20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329913 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #540 på: 22. Juli 2011, 00:13 »
. 1-0 seieren mot Arsenal borte er en av de best gjennomførte Newcastle kampene jeg noen gang har sett, og med matchvinnere i alle ledd som sto frem

Hehe, VEL. Det var en sliteseier, 90 minutter med hoofball og gamping. Vi ble vel strengt tatt rævkjørt, men holdt unna. Ikke akkurat barca-takter, men jeg takker og bukker for 3 poeng selvfølgelig.
Men det var ikke akkurat en artig kamp, topplag mot bunnlag :P

Vi ble overhodet ikke rævkjørt. F.eks var posession 51-49 i vårt favør. Vi hadde en god game-plan. Spilte ekstremt smart og defensivt var det utrolig godt gjennomført. Forsvarsfireren var nesten perfekt og midtbanen pakket inn Arsenal sitt offensive spill på en glimrende måte. Naturlig nok hadde Arsenal noen store sjanser, og da dro Tim Krul frem en verdensklasseredning, mens Carroll ordnet seier med en vanvittig bra scoring.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #541 på: 22. Juli 2011, 10:55 »
hadde de ikke et stolpeskudd eller to? :P
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #542 på: 22. Juli 2011, 11:38 »
Litt bekymringsfullt at vår antatt beste spelar er langtidsskada, nok ein gong. Eg vil komma med ein påstand om at mi ikkje kan rekna med Ben Arfa før han er skadefri og har spelt visst mange kampar for oss. At han har prestert øve tid i PL. Eg orkar ikkje ein sesong til der folk seier kor mykje betre mi ville vore med ein skadefri Arfa på bana. Mi trenge forsterkningar!
« Siste redigering: 22. Juli 2011, 11:46 av lgrinde »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #543 på: 22. Juli 2011, 11:40 »
Er han langtidsskada?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #544 på: 22. Juli 2011, 11:41 »
Var ikke det han mente? Han sier at HBA bør hviles i slike kamper fordi vi allerede har tapt på forhånd. Hva slags tankegang er detta a? Er vi ikke Newcastle United?

Hvis vi har tapt på forhånd mot Wolves og Sunderland er det noe galt.. :P

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #545 på: 22. Juli 2011, 11:54 »
Er han langtidsskada?

Dei har no sendt han heim frå USA. Då er det vel litt alvorleg. Og det er vel att 2-3 kampar der borte. Det kjem sjølvsagt an på kva ein meinar er lang tid, men 2-3 veker er mykje i sesongoppkøyringa. Ein kan vel uansett leggja på eit par veker på den tida som verte sagt...

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #546 på: 22. Juli 2011, 11:59 »
1-3 måneder er det siste vissnok. Kjipern det..
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #547 på: 22. Juli 2011, 12:12 »
1-3 måneder er det siste vissnok. Kjipern det..

Det vil eg sei er lang tid. Viss dette stemmer so tek eg det som ein bonus at Ben Arfa spelar kommande sesong. Kjelde?
« Siste redigering: 22. Juli 2011, 12:17 av lgrinde »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #548 på: 22. Juli 2011, 12:26 »
Dagens Chronicle melder at han håper å være tilbake innen en mnd.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #549 på: 22. Juli 2011, 12:39 »
venter og ser hva klubben sier. Alt annet er bare spekulasjoner.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #550 på: 22. Juli 2011, 16:14 »
Punk77 = Inspector ja! :)

Det du foreslår InspectorC - det blir som å ikke pule dama slik at hun er trangere for den neste kjæresten.
;D

