter Nolans styrker. Det gjorde oss dog til et mer målfarlig lag enn det vi har vært sålangt i år. Jeg hadde startet med både Nolan og Cabaye fremfor alle matchene Ameobi har starta i år - la meg si det slik.

Det er ikke en idiotisk påstand kristofffer, om du hadde giddet å lest taktiske analyser og sett Nolans pasningsmønster ville du skjønt dette. Fotball er en samhandlingsidrett hvor målet er sette sammen spillere som passer sammen. Det sier seg selv at når vi i enkelte kamper ikke hadde offensiv pasning fra sentral midtbane, så gikk det gå utover arbeidsvilkårene til vingene og spissene. Og du nevner jo akkurat selve essensen i bruken av Nolan: Fordi han er så begrenset som fotballspiller, måtte vi leggge opp hele vårt spill rundt ham. Takket være Nolan var vi ett av de mestskårende lagene på dødballer forrige sesong, samtidig klarte vi ikke å variere spillet særlig mye fra åpent spill, noe vi er  i dag.

Enkelte er lite nyanserte i sin tilnærming til spillere. Scorer vedkommende noen mål er han untatt fra en hver form for kritkk, og nåde den som påpeker begrensinger i vedkommendes spillestil. Nolan spilte fordi vi manglet bedre alternativer, og det var helt greit for meg. Det er en grunn til at Nolan - den mestscårende midtbanespilelren i PL i fjor - havnet i West Ham. Ja Nolan scorer noen mål, samtidig må dette avveies opp mot om resten av de offensive spillerene vil score mindre, fordi spillet konsentreres rundt ham.

Uansett..Dette temaet har vi debattert ørti ganger tidligere...Ser ikke noe vits i ta det noe særlig videre..Nolan er tross alt ikke i klubben mer.
« Siste redigering: 20. Sep. 2011, 12:10 av InspectorC »

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #695 på: 20. Sep. 2011, 12:14 »
Er takknemmlig for det Nolan gjorde for oss, men han brakte ulvene til døren ofte pga sin mangel på kapasitet. Er helt enig med InspectorC.

De få målene vi eventuellt mister er en smal pris å betale når oppsiden er at vi i større grad har muligheten til å styre kamper.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #696 på: 20. Sep. 2011, 12:16 »
Kan ikke se at jeg har argumentert for at vi ikke har blitt et mer spillende lag uten han - men hvorvidt vi har blitt et bedre lag er enda tidlig å si noe om. At han har sine begrensninger er nå så - men hans egenskaper inni boksen var likefullt en matchvinneregenskap enn så lenge. Jeg liker heller dårlig at du absolutt må sette han direkte opp mot Cabaye - for i mine øyne er det to ulike spillere som meget vel kunne vært funnet plass til i laget sammen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #697 på: 20. Sep. 2011, 12:19 »
Ikke plass til Tiote, Cabaye og Barfa, hvor setter du da Nolan?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #698 på: 20. Sep. 2011, 12:32 »
                 Tiote - Cabaye

       Marveaux - Nolan - Ben Arfa

En 4-2-3-1 formasjon hadde vært spennende om vi hadde beholdt Nolan, for det er ingen tvil om at vi har mista en viktig målscorer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #699 på: 20. Sep. 2011, 12:35 »
Med en skadefri Ben Arfa - selvsagt ville jeg da plassert Nolan på benk. Jeg har heller ikke sagt at jeg ville foretrukket Nolan fremfor Cabaye - og slik jeg husker det er det vel ikke en sjel her inne som har det slik Inspectoren påpeker. Poenget mitt er at jeg syns at de som eventuelt har et lite nyansert syn er de som ikke ser at der fins flere veier til rom. Med Nolan har vi ingen stor spillersentral, han har helt andre kvaliteter enn Cabaye. Nolan er en klassisk box-to-box-spiller som har sin forse gjennom sine kloke løp inni boxen og øye for mål. Det gjorde at vi la opp en mer direkte spillestil - som gav oss resultater også forrige sesong. Det jeg reagerer på er påstanden om at Nolan ødela for resten av laget vårt. Det er ikke tilfelle. Vi hadde en godt fungerende firer i form av Nolan og Tiote sentralt, og Jonas og Joey på vingene hvor Joey opererete som vår spillersentral med godt hell. Vi spilte tross alt på Nolan sine styrket nettopp av den grunn at han var en av spillerne våre som hadde matchvinneregenskaper. Og tatt denne sesongstarten i betraktning ville jeg heller spilt med Nolan fra start sammen med både Cabaye og Tiote, men uten Shola. Det kan jeg selvfølgelig stå inne for hele veien det. Så håper jeg at Ben Arfa kommer tilbake og gjør at jeg ikke trenger tenke en skit på Nolan i fremtiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #700 på: 20. Sep. 2011, 12:36 »
                      Tiote
                                   Cabaye

Marveux/Obertan      -      Gutierrez/Gosling
                            Ben Arfa

Mener du at dette er mindre spennende?
« Siste redigering: 20. Sep. 2011, 12:37 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #701 på: 20. Sep. 2011, 12:37 »
Det er spennende men også fullt av fallgruver med svært lite proven PL-kvalitet der. Forøvrig likte jeg veldig godt den oppstillinga til Daniel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #702 på: 20. Sep. 2011, 12:39 »
Det er spennende men også fullt av fallgruver med svært lite proven PL-kvalitet der. Forøvrig likte jeg veldig godt den oppstillinga til Daniel.

Det skjønner jeg ikke da eneste forskjellen mellom min og Daniel sin er at Nolan ikke er der og Jonas er puttet inn. Så det du egentlig sier er at Jonas ikke er PL proven... (merk at Obertan og Gosling har jeg puttet på som 2.valg for å vise bredden/mulighetene...) og om noe er vel obertan til og med mer "proven" enn Marveux foreløpig...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #703 på: 20. Sep. 2011, 12:45 »
Obertan har enda ikke bevist noe som helst mer enn Routledge som tilsier at han er en god PL-spiller spør du meg. Per nå er det mye tendenser og lite tellende resultater - noe jeg håper endrer seg, men som jeg ble advart om at kunne bli fasiten av ManU-fans. Så om du spør om jeg ville foretrukket Nolan med Jonas og Ben Arfa kontra Obertan - så er svaret ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #704 på: 20. Sep. 2011, 13:02 »
La meg gjøre det enkelt da...

                 Tiote - Cabaye

       Marveaux - Nolan - Ben Arfa

                          Tiote - Cabaye

             Marveux - Ben Arfa - Gutierrez

PS: Har fjernet andrevalgene fra mitt oppsett/quote.

Mener du at Marveux - Ben Arfa - Gutierres er en mindre spennende 3er enn Marveaux - Nolan - Ben Arfa og mye mindre PL-unproven?

Det var spørsmålet mitt. Så ikke helt alle "fallgruvene" i min kontra Daniel sin...
« Siste redigering: 20. Sep. 2011, 13:09 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!