Korrekt :) Blir kanskje drøyt å hvile sin beste spiller de antatt beste lagene. Men det jeg vil (kanskje mindre presist skrevet på NO), er å innføre et roteringssystem på våre spillere.  I  fysiske kamper og da tenker jeg spesielt mot lag som Wolves og City (De Jong!!), bør det åpnes for at HBA kan hviles. Og når vi møter bunnlag bør han (om vi gjør det så bra i ligaen som jeg tror vi kommer til å gjøre) ha guts til å satse på de unge og hvile de beste. Dette har SAF gjort i årevis, hvilket Solskjær har gjort etter ham. Dette kan få positive ringvirkniner fordi vi får mindre skader, i tillegg til at ungdommen vokser med oppgaven. Blir kanskje litt ekstremt å gjennomføre dette i samme stil som SAF pga vi ikke har samme brredde i  stallen, men vi bør kanskje hvile en eller kanskje to. Mot Wolves skal Smith f.eks være mer enn god nok, spesielt på hjemmebane. Ergo kan Tiote få hvile. Å ha en utvilt TIote kan være avgjørende hvis neste bortekamp er mot en antatt vanskeligere motstander, som Everton. Men å hvile HBA hvis med en gang vi møter vanskelig motstand blir som dere sier feil. Men mot de tøffeste FYSISKE og røffe lagene bør dette diskuteres.

« Siste redigering: 22. Juli 2011, 16:17 av InspectorC »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #551 på: 22. Juli 2011, 18:43 »
bør det åpnes for at HBA kan hviles. Og når vi møter bunnlag bør han (om vi gjør det så bra i ligaen som jeg tror vi kommer til å gjøre) ha guts til å satse på de unge og hvile de beste.

Kanskje mi slepp den problemstillinga, då HBA er skada mesteparten av sesongen :P No han no SAF og Solskjær ein litt meir breidde i stallen enn det mi har!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #552 på: 25. Juli 2011, 12:09 »
Ute i 6 uker i følge L'Equipe.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #553 på: 25. Juli 2011, 12:47 »
I  fysiske kamper og da tenker jeg spesielt mot lag som Wolves og City (De Jong!!), bør det åpnes for at HBA kan hviles. Og når vi møter bunnlag bør han (om vi gjør det så bra i ligaen som jeg tror vi kommer til å gjøre) ha guts til å satse på de unge og hvile de beste. Dette har SAF gjort i årevis, hvilket Solskjær har gjort etter ham.

Synes dette blir feil. De aller fleste lagene fra 10. plass og nedover spiller veldig fysisk fotball og er tøffe å spille mot. Om man i tillegg skal spare spillere når vi luker ut lag fra topp 10 også blir det ikke mange kampene i året han får spille. Sunderland har Cattermole og Gardner, Bolton har Davies, Wolves har mange, Stoke har mange, Blackburn har mange, Arsenal var fjorårsesongens råeste lag med Koscielny og Wilshere i spissen, Man City har De Jong, Chelsea har Ivanovic (12 gule forrige sesong) + flere, LFC har noen potesielle beinknusere i Adam, Gerrard og ikke minst Carragher, i ManU har heldigvis Scholes lagt opp men Vidic og da Silva brødrene fører nok arven videre, osv, osv osv.   
NUFC har jo også Tiotè, fjorårsesongens kortsamler. Barton er også en herrmann det kan gjøre vondt å møte om han har stått opp på feil bein, det samme med Smith. Colo har også et par rugby taklinger ute på youtube.
Så sånn er det over hele linja. Vi får bare håpe at dommerne og FA gjør jobben sin, slår tidlig ned på stygge taklinger og rått spill så vi slipper stygge episoder på banen.

NUFC har heller ikke det tette kampprogrammet som det ManU spillerne har med alt av cuper de er med i i tillegg til at så og si hele stallen er på landslagsamlinger jevnt og trutt. Ikke har de like god dekning over alt heller. Så jeg synes NUFC til enhver tid må stille med sitt beste lag. Kansje hvile enkelte spillere nå og da, men skal vi oppleve suksess så er det ikke mange kampene vi kan hvile de aller beste desverre. Så godt lag og så god stall har ikke NUFC.


Godt å se det kun er 6 uker ute for Ben Arfa.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #554 på: 25. Juli 2011, 13:25 »
Enig med deg Frode, om vi skal legge et slikt løp som InspectorC legger opp til så kan vi like gjerne selge han, ikke noe poeng i å ha en fotballspiller i lønnsadelen i klubben som kun skal spille 10-20 kamper i året. Blir for meg meningsløst.

Når det er sagt så er nok tilfeller der det kan være hensiktsmessig å hvile han, men det bør ikke være så mye mer enn noen få kamper i året med det kampprogrammet som en klubb utenfor Europa har.